• Kaae Powers posted an update 11 months ago

    دانش آموزان می توانند از طریق عضویت درسایت همگامو ارائه کد ملی به عنوان نام کاربری، کارنامه مدرسه خود را از این سامانه دریافت نمایند. به محض ایجاد تغییرات جدید، تمامی جزئیات در این مقاله ذکر خواهد شد. به منظور ارائه اطلاعات بیشتر و آشنایی بهتر دانش آموزان با فرآیند دریافت کارنامه دانش آموزی از سایت گرفتن نمرات ماهانه و سالانهکه همانسایت همگاماست، در ادامه نحوه دریافت کارنامه همگام را به صورت راهنمای تصویری بررسی می نماییم. در این بخش روش دریافت کارنامه دانش آموزان در سامانه سیدا را توضیح دادیم تا معلم ها و مسولان مدارس در صورت نیاز به دریافت کارنامه از این طریق، با مشکلی رو به رو نباشند.

    امکان دریافت کارنامه در سایت همگام وجود نداره دانش آموزان برای دریافت کارنامه باید وارد سایت پادا بشن . دانش آموزان برای دریافت کارنامه باید وارد سایت پادا شن و گزینه مشاهده کارنامه رو انتخاب کنن . در ادامه به صفحه اصلی سامانه پادا وارد شده و امکان دریافت کارنامه مدرسه برای پایه های تحصیلی مختلف از این طریق را خواهید داشت.

    البته روند انجام این کار تقریبا با مراحل دریافت کارنامه مدرسه با کد ملی پادا مشابه می باشد. اما برای آشنایی بیشتر، راهنمای نحوه مشاهده کارنامه از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش ارائه شده است. در بخش قبل برای شما بیان کردیم که دانش آموزان می توانند با مراجعه به سامانه پادا نسبت به دریافت کارنامه تحصیلی خود اقدام نمایند. در واقع در حال حاضر استفاده از این سامانه بهترین روش برای مشاهده و بررسی نمرات است. البته قبلا دریافت کارنامه دانش آموزان از طریق سایت همگام هم امکان پذیر بود که اکنون دیگر امکان دسترسی به کارنامه از طریق آن وجود ندارد.

    همان طور که مشاهده می کنید، گزینه های متعددی در این صفحه وجود دارد که هر کدام از آن ها خدمات متفاوتی را به شما ارائه می دهند. به هر حال، جهت دریافت کارنامه باید بر روی گزینه «مشاهده کارنامه» کلیک کنید. مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش جزئیات و نحوه دریافت کارنامه الکترونیکی دانش آموزان را تشریح کرد. یکی دیگر از دغدغه های دانش آموزان my medu.ir دریافت کارنامهخود می باشد. اموزش پرورش برای دانش آموزان سایتی را راه اندازی کرده اند تا بتوانند کارنامه خود را بصورت اینترنتی از سامانه مای مدیو دات ای ار my medu دریافت نمایند. آدرس سایت مای مدیو کارنامه می باشد.

    پیش از این، کارنامه دانش آموزی از طریق سایت پادا دریافت می شود اما از نیمه دوم سال ۱۴۰۱ به بعد، کارنامه دانش آموزان کل کشور در سایت مای مدو قابل مشاهده است. سامانه پادا به نشانی pada.medu.ir که مخفف پرونده الکترونیکی دانش آموزی می باشد، یکی از مهم ترین سایت هایی است که در آن خدمات الکترونیکی گوناگون آموزشی و پرورشی ارائه می شد که از جمله آن ها صدور کارنامه بود. اما به تازگی دریافت کارنامه مدرسه با کد ملی پادا دیگر امکان پذیر نیست و تمامی امکانات آموزشی آن به سامانه پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir منتقل شده است. گفتنی است که صدور و مشاهده کارنامه الکترونیک مختص پایه تحصیلی خاصی نبوده و تمامی مقاطع می توانند از این امکان استفاده نمایند. با این وجود، زمان دریافت کارنامه مدرسه به شکل الکترونیک ممکن است در پایه ها یا مقاطع مختلف متفاوت باشد.

    مدت زمان تصحیح برگه های امتحانی توسط معلمان و ثبت آن ها در سامانه ممکن است دو تا سه هفته در نظر گرفته شود. از طرفی این زمان تعیین شده ممکن است برای مدارس مختلف متفاوت باشد و در زمان یکسانی اتفاق نیافتد، بنابراین نمی توان تاریخ دقیقی برای انتشار ودریافت کارنامه مدرسه با کد ملی در سامانه های دانش آموزی تعیین نمود. برای دریافت کارنامه باید وارد سایت همگام بشین ، احتمالا رمز ورود شما اشتباهه مجددا رمز رو از مدیر مدرسه بگیرین . برای دریافت کارنامه دانش آموزان باید وارد سامانه پادا بشن . ✔️به منظور دریافت کارنامه در سایت همگام لازم است تا دانش آموزان وارد این سایت به نشانی hamgam.medu.ir شده و مطابق با راهنمای ارائه شده در مقاله حاضر عمل نمایند.

    • در بخش های قبل روش ورود به سامانه پادا و سیدا برای دریافت کارنامه دانش آموزان را توضیح دادیم.
    • سایت همگام بروز رسانی شده ، می تونین وارد سایت بشین .
    • پیش دبستان و دبستان سرواندیشان آفتاب برای سال تحصیلی جدید به تعداد محدود ثبت نام می نماید.

    در ادامه به صورت تصویری مراحل مشاهده کارنامه my medu.ir را به شما آموزش خواهیم داد. برای دریافت کارنامه وارد سامانه دانش آموزی پادا بشین و گزینه مشاهده کارنامه رو انتخاب کنین . دانش اموزان باید کلمه عبور خود جهت ورود به سامانه پادا را از مدیر مدرسه دریافت کنند .

    💡💡💡💡همایش ملی «مهارت افزایی، هدایت شغلی و صلاحیت حرفه‌ای در آموزش عالی کشور»

    همان گونه که اشاره کردیم، فرآیند دریافت کارنامه دانش آموزان در سال های اخیر با تغییراتی همراه بوده و افراد می توانند این کارنامه ها را به صورت اینترنتی و از طریق سامانه های در نظر گرفته شده توسط آموزش و پرورش دریافت نمایند. یکی از سامانه هایی که در ابتدا برای ارائه خدمات گوناگون از جمله مشاهده کارنامه دانش آموزان راه اندازی شد، سایت همگام بود. اما در حال حاضر دیگر امکان دریافت کارنامه مدرسه از طریق این سامانه امکان پذیر نیست و دانش آموزان باید از سایر سایت های موجود در این زمینه برای مشاهده کارنامه شان استفاده نمایند. از جمله مهم ترین سامانه هایی که امکان دریافت کارنامه را فراهم می کنند، می توان به سایت های پادا و سیدا اشاره نمود.

    حال ممکن است هر کدام از این گروه ها قصد دریافت کارنامه مدرسه از طریق سامانه مربوطه را داشته اما رمز عبورشان را فراموش کرده باشند. برای این کار هم راه حلی وجود دارد که البته برای هر کدام متفاوت است. دانش اموزان در صورت فراموشی رمز عبور خود باید به مدرسه مراجعه کرده و مجددا این رمز را از مدیر تحویل بگیرند.

    جهت صدور کارنامه مجدد لطفا” درخواست خود را به آدرس پست الکترونیکیارسال نمایید. که گفته شد بسیاری از دانش آموزان هم این رمز را اختیار دارند. حال با واردکردن شیش رقم شماره سریال شناسنامه دانش آموز خود در فیلد کلمه عبور به قسمت بعد مراجعه کنید.

    افتخار آفرینی دانش آموزان در سومین جشنواره پروژه های دانش آموزی فرهیختگان جوان

    برای دریافت کارنامه دانش آموزان باید وارد سایت پادا بشن . تا این جای کار روش دریافت کارنامه دانش آموزان از طریق سامانه های پادا و سیدا را برای دانش آموزان و کادر مدارس بیان کردیم. بنابراین این افراد به راحتی می توانند نسبت به دریافت کارنامه از طریق سامانه مربوط به خود اقدام کنند.

    پس از مشاهده صفحه زیر، لازم است که داوطلبان گزینه “ضمن سال” را انتخاب نموده و بر روی گزینه جستجو کلیک نمایند. والدین در صورت تمایل می توانند مبلغی را به عنوان کمک به مدرسه پرداخت نمایند در صورت دریافت وجه به صورت اجباری می توانید به سامانه ثبت شکایات shekayat.medu.ir مراجعه کرده و شکایت و انتقاد خود را عنوان نمایید. توجه داشته باشید که با توجه به این که کلاس های درس مدارس به صورت مجازی و غیر حضوری برگزار شده است لذا دریافت هرگونه وجه در خصوص کلاس های فوق برنامه یا موارد آموزشی دیگر در هنگام دریافت کارنامه ممنوع بوده و تخلف محسوب می شود. سلام،من میخاستم بدونم کارنامه هر ترم بعد از پایان ترم رو داخل سایت پیام نور(گلستان)چطور ببینم!!

    آدرس سایت همگام دانش آموزی به آدرس hamgam.medu.ir را در مرورگر خود وارد نمایید. ابتدا مدیران مدارس پس از ورود به سامانه سناد دانش آموزی، از قسمت مدیریت کاربران این سامانه، به تعداد معلمان مدرسه خود کاربر ایجاد می نمایند. پس از ورود به پرتال خود، از قسمت کارنامه، گزینه مشاهده جزئیات کارنامه مستمر مهر و آبان ماه را انتخاب تا کارنامه دانش آموز خود را دریافت نمایید. به محض اینکه معلمان مدارس، ورود اطلاعات به سامانه سیدا را انجام دهند ۲۴ ساعت بعد از آن کارنامه فعال می‌شود و در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد. کلیک روی گزینه ورود کاربران وارد سایت مای مدیو برای دیدن کارنامهشوید. در صورتی که فرد دیگری ( اعم از اولیاء ، همسر، وکیل و ….. ) به جای داوطلب برای دریافت کارنامه مراجعه نماید باید از طریق ثبت در سامانه TRF AUTHORIZATION شخص مورد نطر را معرفی نماید .

    از جمله این امکانات می توان به صدور کارنامه اشاره کرد. جهت دریافت کارنامه دانش آموزان در سایت سیدا هم مانند انجام این کار در سامانه پادا لازم است اقداماتی به صورت گام به گام انجام گیرند. این اقدامات لازم برای ورود به این سامانه و دریافت کارنامه به شرح زیر می باشند. جهت دریافت کارنامه مدرسه دانش آموزان در پایه های مختلف تحصیلی لازم است یک سری مراحل را به صورت گام به گان طی کنید که در این بخش آن ها را برای شما توضیح داده ایم. این مراحل مورد نیاز برای ورود به سامانه پادا و دریافت کارنامه از این طریق به شرح زیر می باشند.

    ✔️ با پیشرفت تکنولوژی کارنامه همه دانش آموزا بصورت اینترنتی قابل دریافته که نحوه دریافت اون بطور کامل در این مقاله گفته شده. در ادامه امکان انتخاب پایه های تحصیلی مختلف برای شما فراهم می شود. برای این کار بر روی «عنوان پایه» در گوشه بالا و سمت راست این پنجره کلیک نموده و پایه مورد نظر را تعیین کنید. سپس گزینه «انتخاب» که در گوشه پایین و سمت چپ صفحه قرار گرفته است را کلیک نمایید.

    اما باز هم توجه به یک سری نکات در این زمینه الزامی است. در ادامه تعدادی از مهم ترین نکات دریافت کارنامه با کد ملی را برای شما آورده ایم. بنابراین با طی کردن مراحل بالا می توانید رمز عبورتان را در سامانه سیدا تغییر داده و با استفاده از رمز عبور جدید، نسبت به دریافت کارنامه دانش آموزان اقدام نمایید. حالا می بایست گزینه دریافت کارنامه از بخش خدمات آموزشی دانش آموزان my.medu.ir مشاهده کارنامه را کلیک کنید در صورتی که فایل کارنامه توسط معلم در سایت بارگذاری شده باشد می توانید از کارنامه تحصیلی خود مشاهده کنید.

    همان طور که گفتیم، این سایت بیش تر برای دانش آموزان کاربرد داشته و این افراد می توانند با مراجعه به آن خدمات گوناگونی از جمله مشاهده کارنامه به صورت آنلاین را دریافت کنند. از طرف دیگر، سایت سیدا هم برای معلم ها، مدیران و به طور کلی مسولین مدارس ایجاد شده است. معلم ها و مسولان مدارس می توانند با استفاده از اطلاعات کاربری خود به این سامانه وارد شده و نمرات دانش آموزان را ثبت نمایند. هم چنین با ثبت همه نمرات و تکمیل شدن کارنامه، امکان دریافت کارنامه مدرسه از این طریق وجود خواهد داشت. پس مسولان مدارس با مراجعه به سامانه سیدا در کنار دریافت خدمات گوناگون، می توانند کارنامه دانش آموزان را هم دریافت نمایند. در ادامه روش استفاده از این سایت برای دریافت کارنامه را بیان خواهیم کرد تا در صورت نیاز به راحت بتوانید این کار را انجام دهید.