• McCollum Bennetsen posted an update 11 months, 1 week ago

    در مناطق و فرهنگ های مختلف با توجه به اعتقادات خود، فرزندان را در سنین مختلفی، ختنه می کنند. همانقدر که انجام ختنه در پسربچه‌ها به‌شدت توصیه می‌شود، برخی اوقات هم ختنه نباید انجام شود. اگر نوزاد آلت کوچکی داشته باشد یا سوراخ سر آلت نابجا باشد که به اصطلاح به آن هیپوسپادیاس می‌گویند یا اگر نوزاد انحراف آلت تناسلی داشته باشد، نباید ختنه انجام شود. دقیقا به همین دلیل است که توصیه می‌شود نوزاد بلافاصله ختنه نشود و حداقل یک بار بعد از ادرار و معاینه دقیق توسط پزشک این عمل انجام شود.

    ختنه برای پسران بزرگ‌تر و بزرگسالان نیز مشابه همین روش است. با این حال، ممکن است لازم باشد که این روش تحت بیهوشی عمومی انجام شود. علاوه بر این، بهبودی ممکن است دیرتر حاصل شود و خطر بروز عوارض جانبی نیز بیشتر است.

    • اگر حلقه جابجا شود در روند ادرار نوزاد فشار ایجاد می شود.
    • هر چی هم من بهشون میگم از این کارای خز نکنید بی خیال نمیشن!
    • بعد دیگه زن عموم کلی اصرار که باید آلبوم رو ببینیم که در نهایت برای اینکه من نقطه ضعف نشون ندم آلبوم رو دادم و اون ها هم عکس ها رو دیدند.
    • در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید.
    • اين فرهنگ در جوامع غربي آن‌قدر گسترده است كه به طور مثال در حدود ۸۰ درصد مردان آمريكا ختنه شده اند.

    کارلوس اسلیم کیست؟کارلوس اسلیم کارآفرین، بازرگان و سرمایه‌دار مکزیکی لبنانی‌تبار است، که بر پایه رتبه‌بندی وال استریت ژورنال، همچنین مجلهٔ فرچون و… بدن نوزاد گرم است و دمای تب آن بالای 38 درجه سانتی‌گراد است. با بازی‌هایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک می‌کنه آشنا بشین. میزان تحریکات حسی در افرادی که ختنه می‌شوند بسیار کمتر از افرادی است که ختنه نشده‌اند. داشتن تب و یا علائم عفونت مانند وجود تاول های پر از چرک را به پزشک گزارش دهید.

    کاهش تعداد فرزندان هر مادر به ۱.۷ فرزند/ هشدار؛ نرخ رشد جمعیت تا۱۴۲۰ به “صفر” می‌رسد

    وجود BPA یا بیسفنول آ که نوعی پلیمر و یک ترکیب آلی شیمیایی است در بطری‌های پلی کربنات و محصولات پلاستیکی مانند شیشه شیر می‌تواند ایجاد حساسیت و حتی مسمومیت در نوزاد و کودک کند. تمامی محصولات پلاستیکی پینو مانند سرشیشه شیرها فاقد BPA هستند. این در حالی است که کودک به دلیل نداشتن اختیار و بلوغ فکری، هیچ تکلیفی ندارد و این کار بر وظیفه والدین کودک است.

    سپس با استفاده از یک چاقوی جراحی، پوست دور تا دور آلت تناسلی را برش داده و جدا می‌کند. بدین ترتیب که حلقه پلاستیکی را روی نوک آلت قرار می‌دهند و بر روی حلقه با نخ گره می‌زنند. هدف از این کار آن است که مانع از رسیدن خون به بخش بالایی آلت تناسلی شود.

    ختنه در حالت صباوت و قبل از بلوغ بر والدین مستحب است، ولی بعد از بلوغ بر شخص واجب می‌شود. واجب نیست، ولی احتیاط مستحب است که قبل از بلوغ، ولیّ کودک، او را ختنه کند. در این بازه زمانی مدتی بود ک اگر سکس داشتم التم مور مور میکرد و بدن و التم سرد میشد.

    پس از آگاهی و صلاحدید پزشک می‌توانید فرم رضایت‌نامه را تکمیل کرده و رضایت خود جهت انجام این عمل برای فرزند خود اعلام کنید. هرچه انجام این عمل در کودکان زودتر انجام گیرد، برای آنها بهتر خواهد بود؛ زیرا در سنین بالاتر آنها درد بیشتری را احساس خواهند کرد. ایده ایشان در خصوص کلینیک تخصصی ختنه بعدها به کرات مورد تقلید قرار گرفت اما پر واضح است که هیچ کدام از مراکزی که تحت عنوان کلینیک ختنه در شهر تهران مشغول فعالیت هستند شعبه کلینیک ختنه نوزادان تهران نیستند. رعایت بهداشت آلت تناسلی در مردان ختنه شده آسان تر است. ختنه ممکن است حساسیت نسبت به ایجاد عفونت های دستگاه ادراری ناشی از عوامل بیماری زا را کاهش دهد. در حالی که نوجوان شما می تواند فعالیت های عادی خودش را شروع کند اما برای پیشگیری از بروز هر گونه عوارض احتمالی باید انجام هر گونه فعالیت بدنی را بعد از جراحی محدود کند.

    در ایران معمولا در همان روز ختنه کردن، مراسم ختنه سوران برگذار می شود. یکی از موضوعاتی که ممکن است برای اغلب والدین بعد از تولد نوزاد دغدغه ایجاد کند؛ سن مناسب برای ختنه نوزاد پسر است. با توجه به توصیه پزشکان؛ بهترین زمان برای ختنه کردن کودکان بین 1 تا 3 ماهگی است. البته امکان انجام ختنه چند روز بعد از تولد نیز وجود دارد. یکی از جدیدترین روش‌های انجام جراحی ختنه برای نوزاد پسر، روش حلقه pestibell”” است.

    برخی از متخصصین اطفال پیشنهاد می‌کنند در یکی دو بار اول پس از ختنه نوزاد، آلت تناسلی نوزاد را بپوشانید و باقی قسمت‌ها را شستشو دهید. اما به طور کل بهتر است پس از چند روز نوزاد را حمام کنید. در هر صورت به علت اینکه ختنه کردن در دوران نوزادی انجام شده است، پزشک تمام تلاش خود را می‌کند که این کار را با درد کمتری انجام دهد. یکی از فرآیندهایی که ممکن است هنگام ختنه نوزاد اتفاق بیافتد، خونریزی در هنگام عمل است. معمولاً نوزادان مقداری کمی خونریزی خواهند داشت که پس از چند روز برطرف می‌شود.

    نتیجه گیری و راهنمای دکترتو برای ختنه

    همچنین به او یاد دهید که اگر دست کثیف به نواحی جنسی اش بزند، احتمال ابتلا به مریضی در او زیاد می‌شود. معمولاً کودکان در سن دوسالگی به بعد کارکردهای همه اعضای بدن مثل گوش و چشم را می‌شناسند. توجه داشته باشید که شستشوی کودک تان به گونه ای نباشد که نواحی جنسی اش به ویژه آلت تناسلی اش تحریک شود. پوشش پدر و مادر نباید به گونه ای باشد که اندام های جنسی آن‌ها را نشان بدهد. پوشیدن لباس های تنگ و کوتاه نیز به والدین توصیه نمی‌شود به ویژه در حضور فرزندان با جنس مخالف. سال‌ها وجود احساسات جنسی در کودکان انکار می‌شد و این امر البته منطقی به نظر می‌رسید، چراکه رفتارهایی از قبیل هم آغوشی و ارضاء شدن در بچه‌ها مشاهده نمی‌شود.

    معمولاً اورولوژیست‌ها (متخصصان مجاری ادراری و تناسلی) وقتی ببینند که فرد از عوارض فیموز و پارافیموز در عذاب است، ختنه را پیشنهاد می‌کنند. شما می‌توانید برای ارتباط مداوم با پزشک از سیستم مشاوره‌ی آنلاین پذیرش ۲۴ استفاده کنید. پزشکان متخصص مجاری ادراری پذیرش ۲۴ به شما کمک می‌کنند تا علاوه بر بالا بردن بهداشت جنسی خود، نسبت به ختنه کردن نیز اطلاعات ارزشمندی به دست آورید. در موارد نادر سرطان آلت تناسلی باعث راش های پوستی و زائده های زگیل مانند در زیر پوست می شود. ختنه نوزاد تا حد زیادی می‌تواند احتمال انتقال ویروس ایدز و اچ آی وی را در هنگام آمیزش و رابطه جنسی کاهش دهد که این میزان چیزی در حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد تخمین زده شده است.

    علاوه بر این، سرطان دهانه رحم در همسران مردان ختنه شده نیز کمتر شایع است. ختنه یکی از آداب دینی ما ایرانی‌ها به شمار می‌رود و طبق سنت شیعه انجام آن برای مردان واجب است. به توصیه پزشکان بهتر است در سنین پایین‌تر و همان روزهای ابتدایی تولد، نوزاد ختنه شود. این عمل مزایای متعددی برای نوزاد شما در طول زندگی خواهد داشت. احتمالا شما هم ختنه دختر به گوشتان خورده‌باشد، یا شنیده‌باشید که برخی افراد در بزگسالی ختنه می‌کنند.

    سلام .من اولین بارمه که پست مینویسم توی سایت امیدوارم درست باشه. تحریم ها و اقتصاد تورمی باعث شده پولی برای ایجاد زیرساختهای … قشنگ بود تو جمع بندی اون پست هم به اینا اشاره شده بود فرهنگش جا بیافته واسه دختر و پسرای بالغ که واقعا قصد … یه پسر عمو مذهبی دارم اگر دهنش رو باز کنه تو خونه دیگه راهم نمیدن😑 علاوه بر اینکه چند سال پیش واسطه شد ازم … آقا میدونید چیه؟ یه چیزایی حتی شنیدش هم حس بدی ایجاد می کنه. همسر من دو تا ایراد بد داره لطفا راهنمایی کنید چه کاری باید …

    اما بر خلاف این تصور، بهترین پزشکان دنیا مناسب‌ترین زمان برای انجام ختنه نوزاد را 1 تا 3 ماهگی اعلام کرده‌اند. در واقع انجام ختنه نوزادان نسبت به بزرگسالان با مشکلات و عوارض کمتری همراه است و سریع‌تر بهبود پیدا می‌کند. ختنه شایعترین عمل جراحی است که روی نوزادان پسر انجام می‌شود. یکی از کهنترین اعمال جراحی شناخته شده در جهان، ختنه می‌باشد که نزدیک پانزده هزار سال قدمت دارد ودانشمندان انجام شدن این عمل را در اجساد مومیائی شده مصریان باستان نشان داده اند.

    ختنه پسران 12 ساله نیز ممکن است چسبندگی‌های بعد از عمل اتفاق بیفتد و کودک را از لحاظ ادرار دچار مشکل کند. در روش حلقه نیز ممکن است پوست به اندازه کافی برداشته نشود یا برعکس به مقدار زیاد برداشته شود یا با جابه‌جا شدن حلقه در ادرار کودک فشار ایجاد شود. ۸۰ درصد مردان آمریکا در حال حاضر ختنه شده‌اند؛ به دلیل فواید زیادی که این روش داره درحالی که مسلمان هم نیستند. این موضوع به قدری مهمه که انجمن نوزادان آمریکا اعلام کرده که نوزادان باید در ماه اول تولد ختنه بشن. یکی از مهم‌ترین علل آن هم این است که عفونت ادراری در نوزادان ختنه نشده ۷ برابر نوزادان ختنه شده است.

    البته ببخشید که اینطور گفتم ولی قبول ندارم که برای دختر حریم قائل میشه اما برای پسر نه. اولا که من اینطور نیستم و بعد اینکه نباید فراموش کرد تربیت پسر. شما انتظار دارید با این تفاوت هر دو به یک شکل تربیت بشند؟ بله تا حدودی حرفتونو قبول دارم که در نوع تربیت اونهم نه در همه مسائل یکسری تفاوتهایی هست ولی اینکه حریمی جداگونه قائل میشه را نه قبول ندارم. در مورد جراحی دختر هم بله اگر بود کسانی که باید خبر دار میشدن بله به اونها خبر داده میشد. لطفا صیغه و ختنه را در یک سطح قرار ندید که تفاوتشون از زمینه تا آسمان از هر نظر که بهش نگاه بشه.

    همچنین به طور مرتب آلت تناسلی فرزند خود را بررسی کنید تا وجود چرک و عفونت را روی سطح آن تشخیص دهید. گاهی اوقات ممکن است که بوی بسیار بدی از نوک آلت تناسلی احساس کنید که این موضوع احتمالاً خطرناک است. یکی از نشانه‌هایی که توسط آن متوجه می‌شوید آلت تناسلی نوزاد دچار عفونت شده است، بروز تب در نوزاد است.

    تمامی روشهای ختنه با بی حسی موضعی و با در نظر گرفتن معیارهای طبی و زیبایی انجام می شوند. خوشبختانه علم پزشکی تاکنون راه‌های مختلفی برای درمان این عارضه پیدا کرده است. افرادی که به دلایلی مختلف گرفتار سرطان آلت تناسلی می‌شوند اگر دارای بیماری خفیف باشند معمولاً با مصرف دارو بهبود پیدا می‌کنند.