• Dyhr Brewer posted an update 1 year, 6 months ago

    دانشگاه های علمی کار بردی هم بدون کنکور پذیرش این رشته را انجام میدهند. سلام وقت بخیر فرقی نداره دیپلمتون چه شاخه ای باشه ، می توانید در کنکور هنر شرکت کنید و زمان انتخاب رشته بازیگری و انتخاب کنید. سلام وقت بخیر برای دیپلم هر رشته ای میتونید انتخاب کنید و در کنکور هنر شرکت کنید و انتخاب رشته بازیگری و انجام بدید. سلام وقت بخیر بله میتونید کنکور هنر و شرکت کنید و زمان انتخاب رشته بازیگری و انتخاب کنید. سلام وقت بخیر میتونید دیپلم مکانیک و بگیرید کنکور هنر و شرکت کنید و زمان انتخاب رشته ، رشته بازیگری و انتخاب کنید.

    آموزشگاه بازیگری مشهد آنجا که اين حرفه در بسياري موارد بسيار دشوار و طاقت فرسا است و بعضا نيازمند حضور در مکان فيلمبرداري در ساعات طولاني دارد علاقه مندان بايد از صحت و سلامت کامل روحي و جسمي برخوردار باشند تا در مواجه با اين شرايط بتوانند تا زمان اتمام پروژه تيم را همراهي نمايند . در دوران کودکی بسیاری از بچه ها، به نقش بازی کردن علاقه دارند و رویای ستاره شدن را در ذهن خود می پروارند. والدین هم وفتی متوجه این همه علاقه فرزند خود می شوند، فکر می کنند کودکان حتما استعداد بازیگری دارد و مدام او را به مکان های مختلف برای دادن تست می برند.

    برخی از گروه‌های تولید فیلم‌ سینمایی و تلویزیونی یا سریال‌های تلویزیونی بازیگران و عوامل فیلم خود را از طریق پخش فراخوان انجام می‌دهند. سلام مطالب خیلی عالیه منم خیلی به بازیگری علاقه دارم اما من فقط به بازی کردن علاقه دارم نه شهرت برام مهمه نه پول فقط میخوام اون عشق بازیگری رو حس کنم. خواهشمند است دقت کنید کارشناسی در علمی کاربردی پیوسته نیست پس اگر قبلا کاردانی یا کارشناسی ندارید به هیچ عنوان درخواست ورود به کارشناسی ندهید. مسئولیت ثبت درست این گزینه فقط با متقاضی می باشد و مرکز دقیقا گزینه ای که متقاضی وارد کرده است را ثبت می کند. بازیگری درک درست داشتن از حالات و رفتار مردم جامعه و هنر جان بخشیدن به شخصیت هاست. هوشمندی و خلاقیت ،استقامت ، انرژی و توان بدنی، مشارکت در کار گروهی، نظم و انتقاد پذیری از ویژگی های یک بازیگر خوب به حساب می آید.

    بازیگران نقش های خود را تمرین می کنند ، در کلاس های گفتار و بازیگری شرکت می کنند ، تحقیقات مستقلی انجام می دهند و تمام تلاش خود را می کنند تا شخصیتی را که بازی می کنند ، اصلاح کنند. همچنین ممکن است از بازیگران مشهور خواسته شود تا با مصاحبه با مطبوعات و حضور در تلویزیون ، محصولاتی را که روی آن کار می کنند تبلیغ کنند. حتما این سوال در ذهنتان پیش آمده که برای آموزش بازیگری از کجا باید شروع کنید و چگونه می‌توانید به دنیای بازیگری قدم بگذارید؟ فضای کار بازیگری، فضایی پر رقابت است و به همین خاطر بازیگر شدن کار ساده ای نیست.

    همچنین حتی افراد خیلی با سابقه ممکن است به صورت فصلی کار داشته باشند و در زمان هایی از سال شغل نداشته باشند، به همین خاطر این افراد باید به فکر یک شغل دومی هم برای خود باشند. ورکشاپ ها و کارگاه های کوتاه مدت اصولاً شهریه‌ کمی دارند، یعنی مدرس می تواند از یک روز تا ۳ روز، یک هفته کارگاهی را تحت عنوان کارگاه کوتاه مدت بازیگری برگزار کند و هزینه را از هنرجویان دریافت نماید. گاهی می توان یک کارگاه یک روزه را با هزینه ۱۰ یا ۲۰ هزار تومان گذراند و گاهی نیز همین یک کارگاه یک روزه مبلغ ۵۰۰ هزار تومان تا ۱ میلیون هزینه دارد. در یک گروه ممکن است اختلاف سلیقه زیادی وجود داشته باشد و گاهی این اختلاف سلیقه منجر به مشاجره شود، ولی به عنوان یک بازیگر حرفه ای باید همواره به کار متعهد باشید و تا پایان کار، علی رغم وجود مشکلات، همراه گروه بمانید.

    در گذشته بسياري از بازيگران با کسب تجربه و از طريق آموزش‌هاي عملي و تجربي با تکنيک هاي بازيگري آشنا شده و به اين عرصه وارد مي‌شدند، و تنها عده کمي با کسب دانش و تحصيل در رشته بازيگري دانشگاهي پا به اين عرصه مي‌گذاشتند. امروزه معمولا ورود به اين حرفه از طريق تحصيلات مرتبط دانشگاهي در رشته هايي مانند بازيگري، کارگرداني، ادبيات نمايشي و غيره در قالب آموزش هاي تئوري و عملي به صورت توامان انجام مي‌شود. گرچه هنوز هم تعداد قابل توجهي از افراد با استفاده از استعداد ذاتي خود و گذراندن دوره‌هاي آموزشي کارگاهي در آموزشگاه بازیگری و مراکز سینمایی، براي ورود به اين حرفه اقدام مي‌کنند. پس از گذراندن دوره هاي آموزش بازیگری، اولين گام براي ورود به اين حرفه گذراندن تست در فراخوان بازیگری است که معمولا توسط کارگردان و يا تيم کارگرداني انجام مي شود.

    در سال هاي قديم بسياري از بازيگران با کسب تجربه و از طريق آموزش هاي عملي و تجربي با تکنيک هاي بازيگري آشنا مي شدند و به اين عرصه وارد مي شدند و تنها عده کمي با کسب دانش و تحصيل در رشته بازيگري دانشگاهي پا به اين عرصه مي گذاشتند. افرادی که از سنین کودکی یا نوجوانی، در دروره های آزاد بازیگری شرکت کرده اند، به دلیل داشتن آگاهی بیشتر از مباحث، راحت تر می توانند، از مرحله مصاحبه علمی عبور کنند. حرفه بازیگری سینما عليرغم ظاهر زيبا، جذاب و پر زرق و برق خود شرايط کاري بسيار پيچيده و دشواري دارد. ساعات کاري بسيار مختلف، بي نظم و گاها غير متعارف از خصوصيات اجتناب ناپذير اين حرفه است. با توجه به داستان فيلم، فيلم برداري در ساعات مختلفی از شبانه‌روز انجام مي‌شود . مکان‌هاي مختلف فيلم برداري نيز يکي ديگر از مشکلات شرايط کاري بازيگري سينما و تلويزيون است.

    هزینه کلاس بازیگری در شهرهای مختلف و بسته به کیفیت آموزشگاه متفاوت است، اما این هزینه معمولا از ترمی 500 هزار تومان در شهرهای کوچک‌تر شروع می‌شود و می‌تواند تا ترمی 2 میلیون تومان و حتی بیشتر در شهر تهران متغیر باشد. این نکته را نیز مد نظر داشته باشید که معولا با گذراندن تنها یک ترم آموزش بازیگری نمی‌توان برای شغل بازیگری آماده شد. بنابراین لازم است حداقل 2 یا 3 ترم در کلاس‌های بازیگری بگذرانید تا به صورت حرفه‌ای تر برای بازیگری آماده باشید. در نهایت، با گذراندن دوره های بازیگری بیشتر، پیشرفت قابل توجهی خواهید داشت. شما به مرور در تک پلان ها، صحنه های کوتاه و شاید حتی برای اجرای کامل نیز انتخاب شوید و در همین اجراها است که باید تلاش کنید تا تجربه خود را برای رسیدن به بازی های جدی ‌و حرفه ای بالا ببرید.

    ورود به عرصه هنر نیاز به تلاش بی وقفه و پشتکار توام با علاقه دارد تا با قدرت تمام و خلاقیت در کار پله های ترقی را طی کرد تا در یک نقطه طلایی دست رنج تلاش خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست بیاورید. در اصل شما با ورود به آموزشگاه های سینمایی به آموزش اصول مهم سینمایی میپردازید که در ادامه راه حتما به شما کمک خواهد کرد. سعی کنید برای تسلط بیشتر و توسعه مهارت‌های خود دوره‌های دیگر را چون کارگردانی، عکاسی، دوره‌های ورزشی و علایق دیگر را نیز سپری کنید، یک بازیگر تمام عیار باشد به مهارت‌های گوناگون تسط کافی داشته باشد تا در پروژه‌های گوناگون بهترین کیفیت کاری خود را ارائه نمایید. یکی از نکات مهمی که در مورد آموزشگاه موفق باید مورد توجه قرار گیرد میزان هنرجویان خروجی موفق آموزشگاه می‌باشد.

    اگر به طور صادقانه بخواهم بگویک این حرفه دارای بازار کار تضمین شده و عالی نیست. متاسفانه درآمد بازیگران در ایران به هیچ وجه شفافیت مالی ندارد و در آثار و تولیدات سینمایی اطلاعات مالی اعلام نمی‌شود. ولی یک اصل کلی این است که بنا به تلاش و پشتکار بازیگران نمی‌توان انتظار داشت که تمامی بازیگران دستمزدهایی به یک اندازه و هم‌سطح دریافت کنند. از آن جایی که بازیگران ویترین سینمای ایران هستند، نقش بازیگران خوب و جذاب نیز پررنگ‌تر بوده و درآمد آنان نیز بالاتر خواهد بود. از طرفی معیارهای تجربه، توانمندی بازیگر و محبوبیت، سختی و دشواری نقش، از مواردی است که بر روی دستمزد بازیگر تأثیر مستقیم دارد.

    اگرچه که راز ماندگاري و موفقيت در حرفه بازیگری، دانش، تلاش، تمرين و ممارست، علاقه و پشتکار است، اما حفظ تناسب اندام نيز که تاثير به سزايي در زيبايي افراد دارد يکي از ملزومات ورود و ماندگاري در اين حرفه است. استفاده از گريم هاي سنگين نيز يکي ديگر از مصائب اين حرفه است. استفاده از مواد گريم به صورت ممتد و مستمر مي‌تواند عوارض زيادي براي سلامت پوست بازيگران داشته باشد. بعد از تمرینات تنفس، به احتمال زیاد با چند دقیقه تمرین کشش روبه رو می‌شوید تا ماهیچه هایتان را شل و آماده کار کنید. از آنجا که تقریبا در تمامی نمایش ها، اعم از موزیکال، فیلم، و سریال های تلویزیونی نیاز به حرکت دارید (مگر اینکه شما فقط نقش یک جسد در یک قسمت از یک سریال تلویزیونی را بازی کنید)، باید خوب بدانید که بدن چگونه کار می کند. هدف از این کار این است که در جریان آموزش بازیگری هر تنشی را که ممکن است در بدنتان وجود داشته باشد، از بین ببرید.

    اما عیب بزرگ گذراندن دوره‌های آکادمیک بازیگری را همانطور که گفته شد میتوان وقت گیر بودن و طولانی بودن پروسه آموزش دانست و بزرگترین مزیت آنرا آموزش تمام و کمال موارد مورد نیاز بازیگری در طول دوره آموزشی نیز دانست. برای یک بازیگر خوب فرقی نمیکند در تئاتر، سینما یا تلویزیون به ایفا نقش بپردازد یک بازیگر خوب سعی میکند در تمام مدیوم‌ها بهترین بازی را به نمایش بگذارد. پس از گذراندن دوره هاي آموزشي مورد نظر اولين گام براي ورود به اين حرفه گذراندن تست بازيگري است که معمولا توسط کارگردان و يا تيم کارگرداني انجام مي شود . صرف نظر از تکنیک های خاص، بازیگری در مورد دسترسی به احساسات مختلف انسان و ارتباط با دیگران بر پایه تجربه مشترک است. یک بازیگر دائماً خود را در شرایط آسیب پذیر قرار می دهد تا مخاطبان بتوانند به صورت کامل آن را درک کنند. پس به آن احساس خام خود اجازه میدان دهید و آن را با آغوش باز بپذیرید!

    پیشنهاد میکنم به این مقاله بروید و از قبل خود را برای پاسخ به “سوالات تست بازیگری” آماده کنید. مایک رایان یکی از هنرمندان و فیلمسازان مطرح آمریکایی معتقد است عمده تفاوت آثار سینمایی و تلویزیونی در نوع فیلمنامه نشان داده می شود. او به عواملی همچون راوی داستان، نوع روایت، محتوای داستان و شخصیت ها اشاره می کند و معتقد است فیلم های سینمایی و تلویزیونی در این مسائل تفاوت دارند. و این تفاوت مطمئنا بر اجرای نقش توط بازیگر نیز تاثیر هایی خواهد داشت.

    مجموع نمرات درس های مرتبط با رشته در دوره راهنمایی و پایه اول متوسطه (بدون احتساب نمره درس کارگاه خود اتکایی) باید حد اقل ۱۲۰ و معدل کمتر از ۱۲ نباید باشد. وظیفه شما به عنوان هنرمند تئاتر و بازیگر بسیار روشن است وظیفه شما تولید هنر و روشن کردن راه دیگران است، در چهار سال دانشجویی و حتی بعد از آن بازاری برای کار شما وجود ندارد شما ملزم به تولید تئاتر هستید حتی اگر پشتیبانی نداشته باشید. پس دقت کنید تئاتر و رشته بازیگری خواندن تنها در مورد عشق به این رشته است و نه تضمین موفقیت یا شهرت در آینده ای نامعلوم.

    پیش بینی می شوداشتغال بازیگراناز سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۳۰ به میزان ۳۲ درصد رشد کند کهبسیار سریعتر از میانگین برای همه مشاغل است. به طور متوسط سالانه حدود ۸۲۰۰ فرصت شغلی برای بازیگران پیش بینی می شود. عکاسی زمینه بازیگری برای دوربین را فراهم کرد ، اینکه آدم به عنوان سوژه های فتوژنیک ( جذاب برای تصویر ) ، می تواند عکس برداری شود. بر خلاف مدل های نقاشی ، هر کس کافی است ظرف چند ثانیه ژست و حالتی به خود بگیرد تا از او عکس گرفته شود.

    بازیگری نیز مانند دیگر مشاغل خالی از مشکل نیست و بازیگران با انواع مختلی از مشکلات دست به گریبان هستند. پانسیون جایی هست که شما میتونید یک اتاق مستقل یا یک اتاق مشترک کرایه کنید. استفاده از مطالب فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق متعلق به موسسه هنرگستر حیایی (آکادمی بازیگری امین حیایی) است. در این موسسه مصاحبه رایگان از هنرجویان گرفته می‌شود و پس از کشف استعداد و موفقیت در مصاحبه، هنرجویان می‌توانند در یکی از دوره‌های مقدماتی، متوسطه و پیشرفته ثبت‌نام کنند.

    به نتیجه می‌رسیم که رشته های سینمایی و بالاخص بازیگری یکی از رشته های پر طرفدار بین علاقمندان هنر می‌باشد که باید با دیدی باز و انتخابی صحیح وارد آن شد. در ادامه منابعی معتبر برای آموزش بازیگری را به شما معرفی خواهیم نمود که هر بازیگر و هنرمندی باید آن را مطالعه نماید. اگر قرار بر این بود که آموزشگاه بعد از اتمام دوره هنرجو را وارد سینما کند در آن صورت سالیانه میلیون ها هنرجو وارد سینمای کوچک کشور ما میشدند که این کاملا غیر ممکن است. در هر صورت برای کمک به انتخاب شما هنر دوستان چند آموزشگاه مطرح بازیگری را در زیر معرفی نموده ایم. اما برای ورود به بازیگری و کارگردانی این رشته یکجا آموزش داده میشود.

    زیرا همانطور که قبلا گفتیم هیچ آموزشگاهی موظف به استفاده هنرجوها در پروژه ها یا معرفی برای بازی در پروژه ای نیست. در ذهن خود تصور نکنید که با هزینه زیاد و رفتن به گران‌ترین آموزشگاه های بازیگری در انتها به راحتی مشغول به فعالیت می‌شوید، خیر این تصوری کاملا اشتباه است. البته ممکن است که آموزشگاهی برای ورود و پذیرش هنرجو هم تست بگیرد اما فقط برای تعیین سطح است. هنرهای نمایشی و سینما علاوه بر فعالیت نمایشی، گستره‌ای از رشته‌های دیگر را در بر می‌گیرد و انواع علوم مختلف در آن دخیل هستند.

    ناگهان خود را روی صحنه می بینید و چشم های زیادی که به شما خیره شده اند و دو وزنه سنگین به نام دست که نمی دانید آنها را چکار کنید!. ترس اولیه از صحنه و دوربین در شروع بازیگری می تواند عذاب آور باشد ولی با تجربه بیشتر این ترس کمتر خواهد شد. اگر میخواهید وارد رشته های فنی حرفه ای شوید باید مجموع سه نمره پذیرفته شده خرداد یا شهریور هر یک از درس های ریاضی و علوم تجربی و حرفه و فن در سه پایه دوره راهنمایی دوره اول بدون ضریب کمتر از ۳۰ نباشد.