• Walther Niebuhr posted an update 1 year, 7 months ago

    به عنوان مثال در این نوع از خود ارضایی برخی از دختران ممکن است با تحریک و مالش ناحیه سینه اقدام به خودارضایی کنند و ارضا شوند. از نظر علمی عوارضی از خود ارضایی به تنهایی گزارش نشده . اما اگر به خود ارضایی اعتیاد دارید عوارض جسمی و روانی زیادی ایجاد میشه . اما بعد از ترک خود ارضایی عوارض به وجود اومده به مرور بهبود پیدا میکنه .

    زنان میتوانند در مدت زمان بیشتر و سخت تر تمرین کنند

    حتی اگر بزرگترین روانشناسان دنیا هم برای شما سخنرانی کنند، تا زمانی که خود قاطعانه تصمیم به ترک نگرفته باشید، موفق نخواهید شد. اینکه ما صرفاً بگوییم خودارضایی مضر است و نباید آن را انجام داد، عملاً هیچ کمکی به ترک آن نمی کند. تحقیقات نشان می دهد که خانم ها بیشتر از آقایان احساس تنهایی می کنند. این احساس تنهایی مختص به دختران مجرد نیست، بلکه امکان دارد خانم های متاهل در هر سنی را نیز شامل شود. احساس گناه از انجام خود ارضایی نداشته باشید و آن را بپذیرید. لباس های تنگ و چسبان، یکی از عوامل تحریک جنسی ، مخصوصاً در آستانه بلوغ و نوجوانی است.

    خوب بود ولی عوارض خود ارضایی خیلی بیشتر از فوایدش هست از جمله زود عصبی شدن و حواس پرتی و اعتیادآور و….. اگر به خود ارضایی اعتیاد دارین برای ترک باید از یک متخصص کمک بگیرید . از نظر پزشکی عوارضی از خود ارضایی به تنهایی گزارش نشده اما اعتیاد به خود ارضایی عوارض جسمانی و روانی به دنبال داره . اگر به تنهایی موفق به ترک خود ارضایی نیستید باید از یک متخصص کمک بگیرید .

    یکی از نشانه‌های ایمان مؤمن این است که وقتی کار خوبی انجام می‌دهد، خوشحال می‌شود و در صورت انجام دادن کار زشت و گناه ناراحت می‌شود. هستند کسانی که چشم‌‌چرانی، خود‌ارضایی و بسیاری از گناهان دیگر برایشان عادی شده و اصلاً هیچ احساس گناه هم نمی‌کنند. این را هم بدانید فردی که حفظ و تقویت ایمان برایش مهم است، قطعاً شیطان برایش برنامه دارد و او را راحت نمی‌گذارد و هر لحظه می‌خواهد فریبش دهد. حفظ ایمان کاری سخت و مشکل است و نیاز به برنامه‌ریزی و تلاش و کوشش دارد. سلام.من همه ی این کار ها برای رهای از خود ارضایی رو انجام دادم و تا اندازه زیادی تونستم موفق بشم و تعداد دفعات اش رو کم کنم.اما نزدیک پریود ام که میشه دیگه نیازی به زمینه تحریک کننده خاصی نیست. برنامه غذایی را اصلاح کنید و از خوردن غذای محرک در طول روز بپرهیزید، لباس های پلاستیکی و یا چسبان را استفاده نکنید، هنگام خواب به صورت کاملا برهنه نباشید.

    پس شما هم اگر تصمیم ببگیرید و اراده داشته بباشید و روی خودتون کار کنید میتونید انجم ندید.مثل بسیاری از افرادی که مجرد و تنها نیستند و نیاز هم دارند اما مرتکب این عمل نشدند. راه اصلی ازدواج و اجام رابطه طبیعی بدون استرس هست و بعد هم تقوا و پرهیزگاری. از ۱۴ سالگی با این کار آشنا شدم و تا الان انجامش میدم. چاره اش فعالیتهای زیاد و خسته کننده و دوری از وسایلی که تصایر را نشان می دهند هست. تا هم فکرتان از این موضوعات منحرف شود و هم فرصت برای خیالپردازی پیدا نکنید تا رفته رفته برایتان عادی شد و عادت کنید. در این راه حتی اگر شکست هم خوردید اصلا مایوس نشوید دوباره شروع کنید و بدانید ابتدا ممکنه کمی سخت باشه اما بعد مانند قطار که بیفتید روی دور تند راحتتر میشه.

    چرا؟ چون ههم روزه هستید و اینکار را حرام و نادرست می دونید ههم میدانید که وقتی افطار شد میتونید بخورید. میتونید انجام بدید اما چون گناه کبییره و حرام هست و همچنین میدونید که بسیار بد هست و عوارض زیادی داره صبر می کنید ا ازدواج کنید. فردی که اعتیاد به سیگار دااره و ترک نمیکنه٬ بدنش هیچ نیازی به سیگار نداره. پس چرا حاضر نیست ترک کنه؟ برخی از دلایلش عادت و وابستگی و کنار اومدن باهاش و نداشن اراده و انگیزه برای ترک هست.

    اینکه از سن کم این کار را انجام می داده اید، باید بیشتر به زمینه ها توجه کنید. استمنا در حال روزه باعث باطل شدن روزه و باعث کفاره می شود و از گناهان بزرگ هست. در هر از خودارضایی باید توبه کرد و از الان باید بیشتر مراقب باشید. صرف خروج مایع بدون ارگاسم نجس نیست و برای خانم ها طبیعی است. شدت عوارض وابسته به نوع آسیبی هست که جسمی و روحی وارد شده است. عوارض جسمی را لازم هست با یک پزشک مشورت کنید شاید اصلا از این موضوع نباشد، مثلا اگر چشم ضعیف شده کوتاهی نکنید و با یک چشم پزشک هم مشورت کنید.

    هر آن چیزی که نیاز است در مورد آن بدانید.

    این “فیلترهای بزرگسال” است که عمل کودک را تفسیر می‌کنند و باعث گیجی و سردرگمی کودک می‌شوند. عدم شناخت مرد نسبت به نقاط حساس بدن زن، عجله مرد برای رسیدن به مراحل پایان رابطه جنسی از علت های خودارضایی در زنان است. خودارضایی عوارضی مانند بی حوصلگی، عدم تمرکز، خواب آلودگی و خستگی مفرط را در پی خواهد داشت. لذت نبردن ار رابطه جنسی طبیعی که خود آن دلایل بسیار زیادی از جمله نداشتن رابطه عاطفی خوب با همسر، ازدواجهای اجباری، تحت فشار قرار گرفتن جهت نزدیکی و غیره دارد. همچنین عدم مهارت و اطلاعات کافی همسر از چگونگی تحریک جنسی همسرش میتواند عامل این عمل غیر شرعی زشت شود.

    این مسائل که معمولا درباره آن ها هیچ صحبتی بین زوجین اتفاق نمی افتد، اضطراب زیادی را حین سکس ایجاد کرده و رضایت از رابطه جنسی را کم می کند. اضطراب از رابطه جنسی ممکن است فرد را به خود ارضایی تنهایی تشویق کند. افسانه های زیادی از مضرات خود ارضایی وجود دارد که افراد را به سرکوب این رفتار تشویق می کند، با این حال طبق اطلاعات جامعه پزشکی، در حال حاضر خود ارضایی هیچ مشکل شناخته شده جسمی، روحی و یا پزشکی را ایجاد نمی کند. استمنا و رابطه جنسی، دو رفتار مجزا و حتی موازی هستند که هرکدام نیازهای مختلف فرد را برآورده می کند. علاوه بر این می تواند موجب بهبود فعالیت های جنسی زوجین شود.

    کسانی که به طور مداوم به خود ارضایی روی می‌آورند، در یک احساس گناه و تحقیر دائمی قرار می‌گیرند و به صورت مکرر به خاطر انجام این کار، خودشان را سرزنش می‌کنند. بنابراین می‌توان بروز افسردگی و اضطراب را از عوارض مهم خود ارضایی دانست که با احساس خودسرزنشگری، رفتارهای وسواسی و تنش‌های روحی همراه است. در مواردی، زمانی که فرد در دوره‌ها یا شرایط اضطرابی قرار دارد، به خود ارضایی روی می‌آورد.

    خودارضایی یعنی تحریک دستگاه تناسلی به منظور رسیدن به لذت جنسی. میزان شیوع خودارضایی در زنان بطور دقیق مشخص نیست، ولی در نقاط مختلف دنیا متغیر است ولی محدوده آن بین ۵۰ تا ۹۰ درصد است. استمنا و استشها واژه‌هایی است که برای خودارضایی استفاده می‌شود. تفاوت استمنا و استشها این است که استمنا به خودارضایی مردان و استشها به خودارضایی زنان گفته می‌شود. آنورگاسمی یکی از مهم ترين عوارض خودارضایی در دختران می باشد.

    همين مسئله باعث مي شود كه بسياري از افراد پس از انجام اين عمل دچار احساس گناه شوند. تجربه مكرر احساس گناه اضطراب زيادي را به روان انسان تحميل مي كند و مي تواند در بلند مدت منجر به اختلالات روانشناختي خاصي نظير افسردگي و اضطراب فراگير شود. در اين شرايط كمك گرفتن از يك روانشناس به شما كمك مي كند تا بتوانيد عادت خودارضايي را كنار بگذاريد و آسيب هاي ناشي از آن را درمان نماييد. براي آگاهي بيش تر در زمينهجبران آسيب خود ارضاييكليك كنيد.

    استفاده از مواد پورنوگرافی که منجر به خودارضایی می شود. عدم مهارت و اطلاع کافی همسر از چگونگی ارضاء شدن خانمها. عمل خودارضایی را به شکل بهداشتی انجام داده و حتماً پس از آن استحمام نمایید.

    مخصوصا اگر دوران دانشجویی را سپری می کنید، در درسهای خود تمرکز لازم را ندارید. هر عملی که انسان با خودش انجام دهد به قصد کسب لذت جنسی را خود ارضایی گویند. عمل خود ارضایی را در مردان استمناء و در زنان استشها می نامند. خودارضایی دختران ارضایی در دختران و حتی خود ارضایی زنان در جامعه ما به شدت شیوع پیدا کرده که می توان بالا رفتن سن ازدواج و تنهایی را از عوامل تاثیر گذار در این امر ناپسند و اعیاد آور دانست.

    اختلال در زندگی روزمره ناشی از خودارضایی

    و البته با ترک این عمل زشت میتونیم از طلاق های جنسی جلو گیری کنیم شاد باشید.. در غیر اینصورت برای کسانیکه امکان ازدواج میسر نیست حتی المقدور باید از محیط ها و فضاها و رسانه هایی که منجر به شعله ور شدن حس شهوت و برانگیخته شدن این نیاز میشود اجتناب کنند. ۱۰- قبل از خواب مثانه تان تخلیه باشد و قبل از خواب بیش از حد آب ننوشید. ۴- شبها روی شکم نخوابید و از پوشیدن لباس های تنگ خودداری کنید.

    خود ارضایی در زنان بیشتر به عنوان مکمل و تقویت رابطه جنسی با همسر انجام می شود. این در حالی است که در مردان عکس این حالت بیشتر دیده شده است. اگرچه هنوز بر سر وجود G point (نقطه حساس درون واژن زنان که با تحریک آن به اوج لذت جنسی می رسند) بحث وجود دارد اما ۳۰ درصد از زنان مدعی هستند که تنها در اثر دخول آلت تناسلی مرد در واژن و تحریک شدن این نقطه، ارگاسم های شدیدی را تجربه می کنند. به این نکته توجه کنید؛ هیچ گاه فردی که به خودارضایی اعتیاد پیدا کرده است نمی توانند به یکباره آن را ترک کند!!!

    در صورتی که بدن مرد سالم باشد، حتی پس از پنج بار انزال در یک روز مقداری اسپرم در انزال بعدی خود خواهد داشت. بدیهی است که مقدار اسپرم در انزال های بعدی کمتر و کمتر می شود. با توجه به اطلاعات بدست آمده از زنان و مردانی که به تعداد زیاد خود ارضایی می کنند، 5 درصد از زنان و 20.1 درصد از مردان 25 تا 29 سال بیش از 4 بار در هفته خود ارضایی می کنند. در سوی دیگر این طیف، 21.5 درصد از زنان و 25.4 درصد از مردان 25 تا 29 سال چندین مرتبه در ماه خود ارضایی می کنند.

    در تعداد کم آمیزش با همسر فوایدی دارد ولی اون هم اگر از چارچوب خارج بشه ریزش مو و ضعف بدن، زود انزالی و غیره به همراه داره. عمل جنسی چه به صورت خودارضایی و چه به صورت آمیزش فرآیندی انرژی گیر است. بررسی هایی که من روی مقالات کردم و چیزهایی که در افراد تازه ازدواج کرده دیدم افراد در صورت افراط دچار پیری زودرس در پوست و مو و اندام حیاتی میشن. به لحاط فرهنگی در ایران و بسیاری از کشورهای جهان انتظار می‌رود که زنان میل جنسی خود را ابراز نکنند و بر آن غلبه کنند.

    خودارضایی حرام است و اینکه شما متاهل هستید و دچار این گناه می شوید گناهی بدتر هست، و روی فرزندان شما بعدا از نظر روحی تاثیر گزار هست و این گناه بسیاری از گرفتاری ها را در زندگی شما ایجاد می کند. با توجه به شناختی که از بدنتان پیدا کرده اید، سعی کنید در این ایام مراقبت بیشتری داشته باشید، درست است که خانم نباید نماز بخواند، اما در روایات سفارش شده که هنگام وقت نماز خانم در سجاده مشغول به ذکر الهی باشد. از اثرات روحی خود ارضایی می توان به افسردگی و اضطراب به میزان بالا اشاره کرد.

    امیدوارم هیچکس هر حرفی رو همینجوری باور نکنه و بره دنبال حقیقت. خود ارضایی در صورتی که در زندگی روزمره شما اختلال ایجاد نکنه مشکلی نداره . اما اعتیاد به خود ارضایی عوارض روانی و جسمانی زیادی داره که در هر فرد متفاوته .

    بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند. زیاد خیالبافی نکنید و به محض تحریک ذهنی، افکار خود را منحرف کنید. برای اینکه انرژی خود را تخلیه کنید باید اهل ورزش باشید. اهل ورزش بودن هم برای شما نشاط میاورد و هم انرژی شما تخلیه می شود و هم تناسب اندام دارید.

    اما اکثر افراد از این موضوع اطلاع چندانی ندارند و آن ها را نادیده می گیرند. ما در ادامه به مهم ترین عوارض روانی خودارضایی در زنان و دختران اشاره کرده ایم. در واقع بسياري از زنان و دخترانی که عادت به خودارضایی دارند در رابطه جنسی با همسر خود دچار مشکلاتی میشوند که لذت جنسی واقعی را از آنها می گیرد. البته این مسأله به معنای فاجعه نیست بلکه با دریافت مشاوره جنسی میتوانید عادتتان را تغيير داده و مسأله را حل کنید.

    اصولا هر چیزی که باعث صدمه به انسان و دیگران شود از نظر خداوند گناه و حرام هست٬ مثل همین کار غلط که باعث آسیبهای مختلفی میشه که دیرانزالی و زودانزالی و مبتلاشدن به انواع بیماریها از جمله عواقبش هست. برید ورزش کنید اون حس کمتر میشه٬ بعد در خواب تخلیه ای صورت میگیره که باعث میشه نیاز و عطش کمتر بشه. اینکه میدونید کار غلطی هست و درصدد ترکش هستید خیلی خوب هست. سن شما سن بلوغ هست٬ یعنی الان بمب انرژی هستید٬ به همین سبب بدنتون نیاز داره و شهوت غالب میشه و نمیتونید بعد از یک هفته تحمل کنید.انرژی بدن زیاد هست. سلام به همه ، دوستان من دیروز با یه سایتی اشنا شدم که خیلی روش های جالبی برای ترک ومدیرت خودارضایی میده روش هایی که هم روی ضمیر ناخودآگاه وهم روی جسم وروح ادم کار میکنه تا بتونید ترک کنید …. شماا وقتی روزه میگیرید اگر حتی بهتریین غذا و نووشیدنی جلوتون باششه لب نمی زنید.

    بنابراین خود ارضایی در آن‌ها به هیچ عنوان به معنای لذت بردن یا رسیدن به ارضای جنسی نیست. خود ارضایی در کودکان به دلیل کنجکاوی آن‌ها نسبت به اندام تناسلی‌شان انجام می‌گیرد. بنابراین می‌توان گفت به همان اندازه که چشم، گوش، دست یا پای کودک برای او قابل کشف و جذاب است، اندام جنسی او هم این قابلیت را دارد.