• Lake Raun posted an update 11 months, 3 weeks ago

    گوش یکی از محل‌های شایع و پرطرفدار برای پیرسینگ است که زنان و مردان برای زیبایی این کار را انجام می­دهند. پیرسنیگ به معنی سوراخ کردن بخش‌های مختلف گوش و آویزان کردن طلا و جواهر است. پیرسنگ هم در بین زنان و هم بین مردان رایج بوده و هیچ محدودیتی ندارد. در ادامه، با پیرسینگ گوش، انواع پیرسینگ گوش، عوارض پیرسینگ گوش و سایر اطلاعات در مورد این عمل زیبایی همراه شما خواهیم بود. برای جلوگیری از عفونت لاله گوش باید به نکات مراقبتی زیر توجه داشته باشید. اگر بعد از سوراخ‌کردن یا پیرسینگ گوش موارد زیر را رعایت کنید، احتمال عفونت بسیار کمتر خواهد شد.

    گمان می رود که این نوع پیرسینگ ابتدا در انگلستان انجام شد و سپس به آمریکا راه یافت. این نوع پیرسینگ در اواخر دهه 1800 و اوایل دهه 1900 در ایالات متحده رایج شد. آنها در دهه 1950 و 1960 در بین جوانان محبوبیت خاصی پیدا کردند.

    علاوه بر این، صبر کنید تا پس از گذاشتن گوشواره استارتر به اندازه کافی بهبود پیدا کنید. پیرسینگ را با استفاده از یک لوسیون ضد عفونی کننده ملایم تمیز کنید. دو بار در روز به مدت سه هفته قسمت پیرسینگ را ضد عفونی کنید، سپس فاصله زمانی طولانی تری را تا بهبودی کامل در نظر بگیرید.

    شما می‌توانید بسته به بودجه خودتان انواع طلا، نقره یا پلاتین پیرسینگ را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید. از مصرف آنتی ‌بیوتیک‌ های موضعی بدون نسخه، مانند آنتی‌ بیوتیک‌ هایی که حاوی باسیتراسین هستند، در آن ناحیه اجتناب کنید، زیرا می‌توانند باعث تحریک بیشتر یا واکنش آلرژیک شوند. بعد از سوراخ‌کردن گوش برای اولین‌بار گوشواره یا شی زینتی در درون آن قرار می‌گیرد. این گوشواره باید تا التیام زخم در گوش باقی بماند و از سوراخ گوش خارج نگردد. برای جلوگیری از عفونت و سایر عوارض بهتر است نکات زیر را رعایت نمایید. افراد باردار یا افرادی که قصد بارداری دارند بهتر است پیرسینگ انجام دهند، چرا که سوراخ کردن بدن ممکن است باعث زخم و عفونت شود و برای بارداری خطرناک باشد.

    خوشبختانه امروزه به جای استفاده از روش سنتی از دستگاه‌های مخصوص سوراخ کردن گوش استفاده می‌شود. اما با این وجود هم رعایت بهداشت و ضد عفونی کردن محل سوراخ کردن گوش از مهم‌ترین مراقبت‌های بعد از سوراخ کردن گوش است. از شستن محل سوراخ گوش با شامپو و دیگر شوینده‌های مخصوص مو بپرهیزید.

    • پس از خنک شدن آب، چند قاشق غذاخوری نمک دریا (یا نمک معمولی) به آن اضافه کنید و هم بزنید.
    • پیرسینگ گوش محدودیتی ندارد و افراد در هر سن و سالی می‌توانند این اقدام زیبایی را انجام دهند.
    • همچنین می‌توانید از دکتر عمومی برای درمان مشاوره بگیرید.
    • آنتی بیوتیک‌هایی مثل آموکسی سیلین، سفالکسین، آزیترومایسین و داکسی سایکلین برای درمان عفونت گوش مناسب هستند.
    • از اینرو پیشنهاد می‌کنیم جهت تشخیص و درمان کامل بیماری به پزشک مراجعه کرده یا از ایشان مشاوره پزشکی آنلاین دریافت فرمایید.

    و حتی اگر گوش زخم شود ممکن است از شش هفته تا چندماه طول بکشد تا خوب شود. مراقبت ها را انجام دهید و پماد را طبق تجویز دکتر بزنید مطمئنا اتفاقی نمی افتد. بهترین ناحیه برای گوشواره‌های پیرسینگ قسمت نرمه گوش است زیرا این ناحیه معمولا برای سوراخ کردن درد کمی دارد، مشکل و عوارض کمتری ایجاد می‌کند و همچنین زودتر هم‌ خوب می‌شود.

    پر بحث ترین ها

    اما لازم است بدانید عفونت در غضروف گوش از عفونت نرمه‌ی آن خطرناک‌تر است و سخت‌تر درمان می‌شود. زیرا در غضروف عروق خونی کمی وجود دارد و گلبول‌های سفید نمی‌توانند با عوامل بیماری‌زا مبارزه کنند. تا زمانی که زخم محل پیرسینگ گوش بهبود پیدا نکرده نمی‌توان به آن دست زد یا از گوشواره استفاده کرد.

    را نیز در لیست فروش خود جای داده است تا تمامی مراکز بیمارستانی درمانی، کلینک ها و عموم افراد بتوانند نیازهای خود را به راحتی تهیه کنند. پیرسینگ گوش دخترانه در قسمت های مختلف گوش بر اساس سلیقه و خواست فرد صورت می‌گیرد و تنوع بسیار بالایی دارد. استفاده از محصولات تسکین دهنده را در ناحیه در نظر بگیرید. سوراخ كردن گوش با دستگاه پوست اطراف پیرسینگ شما کمی خشک شده و یا خارش دارد، می‌توانید یک محصول مبتنی بر وازلین استفاده کنید تا پوست را مرطوب و محافظت کند.

    پزشک می‌داند که چه مقاطعی را پیرسینگ بزند تا عارضه کمتری برای بیمار داشته باشد. البته بستگی دارد که عمل پیرسینگ در کدام قسمت از بدن انجام می‌شود. در بعضی از قسمت‌ها خصوصاً نواحی حساس احتمال نقص عضو در بدن بسیار بالا است. زیرا این نقاط از بدن بسیار حساس بوده و نیاز به مهارت بالایی دارد. اشتباه در عمل پیرسینگ می‌تواند منجر به به وجود آمدن اختلال، ایجاد ضایعات گوشتی و پوستی و نقص عضو در بیماران شود که در این صورت بیمار تا آخر عمر درگیر خواهد بود. در پیرسینگ موقت گوش، گوشواره‌ها بدون عمل سوراخ کردن و با چسب و آهنربا و یا شیارهایی که بر روی گوشواره است به گوش نصب می‌شود و هیچ درد و عفونتی هم ندارد.

    پس حتماً قبل از اینکه به هر دلیلی به پیرسینگ دست بزنید دستان خود را با آب و صابون ضدعفونی کنید. اما اگر به این کار علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از سوراخ کردن گوش مدتی از پیرسینگ‌های فیک استفاده کنید. می‌توانید موقعیت و مدل آن را تغییر داده تا نقطه دلخواه را پیدا کنید. اگر از وسایل یکبار مصرف استفاده شده و ابزارها کاملا ضدعفونی شده باشند، جای نگرانی وجود ندارد. فقط موارد بهداشتی را به دقت رعایت کنید تا پیرسینگ گوش عفونت نکند.

    بستگی دارد، اما در حالت کلی قیمت دستگاه سوراخ کنند گوش از 30 هزار تومان تا 500 هزار تومان می باشد. چند بار در روز، گوشواره را در گوشتان بچرخانید؛ این کار مانع از چسبیدن گوشواره به زخم سوراخ گوش می شود. بعد از سوراخ کردن گوش بهتر است در ۲۴ ساعت اولیه، آب به موضع نرسد. محل سوراخ کردن گوش را با پنبه الکل به خوبی تمیز نمائید. در واقع ایجاد هر نوع از تغییر در بافت بدن، با عوارض و خطراتی همراه است، انجام پیرسینگ نیز به دلیل ایجاد تغییر در بافت بدن، عوارضی را به همراه دارد. چرا که پیرسینگ های نا متعارف از شخصیت و شان اجتماعی یک بانوی محترم و مدرن می‌کاهد و منجر می‌شود که افراد دیگر نگاهی ابزاری و سطحی به فرد داشته باشند.

    چون پیرسینگ به تازگی زده شده است، احتمالا عفونت وجود دارد و به همین دلیل باید با احتیاط با آن برخورد کنید. توصیه می‌کنیم قبل از هر اقدامی در این مورد با یک پزشک یا پیرسینگ‌کارتان مشورت کنید. ممکن است اندازه میخ کوچک بوده و با تنگ شدن پیرسینگ، این مشکل ایجاد شده است. با این حال برای تشخیص قطعی و رفع مشکل باید به یک پزشک یا پیرسینگ‌کارتان مراجعه کنید تا گوش از نزدیک معاینه شود. از فشار آوردن به گوش برای خارج کردن جواهر پرهیز کنید زیرا احتمال آسیب به بافت وجود دارد. با توجه به طولانی شدن عارضه، پیشنهاد می‌کنیم با یک پزشک متخصص پوست و زیبایی مشورت کنید تا روش درمان مناسب برای شما تجویز شود.

    بهترین ضد آفتاب

    حتماً دستورالعمل‌های مراقبت‌های بعدی را که توسط سوراخ‌کننده شما ارائه شده است، دنبال کنید. عوامل دیگر عبارتند از نوع سوزن استفاده شده، مهارت شخصی که عمل سوراخ کردن را انجام میدهدو میزان تحمل درد در خود شخص. قبل از لمس کردن یا تمیز کردن پیرسینگ دست های خود را بشویید. به وضعیتی که در آن عفونت‌ به تدریج ایجاد می‌شود و در طول یک بازه‌ی زمانی علائم آن تشدید می‌شود عفونت مزمن گفته می‌شود. در هنگام تعویض لباس و یا پوشیدن روسری مواظب باشید که گوشواره کشیده نشود.

    اگر علت آن مواردی مانند سوراخ‌کردن یا پیرسینگ گوش باشد، معمولا درمان ساده بوده و آنتی‌بیوتیک‌های بدون نسخه کارساز هستند. اما عفونت‌های شدید به‌ویژه در ناحیه غضروف ممکن است حتی نیاز به بستری‌شدن در بیمارستان داشته باشند. تا پایان شش هفته باید به طور مرتب محل زخم را تمیز کنید تا از عفونت جلوگیری شود. برای این کار روزی دو بار توسط مقداری الکل دور لاله گوش را پاک کنید و حداقل روزی یک بار گوشواره را به آرامی در گوش بچرخانید. هنگام انجام این کار گوش کودک را فشار ندهید زیرا ممکن است دردناک باشد. بعد از هر حمام، اطراف هر سوراخ را خشک کنید تا رطوبت در محل پیرسینگ باقی نماند.

    محصولات منتخب

    در دکترتو امکان مشاوره با بهترین دکتر گوش و حلق و بینی یا دکتر عمومی وجود دارد. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان علاوه بر تعیین وقت حضوری به‌صورت آنلاین و تلفنی هم در ارتباط باشید. اطمینان حاصل کنید فردی که پیرسینگ را انجام می‌دهد ابزار بهداشتی مناسب داشته باشد و از تجهیزات استریل استفاده کند.