• McCollum Bennetsen posted an update 11 months ago

    در روز اول، دور محل ختنه را با آب و صابون نرم و تمیز بشویید و پس از شستشو، با آب و صابون خوب بشویید. در صورتی که پوست آلت قبل از پنج روز بیفتد نشان‌ می دهد که فشار زیادی از نخ به آلت وارد شده و این امر باعث ترمیم ناقص و خونریزی می‌شود. گاهی اوقات ممکن است افتادن پوست آلت بیش از ده روز طول بکشد و یا افتادن پوست، ناقص انجام شود که نیاز به ترمیم بعدی خواهد داشت. بهتر است تا بهبودی کامل محل ختنه، نوزاد را حمام نکنید و بدنش را با آب و اسفنج تمیز کنید. به نوزاد در وعده های بیشتر شیر دهید تا ادرار زیاد شود و در نتیجه سوزش سر مجاری ادراری اتفاق نیفتد. اگر در نوزاد آپاندیسیت دیده شد باید در همون روزهای اول عمل بشه.

    • عمل ختنه سابقه 5 هزار ساله داشته و تاریخچه اولیه آن به مصر باستان بر می گردد.
    • چون آلت یک عضله داره و یک سر که هیچ ارتباطی به ختنه نداره.
    • هرچقدر که نوزاد کوچکتر باشد، مثلا اگر بین یک تا سه ماهش باشد، هزینه ختنه کمتر است.
    • اولین چالشی که والدین پس از به دنیا آمدن فرزند پسرشان، با آن موجه می‌شوند، عمل ختنه است.

    اما اگر آپاندیس‌های نوزادان با بیماری هیرشپرونگ همراه است که باید حتما بررسی بشه. ترشحات کرم رنگی که زیر این پوست جمع میشه باعث رشد میکروب‌ها میشه و کیست تشکیل میده که نیاز به درمان و عمل داره. حتی دیده شده همسران افرادی که ختنه نشده‌اند، دچار سرطان رحم می‌شوند. سرطان رحم در خانم‌هایی با همسران ختنه نشده نسبت به خانم‌هایی با همسران ختنه شده ده برابر بیشتر است. من پسرم ۶ سالشه متاسفانه بخاطر بیماری پوستی که زمان به دنیا اومدن داشت خنته نکردم. ابتدا باید به پزشکی که ختنه رو انجام دادن مراجعه کنید تا علت مشخص و درمان شروع بشه.

    مطالب این سایت برای آگاهی شما تدارک دیده شده است و جایگزین مراجعه به متخصص نیست. هرچند، بدیهی است که در حین ادرار کردن مرطوب خواهد شد، اما تا زمانی که پوشک او را به موقع تعویض می‌کنید، این موضوع مشکل‌ساز نیست. لذا هرگونه استفاده‌ی تبلیغاتی و مادی از مقالات آن ممنوع است و پیگرد قانونی دارد.

    هر دو تکنیک به دنبال تجویز پاراستامول یا استامینوفن توسط پرستاران و تزریق بی حس کننده موضعی تحت هدایت اولتراسوند انجام می‌شود. هر دو تکنیک از خرد کردن پوست برای جلوگیری از خونریزی استفاده می‌کنند. تکنیک برش جراحی شامل استفاده از یک گیره برای خرد کردن لبه‌های پوستی است که قرار است برداشته شود و پوست اضافی بریده شود. در اینجا همه چیزهایی که والدین باید در مورد ختنه با حلقه بدانند، از جمله مراقبت از نوزاد و مراحل بهبودی آورده شده است.

    به‌طور کلی هرچه انجام ختنه به بزرگسالی موکول شود، روند بهبودی دردناک‌تر خواهد بود. انجام این عمل علائمی به همراه خواهد داشت که ممکن است برای والدین صحنه‌ای دلخراش و نگران کننده باشد. نوزادان پس از انجام این عمل دچار عارضه‌های خفیف مانند قرمزی، تورم و خونریزی جزئی خواهند شد. تمامی این علائم پس از عمل کاملاً طبیعی است و مشکلی ایجاد نخواهد کرد. پس از ختنه از گاز نرم روی زخم ایجاد شده استفاده می‌کنند.

    هرچند که امروزه درصد اندکی از خانواده‌ها از انجام این جراحی خودداری می‌کنند و بی‌خیالش می‌شوند، اما هنوز هم بیشتر از 90 درصد پسرها در ایران، ختنه را پشت سر می‌گذارند. به علاوه، این را هم نباید فراموش کرد که ختنه نوزاد، از واجبات دین اسلام است و به طبع، انجام آن ضروری است. بعد از استحمام باید دوباره نوک مجرای ادراری (وسط حلقه) را با وازلین روزی دو نوبت چرب کنید تا از خشکی نوک آلت نوزاد جلوگیری شود. خشک شدن نوک آلت نوزاد مشکلات زیادی را در بزرگسالی برای او ایجاد می کند بنابراین نسبت به چرب نمودن نوک آلت دقت بالایی داشته باشید.

    ۷ نشانه‌ای که به شما می‌گوید بدن‌تان به آب بیشتری نیاز دارد

    گاهی هم پوست زیادی برداشته می شود و در مواردی هم به دلیل اینکه حلقه نمی افتد، پزشک مجبور است با جراحی حلقه را خارج کند. از سوی دیگر، اغلب در ایران والدین ختنه را عمل سرپایی در نظر می گیرند و علاوه بر آن، هزینه اندکی را برایش کنار می گذارند، درحالی که باید توجه خاصی به این مساله داشته باشند. خونریزی‌های ناشی از عمل ختنه در روش حلقه، بین یک تا سه ماهگی بسیار کمتر اتفاق می‌افتد و با افزایش سن، احتمال خونریزی بیشتر می‌شود. از این رو، با افزایش سن، استرس و نگرانی نیز افزایش می‌یابد. در روش جراحی ختنه، عروق گره‌بندی می‌شوند و مخاط و پوست کودک بخیه می‌شوند، اما در روش حلقه، برش و بخیه انجام نمی‌شود و حلقه استفاده شده پس از حدود یک هفته تا ده روز به طور خودکار جدا می‌شود و منهدم می‌شود.

    مزیت مهم ختنه با حلقه کم خطر بودن آن در مقایسه با روش سنتی یا جراحی است. دوران نقاهت روش ختنه با حلقه در مقایسه با جراحی یا همان روش، کمتر است و مراقبت‌های کمتری هم مورد نیاز است. در این روش احتمال خونریزی و ابتلا به عفونت نیز بسیار پایین است، اما غیر ممکن نخواهد بود و در موارد معدودی این اتفاق می افتد. فیموزیس پاتولوژیک رایج ترین علائم پزشکی برای بزرگسالان مردی است که ختنه انجام می دهند. فیموزیس ممکن است در افراد بالغ با دیس پارونیا ، بالانوپوستیت ، بهداشت ضعیف آلت تناسلی مرد و سرطان آلت تناسلی همراه باشد.

    خود پوستی که روی آلت است ترشحاتی دارد که برای دفاع و ایمنی کودک در مجرای ادراری بسیار مهم است. اما ختنه هم فواید بسیاری دارد؛ تجربه و تحقیقات نشان داده که کودکانی که ختنه نشده‌اند نسبت به کودکانی که ختنه شده‌اند ۷ برابر بیشتر دچار عفونت‌های ادراری می‌شوند. ختنه با حلقه و مقایسه با روش سنتی ادراری برای کودکان ممکن است که خطرناک باشد حتی آسیب به کلیه‌ها را هم در پی خواهد داشت. ۸۰ درصد مردان آمریکا در حال حاضر ختنه شده‌اند؛ به دلیل فواید زیادی که این روش داره درحالی که مسلمان هم نیستند. این موضوع به قدری مهمه که انجمن نوزادان آمریکا اعلام کرده که نوزادان باید در ماه اول تولد ختنه بشن. یکی از مهم‌ترین علل آن هم این است که عفونت ادراری در نوزادان ختنه نشده ۷ برابر نوزادان ختنه شده است.

    مراقبت های لازم بعد از ختنه

    در جهان به روش استفاده از حلقه، Pelastibell گفته می­شود. عوارض عمل ختنه‌ای که با رعایت ضوابط پزشکی انجام شود، خیلی نادر است و تنها خونریزی و التهاب از جمله عوارض آن به شمار می‌آید. علتی که برای آفریده شدن این عضو می‌توان آورد این است که، این پوست در دوران جنینی و قبل از تولد نوزاد باعث حفظ آن قسمت جنین می‌شود و مانند بند ناف بچه پس از تولد عضو زاید به حساب آمده و بهتر است بریده شود. این به معنای عدم احساس درد و تنبلی منطقه ختنه شده توسط بی حس کننده است. بنابراین، فرد در حین عمل ختنه هیچ گونه درد یا عدم راحتی قابل توجهی تجربه نمی‌کند. پزشک معالج همچنین تمام نکات ضروری را به والدین توضیح خواهد داد و والدین مسئولیت رعایت صحیح این مراحل در دوران بهبودی نوزاد پس از ختنه را دارند.

    روز قبل ویرجین اوربیت به دلیل ورشکستگی به طور رسمی تعطیل شد

    اگر ختنه با حلقه پلاستی بل انجام شده باشد باید بعد از ۵ تا ۸ روز بیوفتد و اگر افتادن آن بیشتر از ۸ روز به طول انجامد و یا تورم بیش از ۸ روز کمتر نشود باید توسط متخصص اطفال حتما معاینه گردد. در روش حلقه ممکن است پوست به اندازه کافی برداشته نشود یا زیاد برداشته شود یا با جابه جا شدن حلقه در ادرار کودک فشار ایجاد شود. گیره مگن در این روش با استفاده از یک گیره که پروانه شکل سر آلت را جدا می کند پوست آن را می کشد و با استفاده از یک گیره دیگر آن را برش می دهند ولی چند دقیقه بعد از این کار باید ان کنده شود که دچار خونریزی نشود. در اغلب مواقع نوزادان می تواند چند روز بعد از به دنیا آمدن این جراحی را انجام دهند ممکن است در برخی از کودکان به دلایل مختلفی مثل نارس بودن ناحیه تناسلی این عمل به زود هنگام به نظر برسد.

    اگرچه شیوع آن 1 نفر از هر 300 تا 1000 مرد تخمین زده شده است ، برخی مطالعات نشان می دهد که ممکن است این موارد بیماری کمتر نیز باشد. و در روش موژن مانند مراحل اولیه توضیح داده شده در روش پلاستی بل پوست ختنه گاه به سمت بیرون کشیده می شود و در میان شکاف موژن قرار می گیرد به طوریکه کلاهک آلت پشت موژن قرار گرفته و در نهایت برش داده می شود. در نوزادان با توجه به عوارض کم و کاربرد آسان پلاستی بل ( حلقه) از این روش استفاده می شود. از این که ما را تا آخر مقاله ختنه با حلقه همراهی کردید از شما سپاس گزاریم ، همچنین اگر نظر و یا پیشنهادی در این زمینه دارید ممنون می شویم که با ما نیز در میان بگذارید . 4- چرب کردن سر آلت با وازلین و یا پماد تتراسیکلین و شست و شوی مرتب آلت در ماه اول بعد از ختنه از عارضه تنگی دهانه مجرا که گاهی پیش می آید هم جلوگیری می کند.

    عفونت، از جمله عوارض نادر بعد از ختنه است و معمولا در اثر عدم رعایت بهداشت در هنگام جراحی و یا بعد از آن، اتفاق می‌افتد. این عفونت هم می‌تواند بعد از جراحی با روش سنتی و هم بعد از روش مدرن حلقه مشاهده شود. مهم است که نشانه های عفونت بعد از ختنه با حلقه و یا روش سنتی را بشناسیم. ختنه نوزاد، به قول معروف شتری است که در خانه هر پسر تازه به دنیا آمده‌ای می‌نشیند و از آن راه فراری نیست!

    تا حداکثر یک سالگی می‌تونیم با حلقه ختنه رو انجام بدیم ولی بعد از این زمان حتما باید به شکل جراحی باشه. ختنه به دو روش انجام می‌گیره؛ اگر که بچه کمتر از یک سال سن دارد بهترین روش حلقه است. توصیه ما به والدین این است که برای انجام ختنه فرزندان خود در دوره نوزادی آنها اقدام کنند. شاید برخی افراد تصور کنند که در نوزادی دردی احساس نمی‌شود، اما اینطور نیست. اما آنها نسبت به کودکان و بزرگسالان فرایند آسان‌تری را تجربه می‌کنند. بعد از ختنه نوزاد با حلقه، آلت تناسلی فرزند شما ورم‌کرده و سیاه خواهد شد.

    البته این موارد جزء عوارض جانبی بوده و پس از گذشت چند روز بهبود خواهد یافت. از جمله معایبی که در این روش ختنه نوزاد وجود دارد، این است که برای همه کودکان مناسب نبوده و ممکن است یک‌سری محدودیت را به دنبال داشته باشد. اولین چالشی که والدین پس از به دنیا آمدن فرزند پسرشان، با آن موجه می‌شوند، عمل ختنه است. همان‌طور که می‌دانید ختنه نوزاد، جزء متداول‌ترین عمل‌های جراحی است که برای اکثر پسر‌ها در سراسر دنیا انجام خواهد شد.