• Richter Fuller posted an update 11 months, 1 week ago

    فرآیند تولید، مواد اولیه و کیفیت بالای ورق ضدسایش دورستات آن را بی‌نیاز از رنگ‌آمیزی کرده است. در Hardox عناصر C ، Cr ، Mo و Ni با توجه به ضخامت ورق تغییر می کنند. خاصیت ماشین کاری، شکل دهی و جوشکاری از دیگر ویژگی های ورق ضد سایش، ورق هاردوکس و برندهای مشابه می باشد.

    این ورق ساده کربنی با دارا بودن کربن0.45 درصد در گروه محصولات کربن متوسط قرار می‌گیرد. علاه بر کربن، در ساختار CK45، عناصر منگنزو سیلیسیم نیز وجود دارند. بسیار مقاوم در برابر انقباض و سایش است و همچنین این ورق و سایر استانداردهای ورق هاردوکس دارای عمر بالایی هستند. ورق هاردوکس ۴۰۰ دارای حدود ۰٫۳ تا ۰٫۴ درصد کربن ، ۰٫۷ درصد سیلیسیم ، ۱٫۶ درصد منگنز ، ۱٫۴ درصد کروم ، ۰٫۶ درصد مولیبدن ، ۱٫۵ درصد نیکل و مقادیر ناچیزی از عناصر فسفر ، گوگرد و بور می باشد. این موضوع در مورد خرید ورق هاردوکس نیز صادق است و اگر شما بتوانید از نمایندگی‌های معتبر خرید خود را انجام دهید، به طور قطع به یقین از قیمت‌ها و کیفیت‌ها اطمینان خواهید داشت. این عمدتا در ساخت قطعات مقاوم در برابر سایش برای ماشین آلات و وسایل نقلیه در صنعت معدن، صنعت بتن و همچنین در معادن سنگ استفاده می‌شود.

    از آنجایی که ورق ضد سایش،استحکام بالایی دارد، تغییر شکل موضعی و ساییدگی در آن بسیار کم و به مرور زمان رخ می‌دهد. خاصیت کلی ورق های ضد سایش همانگونه که از نام آن پیداست مقاومت به سایندگی با توجه به دارا بودن کربن بالاست که سبب افزایش سختی می شود. در ساخت این نوع ورق آلیاژی، عناصر کربن، مولیبدن، کروم، منگنز، سیلیسیوم، نیکل و مقدار ناچیزی فسفر، گوگرد و بور وجود دارند. از ویژگی‌های مهم این نوع، قابلیت ماشین‌کاری، جوشکاری و شکل‌پذیری است.

    • ترکیب شیمیایی و خواص این فولادها در جدول 1 و2 نشان داده شده است.
    • از ویژگی های ورق های ضد سایش هاردوکس می توان در ماشین کاری، شکل دهی و جوشکاری استفاده کرد.
    • بر اساس جمع آوری اطلاعات از تولید کنندگان دستگاه ،عملیات مانند فرزکاری، برش، حفاری، تراشکاری و اره بر روی این متریال با سرعت خوب میتوان انجام داد.
    • ورق های ضد سایش در مواقعی که قطعات بحرانی نیاز به افزایش طول عمر داشته باشند استفاده می شوند.

    به طور کلی برند دیلیدور وارداتی بوده و برای مصارفی که نیاز به ورق ضد سایش بسیار ضخیم است، استفاده می‌شود. با پیشرفت‌های که این نوع ورق در طول دهه‌ها داشته است، ورق دیلیدور مقاومت بالای در برابر سایش، جوش پذیری عالی و کارپذیری آسان است. با توجه به این مشخصات در جواب سوال ورق ضد سایش دیلیدور چه کاربردی در صنعت دارند، می‌توان گفت که در بخش تولید تجهیزات و ماشین آلات سایشی معدن کاربرد بالای دارند.

    موادی که از اکسیداسیون جلوگیری می شوند نیز به مخزن مذاب اضافه می شوند. ورق ضد سایش که با نام ورق فولادی هاردوکس نیز شناخته می‎‌شود، یک ورق آلیاژی با کربن بالاست که کربن موجود در آن باعث سختی و مقاومت ورق شده است. هر اندازه که میزان کربن در ورق آلیاژی بیشتر باشد، استحکام و خواص ضد سایش آن نیز افزایش می‌یابد. طول عمر، قابلیت اتصال و قابلیت جوشکاری انواع ورق ضد سایش هاردوکس بسیار بالاست. از ویژگی‌های دیگر این نوع ورق، می‌توان به مقاومت بالا به انقباض نیز اشاره کرد. ورق ضد سایش یک صفحه فلزی آلیاژی است که در برابر ضربه و سایش مقاوم می‌باشد.

    ورق ضد سایش – سایز 10

    سختی بالای آن تنها به سطح ورق محدود نمی‌شود، بلکه ساختار داخلی را هم شامل می شود. ترکیب خوبی از شکل‌پذیری و جوش پذیری را ارائه می‌دهد که برای پاسخ به صنایعی که نیاز به دقت بالا دارند کارآمد است. با این حال، می‌توان صفحات را تا حدود 250 درجۀ سانتی‌گراد گرم کرد، بدون آنکه تغییر قابل توجهی در درجۀ سختی ورق ایجاد گردد. بله؛ لیست قیمت این محصول در همه ضخامت‌ها، به صورت روزانه در سایت بارگذاری می‌گردد. تهیه کلیه ورق‌های آلیاژی به شرط آنالیز در مبدا و مقصد به صورت نمونه برداری از ورق با حضور بازرسین ما و شما امکان پذیر است. در حالت نورد سرد تولید می‌شود و به همین علت دارای عمر طولانی در شرایط سخت است.

    خطوط انتقال مواد ، شوتها ، سيلوها ، تيغه های برش ، فن ها ، دامپ تراک ها ، شاول ها و باکت ها ، تجهيزاتی هستند که میبايست بيشترين ميزان مقاومت به سايش و فرسايش در طول زمان را از خود نشان دهند. به دلیل داشتن این ویژگی، خمش در این ورق به راحتی امکان پذیر می باشد. © تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آهن دات کام می باشد. بدلیل نوسانات نرخ ارز، قیمت ها ممکن است به صورت لحظه‌ای تغییرات داشته باشد.

    ورق های ضد سایش / هاردوکس / دوروستات / دیلیدور

    طی نورد این صفحات فولادی، سختی و استحکام آن‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند. ورق ضدسایش در انواع برندها و با سختی‌های متفاوت به بازار عرضه می‌شود. ورق ضد سایش برند کرسابرو در مقایسه با فولادهای معمولی به میزان ۵۰ درصد خواص ضد سایش بیشتری دارد. سایر مشخصات این ورق شامل خواص جوشکاری مناسب، چقرمگی بالا، شکل‌پذیری فوق‌العاده و کاربرد در ساخت فولاد، سیمان و صنایع معدن است.

    شعاع استمپ ورق‌های هاردوکس 450 و 500 باید چهار برابر ضخامت‌شان باشد. عملیات حرارتی تمپرینگ و کوئنچینگ که بر روی این محصولات انجام می‌شود، قابلیت‌های مکانیکی آن‌ها را ارتقاء می‌بخشد. عوامل موثر برخاصیت ضد سایش فولادها شامل عملیات کوئنچ تمپر، پدیده کار سختی و درصد کربن است، میزان کربن مناسب در ورق ها باعث به وجود آمدن سختی مناسبی در آن می گردد. اين که چه نوع ورق ضد سايشی، در چه ضخامتی و چه گريدی در صنعت مورد نظر، بازدهی مناسبی را خواهد داشت، تابع عوامل مختلفی است.

    این گریدها با توجه به سختی، سفتی، انعطاف پذیری و امکان جوش تفاوت دارند. مقاومت بالایی به سایش، سختی و ضربه دارد و برای استقامت در شرایط سخت و طولانی تولید می‌شود. در زمان تغییر فرم ورق، اعوجاج زیادی در شبکه کریستالی فولاد ایجاد می‌شود که این اعوجاج باعث شکل‌گیری عیب‌ها و نقص‌هایی می‌شود.

    از جمله فرایندهایی که در عملیات حرارتی با هدف تغییر ریز ساختار فولاد انجام می شود ، می­توان به کوئنچ کردن اشاره کرد. در این فرایند پس از افزایش دمای ورق، دمای آن را با سرعت بالایی کاهش می­دهند تا ریز ساختارهایی به نام مارتنزیت و باینیت تشکیل شود. همچنین برای آگاهی از بروزترین قیمت ورق ضد سایش و مشاوره خرید آن میتوانید با کارشناسان آهن مال در تماس باشید. برای خرید ورق ضد سایش در اصفهان از طریق نمایندگی اصلی فروش این ورق، بازرگانی آرادآهن اقدام نمایید. بازرگانی آرادآهن یک از بزرگترین مراجع فروش انواع آهن آلات صنعتی و ساختمانی، کلیه مقاطع فولادی از جمله ورق هاردوکس را با بهترین قیمت‌ و کیفیت به فروش می‌رساند.

    برای مشاهده قیمت ورق هاردوکس 500 و خرید ورق ضد سایش هاردوکس می‌توانید به سایت پیوان مراجعه کنید. ورق ضد سایش هم به صورت وارداتی و هم به صورت تولید داخل در بازار موجود است. با توجه به این موضوع و گریدهای مختلف ورق ضد سایش بسیار مهم است که از مرکزی معتبر اقدام به خرید ورق ضد سایش هاردوکس و سایر برندها نمایید. همچنین با توجه به گستردگی انواع ورق ضد سایش و تفاوت قیمت ورق ضد سایش تولیدشده در کارخانه‌های مختلف قبل از اینکه اقدام به خرید کنید، باید کاربری مورد مورد نظر خود را مشخص کنید.

    تمام این سه فولاد ضد سایش در مواردی مانند تجهیزات استخراج معادن، ریخته گری سیمان و تجهیزات قالب گیری، تجهیزات حفاری و سیستم های نقاله مورد استفاده قرار می گیرند. شرکت آهن ملل تامین کننده آهن آلات پروژه های عمرانی شرکت های دولتی و خصوصی می باشد. این شرکت ارائه کننده انواع محصولات فولادی با بهترین قیمت در بازار آهن ایران است. ارسال سریع سفارشات به سراسر کشور در کوتاه ترین زمان از جمله خدمات برجسته آهن ملل می باشد. امروزه بسیاری از قطعاتی که در صنایع تحت بار یا سرویس مداوم قرار دارند، بعد از گذشت زمان تحت سایش گرفته و قابلیت خود را از دست می دهند.

    قیمت امروز ورق ضد سایش هاردوکس ، قیمت ورق هاردوکس 450 و 400 خرید و فروش ورق ضدسایش اصفهان و تمام کارخانه ها و ضخامت و ابعداد ، لیست قیمت ورق ضدسایش تمام برندها در فولادین . خرید روز ورق ضدسایش هاردوکس تنها با قیمت روز کالا صورت می‌گیرد که این رقم در سایت قابل مشاهده است. مرکزآهن به عنوان یکی از بزرگترین تامین‌کنندگان ورق ضد سایش در ایران قادر به ارائه این محصولات با توجه به کارخانه تولید کننده است. قیمت‌های ارائه شده در وبسایت برای هر کیلوگرم ورق ضدسایش بوده ارزش افزوده محصول ارائه می‌شود.

    ورق ضد سایش هاردوکس Hardox انواع مختلفی دارد که هر یک درجه سختی متفاوتی دارند. در این روش با استفاده از یک توپ فولادی ساخته شده از کاربید تنگستن میزان فرورفتگی ورق ها در مقابل مواد مختلف اندازه گیری می شود. این توپ 10 میلی متری نیرویی حدود 3000 کیلوگرم را به ورق وارد می کند تا درجه سختی آن مشخص شود. ورق هاردوکس که یک ورق فولادی ضدسایش است، باعث کاهش وزن و افزایش عمر مفید ساختار فولادی در مقایسه با ورق های ساخته شده از فولادمعمولی می‌شود. تا دهه هجده و نوزده موادی که برای ساخت ماشین آلات استفاده می‌شدند پایداری لازم را نمی‌توانستند تضمین کنند.

    آشنایی با ورق ضد سایش

    ورق ضد سایش در انواع معادن از جمله معدن سنگ و در زمینه هایی چون حمل مواد و ساخت و ساز به کار می رود. این مجموعه افتخار دارد بهترین قیمت آهن در ایران را به مشتریان خود اعلام میکند. تلاش آراد آهن در بخشهای مختلف سازمانی آرادآهن همواره بر این است. تا با ارائه خدمات شایسته، اطلاع رسانی دقیق و شفاف، قیمت مناسب و همکاری مسئولانه همواره سطح رضایت مشتریان خود را افزایش دهیم. همچنین این مجموعه فروش انواع آهن آلات با ضمانت نامه بانکی و ال سی برای سهولت خرید و فروش و اطمینان مشتریان فراهم آورده است.

    از دیگر عوامل موثر بر قیمت ورق هاردوکس همانطور که قبلاً هم اشاره شد، درجه سختی آن‌ها است. به علاوه هرکدام از انواع ورق‌های هاردوکس از ترکیب شیمیایی و آلیاژی متفاوتی ساخته می‌شوند که باعث تغییر در کاربری آن‌ها نیز خواهد شد. تمامی این عوامل به طور قطع بر قیمت نهایی ورق هاردوکس اثر خواهد گذاشت.

    یکی از عوامل تعیین کننده قیمت ورق ضد سایش گرید بندی بر اساس میزان سختی آن­ها برحسب برینل است. هر چه گرید ورق افزایش یابد خاصیت ضد ساییدگی آن افزایش می یابد و قیمت ورق ضد سایش افزایش می یابد. به عنوان مثال ورقی با گرید 500 سختی بیشتری نسبت به ورق با گرید 400 دارد؛ اما باید توجه کرد که با افزایش گرید میزان انعطاف پذیری ورق کاهش خواهد یافت. ورق ضدسایش در زیرمجموعه‌های ورق کربن استیل قرار دارد.برای تعریف کلی سایش میتوان گفت به لغزش یک سطح یا یک ماده بر روی سطح دیگر سایش میگویند.

    از ورق هاردوکس با گرید ۴۵۰ به بالا تر برای ساخت کامیون، بیل های لودر و … بیشتر استفاده می‌شود که این به خاطر وزن کمتر، عمر مفید تر و میزان باروری بیشتر خواهد بود. میزان سختی ورق دیلیدور، بین 325 تا 550 برنیل است و در صخامت‌های 8 تا 200 میلی‌متر تولید می‌شود. این ورق برای جوشکاری دمای ذوب پایینی دارد، همین موضوع باعث شده تا برای ساخت کارگاه‌ها و تعمیرات در محل تحت شرایط نامساعد مناسب باشد.