• Lykke Rafferty posted an update 11 months ago

    قدرت نفوذ لیزر تراپی بر روی سلول های بدن به گونه ای عمل میکند که میتواند شاید بیماری های نهفته و تشخیص داده نشده را درمان کرده و بدن بهبودی بیشتری را برای خود حاصل کند. مهمترین فواید فیزیوتراپی و مخصوصا لیزر تراپی برای کاهش درد بیمار است. عموما بیمارانی که به دکتر و فیزیوتراپیست ها مراجعه میکنند، کسانی هستند که از دردهای مفاصل و ماهیچه های خود به تنگ آمده اند. پس از آنکه فشار داخل دیسک بیرون زده کاهش می یابد، فتق دیسک به آرامی کوچک تر می شود.

    پیش از قرار گرفتن تحت پروسه بایستی دکتر ارتوپد را از تمام شرایط جسمانی خود مطلع سازید. در دوران نقاهت پس از عمل محل ورود سوزن ها را لمس نکنید تا از تجمع آلودگی در آن نواحی جلوگیری شود. بهتر است دست هایتان همیشه پاکیزه باشد تا حتی در صورت وقوع این امر به صورت غیر ارادی ، ریسک عفونت کاهش یابد.

    • تعداد فزاینده ای از شواهد تحقیقاتی نشان می دهد که لیزر کلاس IV می تواند به طور موثر فتق دیسک در ستون فقرات کمری شما را درمان کند و درد و ناراحتی را تسکین دهد.
    • از لیزر تراپی، همچنین در درمان بیماری های دیگری نیز استفاده می شود.
    • متخصصین طب فیزیکی و توانبخشی از اثربخشی بالای لیزر در حوزه های متعدد از جمله آرتروز، نوروپاتی، کشش های عضلانی، شکستگی، کاهش درد و درمان دیسک کمر و گردن استفاده می کنند.
    • لیزردرمانی مناسب زانو بین12 تا 17 جلسه طول می کشد و به تدریج و با نظر پزشک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی این دوز افزایش می یابد.

    گردن از آن دست مولفه های است که سلامتی اش به شدت به وضعیت فعالیت های روزانه فرد بستگی دارد . تغییر زاویه در ستون فقرات گردن به سبب نشستن های طولانی مدت پشت میز و یا رانندگی های طولانی در حال زیاد شدن است . تصادف رانندگی یا آسیب های ورزشی نیز ممکن است باعث ایجاد درد و یا جابجایی مهره های گردن شوند. فتق دیسک از مشکلاتی است که با تغییر عادات زندگی اجتماعی نظیر پشت میز نشینی، افزایش وزن و چاقی ها و حرکات و پوزیشن های خم شونده افراد به خصوص در میان جمعیت میانسال رو به افزایش می باشد. این بیرون زدگی در همه دیسک های ستون فقرات می تواند اتفاق بیفتد اما به ترتیب شیوع بیشترین در کمر، سپس گردن و در آخر در مهره های توراسیک (پشتی) هست. لیزر در حقیقت نور تقویت شده ای است که می‌تواند باعث بریده شدن و افزایش حرارت اجسام شود.

    دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

    فیزیوتراپی گردن دردلطفاً با گذاشتن کامنت نظرات خود را با ما در میان بگذارید. آموزش ورزشهای مناسب و تمرین درمانی به افزایش قدرت و استقامت عضلات کمک شایانی میکند. برای مثال با تمرینات ورزشی، کشش و تقویت عضلات مرکزی بدن یا گردن می تواند به تعادل بدن، اصلاح طرز ایستادن و نشستن و تقویت عضله های ضعیف کمک کند.

    روش لیزر تراپی به دلیل گستردگی بسیاری که دارد نه تنها برای انسان ها کاربردهای بسیاری دارد، بلکه برای حیوانات نیز طراحی شده است. از لیزر درمانی یا لیزر تراپی استفاده بیشماری دیگری نیز می شود که در ادامه مطلب به مصارف و کاربردهای دیگر آن نیز اشاره ای خواهیم کرد. در این موارد نیاز است که با پزشک مشورت نموده و هزینه کلی را از وی سوال کنید. فرآیند لیزر تراپی به‌ خودی‌ خود هزینه‌ ای در پی ندارد و بسیار مقرون به صرفه و از نظر زمانی و مالی کاملاً به‌ صرفه خواهد بود. انجام جلسات فیزیوتراپی یک روند درمانی و بدن در قسمتی دیگر مطرح می شودکه باید با تغییراتی که در هر جلسه پدیدار می شود، کنار بیاید و آن را برای خود بپذیرد. این تغییرات به صورت تدریجی و با مرور زمان در بدن فرد شکل خواهد گرفت و کاملا بستگی به نوع بدن فرد خواهد داشت.

    موارد ذکر شده را نمی توان به عنوان درمانی قطعی و تضمینی برای دیسک در نظر گرفت. اما می توان گفت که تا حدودی موجب کاهش درد و التهاب و تغذیه بهتر دیسک می شوند. اینفوگرافیک عمل لیزری دیسک کمر در همدانبرای فهمیدن این که عمل لیزری چگونه صورت می گیرد و همچنین شناخت برترین مراکز درمانی عمل لیزری دیسک کمر در همدان و سراسر کشور، توصیه می شود که این مقاله را تا انتها بخوانید. برای بعضی از بیماری‌ها ممکن است 1 تا 6 جلسه لیزر درمانی کافی باشد، اما عوارضی که حالت مزمن دارند ممکن است به 10 تا 15 جلسه (یا بیشتر) لیزر درمانی نیاز داشته باشد.

    این درد ممکن است هنگام سرفه، عطسه یا حرکت در موقعیت های خاصی در بازو یا پای شما احساس شود که اغلب به صورت تیز یا سوزشی توصیف می شود. در تسکین دردهای حاد تأثیر داشته باشد؛ زیرا ورم ناشی از کبودی، خون‌مردگی و التهاب را کاهش می‌دهد. مصرف مکمل ها و تقویت عضلات ستون فقرات، از آسیب مجدد یا آسیب بیش تر دیسک ها پیشگیری می کند. با وجود این دلایل تعداد افرادی که روزانه به دلیل گردن درد به مراکز درمانی مراجعه میکنند به طور فزاینده ای افزایش یافته است .

    پارگی دیسک می تواند باعث درد در قسمت پایینی کمر و گاهی نیز درد شدید و انتشاری به پشت پاها شود. علائم پارگی دیسک عموماً با گذشت چند هفته و حداکثر تا یک ماه برطرف خواهد شد. در شرایطی که این مشکل برای چند ماه پایدار بماند و مزمن باشد این امکان وجود دارد که فرد، روشهای درمانی را در نظر بگیرد.

    به طور کلی بعد از گذشتن دوره ریکاوری برای چند ماه، می‌توان به نتایج خوبی از درمان دیسک کمر دست یافت و به تدریج حجم دیسک کاهش یافته و فشار از روی عصب برداشته می‌شود. لیزر درمانی یا لیزر تراپی یکی از مؤثر ترین روش‌ ها برای درمان دیسک کمر است که بسیاری از افراد از آن، نتایج بسیار موفقیت‌ آمیز گرفته‌ اند و دکترها و متخصصین بسیاری از این روش برای بهبود وضعیت بیماران خود استفاده میکنند. امواج لیزر به بافت‌های عمقی بدن نفوذ می‌کنند و توسط ماهیچه‌ها، تاندون‌ها و لیگامنتها جذب می‌شوند و موجب تحریک بدن به تولید ATP (سوخت مورد نیاز سلول‌ها) می‌شوند و در نتیجه انرژی بیشتری برای بازسازی ناحیه آسیب دیده وجود خواهد داشت. این مسئله باعث می‌شود که علاوه بر آغاز روند طبیعی بازسازی سلولی در بدن، عملکرد عادی بدن بازیابی شود، با کاهش این التهابات، بیمار احساس ارامش و بیماری او تسکین میابد. برای درمان فتق دیسک به کمک جراحی لیزر ، لیزر را به صورت مستقیم بر روی ناحیه ای که درد دارد، قرار می دهند. انرژی لیزر سبب کاهش التهاب و در نتیجه افزایش جریان خون ناحیه آسیب دیده می شود.

    یکی از جدیدترین کاربردهای لیزر در جراحی ستون فقرات و روش‌های درمان فتق دیسک، جراحی لیزری فتق دیسک گردن و کمر است . در این روش پزشکان فوق تخصص درد با هدف کاهش فشار دیسک بیرون زده و تسکین درد از لیزر برای کمک به رفع فشار وارده بر روی عصب استفاده می‌کنند. عمل لیزر دیسک کمر و گردن ، بدون بیهوشی عمومی و تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود، بدین معنی که برای انجام آن فقط پوست و ماهیچه‌های کمر که در مسیر ورود سوزن هستند بی‌حس می‌شوند و مقدار کمی داروی آرامبخش به بیمار داده می شود. تاثیر فوق العاده و مهمی دارد و مورد تایید سازمان غذا و دارو آمریکا FDA می باشد.

    وجود زخم های وسیع و باز در ناحیه تحت درمان:

    دو روز پس از جراحی می توان چسب های محل جراحی را برداشت و یک نوبت کوتاه استحمام انجام داد. لازم است فعالیت های فیزیکی گردن، در طی دو هفته نخست پس از جراحی، محدود باشد و به هیچ وجه گردن به میزان زیاد خم و راست نشود. توصیه می شود که بیمار از پایان هفته اول، پیاده روی را از 15 دقیقه شروع کند و به صورت تدریجی این زمان را افزایش دهد.

    اگر عصب ها به دلایل بسیاری از جمله آسیب های ناگهانی دچار کرختی و بی حسی شده باشند، دیگر توانایی انتقال پیام ها به مغز را نداشته و فرد با آسیب های جدی رو به رو می شود. از یکی دیگر از مزایای لیزر تراپی میتوان به بهبود وضعیت عملکرد عصب ها اشاره کرد. لیزر تراپی پر توان توانایی بهبود وضعیت عصب ها را داشته و میتواند وضعیت عملکرد عصب های بدن را بهبود ببخشد، به گونه ای که فرد توانایی های خود را بازیافته و در صورت هر گونه آسیب، عصب های وی به درستی پیام ها را به مغز منتقل میکنند. لیزر درمانی دیسک گردن این مطلب میخواهیم مفصلا درباره لیزر تراپی و کاربردهای آن، همچنین هزینه لیزر تراپی با شما صحبت کنیم. اگر شما هم برای انجام فیزیوتراپی و انجام لیزر تراپی به دنبال مطلبی پر محتوا میگردید، ما قصد داریم در این مقاله اطلاعاتی مهم و لازم، هر آنچه را که باید درباره این روش درمانی و فاکتورهای مهمی که باید درباره هزینه آن بدانید برای شما شرح دهیم.

    ولی پیشنهاد ما این است که برای اطمینان خاطر، به بیمارستان ایرانشهر تهران مراجعه نمایید. صرف احساس درد در کمر و اطراف آن دلیلی بر بیرون زدگی دیسک در فرد نمی باشد. چرا که بیشت،ر مردان هستند که در معرض کارهای محرک بیرون زدگی دیسک قرار می گیرند. چرا که در این س،ن دیسک ها پر آب هستند و به همین علت احتمال بیرون زدگی در این سنین بیشتر است. این پروسه ، در صورتی که توسط یک متخصص طب فیزیکی حاذق و مجرب انجام پذیرد ؛ عارضه خاصی به دنبال نخواهد داشت. در این بخش از مقاله به برخی از مهم ترین مزایای لیزر درمانی برای درمان درد زانو پرداخته ایم.

    چرا که ورزش‌های مخصوص هر فرد با توجه به سن، وضعیت قلبی ریوی، سطح قندخون، بیماری‌های خاص خودش باید طراحی شوند. انواع مختلف رژیم های ورزشی با هدف افزایش طول عضلات و بهبود دامنه حرکتی، بهبود قدرت و استقامت عضلانی و اصلاح پاسچر برایتان تجویز می‌شود. پزشک پروتکل لیزر درمانی مناسب را برای درمان شما تعیین خواهد کرد. حدود دو هفته بعد از اقدامات فوق در صورت لزوم از فیزیوتراپی می‌توان استفاده کرد. در انجام فیزیوتراپی حرکت درمانی ممنوع است ولی از الکتروتراپی و کشش گردنی می‌توان استفاده کرد.

    در صورت نظارت پزشک یا فرد فیزیوتراپیست هیچ گونه خطری متوجه فرد بیمار نخواهد شد. با توجه به توان کمتری که دارد، دارای محدوده خاص درمانی خود است که در هنگام ویزیت بیمار حتما این نکته به فرد ذکر خواهد شد. در این درمانی نیازی به بیهوشی کامل نمی باشد و فقط از بی حسی موضعی استفاده می شود.