• McCollum Bennetsen posted an update 11 months, 1 week ago

    هرچند علاوه بر برخی پیروان ادیان غیرتوحیدی در سراسر جهان، در میان برخی یهودیان، مسیحیان و مسلمانان نیز رایج است، هیچ ذکری از آن در عهد قدیم، عهد جدید یا قرآن وجود ندارد. البته این موضوع مربوط به زمانی است که شما نکات بهداشتی را کاملاً رعایت کنید تا از بروز عفونت زخم جلوگیری شود. فیلم ختنه اوقات از روش دیگری برای ختنه کردن نوزاد استفاده می‌شود. این حلقه به صورت خود به خودی از ۵ روز تا یک هفته بعد می‌افتد.

    این پژوهش نشان داد که ۷۰ درصد دختران بندر کنگ ختنه می‌شوند. بیشتر زنان پاسخ دهنده بین سنین ۲۵–۳۵ سال بودند (۴۰ درصد). از نظر پزشکی، حمام کردن کودک پس از انجام ختنه، چندان توصیه نمی‌شود و بهتر است که در چند روز اول، نوزاد را فقط با دستمال مرطوب یا اسفنج خیس، تمیز نمایید. توجه کنید که شستن ناحیه تناسلی پسران ختنه شده، تا زمانی که علائم بهبودی مشاهده نشده باشد، چندان جایز نیست. بعد از مشاهده علائم بهبودی هم شستشو تنها باید با آب گرم و به آرامی انجام شود و زمانی که ناحیه ختنه کاملا خوب شد، می‌توان از صابون استفاده کرد.

    افرادی که در دین یا جامعه‌شان تأکید به انجام ختنه نمی‌شود ممکن است این عمل را انجام ندهند. چراکه از مزیت‌های آن آگاه نیستند و صرفاً راه بقیه اطرافیان را دنبال می‌کنند؛ اما باید بدانید که ختنه نکردن یک عارضه حتمی و جدی را به‌وجود نمی‌آورد. وظيفه آسانیسم، ارائه خدمات با کیفیت مراقبتی با همراهی کادر مجرب و دلسوز است که تمام این خدمات را با احترام تقدیم خانواده‌ها می‌کند. اعتقاد آسانیسم بر این است که هرکسی حق دارد در سال‌های پیری در خانه خودش، جایی که به آن تعلق دارد زندگی کند؛ نه در خانه سالمندان يا جايي كه به اجبار به آنجا نقل مكان كند.

    فروشگاه آنلاین کارینو کیدز در زمینه خرید سیسمونی، خرید لباس نوزاد ، ست بیمارستانی نوزاد و تمام مایحتاج نوزاد فعالیت می کند. 8- حفظ بهداشت و تمیز نگه داشتن ناحیه تناسلی در افرادی که ختنه شده‌اند، بسیار آسان‌تر است و باکتری کمتری در ناحیه تناسلی افراد ختنه شده رشد می‌کند. زمان مناسب ختنه است که همراه با چند تغییر در کودک رخ ندهد مانند همزمانی واکسیناسیون و ختنه یا همزمانی بدنیا امدن نوزاد و ختنه .. مهم تر از همه ختنه احتمال انتقال عفونت هایی که بعد از ازدواج ممکن است از طریق رابطه زناشویی ایجاد شود را کم می کند. و اما قطع خود عضو جنسی زن و یا قطع قسمتی از آن به یقین جنایتی در حق دختر محسوب می شود و برای والدین هیچگونه مجوّزی در اقدام به آن وجود ندارد .

    در این مطلب از کلینیک ختنه نوزادان تهران به بررسی دلایل ختنه نوزادان پسر می‌پردازیم. جالب است بدانید بیماری صدفک یا به انگلیسی پسوریازیس نوعی بیماری خودایمنی است که در اثر اختلال عملکرد دستگاه ایمنی بدن ایجاد می‌شود. این بیماری پوستی می‌تواند احتمال بروز سرطان آلت تناسلی را تشدید کند.

    ختنه به عنوان سنّت اجتماعی و دینی در دوره های گوناگون میان مسلمانان رواج داشته و بر اثر تداخل با آداب و رسوم متداول در میان ملت ها، جزئیات آن اشکال متفاوتی یافته است. امروزه حدود ۶۰ درصد از نوزاد پسر در ایالات متحده آمریکا این عمل را انجام می‌دهند. این آمار در جهان حدود سی درصد می‌باشد؛ اما در کشور ما ایران عمل ختنه نوزاد برای ۹۰ درصد از پسران صورت می‌پذیرد.

    • اما به طور کلی برای همه نوزادان و کودکان توصیه می‌شود از بی‌حس کننده موضعی استفاده شود تا گیرنده‌های درد ضعیف شده و پوست ناحیه مورد نظر قبل از جراحی بی‌حس شود.
    • تغییر رنگ و سیاه شدن سر آلت یا خون مردگی نیز از علائم خطر در ختنه با حلقه است.
    • با وجود آنکه بهترین زمان انجام این عمل در نوزادی است، اما گاهی اوقات شرایطی وجود دارد که نوزاد آمادگی برای انجام این عمل را ندارد.
    • در یک یا دو سال اول زندگی، نوزاد دچار بیماری‌های عفونی می‌شود.

    انصاری، قدرت‌الله، احکام و حقوق کودکان در اسلام، ج۱، ص۲۶۷-۲۶۹، برگرفته از بخش «فصل چهارم حقوق کودک بعد از ولادت»، تاریخ بازیابی ۱۳۹۸/۸/۲۶. (۷۱) محمدحسن بن باقر نجفی، جواهرالکلام فی شرح شرائعالاسلام، ج ۳۱، چاپ محمود قوچانی، بیروت ۱۹۸۱. (۶۸) نعمان بن محمد قاضی نعمان، دعائم الاسلام و ذکر الحلال و الحرام و القضایا و الاحکام، چاپ آصف بن علی اصغر فیضی، قاهره (۱۹۶۳ـ ۱۹۶۵)، چاپ افست (قم، بی تا). (۶۰) محمد بن حسن طوسی، کتاب الخلاف، چاپ محمدمهدی نجف، جواد شهرستانی، و علی خراسانی کاظمی، قم ۱۴۰۷ـ۱۴۱۷. (۵۹) محمد بن حسن طوسی، التبیان فی تفسیر القرآن، چاپ احمد حبیب قصیر عاملی، بیروت (بی تا).

    ۱۱ – ختنه زنان

    برای شیر دادن به نوزاد آماده باشید و حتما لباس راحتی بپوشید. به هیچ وجه مضطرب و نگران نباشید و گریه نکنید؛ زیرا این حالات روحی در روحیه کودک از طریق شیر شما تاثیر منفی می‌گذارد. در فرصت زمانی مناسبی به مطب یا مرکز ختنه مراجعه کنید و در هول و ولا نباشید. اگر کودک پستانک می‌گیرد، پستانک تمیز را دم دست داشته باشید. اگر فکر می‌کنید نمی‌توانید به تنهایی و همراه با همسرتان از عهده این کار بر آیید، حتما از حضور اطرافیان برای همراهی خود کمک بگیرید. بسته به روش ختنه کردن نوزادتان، یک حلقه پلاستیکی یا یک گیره مخصوص به آلت تناسلی او متصل می‌شود تا جریان خون به این ناحیه قطع شود.

    طبقه بندی موضوعی

    بله فوایدی مثل خاصیت ضدعفونی داره اما تا یک زمانی، بعد از اون این فواید تبدیل به مضرات میشه. آمریکا که کشوری پیشرفته است در حال حاضر به این نتیجه رسیده که باید ختنه در سنین نوزادی انجام بشه و ختنه روتین شده. به نظرم ختنه یجور ظلم در حق انسانها هستش چون من اون قسمت سر آلتم کاملا حس داره و توی رابطه احساس لذت میکنم حالا اگه اون قسمت نباشه طبیعتا لذت کمتری میبرم. ابتدا باید به پزشکی که ختنه رو انجام دادن مراجعه کنید تا علت مشخص و درمان شروع بشه. ختنه یکی از عمل‌های مهم و حساسی است که در سنین نوزادی انجام می‌شود. بهتر است قبل از انجام این عمل برای فرزند آگاهی خود را بالا ببرید تا بتوانید به‌خوبی از نوزاد خود نگهداری کنید.

    احتمال ابتلا به سرطان دهانه رحم را در شریک جنسی کاهش می‌دهد. تحققات نشان داده است که شریک جنسی مردان ختنه شده کمتر به سرطان دهانه رحم مبتلا می‌شوند. اغلب، دوباره ختنه انجام می شود زیرا پوست زائد ممکن است منجر به تحریک یا عفونت شود. این عفونت ها ممکن است به دلیل چسبندگی (پل های پوست آلت تناسلی مرد) که در واقع می تواند باعث ناراحتی یا انحنای آلت تناسلی با نعوظ شود.

    بعدازاین مدت می‌توانند به فعالیت‌های روزانه خود مانند مدرسه یا کار برسند. در روزهای بعد از عمل و به‌ویژه در ۲۴ ساعت اول، حتماً باید مقدار زیادی آب و مایعات سالم بنوشند. همچنین باید تا دو ساعت ناحیه عمل شده یعنی سر آلت تناسلی را کمپرس یخ بگذارند.

    روش کلیپس نقره‌ای

    خیلی طبیعی است که به‌عنوان والدین، نگران مضرات ختنه برای کودک خود باشید. ختنه کردن هم مانند هر عمل جراحی دیگری می‌تواند خطراتی به همراه داشته باشد، اگرچه عوارض ختنه صحیح بسیار نادر است. ممکن است تا چند روز اول پس از ختنه کردن نوزاد در محل زخم مقداری قرمز شدن و التهاب و تورم دیده شود. اما با این وجود باید مراقبت‌های لازم را انجام دهید تا میزان عوارض پس از ختنه کردن نوزاد کاهش پیدا کند. مدت زمان درمان کامل پس از ختنه حدوداً یک هفته تا ۱۰ روز است.

    بیمارستان و زایشگاه خصوصی مریم در تاریخ ١٣٩٣/٠٣/٠١، به منظور ارائه خدمات درمانی و مراقبتی پیشرفته بر مبنای پایبندی به کرامت انسانی، آغاز به کار نمود. این بیمارستان با داشتن ٦٤+٧ تخت فعال اورژانس که شامل اتاق‌های سه تخته، دو تخته و یک تخته در دو بلوک ساختمانی ۵ و ۸ طبقه طراحی شده است. اگر در نوزاد آپاندیسیت دیده شد باید در همون روزهای اول عمل بشه. اما اگر آپاندیس‌های نوزادان با بیماری هیرشپرونگ همراه است که باید حتما بررسی بشه. باید معاینه بشید تا ببینیم که واقعا پوست اضافه هست یا خیر؛ ممکنه که ختنه ناقص هم باشه. همانطور که بارها گفتیم ختنه در بزرگسالی عواقب بیشتری دارد.

    به طور کلی برای کودکان کمتر از 2 ماه معمولا از بی‌حسی استفاده می‌شود و برای کودکان بالای 6 ماه می‌توان روش بیهوشی را انتخاب کرد. بهتر است قبل از جراحی، نوزاد ادرار کند تا از سلامت مجاری ادراری او نیز اطمینان داشته باشید. از جمله شایع ترین عوارض پس از ختنه، می‌توان به عفونت، خونریزی، درد و یا التهاب اشاره کرد. این موارد ممکن است در حین عمل، و یا بعد از آن و در دوره نقاهت رخ دهد و خب در بسیاری از موارد، کاملا مورد انتظار است. اما عوارض نادر بعد از ختنه را نیز باید در ذهن داشت، هرچند که احتمال بروز این عوارض حدود 0.2 درصد تا 5 درصد است. بند ناف نوزاد هم درست ختنه کردن، دردسرهای خاص خودش را دارد.

    ختنه نوزاد، به قول معروف شتری است که در خانه هر پسر تازه به دنیا آمده‌ای می‌نشیند و از آن راه فراری نیست! هرچند که امروزه درصد اندکی از خانواده‌ها از انجام این جراحی خودداری می‌کنند و بی‌خیالش می‌شوند، اما هنوز هم بیشتر از 90 درصد پسرها در ایران، ختنه را پشت سر می‌گذارند. به علاوه، این را هم نباید فراموش کرد که ختنه نوزاد، از واجبات دین اسلام است و به طبع، انجام آن ضروری است. مدرن ترین روش ختنه با استفاده از دستگاه جدیدی به نام کلیپس نقره ای است که تا قبل از این مورد استفاده نبوده است. در این روش، پوست دور کلاهک آلت تناسلی با دستگاه برداشته می شود و نیازی به حلقه و یا بخیه نیست، بلکه پانسمان کوچکی انجام می شود.