• Ellington Timmermann posted an update 11 months, 2 weeks ago

    هر روزه در دنیای مد و زیبایی چیزهای جذاب و شگفیت انگیز زیادی دیده می‌شود که پیرسینگ ها هم به نوعی مدرن و جدید به شمار می‌روند. این نوع پیرسینگ بر روی قسمت بافت نرم پره بینی انجام میشود که در واقع ساده ترین نوع پیرسینگ بینی بوده و بعد از سوراخ کردن، یک نگین و یا حلقه ظریف در درون سوراخ آن قرار می گیرد. پیرسینگ بدن , در واقع به وارد کردن سوزن به قسمت هایی از پوست بدن و یا غضروف، به منظور ایجاد یک سوراخ بسیار ریز برای آویزان کردن جواهرات تزئینی گفته می شود. شایع‌ترین نواحی که افراد در ایران تمایل به انجام آن دارند نقاط مختلف گوش می‌باشد.

    پیرسینگ بینی از پیرسینگ گوش دیرتر التیام یافته و بین 3 الی 6 ماه به طول می انجامد و در این دوران مراقبت های لازم را باید رعایت نمود تا از بروز عفونت جلوگیری نمود. از گذشته ، سوراخ کردن گوش جهت آویزان نمودن گوشواره رایج بوده و عمومیت داشته است ، اما امروزه روی لاله و غضروف گوش نیز می توان پیرسینگ انجام داد و حلقه های طلا و جواهر به آن آویخت. پیرسینگ لاله و غضروف گوش مشابه هم انجام می شود ، اما پیرسینگ غضروف کمی دشوارتر انجام می شود و جهت پیشگیری از عفونت های احتمالی نیاز به مراقبت های بیشتری دارد. از لمس کردن محل زخم ولو زخم کوچک در اطراف پیرسینگ خودداری کنید. به احتمال زیاد بعد از تعویض پیرسینگ، ممکن هست اطراف سوراخ‌های پیرسینگ دچار خارش بشه. قبل از اینکه بخواهید محل مورد نظر رو آروم کنید، قبلش دست‌هاتون رو استریل کنید.

    لطفا اگر تجربه ی پیرسینگ زدن بعد عمل زیبایی بینی رو دارید در قسمت کامنت ها تجربه تون رو برای ما بنویسید. بهتر است اگر برای اولین بار این کار را انجام می دهید از نوع فلز های استیل درجه ایمپلنت ، تیتانیوم درجه ایمپلنت ، نیوبیوم ، طلای ۱۸ یا ۱۴ عیار و پلاتین استفاده کنید. توجه کنید که استیل جراحی با استیل ایمپلنت متفاوت است و اجازه ندهید پایین بودن قیمت آن شما را وسوسه کند پس برای سلامتی خود از استیل ایمپلنت استفاده کنید. تصاویر ارائه شده در سایت، کاملا مشابه با محصول بوده و زیبایی و تنوع این محصولات، در همان نگاه اول نظر بیننده را به خود جلب می کند.

    شما می‌توانید انواع بسیار زیبا و متنوع پیرسینگ را در دیجی استایل مشاهده کرده و تنها با چند کلیک خرید خود را نهایی کنید. دیجی استایل در کوتاه‌ترین زمان ممکن خرید شما را درب منزل به دست‌تان خواهد رساند. انجام کار پیرسینگ بسیار حساس است و بهتر است برای انجام این کار به پزشک مراجعه کنید. در نواحی حساس و خطرناک ممکن است با عفونت و خطرهای جدی همراه باشد. پیرسینگ با استفاده از گان‌های مخصوص (دستگاه تفنگ مانند) استفاده می‌شود.

    موزن گوش و بینی پرومکس Promax مدل 3422u

    سوراخ کردن بدن با هر سوزنی درد دارد اما به دلیل اینکه این کار سریع انجام میشود درد زیادی در آن احساس نخواهد شد که قابل تحمل نباشد . توجه داشته باشید قبل از انجام پیرسینگ معده شما خالی نبوده و مواد الکلی مصرف نکرده باشید. ترس میتواند درد را افزایش دهد پس نترسید و نفس عمیق بکشید این کار انقدر به سرعت انجام میگیرو که چیزی احساس نمیکنید. این پیرسینگ در قسمت نرم میانی دو سوراخ بینی انجام می شود. این پیرسینگ به هیچ عنوان نباید در غضروف میانی انجام شود. در غیر اینصورت بیمار درد بسیار زیادی را تحمل خواهد کرد و دچار مشکلات بعدی خواهد شد.

    در این روش، روی بافت نرم پره‌ی بینی در سمت راست یا سمت چپ یک سوراخ ایجاد می‌شود و یک حلقه‌ی ظریف یا یک میله نگین‌دار درون سوراخ آن قرار می‌گیرد. یک روش دیگر به نام پیرسینگ میکرودرمال هم برای سوراخ کردن بینی وجود دارد. به این صورت که در این روش بافت بینی فقط از یک طرف سوراخ می‌شود و آویز زینتی در زیر پوست قرار می‌گیرد. به میکرودرمال، نگین‌کاری هم گفته می‌شود چون در واقع یک نگین زینتی روی پوست کاشته می‌شود. برخلاف تصور بسیاری از افراد، پیرسینگ بینی یک عمل زیبایی جدید نیست و از هزاران سال پیش رواج داشته است. در زمان باستان عموماً استفاده از هر زیورآلات نشانه‌ی ثروت و موقعیت اجتماعی بالای افراد بوده است.

    البته توصیه می‌کنیم ترجیحا قبل از پیرسینگ کردن معده‌تان خالی نباشد و کافئین زیادی ننوشیده باشید. برای انجام پیرسینگ دندان به جای پزشک پوست باید به دندان پزشک مراجعه نمایید. زیرا در صورتی که به درستی انجام نشود باعث شکستگی و پوسیدگی دندان می گردد. برای کسانی که نگران پشیمانی از انجام این کار هستند نیز محصولات متنوعی تولید شده است.

    قیمت سوراخ کردن بینی در حالی است که محل انجام پیرسینگ، سابقه و شهرت فردی که انجام می‌دهد و وسایل مورد استفاده در مرکزی که پیرسینگ انجام می‌شود می‌تواند روی قیمت آن تأثیر مستقیم داشته باشد. دوش گرفتن و حمام کردن پس از پیرسینگ بلامانع است اما شنا کردن در دریا، استخر یا رودخانه به هیج عنوان توصیه نمی‌شود؛ زیرا احتمال عفونت کردن سوراخ بینی وجود دارد. نباید پس از سوراخ کردن پوست از الکل، بتادین و موادی مانند آنها روی محل موردنظر استفاده کنید چرا که باعث خشک شدن و آسیب رساندن به پوست می‌شوند. سوراخ کردن اعضای بدن با استفاده از یک سوزن استریل انجام می‌شود. با استفاده از این سوزن‌ها سوراخ را در مکان موردنظر ایجاد می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم این کار حتما در مکان‌های معتبر و بهداشتی، توسط پزشک و با رعایت تمامی اصول بهداشتی انجام دهید.

    از آن جایی که در مباحث ارائه شده در راز جراحی ، به صفر تا صد موضوعات پرداخته شده ، در گام اول می خواهیم توضیحی راجع به پیرسینگ بدهیم. پیرسینگ یا سوراخ کردن بینی ، در کنار سوراخ کردن گوش به یکی از محبوب ترین انواع پیرسینگ تبدیل شده است. برای انجام این کار با استفاده از ابزار مخصوص ، حفره ای بر روی بافت گوشتی سوراخ های بینی ، بافت غضروفی سپتوم که محکم تر است یا بر روی کلوملا ( بافت گوشتی نرمی که جدا کننده سوراخ های بینی است ) ایجاد می شود.

    • پیرسینگ لب بدون نیاز به سوراخ کردن پوست یکی از رایج ترین روش ها در تمام سنین است زیرا مشکل سوراخ کردن ندارد و به راحتی قابل استفاده است.
    • معمولا دست‌ها به دلیل تماس مرتب با محیط اطراف، میزبان میلیون‌ها باکتری هست.
    • با توجه به محل سوراخ پیرسینگ بینی دائمی به انواع مختلفی نظیر پیرسینگ سپتوم، پیرسینگ پره بینی، پیرسینگ پل و پیرسینگ ناسالانگ تقسیم می‌شود.
    • ملحفه‌ها و روبالشی‌های خود را مرتباً تا زمان بهبودی تعویض کنید.

    البته در بسیاری از فرهنگ ها، حلقه های بینی به عنوان نمادی از زنانگی دیده می شود. هنیشه قبل از اینکه به بینی خود دست بزنید دستان خود را ضدعفونی کرده و خوب بشویید. هرروز محل پیرسینگ را با استفاده از دستمال یا گاز استریل آغشته به سرم نمکی تمیز نمایید.

    جواهر برای پیرسینگ اولیه

    اگر با هر یک از عوارض پیرسینگ بینی مواجه شدید می‌توانید برای تشخیص علت آن و برطرف شدن نگرانی خود از مشاوره تلفنی پوست و یا مشاوره تلفنی با پزشک عمومی کمک بگیرید. پیرسینگ بینی معمولاً از سوراخ کردن جاهای دیگر صورت بیشتر مورد قبول واقع می‌شود. این خودآرایی خاص، از زمان‌های بسیار قدیم در فرهنگ و سنت ملل مختلف جای داشته‌است. اخیراً بسیاری از جوانان کم سن و سال و افراد دنباله رو مد و فشن، از این آرایش استقبال خوبی به عمل آورده‌اند. انسان‌ها حدود چهار هزار سال است که در حال سوراخ کردن بینی خود هستند.

    بعد از گوش، پیرسینگ ناف، پیرسینگ بینی، پیرسینگ لب، پیرسینگ ابرو و پیرسینگ واژن شایع‌ترین مکان‌ها است. گرچه پیش از این ادعا کردیم که پیرسینگ بدن اگر با اصول بهداشتی انجام شود، آسیب زیادی را به همراه نمی آورد؛ اما برخی مشکلات حتی می‌تواند پس از کمک گرفتن از متخصصان مجرب و با رعایت اصول بهداشتی هم اتفاق بیفتد. یکی از عوارض احتمالی پیرسینگ ایجاد گوشت اضافه یا کلوئید است. پیرسینگ یک روش تهاجمی است که خطراتی مانند واکنش‌های آلرژیک، عفونت، صدمات بیش از حد و صدمات بدنی غیرمنتظره را به همراه دارد. مدت زمان بهبودی موردنیاز برای سوراخ های پیرسینگ بسته به محل آن بسیار متفاوت است، از کمی بیش از یک ماه برای برخی از اندام های تناسلی تا دو سال کامل برای ناف. برخی از بخیه‌ها می‌توانند پیچیده‌تر باشند و منجر به کندن شوند.

    قبل از اینکه اقدام به سوراخ کردن بینی خود کنید، چند مرکز مختلف را بررسی کنید و بهترین آنان را با بالاترین کیفیت انتخاب کنید. اولین کاری که اپراتور بعد از شستشوی محل سوراخ کردن بینی انجام می‌دهد، پوشیدن دستکش استریل است. اکنون محل سوراخ شدن و دستان اپراتور استریل و عاری از میکروب هستند و احتمال عفونت به کمترین میزان خود می‌رسد.

    Granuloma می تواند به عنوان سیستم ایمنی بدن تلاش کند تا با چیزی که فکر می کند ممکن است به بدن آسیب برساند مبارزه کند. معمولاً این باکتری یا ویروس است که می تواند باعث عفونت شود اما همچنین می تواند واکنش به خود جواهرات باشد. قبل از لمس انواع پیرسینگ یا زیورآلات مربوط به اونا حتما دست‌ها رو بشورین. در صورتی اقدام به انجام پیریسینگ در انواع مختلف و در قسمت های مختلف بدن خود کرده، که مطمئن باشید می‌توانید مراقبت های طولانی مدتی را پس از انجام پیرسینگ، به بهترین نحو اجرا کنید.

    و اگر هم سوراخ نداره، میتونید به اندازه ی لازم بازش کنید و داخل قسمت مدنظر بینی قرار بدید. جواهرات سوراخ دار ساخته شده از موادی غیر از فولاد ضد زنگ اگر بیش از چند سال از عمر آن ها گذشته باشد باید تعویض شوند. به جای اینکه با انجام این روش در خانه، مشکلات بیشتری را به خطر بیندازید، باید با یک سوراخ کننده حرفه ای مشورت کنید. از تماس آب آلوده به بینی تا زمان بهبودی کامل باید خودداری کنید و حتما از رفتن به استخر و یا رودخانه خودداری شود . اگر عفونت در محل پیرسینگ ایجاد شده باشد ممکنه درد ایجاد شود. فاطمه هستم؛ یک مامای 25 ساله که همیشه از به‌روز بودن و آپدیت کردن خودش و دانسته‌هاش در زمینه پزشکی و پیراپزشکی لذت برده.

    انواع پیرسینگ:

    افرادی هم که تصمیم دارند تا پس از جراحی بینی (رینوپلاستی)، عمل پیرسینگ را انجام دهند، بهتر است که حتما با پزشک متخصص مشورت کنند. معمولا در این شرایط توصیه می‌شود تا بین رینوپلاستی و پیرسینگ بینی ۶ ماه فاصله باشد. سوراخ کردن گوش و سوراخ کردن بینی به‌طور گسترده‌ای گسترش یافته‌است و به خوبی در پرونده‌های تاریخی و کالاهای قبر دیده می‌شود. قدیمی‌ترین بقایای مومیایی شده‌ای که تاکنون کشف شده، گوشواره‌های ورزشی است که گواه وجود این عمل بیش از ۵۰۰۰ سال پیش است. پیرسینگ این نوع در سطح جهانی ثبت شده‌است، در حالی که پیرسینگ لب و زبان از لحاظ تاریخی در فرهنگ‌های قبیله ای آفریقا و آمریکا یافت می‌شد. پیرسینگ نوک پستان و دستگاه تناسلی نیز در فرهنگ‌های مختلف انجام شده‌است، پیرسینگ نوک پستان حداقل به روم باستان برمی گردد در حالی که سوراخ کردن دستگاه تناسلی در هند باستان توصیف شده‌است.