• Agerskov Fagan posted an update 11 months ago

    ختنه در زمان مصر باستان رایج بوده و سپس توسط موسی و یهودیان در اسرائیل انجام شد و اعراب هم از یهودیان یاد گرفتند. با از بین بردن پیش پوست در نوزاد پسر چندین هزار پایانه عصبی که نقش لذت جنسی را ایفا میکنند از بین میرود و بعد ها مشکلات جنسی از قبیل زود انزالی و مشکل در نعوظ را به وجود میآورد این مسئله اثبات شده است. اما در مورد فواید ختنه داده ها عملا ضد و نقیض هستند و در نهایت به خود خانواده ها واگذار میکنند. خانواده های محترم فرزندان پسر خود را قربانی رسم ننگین چند هزارساله نکنید به جسم فرزند خود تجاوز نکنید. روش جراحی هم خونریزی داره، هم محل بخیه وجود داره و هم تا دو الی سه روز همراه درد است، در قبل از یک سالگی توصیه نمیشه.

    بخش کوچکی از ماهیچه و رگ­های خونی در بخش نوک که آن را ختنه­گاه می­دانیم، قرار دارند. در نوزاد پوست این ناحیه به ختنه­­گاه چسبیده­ است اما به مرور زمان برای ادرار راحت­تر جدا خواهد شد. اگر توصیه شده است که به پانسمان ادامه دهید، به احتمال زیاد به شما گفته می‌شود که قبل از پیچیدن یک گاز استریل کوچک دور محل یا قرار دادن یک باند روی آن، کمی وازلین روی سر آلت تناسلی بمالید تا پانسمان به پوست نچسبد. ۶- در صورت ادامه پیدا کردن خونریزی و یا ترشحات از آلت تناسلی، آبی و یا سیاه شدن سر آلت تناسلی و کاهش جریان ادرار حتما با پزشک خود تماس بگیرید.

    • درست به اندازه مراقبت‌های پیش از ختنه، مراقبت بعد از ختنه نوزاد نیز اهمیت دارد و مهم است.
    • به هر حال هر کسی که ختنه نشده در هر سنی میتونه این کار رو انجام بده و در هر سنی از عوارض پیشگیری میکنه.
    • چرا که درد زیاد عمل و عدم همکاری بچه و جیغ و داد آن باعث می شود که ختنه درست از آب درنیاید و باعث عوارض می گردد.
    • عفونت ادراری برای کودکان ممکن است که خطرناک باشد حتی آسیب به کلیه‌ها را هم در پی خواهد داشت.
    • در ضمن امروزه ختنه به این روش که به خصوص در بچه های بزرگسال دو نفر دست یا پای کودک را می گیرد، رواج نیست چون می تواند آثار روانی منفی و شدیدی بر ذهن کودک بگذارد.

    بهترین زمان ختنه نوزاد با توجه به اینکه عفونت ادراری در کودکان زیر 6 ماه بیشتر است، توصیه می‌شود ختنه در سنین پایین انجام شود. در صورت مشاهده چنین عارضه‌ای عمل ختنه به تاخیر می‌افتد و با رفع این مشکل، ختنه انجام می‌شود. گاهی نیز چسبندگی پوست به نوک آلت و خروج ترشحات زردرنگ (که زمینه‌ساز بروز سرطان در افراد ختنه نشده است) از آلت را شاهد هستیم که به صورت تورم و چسبندگی نمایان می‌شود که بعد از برطرف کردن این عارضه‌ها کودک می‌تواند ختنه شود.

    تا سن 5 سالگی ، 90٪ پسران ختنه نشده پیش‌پوست کاملا جمع شده دارند و تا سن بلوغ، این رقم به 99٪ می رسد. سپس پره پوس بر روی حلقه قرار گرفته و نخ حلقه در موقعیت مناسبی به‌دور شیار‌های حلقه پیچیده خواهد شد. در نهایت با کمک یک قیچی، پره پوس دیستال به محل لیگاتور بریده خواهد شد. توجه داشته باشید که حلقه پلاستیکی تا زمانی که پوست ختنه‌گاه به طور طبیعی از بین برود، حدوداً بین ۷ تا ۱۰ روز روی آلت تناسلی نوزاد باقی می‌ماند.

    مشکلات و عوارض ختنه با حلقه

    در عین حال میزان خونریزی و احتمال ابتلا به عفونت برای فرد حذف شده کاهش پیدا می‌کند در صورتی که می خواهید از ثابت حلقه اطلاعات بیشتر می‌شود مطالب زیر را تا انتها مطالعه کنید. ختنه می‌تواند از بروز بسیاری از بیماری‌ها از جمله HIV، سرطان بیضه و… جلوگیری کند. به علاوه شتسشوی آلت و حفظ بهداشت آن نیز آسان‌تر خواهد بود. در مراکز استان و به خصوص تهران، این هزینه معمولا بیشتر است. تجربه دکتر متخصص و یا انجام ختنه در بیمارستان، کلینیک، و یا مطب هم ممکن است رنج قیمتی متفاوتی را ایجاد کند.

    اگر ختنه به درستی انجام شود، در هر دو روش نتیجه یکسان خواهد بود. با این وجود بد نیست بدانید که خونریزی در روش حلقه، کمتر از روش سنتی است. در تکنیک ختنه با حلقه یا Plastibell یک حلقه پلاستیکی با اندازه مناسب در زیر پوست ختنه‌گاه قرار می‌گیرد. پوست ختنه‌گاه روی حلقه پلاستیکی کشیده می‌شود و با نخ (رشته استریل) محکم شده تا جریان خون متوقف شود. حلقه به مدت 7 تا 10 روز قبل از اینکه خود به خود بیفتد به راحتی در جای خود باقی خواهد ماند.

    مراقبت های بعد از ختنه به روش حلقه

    در روز اول، دور محل ختنه را با آب و صابون نرم و تمیز بشویید و پس از شستشو، با آب و صابون خوب بشویید. در صورتی که پوست آلت قبل از پنج روز بیفتد نشان‌ می دهد که فشار زیادی از نخ به آلت وارد شده و این امر باعث ترمیم ناقص و خونریزی می‌شود. گاهی اوقات ممکن است افتادن پوست آلت بیش از ده روز طول بکشد و یا افتادن پوست، ناقص انجام شود که نیاز به ترمیم بعدی خواهد داشت. بهتر است تا بهبودی کامل محل ختنه، نوزاد را حمام نکنید و بدنش را با آب و اسفنج تمیز کنید. به نوزاد در وعده های بیشتر شیر دهید تا ادرار زیاد شود و در نتیجه سوزش سر مجاری ادراری اتفاق نیفتد. اگر در نوزاد آپاندیسیت دیده شد باید در همون روزهای اول عمل بشه.

    اما اگر آپاندیس‌های نوزادان با بیماری هیرشپرونگ همراه است که باید حتما بررسی بشه. ختنه با حلقه و مقایسه با روش سنتی کرم رنگی که زیر این پوست جمع میشه باعث رشد میکروب‌ها میشه و کیست تشکیل میده که نیاز به درمان و عمل داره. حتی دیده شده همسران افرادی که ختنه نشده‌اند، دچار سرطان رحم می‌شوند. سرطان رحم در خانم‌هایی با همسران ختنه نشده نسبت به خانم‌هایی با همسران ختنه شده ده برابر بیشتر است. من پسرم ۶ سالشه متاسفانه بخاطر بیماری پوستی که زمان به دنیا اومدن داشت خنته نکردم. ابتدا باید به پزشکی که ختنه رو انجام دادن مراجعه کنید تا علت مشخص و درمان شروع بشه.

    دادن پستانک آغشته به آب قند نیز می‌تواند به کاهش استرس و ناراحتی کودک کمک کند. این کرم موضعی روی پوست قرار داده می‌شود که 30 تا 50 دقیقه طول می‌کشد تا اثر کامل خود را بگذارد.گاهی نیز میدازولام خوراکی بکار میرود،ميدازولام خوراکی 5/. ميل گرم به ازای هر کيلوگرم که نيم ساعت قبل از ساعت ختنه داده می شود . بعد از عمل، کودک می‌تواند پوشک شود البته یک سایز بزرگتر مناسب تر است او را می توانید در اغوش بگیرید و از تحت فشار بودن محل عمل نگران نباشید. به وب سایت دکتر شهناز امینی جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی و لاپاراسکوپیست پیشرفته و جراحی ترمیمی و زیبایی زنان خوش آمدید.

    هر دو تکنیک به دنبال تجویز پاراستامول یا استامینوفن توسط پرستاران و تزریق بی حس کننده موضعی تحت هدایت اولتراسوند انجام می‌شود. هر دو تکنیک از خرد کردن پوست برای جلوگیری از خونریزی استفاده می‌کنند. تکنیک برش جراحی شامل استفاده از یک گیره برای خرد کردن لبه‌های پوستی است که قرار است برداشته شود و پوست اضافی بریده شود. در اینجا همه چیزهایی که والدین باید در مورد ختنه با حلقه بدانند، از جمله مراقبت از نوزاد و مراحل بهبودی آورده شده است.

    سلام، توی سال ۲۰۲۲، واقعا ختنه کردن نوزاد لازمه؟ من مخالفم و دوست دارم پسرم خودش تصمیم بگیره وقتی بزرگ شد. دیگر همه می‌دانیم که انجام ختنه نوزاد، یکی از واجبات دین اسلام است و انجام آن ضروری است. به علاوه، جالب است بدانید که در دین یهود نیز این عمل انجام می‌شود.

    پزشکبان رسانه تخصصی در زمینه زیبایی و پزشکی بوده و یکی از پربازدیدترین وبسایت ها در زمینه معرفی بهترین پزشکان، جراحان و کلینیک های زیبایی تهران و سایر شهرهای ایران است. ما در رسانه پزشکبان سعی می کنیم با تولید محتوای باکیفیت و درخور شما عزیزان، بهترین و مجرب ترین پزشکان هر حوزه را معرفی نماییم. اما آن‌ها نسبت به کودکان و بزرگسالان فرایند آسان‌تر و راحت‌تری را تجربه می‌کنند. به‌طورکلی هرچه انجام ختنه به زمان بزرگسالی موکول شود، روند بهبودی دردناک‌تر خواهد بود.

    این برجستگی‌ها می‌توانند به اشکال مختلف در سطح آلت رخ دهند که ظاهر نامناسبی به آن می‌بخشند و در بسیاری از مواقع با زگیل تناسلی اشتباه گرفته می‌شوند. در بسیاری از مواقع این گوشت اضافی کم است و مسئله‌ای نیست اما در بسیاری از مواقع ممکن است زیاد باشد و عمل ترمیمی بخواهد در هر صورت بهتر است نظر پزشک را بخواهید. شما همچنان به تمیز نگه داشتن آلت تناسلی و پاک کردن هر گونه مدفوع روی آن ادامه دهید. در زمان حمام کردن، پوست را با ملایمت بکشید و زیر آن را تمیزنگه دارید. کودکانی که ختنه می شوند عفونت ادراری در آنها نسبت به کودکانی که ختنه نمی شوند ۱۵ برابر کمتر است. چرا که این روند می‌تواند عوارض جدی را برای آن ها به همراه داشته باشد فرزندان پسر و کودکانی که دچار اختلالات خونی و عفونت های جدی هستند و کودکانی که مادران آنها مجبور و مصرف قرص های ضد انعقاد خون می باشد باید پزشک برایشان انجام دهد.

    به گفته متخصصین بهترین زمان برای ختنه بین یک تا سه ماهگی است. برخی با انجام عمل جراحی و برخی با استفاده از حلقه، ختنه را انجام می‌دهند. اما در روشی که حلقه مورد استفاده قرار می‌گیرد، لازم به بخیه زدن نخواهد بود.

    منطقه پوستی که ختنه صورت می‌گیرد، قرمز، متورم و حساس به نظر می‌رسد. همچنین، ممکن است در طول چند روز اول، بروز کبودی یا خون‌ریزی در منطقه تنه، اطراف بیضه یا پوست بیضه مشاهده شود که به طور عمومی طبیعی است. با این حال، بر روی تغییرات در سر آلت یا گلنس دقت کنید و در صورت تغییر رنگ یا کبودی در چند روز اول، به سرعت به پزشک مراجعه کنید. اما ترجیح اینه که در سنین کودکی و حتی زیر شش ماه انجام بشه به دلیل پیشگیری از عوارض آن. به هر حال هر کسی که ختنه نشده در هر سنی میتونه این کار رو انجام بده و در هر سنی از عوارض پیشگیری میکنه. این عوارض عبارتند از عفونت دستگاه تناسلی و مجاری ادراری شخص ختنه نشده یا همسرش و همچنین سرطان آلت.

    با توجه به هزینه و عوارض کمتر این روش، ما ختنه با حلقه را برای کودکان زیر یک سال توصیه می‌کنیم. ختنه کردن از زمان حضرت ابراهیم وجود داشته و این سنت تا مسلمانان نیز ادامه پیدا کرده است. در کشور های اسلامی و آمریکا و برخی از کشور های دیگر، این عمل شایع ترین عمل دنیا می باشد.

    اولین ادرار می­تواند برای فرزند شما کمی اذیت­کننده باشد که جای نگرانی نیست. روش حلقه در تمام جهان مورد استفاده قرار می­گیرد و تا به امروز نتایجی از تاثیرات آن بر روی کوچک­شدن آلت به دست نیامده­است. غیر از این موارد نیز اگر هر علامتی را مشاهده کردید که به نظرتان غیرطبیعی می‌آمد، لازم است به پزشک کودکتان اطلاع دهید تا هم نگران نمانید و هم مشکلی برای کودک پیش نیاید. اگر در محل بریدن ختنه ترشحات سیتوزنگ مشاهده شد باید محل را با آب و صابون شسته و در معرض هوا قرار دهید. ۱- پسرانی که عمل ختنه انجام می‌دهند بهداشت و سلامت بیشتری دارند.

    سپس یک برش طولی پشتی در پره‌پوس ایجاد کرده، پلاستیبل (حلقه) با اندازه مناسب جای‌ گذاری می‌ شود. آنگاه پره‌پوس روی پلاستیبل کشیده ‌شده و نخ پلاستیبل در موقعیت مناسبی به دور شیار حلقه پیچیده می شود. در نهایت با استفاده از قیچی، پره‌پوس دیستال به محل لیگاتور بریده خواهد شد. ختنه نوزاد و کودک پسر، عملی است که در آن پوست اضافی که در کلاهک و سر مجاری ادرار و آلت تناسلی نوزاد وجود داشته برداشته می‌شود و در نتیجه یک تغییر اساسی در ظاهر آلت تناسلی نوزاد به وجود می‌آید. ختنه نوزاد از طریق روش‌های مختلفی صورت می پذیرد که در تمام این روش‌ها به وجود یک دکتر ختنه متخصص کلینیک تخصصی برای انجام فرآیندهای لازم احتیاج می باشد. بسیار از والدین در مورد بهتر و بدتر بودن روش‌های متداول ختنه سوال می‌پرسند.