• Svendsen Stout posted an update 1 year, 7 months ago

    کاردرمانی نوعی روش درمانی است که در آن درمانگر به مراجعه کننده کمک می کند مهارت های جدیدی بدست بیاورد و یا مهارت های قبلی اش را بازیابی کند تا بتواند کارهای روزمره اش را انجام بدهد. این کمک رسانی که با نام کاردرمانی شناخته می شود ممکن است در خانه فرد، خانه سالمندان و محیط های اجتماعی انجام شود. بهتر است نه بزرگسالان و نه کودکان خودسرانه و بدون اجازه کاردرمانگر اقدام به انجام تمرینات کاردرمانی در منزل نکنند. زیرا کاردرمانگران آموزش های لازم را در این خصوص فرا گرفته اند و بهتر است برای کسب نتیجه بهتر زیر نظر این افراد تمرینات انجام شود. کاردرمانگرانی که به کودکان بیمار کمک می کنند، مهارت حرکتی، عضلانی و ذهنی آنها را افزایش داده و منجر به بهبود سریعتر بیماری در آنها می شوند. کاردرمانی یکی از زیر شاخه های توانبخشی است که به افرادی که دارای مشکلات خاص حرکتی و ذهنی هستند کمک می‌کند تا به فعالیتهای روزمره معمول زندگی باز گردند.

    با کار درمانی و اثرات مثبت آن روی کودکان آشنا شوید

    بر اساس انتشار دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سال 1400 د ر سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی، این رشته دارای هیچ گرایشی نیست و به صورت عمومی ارائه می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مقطع ارشد این رشته می توانید مطلب “ارشد کاردرمانی” را مطالعه کنید. ارزیابی، درمان و مشاوره اختلالات گفتار و زبان، لکنت کودک و بزرگسال، فلج مغزی، سکته مغزی، شکاف کام و لب، اختلالات خواندن، نوشتن و ریاضیات، اختلالات تلفظ، اوتیسم ‌… این رشته مهم علوم پزشکی و توانبخشی برای کاهش مشکلات افراد دچار معلولیت و ناتوانی ذهنی و جسمی و کاهش وابستگی به اطرافیان به کار می رود. برنامه ‌های درمانی مخصوص آن فرد مثل توانبخشی، مراقبت های خاص و تجهیزات مورد نیاز و هزینه های مربوطه را مشخص می کند.

    می‌توان گفت کاردرمان به بیماران کمک می‌کند تا فعالیت‌های جسمانی روزانه‌ی خود را سر و سامان بدهند و مهارت‌های لازم برای انجام برنامه روزانه مانند مراقبت از خود، انجام کارهای خانه، رفت و آمد و… را به دست آورند. برای پیشگیری ازاین مسأله مردم می‌توانند در سایت نظام پزشکی در قسمت جستجوی پزشک نام کاردرمانگر خود را جستجو کنند و از صحت و سقم آن مطلع شوند. دخالت این افراد غیرمتخصص باعث می‌شود که کودک سال‌ها مسیر درمانی اشتباهی را طی کرده باشد و زمان طلایی درمانش را از دست داده باشد. افتخار دارد با کادری مجرب (متخصصین کاردرمانی و گفتاردرمانی) و با بهره گیری از تخصصی ترین و کاربردی ترین تجهیزات آمادگی دارد که برای کمک به رفع اختلالات جسمی، حرکتی و گفتاری بیمار شما و نیز تلاش برای به حداقل رساندن اختلالات، همراه و مشاور شما باشد. امروزه تعداد زیادی از مردم برای کنترل علائم و رفتار ناشی از بسیاری از بیماری ها و اختلالات، به کار درمانگر مراجعه می کنند به همین دلیل امسال در روز جهانی کار درمانی، شعار “اطلاع رسانی، الهام بخشی و اثر گذاری” انتخاب شده است. به طور کلی کاردرمانی به مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که به افراد اعم از سالم و بیمار کمک می کند تا با محیط اطراف خود بیشتر سازگار شوند.

    تشنج در کودکان

    یکی از بهترین روش ها برای تقویت عضلات فرد استفاده از درمان های متخصصین کاردرمانی است. بعد از اینکه برای مدت زمان مشخصی تحت کاردرمانی قرار گرفتید، درمانگر شما را ارزیابی می کند تا بفهمد چقدر پیشرفت کرده اید. این ارزیابی ها مشابه ارزیابی های انجام شده در جلسه اول کاردرمانی است. بعد از انجام ارزیابی، درمانگر می تواند برنامه درمانی تان را تغییر بدهد یا بر اساس میزان پیشرفتتان برنامه جدیدی تنظیم کند.

    فدراسیون جهانی کاردرمانی روز ۲۷ اکتبر را به عنوان روز جهانی کاردرمانی انتخاب کرده‌است. ما حرفه منحصر به فردی داریم که پر از مردان و زنان دلسوز و فداکار است که زندگی خود را وقف کرده اند تا شما تا حد ممکن فعالیت هایی که برایتان مهم را بتوانید انجام دهید. کشورهای بسیار دیگری هم وجود دارند که انجمن های کاردرمانی دارند اما وبسایت ندارند. این صفحه در مورد کاردرمانی در ایالات متحده نوشته شده است اما کاردرمانی یک حرفه جهانی قوی است.

    آنها سپس می‌توانند راه حل‌های بالقوه را به بیماران بیاموزند و یک برنامه درمانی مناسب را طراحی کنند. متخصصان کاردرمانی کم بینایی به افرادی که به دلیل ابتلا به بیماری های چشمی، آسیب دیدگی های مختلف و یا آسیب مغزی دچار کم بینایی شده اند کمک می کنند. آنها مراجعه کنندگانشان را در زمینه تهیه تجهیزات تطبیقی راهنمایی می کنند و نحوه استفاده از آنها را به این افراد آموزش می دهند. علاوه بر این کاردرمانگرهای این زمینه چشم پزشکان و سایر متخصصان بینایی همکاری می کنند. کاردرمانگرانی که در زمینه توانبخشی جسمی تخصص دارند معمولا با افراد آسیب دیده یا از کار افتاده کار می کنند.

    همچنین می‎توانید برای ایجاد حس خوش‌بینی نسبت به پیشرفت و بهبود شرایط کودک کاربرگ‎های ذهنیت رشد را تهیه کنید. کاردرمانگران در کارشان هر سنی را اعم از نوزادان نارس گرفته تا کودکان خردسال ، بزرگسالان و سالمندان پوشش میدهند ، . بازی درمانی نوعی از درمان است که عمدتا برای کودکان استفاده می شود.به این دلیل که کودکان ممکن است نتوانند احساسات خود را پردازش کنند یا مشکلاتشان را برای والدین یا بزرگسالان دیگر بیان کنند. کاردرمانگر ها بخشی از یک حرکت بزرگتر برای ایجاد اتاق های حسی در بخش های بهداشت روان هستند. اتاق های حسی مکان هایی هستند که افراد می توانند برای احساس امنیت به آنجا بروند.این اتاق ها اغلب دارای ابزاری برای کمک به تشنج زدایی و ایجاد حس آرامش هستند. استفاده از این مفهوم ساده به کاهش چشمگیر سطح انزوا و خودخوری در برخی از بخش ها کمک کرده است.

    ● می توان به طور غیر مستقیم و با کمک جملاتی مانند “اگر تونستی گریه نکنی می تونی بیای بغلم و بعد اینکه غذا خوردیم، می ریم بازی کنیم” سبب توقف رفتار های نامناسب شد. ● بهتر است در مواردی که کودک این قبیل رفتار ها را بروز می دهد، والدین بدون توجه محیط را ترک کنند. در صورت مواجهه با چنین رفتار هایی والدین باید تمام تلاش خود را برای خونسردی و حفظ آرامش انجام دهند زیرا بسیاری از این حرکات از لجبازی کودک سر چشمه می گیرند.

    از لحاظ راحتی کار، پرستاری راحت‌تره، اما کاردرمانی شیفت شب نداره و اکثرا یک شیفت اون هم بعدازظهرها کار میکنید. در کشورهای دیگه نه فشار کاری بالاست و نه حقوق کم، در ایران دقیقا برعکس است، فشار کاری بالا و حقوق کم. این رشته با گرفتن هوم ویزیت درآمد خوبی رو داره و برای کلینیک نیاز به تجربه و شناخته شدن هست. بله این رشته حتما نیاز به تحصیلات دانشگاهی داره و یک دوره نیست و یک رشته‌اس. در آخر توضیه‌ام اینه که اگر پشت کنکوری هستید یا تازه دانشجوی این رشته شدید فعلا به فکر این باشید که درستون رو درست و قوی بخونید که یک فارغ التحصیل با سواد ازتون دربیاد وگرنه آینده خوبی نخواهید داشت. با توجه به مطالب بالا بهتر است برای انتخاب دانشگاه حساسیت زیادی به خرج دهید.

    برخی از افراد ممکن است فکر کنند کاردرمانی تنها برای بزرگسالان است و بچه‌ها نیازی به کار درمانی ندارند. همچنین می‎توانید برای کمک به بهبود مهارت‎های حرکتی کودکان در سنین بالاتر فعالیت‎های جدیدی ابداع کنید. علاوه بر کاردرمانی اقدامات دیگری نیز وجود دارد که می‎توانید با انجام آنها مهارت‎های حرکتی کودک خود را بهبود بخشید.

    به طور کلی در این مرحله تشخیص قطعی توسط فرد متخصص صورت می گیرد که مبنا آن مشاهده علائم و رفتار کودک است و تاکید می شود والدین به هر کودک که شیطنت دارد، برچسب بیش فعالی نچسبانند. درمان بزرگی پروستات می‌تواند از ایجاد تغییرات ساده در سبک زندگی و… محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست. همچنین کسانی که بیماری روانی دارند را یاری می کنند تا استراتژی هایی برای مدیریت شرایط شان اتخاذ کنند. ممکن است مداخلات درمانی زود هنگامی برای نوزادان و نوپایان که در ریسک تاخیر رشدی و حرکتی هستند طراحی کنند.

    همانطور که از نام توانبخشی مشخص است، رشته های این علوم در راستای توانمند سازی افراد و بازگرداندن توانایی های از دست رفته مراجعین فعالیت می‌کنند. کاردرمانی یکی از این رشته های توانبخشی می‌باشد که درمانگران آن سعی می‌کنند با استفاده از تکنیک های درمانی، وسایل کمکی و جبرانی توانمندی های مراجعین را افزایش دهند که بتوانند زندگی مستقل و با عزت نفس در جامعه داشته باشند. کاردرمانگران با تحصیل در یکی از دانشگاه های علوم پزشکی با فعالیت سیستم عصبی و عضلانی بدن آشنا شده و با یادگیری مداخله درمانی موثر بر این سیستم ها سعی بر توانمند سازی مراجعین خود دارند. کاردرمانی occupational therapy چیست ؟ کاردرمانی یکی از شاخه های علوم پزشکی و از اعضای تیم توانبخشی است. که در جهت مستقل شدن و بازتوانی بیمار مداخلات درمانی خود را برنامه ریزی میکند. متخصصان کاردرمانی با استفاده از فعالیت و تمرینات هدفمند، مشکلات ذهنی و جسمی بیماران را در جهت دستیابی به توانمندی های قبل از ابتلا به بیماری و حداکثر استقلال مدیریت و درمان میکنند.

    متخصصین کاردرمانی به بیماران آموزش می دهند که چگونه از تجهیزات مناسب استفاده کرده تا بیماران بتوانند با استفاده از این دستگاه ها به طور مستقل عمل کرده و محیط زندگی خود را کنترل کنند. فلج مغزی از بیماری های شایع در کودکان می‌باشد که سیستم حرکتی آن ها را به شدت تحت تاثیر می‌گذارد. نوع فلج مغزی و میزان آسیب به مغز فاکتور های تعیین کننده ای برای تعیین میزان آسیب به سیستم حرکتی می‌باشد. کاردرمانگران از روزهای اول پس از تولد می‌توانند درمان را برای این کودکان شروع کنند. زمان برای درمان این کودکان بسیار مهم می‌باشد و در صورت تاخیر در شروع درمان، آسیب های جدی به آن ها وارد می‌شود. جلوگیری از کوتاهی عضلات، رشد مهارت های حرکتی، تقویت عضلات، رفع بدشکلی های عضلانی و …

    همانطور که کسب اطلاعات برای کاردرمانگر شما مهم است، به همان اندازه نیز پرسیدن سؤالاتی از جانب شما اهمیت دارد تا مطمئن شوید خدمات وی مناسب است. این ارزیابی‌ها طیفی از پردازش حس لامسه در افراد جوان تا رانندگی ایمن را در بر می‌گیرند. ارزیابی‌های خاص انجام شده به تنظیمات و نیازهای خاص متقاضی بستگی دارند. این اطلاعات همچنین روند تعیین هدف را مشخص می‌کنند، زیرا اغلب هدف از کاردرمانی بازگشت به سطح عملکرد قبلی است.

    این بدان معناست که یک کاردرمانگر خوب دائما در حال تجزیه و تحلیل است، از یک جلسه تا جلسه بعدی و حتی از حال حاضر جلسه درمان تا یک دقیقه آینده آن! این مهارت، انرژی و انگیزه بالایی می‌خواهد تا بتوان بهترین شرایط ممکن را برای مراجع فراهم کردو او را به حداکثر توانمندی ممکن برساند. گرچه یک کاردرمانگر بر روی نقاط ضعف کودک کار می‌کند، فراموش نمی‌کند که از قابلیت‌ها و توانایی‌های کودک به نحوی شایسته استفاده کند و این قابلیت‌ها را به کودک و خانواده‌اش متذکر شود. ابزار اصلی کار یک کاردرمانگر خوب استفاده از فعالیت برای درمان است نه تجهیزات و تمرین درمانی صرف! در واقع به غیر از فعالیت‌های معنادار متناسب با سن مراجع، بقیه موارد گفته شده نقش کمکی را برای کاردرمانگر دارند، پس اگر کاردرمانگری فقط از تجهیزات و تمرین برای درمان استفاده می‌کند می‌توان به مجرب بودن ایشان شک کرد. به عنوان مثال، اگر هدف شما پیاده رفتن به محل کار است، اما برای شما راه زیادی است که یکباره طی شود، این مسافت می‌تواند شکسته شود.

    از جمله موارد دیگر که نیاز به این نوع درمان دارند میتوان به موارد زیر اشاره کرد . به مرور توان از دست رفته بازیابد و وابستگی فرد را به دیگران کاهش دهد . گاهی برخی از کودکان نیز دوست دارند در طول کلاس درس خودشان رویاپردازی کنند. بدون فکر کردن عمل کردن کودکان در کنار دیگر رفتارهای آن ها مانند شیطنت کردن در سر میز شام، می توانند رفتارهای طبیعی در کودکان باشند.

    به منظور کمک به بچه های محصل جهت مشارکت در فعالیت های تحصیلی، با کودک به تنهایی یا در گروه های کوچک در کلاس درس کار می ‌کند. این فرد توصیه های لازم به معلم ها جهت تعیین برنامه آموزشی مناسب با نیازهای خاص کودکان ارائه می دهد. متخصص کاردرمانی به بیمار کمک می کند تا نیازهای پایه اش را به خوبی انجام دهد.

    ارزش های (دیدگاه های مردم نسبت به زندگی) مردم باعث انجام آکوپیشن های متفاوت می شود. برای اخذ این خدمات از طریق تماس با شماره های مرکز و یا با ثبت فرم رزرو خدمات بصورت آنلاین در سایت حاضر درخواست خود را با ما در میان بگذارید. در نهایت نتیجه این درمان ، اعتماد به نفس ، خودسازی و رفتارهای فعالیتی در مراجع تقویت میشود . ● زمانی کودک برای آغاز یک فعالیت تردید دارد بهتر است والدین با تعریف کردن او را تشویق کنند. ● یکی از اشتباهات در روش محروم کردن کودک، این است که والدین حتی پس از سپری کردن این مدت به طور مداوم درباره آن رفتار صحبت می کنند و یا با ادامه دار کردن قهر، عصبانیت و سرزنش سبب لجبازی بیشتر کودک می شوند. ● تعامل سازنده بین پدر و مادر موجب می شود که این مسیر درمانی سریع تر و بهتر طی شود.

    نکته مهم در مسیر بهره مندی از فرصت مهاجرت کارشناس کار درمانی به آلمان، داشتن تسلط به زبان آلمانی و ارائه مدرک زبان آلمانی معتبر است. طبیعتاً برای اخذ ویزای کار آلمان، شرایط سنی نیز در نظر گرفته می ‌شود و به طور معمول متقاضیان حداکثر چهل سال می ‌توانند داشته باشند تا ویزای کار این کشور را بدست آورند. سکته مغزی یکی از شایع ترین بیماری هایی می‌باشد که مردم را درگیر می‌کند. این بیماری می‌تواند به دلایلی همچون قندخون، فشار خون بالا، استرس و… کاردرمانی از اولین لحظات که شرایط فرد به ثبات رسیده باشد شروع می‌شود.

    خیلی اوقات که شاید خودم نیز در مورد مراجعم تا حدودی با تکراری شدن جلسات و پیشرفت کُند دلسرد شوم، او با انگیزه بالا، طبع کنجکاو و انرژی کودکانه خود به من یاد می‌دهد که می‌شود ادامه داد و با انگیزه ماند. اگر از عصا استفاده می‌کنید تا در اطراف خانه راه بروید، می‌توانید سعی کنید با آنها به باغ بروید، سپس سعی کنید با آنها روی سنگ فرش راه بروید، و در نهایت با آنها به بازار بروید. روش‌هایی برای تطبیق با خانه‌یتان، از قبیل نصب ریل‌هایی برای راه رفتن در کنار آنها تا رسیدن به رختخواب خود. این تجهیزات شامل ویلچر، آتل، تجهیزات حمام کردن، وسایل پانسمان و وسایل کمک ارتباطی است.

    وظیفۀ کارْدرمانگرکمک به بیمار برای زندگی مطلوب و با بیشترین استقلال ممکن است. کارْدرمانگران در خانه های بیماران، بیمارستان ها، خانه های شبانه روزی، مراکز بهداشتی، زندان ها و مدارس حضور دارند. درمان، معمولاً، در زمینۀ انجام تکالیف روزانه، بازیابی مهارت های اجتماعی، بالابردن توان و اعتماد به نفس بیماران، و ایجاد توانایی برای بازگشت به شغل قبلی در آن دسته از بیماران است که شاغل اند. آنان به بیماران رهنمودهایی برای سازش با محیط خانه های خویش و برآوردن نیازهای خاص خود ارائه می کنند. تخصص برخی از کارْدرمانگرها در زمینۀ بالابردن سطح سلامت یا ارزیابی مخاطرات کار است و برخی مشاور در امور خدمات بهداشتی، اجتماعی، و صنایع اند. کاردرمانگر باید در این شرایط با انعطاف‌پذیری بالا و خلاقیت زیاد سعی در تعدیل شرایط و یا تغییر برنامه درمانی داشته باشد تا سطح انگیزه و رغبت فرد بالا رود و همکاری لازم برای برگزاری جلسه را پیدا کند.

    بسیاری از متخصصین کاردرمانی ( کاردرمانگر) به صورت خصوصی و به عنوان مربی و مشاور فعالیت می کنند. اولین هدف فیزیوتراپی کمر، کنترل درد است تا بتوانید دوباره شروع به حرکت و فعالیت کنید. همه افراد متفاوت هستند، بنابراین ما سعی می کنیم یک برنامه فیزیوتراپی کمر متناسب با شرایط شما انتخاب کنیم. میزان محصولات تطبیقی هر سال به رشد خود ادامه می‌دهد و تعیین اینکه کدام محصولات برای موقعیت‌های خاص بهترین انتخاب هستند دشوار است. کار درمانگر می تواند به شما در تعیین موثرترین و مناسب ترین کمک کند.

    لکنت زبان کودکان… کار درمانی مشهد کلینیک اولین و تنها مرکز درمانی ارائه دهنده اردوهای تفریحی – آموزشی ویژه افراد دچار اختلالات گفتاری و حرکتی در ایران میباشد. افرادی که در رشته کار درمانی فارغ التحصیل می شوند، می توانند با مجوز ازوزارت بهداشت، اقدام به تاسیس کلینیک های خصوصی کنند. کاردرمانی برای راه رفت کودکان از طریق تقویت ماهیچه های پا ،لگن و ستون فقرات و افزایش هماهنگی حسی – حرکتی و همچنین تقویت مهارت های پیش نیاز برای راه رفتن به کمک این کودکان می آید. صدمه، تصادف، فشار روانی، بیماری، اختلال عاطفی، اختلال مادر زادی یا تاخیر در رشد دچار اختلال شده‌اند، با استفاده از روش کار درمانی می‌توانند مداوا شوند. دربارۀ چگونگی آموزش خودمراقبتی معمول کودکان می‎توانید با یک متخصص کاردرمانی مشورت کنید.