• Kristensen Mccullough posted an update 10 months, 2 weeks ago

    این نوع ورق پرکاربرد توسط کارخانه های داخلی با درجه سختی های مختلف تولید می شود که در میان آن ها می توان به فولاد مبارکه، هاردوکس و ولدوکس اشاره کرد. شما می توانید قیمت این محصول را در ادامه مشاهده نمایید و سفارش خود را به صورت تلفنی ثبت نمایید. علاوه برا ین می توانید به صورت مستقیم با کارشناسان فروش ورق ما تماس بگیرید. هریک از این برندها با توجه به تکنولوژی ساخت و مواد اولیه دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند و در نتیجه باعث می‌شود که قیمت ورق ضد سایش در هر برند متفاوت از هم باشد. بنابراین قبل از خرید با توجه به کیفیت و سختی موردنیاز خود اقدام به انتخاب برند ورق ضد سایش کنید. ابعاد، سختی و قیمت روز ورق ضد سایش هاردوکس و سایر برندها را می‌توانید در لیست زیر مشاهده کنید.

    ترکیبات به‌کار رفته در ساختار این ورق بر روی خواص مختلف آن از قبیل میزان سختی و جوشکاری تأثیرگذار هستند. اطلاعاتی در مورد ترکیب شیمیایی و همچنین ضخامت و سختی انواع ورق Hardox در جداول زیر ارائه شده است. مرکزآهن با نام تجاری آهن سجاد مهر سپاهان بیش از 30 سال است که فعالیت خود در زمینه خرید و فروش آهن‌آلات آغاز کرده است. این مجموعه توانست با تلاش بی‌وقفه و سرلوحه قرار دادن شعار صداقت در عملکرد و خدمت به مشتریان به عنوان برترین در این عرصه شناخته شود. تلاش می‌شود همگام با گسترش و توسعه آهن‌آلات و پروژه‌های عظیم ملی در سراسر کشور سهمی در پیشبرد اهداف صنعتی و اقتصادی ایران عزیزمان داشته باشیم. امروزه این فولاد در گریدهای هاردوکس 400، 450، 500، 550، 600، HiTuf حتی Extreme موجود است.

    • ترکیب سختی که در ورق های ضد سایش وجود دارد و باعث می شود که سختی هم بالا رود وجود لایه هایی از کاربید می باشد که این کاربید از نوع آهنی است.
    • به عنوان مثال ورقی با گرید 500 سختی بیشتری نسبت به ورق با گرید 400 دارد؛ اما باید توجه کرد که با افزایش گرید میزان انعطاف پذیری ورق کاهش خواهد یافت.
    • توجه داشته باشید که از این محصول معمولا در معادن مختلف از جمله معدن سنگ، حمل مواد و ساخت و ساز و … مورد استفاده قرار می گیرد.

    دسته‌ای از ورق های ضد سایش با مقاومت بین 500 تا 600 با ضخامت 4 تا 32 میلی‌متری و سختی 470 تا 530 عرضه می‌شوند. ضخامت گروه دیگری از آن‌ها بین 32 تا 80 با میزان سختی 370 تا 430 است که از مقاومت بالایی برخوردار بوده و در ساخت گاو صندوق‌های ضددریل به‌کار می‌روند. برند راک استار برای تولید ورق ضد سایش خود از عملیات کوئنچ تمپر استفاده کرده و به این ترتیب محصولی را روانه‌ی بازار می‌کند که سختی، شکل‌پذیری و چقرمگی مناسبی دارد.

    ورق‌ ولدوکس چگونه ضد سایش می شود؟

    موادی که از اکسیداسیون جلوگیری می شوند نیز به مخزن مذاب اضافه می شوند. ورق ضد سایش که با نام ورق فولادی هاردوکس نیز شناخته می‎‌شود، یک ورق آلیاژی با کربن بالاست که کربن موجود در آن باعث سختی و مقاومت ورق شده است. هر اندازه که میزان کربن در ورق آلیاژی بیشتر باشد، استحکام و خواص ضد سایش آن نیز افزایش می‌یابد. طول عمر، قابلیت اتصال و قابلیت جوشکاری انواع ورق ضد سایش هاردوکس بسیار بالاست. از ویژگی‌های دیگر این نوع ورق، می‌توان به مقاومت بالا به انقباض نیز اشاره کرد. ورق ضد سایش یک صفحه فلزی آلیاژی است که در برابر ضربه و سایش مقاوم می‌باشد.

    ورق ضد سایش هاردوکس -فروش ورق ضدسایش آلیاژیژانویه 17, 2022

    در جدول زیر قیمت انواع ورق ضد سایش در ضخامت‌های مختلف درج شده است. ورق فولادی ضد سایش به طور معمول در شرایط نوردی (شکل دهی به فلزات نرم) ساخته می شود. این محصول در زمینه هایی مانند معدن، تسمه و ساخت و ساز مناسب می باشد. هنگامی که برای خرید ورق ضدسایش هاردوکس به مراکز فروش مراجعه می‌نمایید متوجه خواهید شد که قیمت آن براساس نوع آن متفاوت است. در واقع ورق‌های هاردوکس براساس میزان مقاومتی که در برابر سایش و فرسایش دارند، از درجات مختلفی از سختی برخوردارند. قیمت روز ورق هاردوکس در سایت آرادآهن به طور مرتب به روز رسانی می‌شود.

    ازآنجا که افزایش کربن سختی ورق را افزایش ولی قدرت آن را کاهش می‌دهد بنابراین درجایی که سایش و خراش علت اصلی شکست ورق است کاربرد فراوانی دارد. در نتیجه ورق ضد سایش در ساخت ماشین‌آلات خاک‌برداری و راه‌سازی که نیازمند تراش دادن سنگ و خاک هستند کاربرد بیشتری خواهد داشت. به طور کلی به فرآیند لغزش دو سطح بر روی یکدیگر، سایش گفته می‌شود.

    ورق AR با برند هاردوکس برای اولین بار در سال ۱۹۸۳ توسط کارخانه سوئدی و غول صنعت فولاد در دنیا یعنی SSAB تولید شد. به‌طورمعمول، ورق‌های فولادی، تحت فشار مداوم به‌مرور دچار فرسودگی و سایش می‌شوند؛ اما این محصول با تغییر ترکیبات شیمیایی، موفق به کنترل این عامل شده است. ورق‌های ضد سایش، به‌عنوان یک راه‌کار اصلی برای روکش ورق‌های فلزی به‌منظور مقابله با سایش در نظر گرفته می‌شوند. ورق‌های فولادی بر اساس ترکیبات شیمیایی، خواص فیزیکی و فرآیند تولیدشان به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که یکی از آن‌ها ورق ضد سایش با برند هاردوکس است. نام علمی این ورق در صنعت فولاد Abrasion Resistant یا به‌اختصار AR است. این همان‌طور که از نامش پیداست، مقاومت بسیار بالایی در برابر سایش دارد و جزء آلیاژهای بادوام محسوب می‌شود.

    ورق ضد سایش نوعی از ورق های آلیاژی است که ترکیب خاصی از عناصر کربن، کروم و نیکل، آن را در برابر خش و ضربه مقاوم کرده است. به طور کلی، محتوای کم کربن موجود در این محصولات، مقاومت آن‌ها را در برابر ضربه بالا می‌برد. از طرف دیگر، محتوای بالای نیکل و کروم، آن‌ها را در برابر سایش مقاوم می‌کند.

    در این نوع گریدهای مختلفی از 700 تا 1300 وجود دارد و در ضخامت 4 تا 1400 میلی‌متر تولید می‌شود. همچنین برای ساخت این نوع ورق آلیاژی، از روش نورد استفاده می‌شود تا عمر آن طولانی شده و کارایی آن افزایش یابد. این ورق‌ها در هر شرایطی، خصوصیات شکل‌پذیری، ماشین‌کاری و مقاومت خمشی خوبی از خود نشان می‌دهند.

    به دلیل سخت شدن سرد، برش مواد فقط تا 10 میلی‌متر و فقط با چاقوهای بسیار تیز امکان پذیر است. از این ورق در ساخت تجهیزات سندبلاست، سنگ شکن یا زره پوش استفاده می‌شود. سختی این دسته از فولادها بستگی به ضخامت ورق دارد بنابراین برای 4تا32 میلی‌متر حدود 470 تا 530 برینل و برای 32 تا 103 میلی‌متر حدود 450 تا 540 برینل است. خواص مکانیکی مطلوب باعث شده تا از این فولاد در سنگ شکن‌ها استفاده شوند.

    در ادامه می توانید مشاهده کنید که ورق سخت چیست و انواع ورق سخت چه کاربردهایی دارند. ابزار آلات ساختمانی و ماشن‌های حفاری هم از مصرف کنندگان این ورق محسوب می شوند. دریچه‌ی های سد را از این جنس می سازند.‌ همچنبن کاربرد دیگر آن را در تیغه های ماشین آلات لایروبی می توان دید.

    در واقع به پدیده لغزش یک ماده یا یک سطح روی سطحی دیگر که در واقع یک کار مکانیکی محسوب می‌شود و باعث کنده شدن ذرات موجود در سطح گشته و سایش سطحی را به وجود می‌آورد، سایش می‌گویند. © کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به شرکت پیشرو صنعت نفت آسیا است. موادی که بین مواد ساینده و مواد تحت سایش قرار می‌گیرند و شامل روغن، هوا، آب و… هستند. قسمتی از سیستم سایش که در معرض مواد ساینده قرار گرفته و به این ترتیب ذرات سطحی آن از دست می‌رود.

    همچنین در هر شرایطی چقرمگی، مقاومت خمشی، جوش پذیری و خواص ماشین کاری قابل قبولی از خود نشان می دهند. به پدیده لغزش یک ماده یا یک سطح روی سطحی دیگر که در واقع یک کار مکانیکی محسوب می شود و باعث کنده شدن ذرات موجود در سطح گشته و سایش سطحی را به وجود می آورد، سایش می گویند. افزایش سختی میزان سایش را کاهش می دهد زیرا مانع از آسیب رساندن مواد ساینده بر سطح می گردد. ورق ضد سایش دیلیدور با کیفیت بالا و مقاومت بیشتر، مناسب برای استفاده در صنایع فولادسازی، معادن سنگ، فلزات و سیمان است. ورق‌های ضد سایش، دارای سختی‌های 400، 450، 500، 550 و 600 برینل و حتی بالاتر نیز می‌باشند و بر همین اساس، نامگذاری می‌شوند. هر یک از این ورق ها دارای سختی بالا، کیفیت بالا و همچنین شکل پذیری در دمای کم خواهد بود.

    با این تفاوت که طول عمر آنها چند برابر بیشتر بوده و نیازی به تعویض در اثر سایش مواد مخرب ندارند. بعد از شناخت کامل حدود سختی ورق ضد سایش اکسین موجود در بازار، باید با کاربرد هرکدام از آن‌ها برمبنای میزان سختی آشنا شد. ورق‌هایی با میزان مقاومت 400 تا 450 بهتر است در مواردی استفاده شوند که یک میله تا حدی به آن‌ها نفوذ کند. مانند بدنه ماشین که ضخامت متوسط ورق‌های ضد سایش آن بین 3 تا 100 میلی‌متر است. در نتیجه هنگام برخورد با جسم تیز، تا حدی فرو میرود که با چشم قابل مشاهده است. همچنین هرکدام از انواع ورق به علت داشتن درصد عناصر آلیاژی مختلف، قیمت متفاوتی خواهند داشت.

    انواع مختلفی از فولاد وجود دارد که مخصوصا برای جلوگیری از سایش ساخته می شوند و به عنوان فولادهای ضد سایش شناخته می شوند. قیمت روز ورق هاردوکس 400 در درجه اول با توجه به ترکیبات محصول و کارخانه‌ تولید کننده و پس از آن با توجه به بازار آهن مشخص می‌شود. ورق هاردوکس 400 از ترکیب شیمیایی عنصر کربن، سیلیسیم، منگنز، مولیبدن، نیکل و مقداری بور و گوگرد تولید می‌شود. این محصول یکی از پرمصرف ترین ورق های ضدسایش بوده و کاربرد بیشتری نسبت به سایر محصولات دارد. از ویژگی های این محصول می توان به خاصیت شکل دهی، جوشکاری و ماشین کاری آن اشاره کرد. برای استعلام قیمت لحظه‌ای و دقیق ورق ضدسایش 400 می توانید با کارشناسان فولادین تماس حاصل نمایید .