• Elgaard Self posted an update 5 months, 1 week ago

    پلتفرم Alibaba.com یکی از مشهور ترین و محبوب ترین وب سایت های آنلاین به شمار می رود که انتخاب‌ اصلی برای تأمین‌کنندگان کالا می باشد و امکان خرید و فروش بین صادرکنندگان و واردکنندگان در بیش از 240 کشور و منطقه را فراهم می‌کند. برای خرید از سایت علی بابا ابتدا باید یک حساب کاربری ایجاد کنید و سپس محصول مورد نظرتان را پیدا کنید و با فروشنده کالا مکاتبه کنید و برای تحویل کالا به مقصد مورد نظرتان هماهنگی های لازم را انجام دهید. در نهایت با ثبت نام در سایت پی 98 سفارش خرید با پی پال یا خرید با ویزا/مستر کارت را ثبت کنید تا مراحل پرداخت تکمیل شود. هیچ کدام از کالاهایی که در بلک فرایدی به فروش می‌رسند، بنجل نیستند و فروشنده برای اینکه از دست آن‌ها خلاص شود، روی آن‌ها تخفیف نمی‌گذارد. علاوه بر این، فروشنده قیمت پایه را بالا نمی‌برد که بعد شامل تخفیف شود؛ بلکه تنها هدف، فروش تعداد زیادی محصول در مدت زمان کوتاه است. بلک فرایدی در واقع یک بازی دو سر سود است که در آن فروشندگان انبارگردانی می‌کنند و خریداران از تخفیف‌های شگفت‌انگیز برخوردار خواهند شد.

    مثلا اگر بنا دارید تا مبلغ خاصی را صرف خرید کنید، آن را در یک کارت جداگانه بریزید و تنها از آن کارت خرید کنید. نکته‌ی دیگر بسیار مهم دیگری که باید در زمان خرید بلک فرایدی ۲۰۲۱ به آن توجه داشته باشید این است که در روز جمعه‌ی سیاه (و سایر اوقات!) از وب‌سایت های معتبر خرید کنید. آن‌هایی که می‌توانند در صورت بروز مشکل کالای شما را تعویض کنند، درگاه‌های پرداخت معتبری دارند و با خدمات پس از فروش، شما را پشتیبانی می‌کنند. چند سالی هست که میانه‌های پاییز، بلک فرایدی یا همان جمعه‌ی سیاه، دنیا را تکان می‌دهد. قبل از شیوع کرونا، پیش و پس از این روز همه‌‌ی فروشگاه‌ها پر از مشتری‌های مشتاقی می‌شد که می‌خواستند با شور و حرارت هرچه تمام‌تر خریدهای خود را با استفاده از تخفیف‌های بالای مخصوص این روز انجام دهند.

    • حراج جمعه سیاه در سال‌های اخیر چندان مرسوم نبود، اما با این حال بسیاری بر این باورند که فروشگاه بامیلو، اولین فروشگاه اینترنتی بود که تخفیفات حراج بزرگ جمعه سیاه  را در میان فروشگاه‌های ایرانی مرسوم کرد.
    • خریداران هم با تخفیف‌های فوق‌العاده، خریدهای سال نو و هدایای خود را در این روز تهیه می‌کنند تا هزینه‌هایشان را به طور قابل توجهی کاهش دهند.
    • تاریخچه‌ی جمعه سیاه در فرهنگ ایالات متحده به رژه‌ی بابانوئل (Santa Claus Paade) هم مربوط می‌شود.

    به همین خاطر اگر برنامه سفر به خارج از کشور دارید یا صاحب آنلاین‌شاپ هستید و می‌خواهید از تخفیف‌های ویژه جمعه سیاه 1402 خرید کنید، در ادامه مقاله که راهنمای کامل خرید از بلک فرایدی ترکیه، امارات و دیگر کشورهاست، با ما همراه شوید. خرده‌فروشان اصطلاح جمعه سیاه را دوباره زنده کردند تا منعکس کننده تاریخچه نحوه استفاده حسابداران از جوهر در رنگ‌های مختلف باشد. در اسناد حسابداری ضرر و زیان را با رنگ قرمز و سود را با رنگ سیاه نشان می‌دهند.

    با این حساب جمعه سیاه در واقع آخرین جمعه ماه نوامبر است که جزء اولین روزهای خرید عید سال نوی میلادی برای امریکایی‌ها به حساب می‌آید. آمارهایی که هرساله از خرید آمریکایی‌ها در بلک فرایدی منتشر می‌شود، آن را با عوامل جالبی مقایسه می‌کند. به‌عنوان مثال، تعداد مشتریان والمارت در بلک فرایدی از تعداد کل بازدیدکنندگان از دیزنی‌لند در یک روز بیشتر می‌شود. فروش آنلاین نیز هرساله رکوردشکنی می‌کند و سیستم مدیریت زیرساخت فروشگاه‌های آنلاین هرسال برای پاسخ به نیاز شدید به بهینه‌سازی مجبور می‌شود.

    همدان کجاست؟ معرفی نخستین پایتخت ایران

    رسانه‌‌های باسابقه‌ای همچون نیویورک‌تایمز و فیلادلفیااینکوایر، در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ شهرت بلک فرایدی را افزایش دادند. در سال‌های ابتدایی دهه‌ی ۱۹۸۰، فروشندگان تعریف و توجیه جالبی برای جمعه سیاه ارائه کردند. آن‌ها ادعا می‌کردند در طول سال، از ژانویه تا نوامبر، در ضرر مالی فعالیت می‌کنند و گزارش آن‌ها همیشه با خسارت همراه است و اولین روز فصل خرید کریسمس، برای آن‌ها حکم شروع دوران سود را دارد. ممیزان مالیاتی و حسابرسان از رنگ قرمز برای نشان‌دادن ضرر مالی فروشنده و رنگ سیاه برای نشان‌دادن سود استفاده می‌کردند.

    اما در در آن جمعه‌ی ماه سپتامبر، سرانجام توطئه فاش شد، بازار سهام را به سقوط آزاد کشاند و همه را از بارون‌های وال‌استریت گرفته تا کشاورزان ورشکست کرد. نخستین استفاده از واژه‌ی «جمعه‌ی سیاه» نه برای خریدهای پس از شکرگزاری بلکه برای یک بحران مالی به‌کار رفت که به‌طور خاص، به سقوط بازار طلای آمریکا در ۲۴ سپتامبر ۱۸۶۹ (۲ مهر ۱۲۴۸ خورشیدی) اشاره دارد. بلک فرایدی یک بازی دوسر سود است که هم باعث انبار گردانی فروشگاه‌ها می‌شود و هم خریداران را راضی و خشنود می‌کند.

    در بین حراج‌های بلک فرایدی، دیده می‌شه فروشگاه‌هایی که قبل از این رویداد، قیمت‌های خودشون رو بالا می‌برن و بعد اسم حراج می‌زارن ولی خب هستن فروشگاه‌هایی هم که حراج واقعی می‌زارن و تخفیف‌های هیجان انگیز واقعی دارن. تخفیفی که باعث ترغیب مشتریان برای رفع نیازهای خود با هزینه کمتر در آستانه سال نو، و خالی شدن انبار فروشگاه‌ها با حاشیه سودی کمتر است. اما در سال‌های اخیر رقابت بین فروشنده‌ها به حدی بالا گرفت که مفهومی به نام Doorbuster به وجود آمد. اما Doorbuster به چه معنا است؟ همان‌طور که می‌دانید کلمه Door به معنای «در» بوده و کلمه Buster به معنی انفجار یا شکستن چیزی است.

    با این حال اگر دبی را انتخاب کردید، مراکز خرید زیر از مهم‌ترین مجتمع‌های تجاری دبی برای خرید در حراجی 2023 هستند. به دلیل تخفیف‌های بالایی که روی اجناس اعمال می‌شود، این روز را تبدیل به محبوب‌ترین روز در میان عاشقان خرید کرده است. بلک فرایدی در دبی و استانبول ترکیه در میان ایرانیان محبوبیت زیادی دارد تا بتوانند خریدی خوب و ارزان داشته باشند. اگر شما هم عاشق خرید کردن هستید و به دنبال بلیط هواپیما ارزان استانبول یا بلیط تخفیف دار دبی هستید، همین حالا از سایت فلای‌تودی اقدام کنید تا بلک فرایدی را از دست ندهید. البته که دیگر از آن صحنه‌های عجیب‌وغریب تجمع افراد برای خرید در شهرهای مختلف جهان خبری نیست؛ اما اینطوری لااقل از نظر بهداشتی مطمئن‌تر است. روز شکرگزاری در امریکا به چهارمین پنجشنبه‌ی ماه نوامبر گفته می‌شود که دیرباز آغاز فصل خرید کریسمس بوده است.

    اکنون ایران هم جزء کشورهای است که روز جمعه سیاه در برخی از فروشگاه‌های آفلاین یا آنلاین مثل موتن رو برگزار می‌شود. بد نیست بدانید که فروشگاه بامیلو، اولین فروشگاه اینترنتی در ایران بود که جمعه سیاه را برگزار کرد. در حال حاضر رو فروشگاه اینترنتی موتن هم این روز را با تخفیف‌‌های کم‌نظیر روی تمام محصولات آرایشی و بهداشتی خود قرار می‌دهد. البته این که بدانیم در بلک فرایدی سال‌های گذشته در ایران و کشورهای دیگر چه گذشت، کمک بسیاری در تهیه یک لیست خرید درست می‌کند.

    سپس در تابستان محصولات تولید و با توجه به روند طولانی تولید و ارسال، در پاییز تحویل فروشگاه‌ها داده می‌شدند که درست فصل خرید پاییزه و کریسمس بود. بدین ترتیب فروشگاه‌ها تمام سال به‌خاطر محصولاتی که در بهار سفارش داده بودند، بدهکار بودند اما پس از روز شکرگزاری و آغاز خریدهای مردم برای کریسمس، ناگهان فروش زیاد را تجربه می‌کردند و به وضعیت سیاه بازمی‌گشتند. از زمانی که بلک فرایدی به عنوان یک روز رسمی و شناخته شده در آمریکا پذیرفته شد، خرده فروشی‌های بزرگ و کوچک تا روز پیش از بلک فرایدی همه کارها و آمادگی‌های لازم را انجام می‌دهند و درهای فروشگاه‌های خود را از ساعت 5 صبح به روی خریداران باز می‌کنند. اپل به جای برگزاری کمپین ایمیل در روز بلک فرایدی و یا روز قبل، از چند هفته قبل اولین ایمیل را به صورت تیزینگ می‌فرستد و به مخاطبان فرصت می‌دهد تا درباره تخفیف‌های پیش‌رو حدس بزنند. در واقع اپل با تبلیغ پیش فروش پیشنهاد خود، سهم بیشتری از کیف پول مصرف‌کنندگان را قبل از اینکه تصمیم بگیرند پول خود را برای خریدهای دیگر خرج کنند، بدست می‌آورد. مهم‌ترین مؤلفه‌ی جذاب بلک فرایدی برای مشتریان و خریداران، تخفیف بلک فرایدی و حراج‌های قابل توجه روی بسیاری از اجناس است.

    همه چیز درباره قلعه رودخان دژ دیدنی شمال ایران

    تعطیلات عید شکرگزاری تا دوشنبه سایبری، رکورد بیشترین خرید و فروش محصولات در دنیا شکسته می‌شود که به این تعطیلات، تعطیلات میلیون دلاری می‌گویند. طبق آمار و ارقام به‌دست آمده، با توجه به گسترش و پیشرفت شبکه‌های اجتماعی و تبادل اطلاعات مردم با یکدیگر، فروش محصولات به صورت حضوری و اینترنتی بیشتر شده است. در سال 2020 آمار فروش لوازم آرایش در بلک فرایدی در سراسر دنیا 46% و در دوشنبه سایبری 47% نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافت! البته ناگفته نماند که بیشتر از لوازم آرایش، محصولات مراقبت پوست و مو بیشترین فروش را در قرنطینه کوید 19 داشته است.

    البته بازی لگو که در دسته‌ی اسباب‌بازی‌های فیزیکی قرار دارد نیز فروش بالایی داشت. مانند هر چیز دیگری باید حواستان باشد که کمپین تبلیغاتی خود را از قبل برنامه‌ریزی کنید و تنظیم متن پیامک و غیره را به لحظه آخر موکول نکنید. هرچه برنامه‌ای که برای اس ام اس مارکتینگ بلک فرایدی می‌چینید، جزئی‌تر باشد، نتیجه بهتری می‌گیرید. مثل بقیه برندهای ایرانی نوین‌هاب هم برای جمعه سیاه امسال پیشنهادهای ویژه‌ای دارد. فروش بیشتر در حوالی جمعه سیاه ایجاد می شود و بسیاری از خرده فروشان از شلوغ ترین روزهای فروش خود در سال لذت می برند، اما با سود بسیار پایین تر از حالت عادی.

    و محصولاتی چون موبایل و لوزارم صوتی و تصویری و پوشاک و اجناس خانگی با قیمت ارزان حراج میشود. از همه مهم‌تر مطمئن شوید از کلمات هیجان‌انگیز و وسوسه‌کننده مثل تخفیف، ارسال رایگان، پیشنهاد ویژه و غیره استفاده کنید. کهل با پرسیدن سوال از مخاطبانش در شبکه‌های اجتماعی، اینگیجمنت زیادی به دست آورد. و در فیسبوک نیز از آنها خواست تا شعری را با همان هشتگ‌ها کامل کنند تا برنده کارت هیده 500 دلاری شوند. کهل از مخاطبان خود در توییتر، خواست تا با هشتگ‌های تعیین شده توییت کنند تا برنده 500 دلار کارت هدیه شوند.

    از آنجا که در طول سال فروشگاه‌های زیادی به دلیل قیمت‌های بالا و فروش کمی که دارند، ضرر ده هستند، بلک فرایدی این فرصت را برای آن‌ها فراهم کرده تا با کاهش قیمت محصولاتشان، فروش بیشتری داشته باشند تا میزان ضرر و زیانشان جبران شود. با بالا گرفتن رقابت فروشگاه‌های حقیقی، هرکس سعی در جلو کشیدن ساعت این روز داشت. در سال‌های گذشته، مغازه‌ها رأس ساعت ۱۲ بامداد، در فروشگاه‌های خود را باز می‌کردند.

    حراج ویژه‌ای که سال‌ها در خارج از کشور و در سراسر دنیا برگزار می‌شد و حالا رد پایش در آنلاین‌شاپ‌ها و فروشگاه‌های داخل ایران هم دیده می‌شود. رفته‌رفته باگذشت تنها چند سال فرهنگ بلک فرایدی در بین فروشندگان کوچک و بزرگ روسیه نیز جا افتاد و کالاها با تخفیف‌های چشمگیرتری عرضه شدند. البته تأثیر فروشگاه‌های آنلاینی همچون آمازون در ترویج درست فرهنگ خرید در روسیه را نیز نباید نادیده گرفت. در سال ۲۰۱۵ تب بلک فرایدی به حدی بالا رفت که طبق نظرسنجی صورت گرفته بیش از ۹۰ درصد فروشندگان برای شرکت در بلک فرایدی ۲۰۱۶ اظهار علاقه‌مندی کردند.

    در این روز اگر فروشگاهی، در طول سال فروش خوبی نداشته باشد، می‌تواند قسمتی زیادی از آن را جبران کند. بلک فرایدی یا جمعه سیاه نامی است که برای اشاره کردن به آخرین جمعه‌ی ماه نوامبر مرسوم شده است. این روز در امریکا و بسیاری کشورهای دیگر آغاز فصل خرید کریسمس محسوب می‌شود. بازارهای اقتصادی کشورهای مختلف در این روز با حراج و تخفیف رونق بیشتری در مقایسه با سایر فصول و ماه‌های سال می‌گیرند و خریداران با شوق و شور زیاد به فروشگاه‌های مختلف هجوم می‌برند. اولین روز پس از جشن شکرگزاری، در فرهنگ آمریکایی به‌عنوان روز شروع فصل خرید کریسمس شناخته می‌شود.

    در این چند سال گذشته، روز جمعه سیاه نیز در برخی از فروشگاه‌های حضوری و آنلاین از جمله موتن رو برگزار می‌شود که همه می‌توانند محصولات مورد‌علاقه خود را با تخفیف‌های شگفت‌انگیز تهیه کنند. در این مقاله نگاهی به پرفروش‌ترین محصولات بلک فرایدی در ایران و سراسر دنیا می‌اندازیم تا شما با ایده از محصولات پرفروش دنیا لیست خرید خود را کامل کنید و تمام محصولات را از جمله خرید لوازم آرایش و مراقبتی را با قیمت پایین تهیه کنید. بلک فرایدی قبلاً روز مشخصی داشت و در ماه نوامبر برگزار می‌شد؛ ولی حالا قضیه کمی فرق کرده و هر برند یا هر مرکز خریدی در ماه نوامبر یک روز را برای تخفیف ویژه جمعه سیاه انتخاب می‌کند.

    به همین دلیل کالاهای با تخفیف ویژه را Doorbuster نامیدند زیرا این کالاها باعث صف کشیدن مردم پشت درهای فروشگاه شده و حتی در بسیاری از موارد نیز تراکم جمعیت مشتریان باعث شکسته شدن در فروشگاه شد. ساعات کاری فروشگاه‌ها ثابت می‌ماند و اکثر فروشگاه‌ها یکشنبه‌ها بسته هستند. آن‌ها همچنین به کیفیت محصولات اهمیت زیادی داده و حاضرند برای محصولات باکیفیت، پول خوبی پرداخت کنند. بلک فرایدی در این کشور یک روز نیست و یک هفته طول می‌کشد و به آن هفته سیاه یا خرید سیاه گفته می‌شود.