• Pope Kejser posted an update 1 year, 7 months ago

    عشق و علاقه بین دوطرف از عوامل مهم ازدواج است اما نه از عوامل اساسی . دختر ها و پسرها معمولا از اوایل سن 15و17 به بلوغ فکری میرسند بطوری که میتوانند به ازدواج فکر کنند ( البته تنها فکر کنند) اما سن ازدواج در جوامع و خانواده های مختلف متناسب با آداب و رسوم و عقاید آنها متفاوت است. در کلام خداوند و قرآن سن مشخصی برای ازدواج مطرح نشده است . درتعیین سن ازدواج دختران و پسران،باید دیدگاه های مختلفی را بررسی کرد . از جمله اینکه دختر و پسر در چه سنی به بلوغ فکری و جسمی میرسند.

    اگر از شما سوء‌استفاده می‌شود یا به شما ظلم می‌شود، این نشان می‌دهد که همسرتان در پایبندی به عهد و پیمان ازدواج، کوتاهی کرده است. ولی در «جامعه‌ی مصرفی ما» روابطِ کاملا خوب، به سرعت دور انداخته می‌شوند، چون ایده‌آل نیستند. یعنی این را در خود ببینید که می توانید یک زندگی مشترک را تشکیل دهید. از ویژگی های مهم یک ازدواج موفق شناخت درست و صحیح از یکدیگر است. به عقیده قرآن زن و مرد باید هم کف و هم کیش خود بوده و رفتارها و اعتقادات آن ها باید کاملا برابر باشد. ازدواج به معنای یک عمر زندگی با شریک زندگیتان است نه اینکه بعد چند سال به طلاق ختم شود.

    در ادامه این پست با ما همراه باشید تا ابتدا به سوال ازدواج موفق چیست؟ پاسخ دهیم و بعد از آن شرایط یک ازدواج موفق را بررسی کنید. فیلیا یک سایت تخصصی مشاوره روانشناسی درباره موضوعات خانواده ، کودک ، ازدواج ، طلاق و سوگ است که اقدام به تولید محتوای روانشناسی برای جمعیت بالای متقاضیان در ایران می کند . تحقیقات نشان داده اند حتی در ماه اول ازدواج مردانی که اجازه می دهند زنان روی آنها نفوذ کنند در زندگی زناشویی خوشبخت ترند و احتمال طلاق در زندگی آنها کمتر است .

    شما با استفاده از کتابراه همیشه و همه جا به کتاب‌ها و کتابخانه خود دسترسی دارید و می‌توانید به سادگی از هر فرصتی برای مطالعه استفاده کنید. در کتابراه برای همه سلیقه‌ها از داستان، رمان و شعر تا روانشناسی، تاریخی، علمی، موفقیت و… اپلیکیشن کتابخوان کتابراه برای اندروید، IOS و ویندوز در دسترس است.

    در ازدواج‌های موفق نیز مشکلاتی وجود دارد، ولی همیشه باید حسی پایدار و ماندگار از «ما» و نه فقط «تو و من»، وجود داشته باشد. همانگونه که گفته شد معیارهای انتخاب همسر در هر فرد به نسبت اولویت آن ها متفاوت است. اما اصلی ترین معیارهای انتخاب همسر را می توان در اخلاق خوب، شباهت های خانواده، تعهد و وفاداری، میزان تحصیلات، جذابیت های ظاهری، سلامت روان و سلامت جسمی و مسائل فرهنگی دانست.

    گاهی گذراندن زمان زیاد با یکدیگر می‌تواند منجر به ایجاد یک رابطه سرد و یکنواخت شود. برای جلوگیری از این امر به خود و همسرتان فرصت دهید و به تنهایی یکدیگر احترام بگذارید. موارد ذکر شده نکاتی ساده برای ارزشگذاری و داشتن ازدواجی موفق است. به آنها توجه کنید و با احتیاط بسیار اقدام نمایید و روزانه روی آنها سرمایه گذاری کنید، وقت بگذارید و بیشتر بیاموزید. اگر می خواهید ازدواج موفق و سعادتمندانه داشته باشید، یادگیری این نکات را فراموش نکنید. وقتی که نشان دهید به کوچک ترین کارهایی که برای شما انجام می دهد، اهمیت می دهید و تشکر می کنید، انگیزه اش دو چندان می شود.

    همسرانی که ازدواج موفق دارند، تا حد امکان با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند و تعامل شان را با یکدیگر حفظ می کنند. آنها مطمئناً در مورد برنامه بچه ها، لیست های مواد غذایی و صورتحساب خدمات بحث می کنند، اما در این نقطه متوقف نمی شوند. آنها در مورد امیدها، رویاها، ترس ها و اضطراب هایشان با همدیگر صحبت می کنند. آنها فقط در مورد تغییراتی که در زندگی فرزندشان رخ می دهد بحث نمی کنند، بلکه در مورد تغییراتی که در قلب و روح خودشان نیز رخ می دهد، با یکدیگر گفتگو می کنند. این نکته اساسی را نباید فراموش کرد، ارتباط صادقانه، صریح و روشن پایه و اساس بسیاری چیزها مانند تعهد، صبر و اعتماد است. زوجین در طی ازدواج با چالش های متعدد رویرو می شوند که شاید خودشان به تنهایی نتوانند آنرا حل کنند.

    در ادامه راه هایی به شما نشان خواهیم داد که بتوانید زندگی مشترک خود را از خطر از هم پاشیدن دور نگه دارید . پس وقتی با شریک زندگی تان بحث و اختلاف نظر دارید، به یاد داشته باشید که پس از آن باید مسئولیت گفته ها و کارهای تان را نیز به عهده بگیرید. این به خاطر عملکرد مغز آن ها و نحوه آموزش آن ها در ارتباط برقرار کردن با دیگران است. ساده ترینراز ازدواج موفق این است که باید هنر خوب گوش کردن را یاد بگیرید. طبق نظرسنجی های انجام شده بین زوج های خوشبخت، از آن ها خواستیم که راز ازدواج موفق را بیان کنند. رابطه با همسرتان باید صمیمی ترین و عمیق ترین رابطه شما در زندگی باشد.

    امید بارداری باید بین زوجین حتی اگر بعد از گذشت 3تا5سال صاحب فرزند شدند باز هم وجود داشته باشد . برخی افراد قبل از ازدواج میپندارند که بعد ازدواج با فردی که تفاوت بسیار زیادی با آنها دارند میتوانند رفتار و طرز فکر اورا تغییر دهند اما باید بدانند که گاهی اوقات اصلاح و تغییر همسران اصلا اتفاق نمیفتد. برای مشاوره تلفنی کودک، تربیت کودک، اختلالات کودک، روانشناسی کودک و … وضعیت اشتغال و درآمد ، سطح فرهنگی و خانوادگی ، رفتار و اخلاق مناسب ، وضعیت مسکن و محل زندگی ، اهداف و برنامه ها ، شرایط ، انتظارات و خواسته ها ، طرز فکر و عقاید نمونه هایی از معیارهای ازدواج دختران میباشند . هریک از این نشانه ها حاکی از طلاق عاطفی بین زوجین است که دیر یا زود به طلاق قانونی منجر می شود .

    همسر شما ممکن است که دل شما را بشکند و یا کارهایی بکند که باعث نگرانی شما شود، در این لحظه تمام وجود شما از خشم و عصبانیت پر می شود. تا به اینجای کار راه های ازدواج موفق را برای شما شرح دادیم اما به یاد داشته باشید که اگر بخواهید این ازدواج را حفظ کنید باید بتوانید بخشنده باشید. در اینجور مواقع سعی کنید که به یاد بیاورید شما به یکدیگر در جلوی خانواده هایتان قول دادید که یک زندگی سرشار از شادی و موفقیت بسازید و قرار نیست این مشکلات کوچک قابل حل جلوی شما را بگیرد. سعی کنید با مطالعه به راز ازدواج موفق برسید و صاحب نظر شوید. آیا تا به حال توجه کرده‌اید که بعضی افراد هرگز عذرخواهی نمی‌کنند، هرگز اشتباه‌شان را نمی‌پذیرند و هرگز نمی‌گویند «ببخشید»؟ اینها افرادی هستند که به احتمال زیاد ازدواج نمی‌کنند یا اگر ازدواج کنند، ازدواج آنها دوامی ندارد.

    اگر همسرتان از شما بخواهد تا برای داشتن یک شغل جدید تلاش کنید و یا از شما بخواهد تا یکی از اخلاق هایتان را بهتر کنید، باید به حرف وی توجه کرده و قبول کنید. زیرا او سعی می کند تا توصیه هایی که باعث بهتر و موفق تر شدن ازدواج تان می شود، را به شما گوش زد کند. بسیار زیادی در سر دارد، حتی خیلی پیش تر از این که شریک زندگی اش را ملاقات کند.

    برخی افراد ازدواج موفق را ازدواجی می دانند که زوجین به هم عشق بورزند و احساس و علاقه در زندگیشان موج بزند. ازدواج در اسلام امری الهی و دینی است که انسانها را به تکامل و آرامش روح میرساند . قرآن و عترت بهترین راهنمایان انسان هستند که بسیار به امر مقدس ازدواج تاکید نموده اند. اما جوامع غربی ازدواج را صرفا امری میدانند برای رفع نیازهای جنسی. هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

    زندگی مشترک فقط به معنای بزرگ کردن بچه ها نیست ، به معنای هم خوابگی یا تقسیم امور منزل نیست . بلکه یک بعد معنوی دارد که عبارت است از ” خلق حس درونی مشترک ” . برای یافتن جواب ازدواج موفق چیست برخی افراد همیشه در حال به چالش کشیدن خود هستند. خب به احتمال زیاد الان راحت تر می توانید پاسخ سوال چگونه ازدواج موفق داشته باشیم را بدهید. اگر احساس می کنید که همسرتان شما را کنترل می کند یا شما او را کنترل می کنید، حتما به یک مشاور خانواده مراجعه کنید. زیرا هر چه زمان بیش تری از ازدواج بگذرد، انتظارات افراد از یکدیگر بیش تر می شود.

    یعنی یاد میگیرند که شرایط خاص چه واکنش و رفتاری از خود نشان دهند. ازدواج پایدار و موفق درکاهش بیماری های روحی و روانی و جلوگیری از تنش و افسردگی نقش بسیار مهمی دارد. راجب نحوه شروع یک زندگی مشترک به تفاهم برسند و عقاید مشترکی داشته باشند.

    افراد باید هنگامی که تصمیم به ازدواج میگیرند، از نظر فکر، عشق و تعهد مرزهای مشترک زیادی داشته باشند. این نقاط مشترک به درک متقابل و احترام بین طرفین منجر می شود و مسئولیت پذیری آنها را نسبت به یکدیگر بیشتر می کند و این همان پایه و اساس یک ازدواج موفق است. در واقع ازدواج، دنیای کاملاً جدیدی را به روی فرد باز می کند و نگرش او را به زندگی تغییر می دهد. فرد می فهمد و درک می کندکه باید وقت بیشتری را صرف رسیدگی به امور و اداره زندگی خود نماید. بیشتر ازدواج هایی که نفس آخر را می کشند با روش درست قابل اصلاح و بازسازی هستند ، اما متاسفانه اکثر زوج ها از روش های نادرست استفاده می کنند . در ادامه این مقاله هفت اصل برای داشتن ازدواج موفق عنوان می شود و در مقاله های دیگر پیرامون این بحث به تفصیل بیان خواهد شد .

    حتی اگر فرد نیت خوبی داشته باشد، نتیجه‌ی خوبی به دست نخواهد آورد. انتقاد کردن از همسر در مقابل دیگران تحقیرآمیز است (برای هر دو نفر)، ولی بیان حرف‌های خوب در مورد یکدیگر در جمع، کار بسیار خوبی است. افرادی که ازدواج موفقی دارند، حس می‌کنند طرف مقابل آنها را درک می‌کند، آنها را دوست دارد و به آنها احترام می‌گذارد. در مورد استعدادها، توانایی‌ها و ویژگی‌های مثبت همسرتان، بیشتر صحبت کنید.

    خب برگردیم سراغ پرسش اصلی، حالا که می دانیم تعریف ازدواج موفق چیست ، پس برای ازدواج موفق چه باید کرد ؟؟؟ اصلا نشانه های ازدواج موفق چیست؟ در ادامه این موارد به شما می گویند که چگونه می توانید یک ازدواج موفق داشته باشید. می توانید در بخش مقالات روانشناسی ازدواج در سایت ویکی روان به مطالعه بهترین مطالب مربوط به این موضوع بپردازید. با نام‌های زشت خطاب کردن، شکلک درآوردن، دشنام دادن و توهین کردن به شریک زندگی‌تان و اساسا رفتار کردن به گونه‌ای که گویی شورش کرده‌اید، «تحقیر» نام دارد. گاتمن و همکارانش در سیاتل دریافتند که اگر تحقیر کردن، از ویژگی‌های معمولِ مرحله‌ی ابتدایی یک مشاجره باشد، رابطه‌ی میان دو طرف، به احتمال زیاد رو به پایان است. احتمال جدایی زنانی که وقتی همسر آنها در حال صحبت است، رفتاری تحقیرآمیز دارند، در دو سالِ بعدی، ۶ برابر زنان دیگر است. البته هیچ ازدواجی کامل و بدون نقص نیست ولی بسیاری از ازدواج‌ها موفق هستند.