• Lloyd Hutchison posted an update 10 months, 1 week ago

    این بیمارستان با داشتن ٦٤+٧ تخت فعال اورژانس که شامل اتاق‌های سه تخته، دو تخته و یک تخته در دو بلوک ساختمانی ۵ و ۸ طبقه طراحی شده است. سایت بیمارستان مریم باید نظرات معتبر پزشکی و علمی رو اطلاع‌رسانی کند؛ مزایای ختنه به صورت علمی ثابت شده است. آنتی بیوتیک خوراکی رو مصرف کنید و تا پنج روز هم پماد رو بزنید. باید توسط یک پزشک اطفال یا ترجیحا جراح اطفال معاینه بشه. همچنین در برخی از مواقع نوزاد در هنگام خم شدن گریه می‌کند، در این مواقع نیز باید کلیه حالات فرزند خود را با پزشک در میان بگذارید.

    به طور کلی برای کودکان کمتر از 2 ماه معمولا از بی‌حسی استفاده می‌شود و برای کودکان بالای 6 ماه می‌توان روش بیهوشی را انتخاب کرد. نووی، یحیی بن شرف، روضة الطالبین و عمدة المفتین، چاپ عادل احمد عبدالموجود و علی محمد معوض، بیروت، بی‌تا. طوسی، محمدبن حسن، التبیان فی تفسیر القرآن، چاپ احمد حبیب قصیر عاملی، بیروت، بی‌تا. شهید اول، محمدبن مکی، ذکری الشیعة فی احکام الشریعة، چاپ سنگی، تهران، ۱۲۷۲. بر این اساس، باید ختنه را سنّتی دانست که پیش از اسلام متداول بوده و پس از آن، البته با شرایط و قیودی خاص، تداوم یافته است.

    ختنه یک عمل جراحی است که پوستی را که نوک آلت تناسلی – پوست ختنه گاه را می پوشاند از بین می برد. در ایالات متحده، حدود 55 تا 80 درصد پسران تازه متولد شده قبل از ترک بیمارستان ختنه می شوند. این بدان معنی است که برخی از مردان ممکن است در بزرگسالی ختنه شوند یا به هیچ وجه اصلاً ختنه نشود. گاهی اوقات، جمع شدن پوست ختنه در آلت تناسلی ختنه نشده ممکن است با بروز عوارضی همراه باشد. فیموز می تواند منجر به التهاب پوست ختنه گاه یا سر آلت تناسلی مرد شود. این روش برای پسران تازه متولد شده در مناطق خاصی از جهان، نسبتاً رایج است.

    • برخی معتقدند ختنه نکردن نوزادان پسر به دلیل راحت شدن انتقال آلودگی از راه مقاربت جنسی خطرناک است.
    • 2استاد گروه بهداشت باروری، دانشکده پرستاری و مامایی، مرکز تحقیقات هورمون‌شناسی تولید مثل، پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایران.
    • هرچند، بدیهی است که در حین ادرار کردن مرطوب خواهد شد، اما تا زمانی که پوشک او را به موقع تعویض می‌کنید، این موضوع مشکل‌ساز نیست.
    • اما این محیط‌ها اصلاً بهداشتی نیستند و ممکن است عوارض آن برای نوزاد بسیار خطرناک باشد.
    • طوسی، محمد بن حسن، التبیان فی تفسیر القرآن، ج۱۰، ص۳۸۹، آیه ۵ سوره بینه.

    چرا که با وجود این پوست معمولاً تمیز و پاک‌ کردن این قسمت از بدن، کمی دشوار خواهد بود. لازم است به پزشک کودکتان اطلاع دهید تا هم نگران نمانید و هم مشکلی برای کودک پیش نیاید. غیر از این موارد نیز اگر هر علامتی را مشاهده کردید که به نظرتان غیرطبیعی می‌آمد، لازم است به پزشک کودکتان اطلاع دهید تا هم نگران نمانید و هم مشکلی برای کودک پیش نیاید.

    خلیل بن احمد، کتاب العین، چاپ مهدی مخزومی و ابراهیم سامرائی، قم ۱۴۰۹. خطیب شربینی، محمدبن احمد، مغنی المحتاج الی معرفة معانی الفاظ المنهاج، قاهره، ۱۳۷۷/۱۹۵۸. رجوع کنید به جاحظ، ج۷، ص۲۸؛ کلینی، ج۶، ص۳۸؛ ابن قیم جوزیه، ص۱۴۸؛ مجلسی، ص۸۴. رجوع کنید به جاحظ، ج۷، ص۲۷-۲۹؛ بلعمی، ص۱۴۲-۱۴۳؛ ابن قیم جوزیه، ص۱۴۷-۱۴۸. رجوع کنید به ابن ادریس حلّی، ج۳، ص۴۸۱؛ نووی، روضةالطالبین، ج۷، ص۳۸۷-۳۸۸. رجوع کنید به طوسی، کتاب الخلاف، ج۳، ص۵۰۳؛ ابن قدامه، ج۶، ص۱۲۰۱۲۱؛ علامه حلّی، ۱۴۱۴ق، ج۱۲، ص۱۸۵.

    زمان بهبودی نوزاد ختنه شده چقدر است؟

    بعد از اینکه عمل ختنه با حلقه انجام شد زخم در قسمت کلاهک آلت تناسلی باید به صورت ویژه تمیز نگه داشته شود چراکه در صورتیکه در این قسمت کثیفی و آلودگی وجود داشته باشد خطر به وجود آمدن عفونت های شدید فرد ختنه شده را تهدید می نماید. همچنین برای بهبود زخم این قسمت می توان از پماد آنتی بیوتیک و یا مدلهای مختلف ژل پترولیوم استفاده نمود که تمامی آنها به صورت موضعی مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین در فرایند ختنه با حلقه بعد از اینکه قسمت پوسته آلت تناسلی افتاد باید پانسمان شود و باید طبق دستور پزشک در بازه زمانی مشخص پانسمان آن تعویض گردد.

    عمل ختنه سنتی

    اکثر ختنه‌ها در صورتی که در بیمارستان توسط پزشک متخصص اطفال، یا متخصص زنان و زایمان انجام شود، 24 تا 72 ساعت پس از تولد انجام می‌شود. بروز عوارض جدی مانند آسیب به آلت تناسلی بسیار کم است و تخمین زده می‌شود تا 0.2 درصد باشد. این اتفاق اغلب در ختنه‌هایی که خارج از محیط پزشکی انجام می‌شود رخ می‌دهد. به عنوان افرادی که به تازگی پدر یا مادر شده‌اید، ممکن است در مورد خطرات ختنه نوازدان بسیار عصبی باشید. مانند هر روش جراحی دیگر، هنگام تصمیم‌گیری در مورد ختنه کردن نوزاد، خطراتی وجود دارد که باید آن‌ها را در نظر بگیرید. در بعضی از مواقع در زمان ختنه ممکن است شاهد گوشت اضافی باشید و این یکی از مضرات ختنه با حلقه است.

    میان برخی متخصصان اطفال نیز این دیدگاه مطرح است که بهتر است ختنه را بعد از۳۰ روز‌گی کودک انجام داد. اما آنچه اهمیت دارد این است که بهتر است ختنه تا قبل از ۱۸ ماهگی انجام شود زیرا احتمال عفونت ادرار در این زمان زیاد است و در صورتی که ختنه انجام نشود، این احتمال بالاتر هم می‌رود. روش سنتی شامل بریدن پوست و بانداژ محکم محل زخم است که گاهی در آن از بخیه نیز استفاده میشود. ختنه چیست ؟ ‌های جدیدتر با وسایلی مانند حلقه (پلاستی‌بل Plastibell) و با شیوع کمتر Mogen و Gomco انجام می‌شوند. دلایل اجتماعی و بهبود بهداشت از مهم ترین علل ختنه هستند.

    عمل ختنه چگونه انجام می‌شود؟

    ختنه‌ نوع دوم و نوع سوم به‌‌دلیل قطع کلیتوریس و سایر اعضای دیگر مانند لب‌‌های بزرگ و کوچک و محدود کردن عملکرد دستگاه آلت تناسلی، متضمن آسیب‌‌هایی است که از نظر منطق اسلام چنین صدماتی به جسم و روان زنان پذیرفته نیست. به‌‌ویژه در نوع سوم که به علت ماهیت عمل، حقوق تناسلی و جنسی به‌طور آشکاری نقض می‌‌شود و فرد به‌‌شدت آسیب می‌‌بیند. شارع مقدس در قلمرو دیات در قبال قطع شفران یا لب‌‌های بزرگ آلت تناسلی زنان دیه مقدر کرده است. این حکم در ماده‌‌ 664 قانون مجازات اسلامی آمده است (ر.ک.، قانون مجازات اسلامی، 1392). بنابراین، نمی‌‌توان پذیرفت که در دستورات اسلامی از سویی در قبال قطع عضوی از اعضای تناسلی زنان، دیه تعیین شود و از سوی دیگر حکم به استحباب قطع آن صادر شده باشد. بسیار از والدین در مورد بهتر و بدتر بودن روش‌های متداول ختنه سوال می‌پرسند.

    در مراحل پایانی با استفاده از گاز، پماد و حلقه‌ای پلاستیکی روند عمل را خاتمه می‌دهند. حلقه جهت جلوگیری از برخورد ناحیه با پوشک و لباس نوزاد مورد استفاده قرار می‌گیرد. اولین سوالی که پس از به دنیا آمدن فرزند پسر توسط پزشک پرسیده می‌شود این است که چه زمانی تمایل به ختنه فرزند خود دارید؟ انجام این عمل یکی از متداول‌ترین جراحی‌هایی است که برای پسرها انجام می‌شود. امروزه بیشتر مسیحیان نسبت به ختنه شدن بی‌تفاوت هستند و نه آن را توصیه کرده و نه ممنوع می‌کنند.

    (۷) ابو مطهر اَزْدی، حکایة ابی القاسم البغدادی، چاپ آدام متز، هایدلبرگ، ۱۹۰۲، چاپ افست بغداد (بی تا). (۵) ابن قیم جوزیه، تحفةالمودود باحکام المولود، بیروت ۱۴۰۳/ ۱۹۸۳. پاینده، محمود، آئین‌ها و باورداشت‌های گیل و دیلم، ج۱، ص۳۸، تهران ۱۳۵۵ش. پاینده، محمود، آئین‌ها و باورداشت‌های گیل و دیلم، ج۱، ص۳۶ـ۳۷، تهران ۱۳۵۵ش. ادوارد پولاک، یاکوب، سفرنامه پولاک، ج۱، ص۱۴۰، ترجمه کیکاوس جهانداری، تهران ۱۳۶۱ش. ابن نجیم، عمر بن إبراهیم، البحر الرائق شرح کنزالدقائق، ج۸، ص۵۵۴.

    التهاب معمولا مربوط به محل بخیه می‌باشد که قابل پیشگیری و درمان می‌باشد. برای بیمارانی که از پارافیموز حاد رنج می برند، پزشک ممکن است قبل از اقدام به جراحی سعی کند تورم را با دستان خود کاهش دهد. آنها ممکن است برای کاهش تورم فشار ملایم و مداومی به پوست ختنه گاه وارد کنند.

    لطف بفرمایید حضوری مراجعه کنید تا اقدامات لازم برای شما انجام شود. درمان و از بین بردن گوشت اضافه یا کلوئید در بیمارستان مریم انجام میشه. از جنگ های اطلاعاتی امنیتی، از نحوه مقابله با بلایای طبیعی و در کل برای علوم پزشکی، ناباروری، میوه ها، حیوانات و اقص علی هذا.. الان شکر خدا خیلی بهتره و تصمیم گرفتم ختنه بشه ، لطفا بفرمایید که الان تو این سن با عمل بیهوشی ختنه میشه .

    بنابر آنچه در تورات ذکر شده، حضرت ابراهیم علیه السلام در ۹۹ سالگی مورد خطاب الهی قرار گرفت و مأمور شد که خود و اولاد ذکور از نسل خود را به نشانه پیمان بستن با خداوند ختنه کند. این سنّت در میان یهودیان هم متداول بوده و هست و آنان ختنه نکردن را بسیار ناپسند می شمارند. شیوه ختنه و شرایط آن در شریعت یهود با احکام اسلامی آن تشابه بسیار دارد.

    این امر می تواند منجر به آلت تناسلی مردانه به دام افتاده شود که برای اصلاح آن لازم است ختنه تغییر یافته صورت پذیرد شود. ختنه از طریق جراحی پلاستیک ، شامل برش های شل کننده در باند فیموتیک می باشد که به طور معمول این عمل در ایالات متحده انجام نمی شود. ختنه‌ دختران رسمی فرهنگی است که کیفیت اجرای آن به‌‌ویژه سن ختنه‌‌شوندگان در جوامع مجری آن متفاوت است. مطالعات موردی در بسیاری از جوامع نشان می‌‌دهد که سن معمول برای ختنه‌‌ دختران سنین 4 تا 12 سالگی است.

    معمولاً اورولوژیست‌ها (متخصصان مجاری ادراری و تناسلی) وقتی ببینند که فرد از عوارض فیموز و پارافیموز در عذاب است، ختنه را پیشنهاد می‌کنند. گاهی نیز پوست آلت مردان به چشت ختنه‌گاهشان می‌چسبد و عملکرد آن‌ها را دچار مشکل می‌کند. این بیماری نیز که پارافیمیوز یا به انگلیسی paraphimiosis نامیده می‌شود از بیماری‌هایی است که در اثر ختنه نشدن ایجاد می‌شوند. به طور کلی اطلاعات بسیار متنوعی در این زمینه وجود دارد که نوع انجام عمل جنسی و خطر ابتلا به بیماری‌های تناسلی در مردان ختنه شده و ختنه نشده با هم مقایسه می‌کند.

    مهمترین کاری که شما پس از ختنه کردن نوزاد باید انجام دهید، جلوگیری از عفونت در محل ختنه است. محل زخم ممکن است در صورت عدم مراقبت دچار عفونت شود و این موضوع کار شما را سخت‌تر خواهد کرد. همچنین مورد بعدی که بسیار نادر است، تغییر شکل آلت تناسلی است. درگذشته انتخاب روش ختنه دارای محدودیت بود؛ اما امروزه روش‌های ختنه، انواع مختلفی دارد. البته که انتخاب روش ختنه به ترجیح والدین و تجربه پزشک بازمی‌گردد که گامپ گومگو و گیره مکن جز این روش‌ها هستند. درادامه ما به انواع روش‌های ختنه اشاره می‌کنیم تا درصورت عدم‌آشنایی به خوبی آن‌ها را بشناسید تا بتوانید با آگاهی برای کودکان خود انتخاب کنید.