• vojka1 posted an update 1 month ago

    خرید نهال میوه با بهترین قیمت روز انواع نهال درخت میوه بصورت اینترنتی از نهال فروشی نهالوند و پروسه خرید کردن همیشه پروسه جذابی است، اما خرید نهال میوه اگر با دقت و وسواس انجام نشود، ممکن است سرمایه شما را تلف کند. این سرمایه همیشه مادی نیست، گاهی، وقت و انگیزه شماست. برای اینکه مطمئن شوید سبد خرید خود را به درستی پر کرده‌اید، کافی است چند نکته را در نظر داشته باشید.

    اعتبار نهالستان
    مهم‌ است که یک مرکز شناخته شده را برای خرید نهال انتخاب کنید، دستفروش‌های کنار خیابان که نهال‌هایی با قیمت پایین عرضه می‌کنند، همیشه بهترین نیستند. در واقع باید در این مواقع به فلسفه هیچ ارزانی بی‌علت نیست، فکر کنید. مراکز معتبر شناخته شده هستند، این ثابت می‌کند که مشتریان از کیفیت محصولات راضی هستند و آن مرکز سابقه خوبی در عرضه نهال‌هایی داشته است که به بار نشسته‌اند.

    کیفیت نهال
    اگر ملاکتان برای خرید نهال، قد و قدرت نهال است، باید اطلاعاتتان در زمینه باغداری را بالا ببرید. نهال بلندی که سیستم ریشه ضعیفی دارد، با اولین تابستان گرم از بین خواهند رفت، زیرا ریشه آن‌ها توان محدودی در جذب آب دارد. بنابراین مهم است که ضمن درک شرایط اقلیمی، بتوانید کیفیت نهال را تشخیص دهید.

    مکان نگهداری از نهال
    مهم است که نهال پس از اینکه آماده عرضه است، در چه فضایی نگهداری شود. معمولا در فصولی از سال که خرید نهال رونق دارد، برخی دست‌فروش‌ها اقدام به برپایی چادرها به عنوان ایستگاه فروش در کنار خیابان می‌کنند یا یک مغازه را به عنوان انبار مرکز تجمع نهال‌ها قرار می‌دهند. در نظر داشته باشید که از این نهال‌ها نمی‌توان امید بارور شدن داشت، زیرا مدت زمان طولانی در شرایط کم نور بوده‌اند و ضعیف شده‌اند.

    پس از خرید نهال و انتقال آن‌ها به باغ یا منزل، حتما آن‌ها را آبیاری کنید و در یک مکان سایه‌دار قرار دهید. لازم است که صبح روز بعد حتما آن‌ها را آبیاری کنید، اما اصراری برای کشت فوری وجود ندارد. در واقع بهتر است اطلاعات تکمیلی زمان کشت را از فروشنده معتبر بخواهید

    هنگام خرید نهال حتما به نکات زیر توجه کافی داشته باشید:

    تاییدیه جهادکشاورزی
    ارتفاع از سطح دریای منطقه
    دیرگل بودن یا زود گل بودن رقم نهال
    سازگاری نهال با منطقه از لحاظ سردسیری یا گرم سیری
    اندازه بزرگی یا کوچکی درخت
    ضخامت پوست میوه ( درشت یا کوچک بودن میوه)
    گرده افشانی مناسب نهال
    پربار بودن ، زودبار بودن یا دیربار بودن نوع نهال
    عمر درخت نهال
    کیفیت اتفاقی نیست، حاصل چندین دهه تجربه است

    website: nahalvand.com