• Hartvigsen Stout posted an update 11 months, 1 week ago

    لیزر درمانی یک روش درمانی مؤثر و ایمن برای درمان دیسک کمر و کمر درد در سنین مختلف است که درمانی بدون درد، غیر تهاجمی، غیر جراحی بوده که هیچ گونه عوارض جانبی هم ندارد. لیزر درمانی یک روش پزشکی است که از انرژی نور لیزر متمرکز شده برای درمان درد و تورم استفاده می‌شود. به طور کلی از تکنولوژی لیزر می توان جهت ایجاد برش بر روی پوست و جدا کردن یا کوچک کردن نسوج خاص بهره برده و بر اساس نوع اختلال ، وضعیت بیمار و وسعت مشکل وی از آن استفاده نمود. در اصلاح دیسک گردن به وسیله لیزر نیازی به ایجاد برش و شکاف در گردن و همچنین بیهوشی وجود ندارد و می توان تنها از طریق بی حسی موضعی این جراحی را به انجام رساند. بهترین جراح ستون فقرات تهران در جراحی لیزری دیسک گردن ، سوزنی ظریف را به ناحیه فتق دیسک وارد کرده و از این طریق یک فیبر نوری به بدن وارد می نماید. انرژی لیزر از طریق این فیبر به صورت کاملا مستقیم به موضع مورد نظر تابانده شده و در نتیجه به تبخیر بخش کوچکی از هسته دیسک می انجامد.

    پس از عمل باز دیسک گردنی لازم است به مدت سه ماه گردن بی حرکت شده تا استحکام محل عمل حاصل شود‌. با توجه به کاربرد دیسک مصنوعی و جوش خوردن دو مهره مجاور دیسک در مواردی بطور تاخیری ممکن است در دیسک های بالا و پایین محل عمل عارضه ایجاد شود. به دلیل این مزایا، جراحی ستون فقرات با لیزر در حال تبدیل‌شدن به روش موردعلاقه برای جراحی ستون فقرات و گردن است.

    • این طول موج های سطح پایین نور به اعماق سلول ها نفوذ می کنند و مکانیسم های میتوکندری را برای تولید انرژی بیشتر تحریک می کنند.
    • اگر این بیرون زدگی در ناحیه کمر باشد معمولا دردبه پاها سرایت می کند و اگر در ناحیه گردن باشد معمولا به دست ها سرایت می کند .
    • لیزر های پر توان عارضه کوتاه مدت ندارند عارضه طولانی مدت آنها در صورت عدم استفاده از عینک محافظ کاتارکت چشمی یا همان آب مروارید می باشد.
    • در کنار این تمرینات، پزشک شما ممکن است داروهای ضد التهاب و مسکن نیز برای شما تجویز کند تا دردهای شما کاهش پیدا کند.
    • دیسک کمر علائم دیسک کمر و بهترین روش های درمان و تشخیص دیسک کمر ، درمان بدون جراحی دیسک شامل (دارو ، فیزیوتراپی ، ورزش ، کشش یا ترکشن ، اوزون درمانی را شرح می دهیم …

    به طور کلی بعد از گذشتن دوره ریکاوری برای چند ماه، می‌توان به نتایج خوبی از درمان دیسک کمر دست یافت و به تدریج حجم دیسک کاهش یافته و فشار از روی عصب برداشته می‌شود. لیزر درمانی یا لیزر تراپی یکی از مؤثر ترین روش‌ ها برای درمان دیسک کمر است که بسیاری از افراد از آن، نتایج بسیار موفقیت‌ آمیز گرفته‌ اند و دکترها و متخصصین بسیاری از این روش برای بهبود وضعیت بیماران خود استفاده میکنند. امواج لیزر به بافت‌های عمقی بدن نفوذ می‌کنند و توسط ماهیچه‌ها، تاندون‌ها و لیگامنتها جذب می‌شوند و موجب تحریک بدن به تولید ATP (سوخت مورد نیاز سلول‌ها) می‌شوند و در نتیجه انرژی بیشتری برای بازسازی ناحیه آسیب دیده وجود خواهد داشت. این مسئله باعث می‌شود که علاوه بر آغاز روند طبیعی بازسازی سلولی در بدن، عملکرد عادی بدن بازیابی شود، با کاهش این التهابات، بیمار احساس ارامش و بیماری او تسکین میابد. برای درمان فتق دیسک به کمک جراحی لیزر ، لیزر را به صورت مستقیم بر روی ناحیه ای که درد دارد، قرار می دهند. انرژی لیزر سبب کاهش التهاب و در نتیجه افزایش جریان خون ناحیه آسیب دیده می شود.

    دیسک کمر چیست و عوامل به وجود آورنده آن کدامند؟

    این دیسک ها تحت تاثیر عوامل مختلفی ساییده و خشک می شوند و انعطاف خود را از دست می دهند؛ در نتیجه آن ها آسیب پذیر و شکننده می شوند. در صورت تشکیل شکاف و یا ترکی در دیواره دیسک، بخشی از هسته دیسک خارج شده، که به آن فتق دیسک می گویند. جراحی ستون مهره ها با لیزر، یک روش کم تهاجمی برای بیمارانی است که از درد رنج می برند. در این روش درمانی، از انرژی متمرکز شده نور به منظور کاهش درد، درمان آسیب دیدگی و کاهش التهاب استفاده می شود. لیزر با تحریک کردن قدرت خود التیامی بدن، سبب تسریع درمان خواهد شد. در ادامه این مقاله به بررسی دقیق تر جراحی لیزری، جدید ترین روش درمان دیسک گردن می پردازیم.

    در این مقاله، موضوع عمل لیزری دیسک کمر در همدان را مورد بررسی قرار می دهیم. ممکن است یک جلسه درمانی تنها 5 دقیقه طول بکشد، اما در مواردی نیز ممکن است بین 15 تا 20 دقیقه طول بکشد. معمولا لیزردرمانی در جلسات متعدد اما کوتاه‌مدت یا با استفاده از انرژی پایین لیزر انجام می‌شود. به طور معمول از انرژی نور مادون قرمز استفاده می شود که ممکن است بیمار به همین دلیل در طول جلسات لیزر، احساس گرما داشته باشد. غالبا پس از 3 یا 4 جلسه درمانی، تاثیرات بهبودی در بیمار مشاهده می شود. بعلت اینکه در کتاب تعرفه خدمات درمانی ، درمان دیسک با لیزر فقط در مورد دیسک های کمری ذکر شده است ، بیمه ها از قبول پرداخت هزینه این عمل خودداری کرده و بیماران‌ مجبورند حتی در صورت داشتن بیمه تکمیلی هزینه این عمل را بصورت آزاد پرداخت نمایند.

    در این روش جراحی، با استفاده از لیزر، بافت‌های ناسالم دیسک گردن بریده و از بین می‌برند تا فضای لازم برای اعصاب و مغز ایجاد شود و از فشار بر روی آن‌ها کاسته شود. این روش جراحی، به دلیل برش کوچک و دقیق‌تر و کمتر تنبلی کاشتی نسبت به روش‌های جراحی سنتی، می‌تواند به عملکرد بیمار در زندگی روزمره بهبود بخشد. با مراجعه به فیزیوتراپیست ها و استفاده از جلسات لیزر تراپی میتوانید دردهای مفاصل و ماهیچه های خود را کاهش داده و یا کاملا بهبود ببخشید. با توجه به نظر پزشک شاید شما احتیاج به دوره ای از مصرف دارو داشته باشید.

    وجود زخم های وسیع در سطح پوست باعث افزایش مشکلات و گستردگی آن خواهد شد. ما در این مقاله برای شما همشهریان عزیز اصفهانی بهترین راههای درمان دیسک کمر بدون عمل جراحی و با روش های غیر جراحی را شرح میدهیم و مراکز معتبری که تجهیزات درمانی مناسبی جهت انجام این معالجات را دارند به شما معرفی می نماییم . یکی از تخصص هایی که میتواند در این زمینه مفید باشد درمان دیسک کمر با طب پزشکی ورزشی و با لیزر در اصفهان می باشد . همانطور که اشاره شد جلسات انجام دادن لیزر پرتوان در افراد مختلف است. تعیین هزینه هر جلسه لیزر درمانی به طور دقیق امکانپذیر نیست و این میزان بعد از مراجعه به کلینیک فیزیوتراپی و بررسی وضعیت بیمار توسط فیزیوتراپیست صورت می گیرد.

    لیزر درمانی دیسک گردن عصب ها به دلایل بسیاری از جمله آسیب های ناگهانی دچار کرختی و بی حسی شده باشند، دیگر توانایی انتقال پیام ها به مغز را نداشته و فرد با آسیب های جدی رو به رو می شود. از یکی دیگر از مزایای لیزر تراپی میتوان به بهبود وضعیت عملکرد عصب ها اشاره کرد. لیزر تراپی پر توان توانایی بهبود وضعیت عصب ها را داشته و میتواند وضعیت عملکرد عصب های بدن را بهبود ببخشد، به گونه ای که فرد توانایی های خود را بازیافته و در صورت هر گونه آسیب، عصب های وی به درستی پیام ها را به مغز منتقل میکنند. در این مطلب میخواهیم مفصلا درباره لیزر تراپی و کاربردهای آن، همچنین هزینه لیزر تراپی با شما صحبت کنیم. اگر شما هم برای انجام فیزیوتراپی و انجام لیزر تراپی به دنبال مطلبی پر محتوا میگردید، ما قصد داریم در این مقاله اطلاعاتی مهم و لازم، هر آنچه را که باید درباره این روش درمانی و فاکتورهای مهمی که باید درباره هزینه آن بدانید برای شما شرح دهیم.

    3 روز بعد از جراحی دیسک گردن با لیزر ، می توانید فعالیت های سبک مثل ایستادن ، نشستن و راه رفتن را انجام دهید ؛ البته بهتر است سعی کنید که انجام این کارها را به حداقل رسانده و همچنین از خم کردن گردن نیز تا چند هفته پرهیز کنید. استفاده از مدالیته های درمانی شامل اولتراسوندتراپی، الکتروتراپی، کینزیوتیپینگ و … میتوانند جهت کاهش درد و اسپاسم عضلات، افزایش گردش خون و بازآموزی مجدد موثر واقع شوند. اگر دیسک آسیب دیده در قسمت تحتانی کمر باشد، ممکن است یک کمربند طبی، میزان سنگینی روی دیسک کمر مورد نظر را کم کند.

    هدف از این همکاری آشنایی جامعه با خدمات طب فیزیکی و توانبخشی و نیز آگاهی بیماران با روشهای پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری های اسکلتی-عضلانی و ستون فقرات در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است. اگر بیمار تحت جراحی باز قرار بگیرد، دیسک بین مهره ای کاملا خارج می شود و فضای بین مهره ای باریک می شود. حتی اگر ابزار فلزی پزشکی در این فضا قرار بگیرد، احتمال کاهش حرکت ستون فقرات ایجاد می شود. در کاهش فشار دیسک از طریق لیزر درون دیسک یا همان PLDD، کاهش فضای بین مهره ای اندک است و حجم کلی دیسک تغییر چندانی نمی کند. به این معنی که این روش به اندازه جراحی باز دیسک فضای بین مهره ای را باریک نمی کند.

    اصلاح دیسک گردن به وسیله لیزر

    موارد ذکر شده را نمی توان به عنوان درمانی قطعی و تضمینی برای دیسک در نظر گرفت. اما می توان گفت که تا حدودی موجب کاهش درد و التهاب و تغذیه بهتر دیسک می شوند. اینفوگرافیک عمل لیزری دیسک کمر در همدانبرای فهمیدن این که عمل لیزری چگونه صورت می گیرد و همچنین شناخت برترین مراکز درمانی عمل لیزری دیسک کمر در همدان و سراسر کشور، توصیه می شود که این مقاله را تا انتها بخوانید. برای بعضی از بیماری‌ها ممکن است 1 تا 6 جلسه لیزر درمانی کافی باشد، اما عوارضی که حالت مزمن دارند ممکن است به 10 تا 15 جلسه (یا بیشتر) لیزر درمانی نیاز داشته باشد.

    آدرس و شماره تماس دکتر لیلا باقرزاده

    به این ترتیب یک فیبر نوری از طریق سوزن به بدن وارد شده و انرژی لیزر از طریق این فیبر مستقیماً به محل تابانده می شود. متخصصین طب فیزیکی و توانبخشی از اثربخشی بالای لیزر در حوزه های متعدد از جمله آرتروز، نوروپاتی، کشش های عضلانی، شکستگی، کاهش درد و درمان دیسک کمر و گردن استفاده می کنند. درمان دیسک کمر با اوزون تراپی در شیراز و اصفهان با پیشرفته ترین متد انجام میشود . با روش اوزون تراپی یا همان تزریق اوزون به درون دیسک یکی از روش های موثر .

    اما آب درمانی تنها راه رفتن در آب نیست و باید زیر نظر متخصصین فیزیوتراپی انجام شود و با توجه به مشکل خاص شما، تمرینات در آب به شما آموزش داده شود. انواع مختلف تمرینات کششی، تقویتی و هوازی را می‌توان در آب انجام داد. طول موج‌های رادیوفرکانس برای بافت‌های بدن بدون خطر هستند و عوارض جانبی به جای نمی‌گذارند.

    پیش از قرار گرفتن تحت پروسه بایستی دکتر ارتوپد را از تمام شرایط جسمانی خود مطلع سازید. در دوران نقاهت پس از عمل محل ورود سوزن ها را لمس نکنید تا از تجمع آلودگی در آن نواحی جلوگیری شود. بهتر است دست هایتان همیشه پاکیزه باشد تا حتی در صورت وقوع این امر به صورت غیر ارادی ، ریسک عفونت کاهش یابد.

    هزینه این عمل در حال حاضر (ابان ماه ۱۴۰۰) حدود ۱۵ میلیون تومان است. عمده هزینه این عمل مربوط به فیبر لیزر است که بعلت دلاری بودن هزینه آن ، تغییرات نرخ ارز و تورم سبب تغییر مبلغ فوق خواهد شد. عمل جراحی دیسک های گردنی با لیزر پلاسما بطور سرپایی در اتاق عمل و تحت کنترل تصویربرداری با اشعه ایکس و بدون درد و بی هوشی انجام میشود. سرویس بیهوشی بیمار را مانیتورینگ کرده و با تزریق داروهای ضد درد، انجام عمل را برای بیمار بدون درد می‌کنند. اینجانب از ۵ سال قبل که درمان هرنی دیسکال با لیزر پلاسما را شروع کرده ام ، موارد زیادی از بیرون زدگی دیسک های گردنی را با این روش درمان کرده ام.

    بعضی از افراد مبتلا به کمردرد بیان کرده اند که روش e-stim به آنها در کاهش درد، تحرک بهتر و استفاده از دوزهای پایین تر داروهای مسکن، کمک کرده است. استفاده از داروهای ضدالتهاب و داروهای شل‌کننده عضلات می‌تواند در تسکین درد موثر باشد. در صورتی که این داروها موثر نباشند، احتمال دارد که پزشک از داروهای کورتیزون برای تسکین درد استفاده کند. این داروها بر نحوه‌ی انتقال سیگنال‌های درد در عصب‌ها تاثیر می‌گذارند. یکی از شایع‌ترین درد‌هایی که در این موارد ایجاد می‌شود، درد سیاتیک است. درد سیاتیک در کمر و کشاله ران احساس می‌شود و تا پایین پا منتشر می‌شود.