• Agerskov Fagan posted an update 11 months, 2 weeks ago

    اگر به عکس چسبندگی ختنه نوزاد نگاه کنید، می‌توانید شکل عادی آلت ختنه شده را از حالت چسبیده آن تمیز دهید. به‌طور دقیق مشخص نیست که درد ختنه چقدر طول می‌کشد اما معمولاً پزشکتان با تجویز قطره استامینوفن بعد از ختنه به شما در کاهش بیقراری نوزاد بعد از ختنه کمک می‌کند. این دارو به کاهش درد و ناراحتی نوزاد در طول جراحی و چند ساعت پس‌ازآن کمک می‌کند. همچنین استفاده از پستانک غوطه‌ور در آب‌قند و نوازش کودک نیز می‌تواند به کاهش درد بعد از ختنه و از بین بردن استرس کودک کمک کند.

    این پماد ها پوست اطراف چسبندگی ها را نازک کرده و همگام با کشیده شدن پوست آلت به عقب در هر بار تعویض پوشک، امکان التیامی آهسته را به آن می دهند. البته، پماد های استروئیدی می توانند سبب تغییر رنگ پوست اطراف آلت نیز شوند. متأسفانه در برهه‌ای از زمان زندگی می‌کنیم که همه افراد خود را متخصص می‌دانند. درصورتی‌که هر کار، متخصص خاص خود را دارد و نیاز به دانش مربوطه دارد.

    بهترین زمان ختنه نوزاد ماه اول و دوم تولد میباشد.زیرا دراین زمان احساس درد کمتری دارد. فیلم ختنه عمل معمولاً بین 10 تا 20 دقیقه طول می‌کشد و می‌توانید در طول مدت عمل در کنار کودک خود بمانید. مهمترین عارضه ی ختنه، خونریزی است و بعد از آن، عفونت محل ختنه می باشد.

    در صورت دوام آن ها همگام با رشد کودک، امکان دارد کشیدگی پوست در هنگام نعوظ آلت احساس شود. پل های پوستی و چسبندگی های آلت معمولا با چشم عادی قابل مشاهده هستند. عوامل مختلفی سبب بروز پل های پوستی و چسبندگی های آلت در کودکان ختنه شده یا نشده می شوند.

    در هر صورت این کار به سلامت جنسی پسران در اینده بسیار کمک می کند. اگر شما هم به فیموز یا پارافیموز دچار شده باشید جای نگرانی نیست. معمولاً اورولوژیست‌ها (متخصصان مجاری ادراری و تناسلی) وقتی ببینند که فرد از عوارض فیموز و پارافیموز در عذاب است، ختنه را پیشنهاد می‌کنند. اگر مردان در سنینی که می‌توانند رابطه‌ی جنسی انجام دهند، پوست ختنه‌گاهشان سفت شود در عملکرد جنسی با مشکل موجه خواهد شد. این بیماری فیموز یا به انگلیسی phimiosis نامیده می‌شود و یکی از بیماری‌هایی است که برای مردان ختنه‌نشده به وجود می‌آید.

    • مفتخریم که امروز توانستیم به یکی از برندهای مورد اعتماد در زمینه تولید محصولات باکیفیت مرتبط با سلامتی نوزاد و کودک تبدیل شویم.
    • حتما باید حضوری تشریف بیارید تا چسبندگی آزاد و درمان انجام بشه.
    • سنت یا آیین ختنه از هزاران سال قبل مرسوم بوده، مابین یهودیان جزو ارکان دین یهودیت می باشد ،در اسلام نیز به انجام آن تأکید شده و در کشورهای مسلمان بطور گسترده ای انجام می گیرد.
    • جالب است بدانید که ختنه در آسیا، اروپا و آمریکای جنوبی بسیار کمتر انجام می‌شود.
    • جالب است بدانید که ختنه مربوط به حدود پانزده هزار سال قبل بوده و در اجساد مومیایی نیز دیده شده است.

    تمامی محصولات پلاستیکی پینو مانند سرشیشه شیرها فاقد BPA هستند. در ترکیه این مراسم سنّت نام دارد و در حضور امام جماعت مسجد برگزار می‌شود. در شمال افریقا اغلب چند پسر باهم ختنه می‌شوند و ثروتمندترین پدر مخارج مراسم را می‌پردازد. بدویان آن نواحی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها هر دو سال یکبار مراسم ختنه دسته‌جمعی برگزار می‌کنند.

    عضویت کاربر

    ختنه در ادیان یهودیت و اسلام واجب شد و از اصول تعیین‌کننده در اهل دین یا قوم بودن گردید. در مورد برخی از کودکان به هیچ عنوان نباید تعلل کرد و بايد خیلی زود ختنه را انجام داد. کودکانی که به شکل مادرزادی بزرگی کلیه دارند یا برگشت ادرار از مثانه به کلیه در آنها وجود دارد ازجمله این افراد هستند زیرااز آنجا که احتمال عفونت در این کودکان زیاد است توصیه می‌شود هرچه زودتر ختنه انجام دهند. سلام، توی سال ۲۰۲۲، واقعا ختنه کردن نوزاد لازمه؟ من مخالفم و دوست دارم پسرم خودش تصمیم بگیره وقتی بزرگ شد. سلام به شما، اگر کنجکاوید بدانید که بعد از افتادن حلقه ختنه چه باید کرد، باید در جواب بگوییم که مهم‌تر از همه، باید به نظافت ناحیه توجه کنید.

    در ایران

    اما با این حال می توانید با آگاهی کامل از این عمل و مشورت با پزشک تصمیم نهایی را بگیرید. از بهترین دکترهای ایران نوبت حضوری، مشاوره تلفنی و مشاوره متنی بگیرید، با دکترها به صورت حضوری یا مجازی صحبت کنید و جواب سوال‌های پزشکی‌تان را بگیرید. برای نوزاد تا زمان بهبودی کامل، باید آلت را با آب و صابون بشویید.

    بنابراین فرآیند ختنه کردن نوزاد یک مسئله اجتماعی نیز محسوب می‌شود. با توجه به فواید ختنه در نوزادی توصیه می شود که والدین ختنه نوزاد خود را به علت ترس عقب نیندازند. قابل ذکر است که تنها سرطانی که کاملا قابل پیشگیری می باشد، سرطان آلت است و تنها روش پیشگیری از آن ختنه نوزاد است.

    خونریزی‌های ایجاد شده در اغلب مواقع پس از مدت کوتاهی متوقف می‌شوند. انجام این عمل علائمی به همراه خواهد داشت که ممکن است برای والدین صحنه‌ای دلخراش و نگران کننده باشد. نوزادان پس از انجام این عمل دچار عارضه‌های خفیف مانند قرمزی، تورم و خونریزی جزئی خواهند شد. تمامی این علائم پس از عمل کاملاً طبیعی است و مشکلی ایجاد نخواهد کرد. در ابتدا پزشک ناحیه تناسلی را با استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده به‌طور کامل تمیز خواهد کرد. جهت بی‌حسی و کاهش درد از راهکارهای متفاوتی استفاده می‌شود، یکی از رایج‌ترین و کم‌عارضه‌ترین آنها استفاده از کرم‌های بی‌حسی است.

    در ابتدای دوران نوزادی پسران، پوست ختنه‌گاه به آلت تناسلی چسبیده اما با رشد کودک به تدریج این پوست از آلت تناسلی جدا شده و اجازه می‌دهد تا ادرار بهتر از بدن خارج شود. شاید این بهترین پاسخ به سوال چرا پسران را ختنه میکنند باشد. ختنه یک عمل جراحی سرپایی محسوب می‌شود که توسط متخصص جراحی عمومی و متخصص اورولوژی انجام می‌پذیرد و گاهی برخی از متخصصان کودکان نیز این عمل را انجام می‌دهند. دوران شیرخوارگی، یعنی از بدو تولد تا ۱۲ ماهگی، معمولاً زمان خوبی برای ختنهٔ انتخابی کودکان پسر است، زیرا پوست ختنه‌گاهشان نازک‌تر است. اما در سن بالاتر، به ویژه بعد از سه سالگی می‌تواند از لحاظ روحی برای کودکان ما مناسب نباشد.

    در گذشته معمولا در سنین 5 یا 6 سالگی یا سنین مدرسه، پسر بچه‌ها را ختنه می‌کردند. امروزه بسیاری از پزشکان معتقدند این عمل باید در سنین نوزادی انجام شود تا سریع خوب شود و خونریزی و درد کمتری داشته باشد. در این روش، پزشک از یک تیغ جراحی استفاده می‌کند و پوستی را که در دور تا دور کلاهک آلت تناسلی وجود دارد بریده و پس از جدا کردن قسمتی از آن، بخیه می‌زند.

    عفونت ادراری برای کودکان ممکن است که خطرناک باشد حتی آسیب به کلیه‌ها را هم در پی خواهد داشت. در بزرگسالان هم انجام ختنه منجر به جلوگیری از احتمال ابتلا به سرطان آلت خواهد شد که خوشبختانه در ایران ما با این سرطان روبه‌رو نیستیم. بنابراین در کشورهایی که ختنه انجام نمیشه سرطان آلت دیده میشه. ۸۰ درصد مردان آمریکا در حال حاضر ختنه شده‌اند؛ به دلیل فواید زیادی که این روش داره درحالی که مسلمان هم نیستند. این موضوع به قدری مهمه که انجمن نوزادان آمریکا اعلام کرده که نوزادان باید در ماه اول تولد ختنه بشن.

    پیشنهاد میشود برای آگاهی بیشتر مقاله یدرمان زردی نوزاد در منزلرا بخوانید. اگر نوزاد بی‌قراری کرد از قطره یا شیاف استامینوفن 125 استفاده کنید. اطراف آلت را با وازلین یا پماد تتراسایکلین چرب کنید که به پوشک نچسبد. این چسبندگی‌ها ضخیم تر هستند و به طور بالقوه‌ای چسبندگی دائمی دارند.