• Agerskov Fagan posted an update 11 months ago

    پارافیموز زمانی است که پوست ختنه یک آلت تناسلی نتواند از بالای آلت تناسلی عقب برود. مردان ختنه شده ممکن است در معرض خطر کمتری از عفونت های مقاربتی از جمله HIV باشند. ختنه کردن نوزاد در یک محیط که بهداشت رعایت نمی‌شود احتمال ایجاد مشکلات آتی را افزایش می‌دهد.

    ختنه زنان در درجات مختلف صورت می‌گرفته و سازمان بهداشت جهانی برحسب شدت و گستردگی ایجاد تغییر در اندام تناسلی زنان، تقسیم‌بندی‌هایی از آن عرضه کرده است. ابن اثیر، معمر بن مثنی، النهایة فی غریب الحدیث و الاثر، «خفض»، «غلف»، ذیل «ختن»، «قلف»، چاپ صلاح بن محمد بن عویضه، بیروت ۱۴۱۸/ ۱۹۹۷. احتمالاً والدین باید رضایت کتبی را برای این روش ارائه دهند. ختنه بر باروری تأثیر نمی گذارد و همچنین تصور نمی شود که ختنه باعث افزایش یا کاهش لذت جنسی مردان یا شرکای آنها شود. ختنه برای بسیاری از خانواده های یهودی و اسلامی و همچنین برخی قبایل بومی در آفریقا و استرالیا یک آیین مذهبی یا فرهنگی است. ختنه همچنین می تواند به دلیل سنت خانوادگی، بهداشت شخصی یا مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه باشد.

    • اسلام، همانجا؛ دایرةالمعارف زنان و فرهنگ‌های اسلامی، ج۳، ص۱۳۱.
    • در واقع شما نمی‌توانید به‌دنبال یک مقدار دقیق برای انجام عمل ختنه باشید؛ چراکه انجام این عمل همانند تمامی عمل‌های دیگر دارای متغیرهایی است.
    • با استفاده از سیستم نوبت دهی آنلاین دکتر به راحتی به بهترین متخضضان اطفال دسترسی خواهید داشت.
    • نوزادان پسر با یک پوست شل در قسمت بالای آلت تناسلی خود به دنیا می‌آیند؛ این پوست از نوک آلت محافظت می‌کند.

    در مورد اینکه ختنه با حلقه تا چه سنی امکانپذیر است، باید بگوییم که انتخاب روش مناسب ختنه به جز سن به نظر پزشک نیز بستگی دارد. در حالی که در سن بالای یک سال روش سنتی یا همان جراحی ارجحیت دارد. در فاصله این دو سن به تشخیص پزشک و شرایط شیرخوار بستگی دارد. هرچند که در صورت مهارت پزشک احتمال بروز عارضه بسیار ناچیز است.

    ختنه کردن با استفاده از روش ها و متدهای مختلفی انجام می‌گردد یکی از روش های بسیار پرکاربرد و مناسب ختنه با حلقه می باشد. ختنه با حلقه رینگ پلاستیکی که در اصطلاح پزشکی به آن Plastibell نیز گفته می شود. برای مدت بسیار زیادی است که مورد استفاده قرار گرفته که این روش در بین اقوام ایرانی نیز از جایگاه مناسبی برخوردار می باشد. همان‌طور که می‌دانید بهداشت ناحیه‌ی تناسلی بسیار مهم است و همه‌ی پزشکان به رعایت آن اصرار می‌کنند؛ بنابراین رعایت بهداشت فردی اولین و مهم‌ترین راهی است که از بروز سرطان جلوگیری می‌کند.

    اما با این حال درمان‌های داروی نیز برای درمان فیموز و پارافیموز وجود دارد. کورتون که نوعی داروی استروئیدی است باعث خم شدن پوست ناحیه‌ی ختنه‌گاه می‌شود و کش آمدن آن را ساده می‌کند. شما می توانید از مشاوره‌ی آنلاین متخصص مجاری ادراری و تناسلی پذیرش ۲۴ به صورت تلفنی و آنلاین کمک بگیرید .

    از بین هر یکصد هزار نفر نوزاد پسری که ختنه نشده بودند ۲۴۰ نفر دچار عفونت ادراری، ۱۰۰ نفر دچار باکتریمی و ۹ نفر دچار نارسایی کلیه و ۲نفر فوت شدند. به همین علت آکادمی کودکان آمریکا از سال ۱۹۹۹ پس از آنالیز همه تحقیقات انجام عمل ختنه را در دوران نوزادی توصیه کرد. به همین دلیل در سراسر دنیا کارشناسان و پزشکان هنوز هم بر سر مسئله ختنه نوزاد به توافق نظر نرسیده‌اند.

    فاکتوری که در بروز این سرطان دخالت دارد، پاپیلوما ویروس تیپ ١٦ و ١٨ است. این ویروس در آلت ختنه نشده خیلی بیشتر از آلت ختنه شده، دیده میشود. ختنه در پسران با موافقت ها و مخالفت های پزشکان از قدیم تا به امروز رو به رو بوده است که علاوه بر دلایل پزشکی در برخی کشورها دلایل مذهبی هم برای آن وجود دارد.

    لطف بفرمایید حضوری مراجعه کنید تا اقدامات لازم برای شما انجام شود. درمان و از بین بردن گوشت اضافه یا کلوئید در بیمارستان مریم انجام میشه. ختنه چیست ؟ جنگ های اطلاعاتی امنیتی، از نحوه مقابله با بلایای طبیعی و در کل برای علوم پزشکی، ناباروری، میوه ها، حیوانات و اقص علی هذا.. الان شکر خدا خیلی بهتره و تصمیم گرفتم ختنه بشه ، لطفا بفرمایید که الان تو این سن با عمل بیهوشی ختنه میشه .

    ۲۲ – ختنه زنان در کشورهای اسلامی

    بریدن همه یا قسمتی از کلیتوریس که یک لایه نازک بیرونی کلیتوریس را می برند که به آن ختنه سنت می گویند. علی چهارشنبه ۸ دی ۰( 1 سال پیش)سلام، ممنون میشم پاسخ دهید. رایج ترین آنتی بیوتیک برای درمان عفونت های خفیف، فلوکلوگزاسیلین است که حاوی پنی سیلین می باشد (تحت هیچ شرایطی از داروی تجویز شده برای فرد دیگر استفاده نکنید). اعضای ژرسه با توجه به دغدغه‌هایی که برای خودشان در کسب اطلاعات صحیح در کنار نیاز‌مندی‌های خانواده وجود داشته و همچنین نیازمندی جامعه بنا شده است.

    سایر مقالات مراقبت‌های اولیه

    بر اساس تحقیقات انجام شده، نوزادانی که در روزهای اولیه، ختنه را انجام می‌دهند خطر ابتلا به عفونت ادراری در آنها به‌شدت کاهش می‌یابد. بدین ترتیب که حلقه پلاستیکی را روی نوک آلت قرار می‌دهند و بر روی حلقه با نخ گره می‌زنند. هدف از این کار آن است که مانع از رسیدن خون به بخش بالایی آلت تناسلی شود.

    در مورد روش ختنه چندان تفاوتی نمی¬کند که با کدام روش (گذاشتن حلقه،بخیه،…. ) انجام گیرد بلکه این مسئله به مهارت و تجربه پزشک در روشی که به¬کار میبرد دارد. متأسفانه در بسیاری از موارد عمل ختنه توسط مناسب ترین افراد انجام نمی¬شود یا در سنین بالاتر از سن نوزادی انجام می¬شود و این امر احتمال بروز عوارض ختنه را زیادتر می¬کند. از عوارض شایع عمل ختنه خونریزی، عفونت، احتباس ادراری، تنگی مه آ، لزوم به عمل جراحی مجدد و عود فیموزیس می¬توان نام برد.

    یا مایع زرد غلیظی ترشح کرد، ممکن است در محل ختنه دچار عفونت شده باشد. پس از بهبود آلت تناسلی، می‌توانید آن را با آب و صابون بشویید. همچنین می‌توانید کودک خود را در 10 روز اول تولد او به مطب پزشک اطفال ببرید تا ختنه در آنجا انجام شود. در ادامه این مطلب حقایقی را به شما درباره مزایا، خطرات، نحوه انجام و نحوه مراقبت از نوزادتان پس از این روش، به شما ارائه می‌دهیم.

    معمولاً نیازی نیست که پس از ختنه نوزاد به پزشک مراجعه کنید. به عنوان مثال اگر نوزاد شما تا ۱۲ ساعت پس از ختنه شدن توانایی ادرار کردن نداشته باشد، موضوع نگران کننده خواهد بود و باید با پزشک تماس بگیرید. همچنین با توجه به اینکه امکان خونریزی روی پوشک نوزاد وجود دارد، مقدار کم خونریزی نگران کننده نخواهد بود.

    کودکانی که ختنه می‌شوند احتمال عفونت ادراری در آنها نسبت به کودکاني كه ختنه نمي‌شوند 15 برابر کمتر است. تحقيقات نشان داده كه با انجام ختنه احتمال ابتلا به سرطان آلت تناسلي در سنين بالا به مراتب کمتر مي‌شود. ضمن آنکه اين جراحي ساده و سرپايي احتمال انتقال عفونت‌هایی که بعد از ازدواج ممکن است از طریق رابطه زناشويي ایجاد شود را کاهش مي‌دهد. همچنین احتمال انتقال عفونت ایدز نیز به این ترتیب کمتر می‌شودبنابراین باتوجه به اینکه عفونت ادراری در کودکان زیر 6 ماه بیشتر است، توصیه مي‌شود ختنه در سنین پایین انجام شود. ختنه به عملی گفته می‌شود که طی آن پوست اضافه سر آلت تناسلی مردان برداشته می‌شود. این عمل در میان افراد مذاهب اسلام و یهود کاملا رواج دارد.

    گاهی هم هیچ بافتی از آلت تناسلی از بین نمی‌‌رود و با برگزاری یک جشن مراسم ختنه با وسیله‌‌ای مانند چاقو یا سوزن و با رهاکردن یک قطره خون به‌‌صورت نمادین انجام می‌‌شود. درباره‌ منشأ عمل ختنه‌‌ دختران و زمان آغاز آن منابع تاریخی محدودی در دست است. برخی خاستگاه جغرافیایی این رسم را دره رود نیل در مصر باستان می‌‌‌‌دانند و معتقدند که این رسم بعدها در نواحی اطراف حوزه‌‌ رود نیل و شمال شرق و غرب آفریقا گسترش یافته است. برخی از مورخین پیشینه‌ تاریخی ختنه‌ دختران را به قوم یهود نسبت می‌‌دهند و بیان کرده‌اند که ختنه‌ دختران ابتدا در میان قوم یهود و عملی مذهبی و یا حتی نوعی قربانی‌‌دادن در راه خدا بوده است. (فرنچ، 1373) برخی دیگر نیز عقیده دارند که رسم ختنه در آغاز در هیچ‌‌یک از کشورهای متمدن و غیر متمدن دنیای قدیم به استثنای مصر معمول نبوده است (مصطفوی، 1369).