• Bryan Blom posted an update 10 months ago

    تعداد جلسات درمانی نسبت به شدت وضعیت متفاوت بسیاری از بیماران تسکین درد را پس از چند جلسه درمان کاملا متوجه میشوند لازم به ذکر است که بعضی از بیماران به تسکین درد طولانی مدت اشاره دارند. به عنوان مثال، وقتی پنج تا ده جلسه درمانی را پشت سر می گذارید، می توانید به نتایج عالی برسید. لیزر درمانی شامل عبور پرتوهای لیزر با عمق نفوذ بالا از ساختارهای ستون فقرات شما، مانند دیسک های ستون فقرات کمری است. گاهی اوقات در موارد بیرون‌زدگی بسیار شدید، ممکن است لازم باشد شخص چند روزی را کاملا در تخت بخوابد و استراحت کند. تنها در صورتی که علائم بیمار ظرف 6 هفته بهبود پیدا نکند، ممکن است انجام جراحی مدنظر قرار بگیرد. طی این جراحی، بخشی از مهره و قسمت بیرون‌زده‌ی دیسک برداشته می‌شود.

    در بسیاری از مراکز درمانی از لیزر تراپی برای تسریع در روند بهبود بیمار و همچنین کاهش دردهای حین جراحی دندان ها از لیزر تراپی استفاده خواهد شد. همان‌ طور که در بالا اشاره کردیم استفاده از لیزر تراپی کم‌ توان یکی از شیوه‌ های درمانی برای کاهش درد های گردن مخصوصاً درد دیسک گردن می باشد، که خود یک روشی بسیار مؤثر برای کاهش درد بازوها و کف دست و درد گردن می باشد. علت آن این است که فیزیوتراپی و مخصوصا لیزر تراپی برای بهبود یک وضعیت بیماری نیز مورد استفاده قرار میگیرد. برای مثال بعضی از عمل های جراحی برای تسریع در روند بهبود وضعیت بیمار نیاز است فرد مدتی را تحت نظر پزشک و فیزیوتراپیست به لیزر تراپی پرداخته تا روند درمانی تسریع یافته و فرد سلامت خود را با سرعت بیشتر بازیابد. این فرآیند خود به تنهایی کافیست تا بدن بیمار روند بهبود و سلامتی خود را به دست بیاورد و هر گونه بیماری در مدت زمانی کمتر از انتظار از پای در خواهد آمد.

    قدرت نفوذ لیزر تراپی بر روی سلول های بدن به گونه ای عمل میکند که میتواند شاید بیماری های نهفته و تشخیص داده نشده را درمان کرده و بدن بهبودی بیشتری را برای خود حاصل کند. مهمترین فواید فیزیوتراپی و مخصوصا لیزر تراپی برای کاهش درد بیمار است. عموما بیمارانی که به دکتر و فیزیوتراپیست ها مراجعه میکنند، کسانی هستند که از دردهای مفاصل و ماهیچه های خود به تنگ آمده اند. پس از آنکه فشار داخل دیسک بیرون زده کاهش می یابد، فتق دیسک به آرامی کوچک تر می شود.

    • همچنین سن، وزن و وضعیت عمومی سلامتی شما تأثیر بسزایی در طول مدت درمان شما خواهند داشت.
    • اشعه لیزر میتواند برای این افراد مضرر باشد و باعث شود غدد و تومور ها تحریک و یا عوارض مخربی دیگر را در پی داشته باشد.
    • ایجاد جریان الکترومغناطیسی در طول بافت، باعث حرکت سریع‌تر یون‌های موجود در بافت می‌شود و در نتیجه باعث افزایش فعالیت سیستم لنفاوی و افزایش نفوذپذیری مویرگی می‌شود.
    • اصلاح دیسک گردن به وسیله لیزر در تهران ، در حال حاضر توسط برجسته ترین پزشکان متخصص ارتوپدی ، از جمله دکتر محمد ابراهیم طاهریان ، بهترین متخصص ارتوپد تهران ، قابل انجام می باشد.

    یعنی کاهش فشار درون دیسک به وسیله لیزر از طریق پوست است، یک درمان کم تهاجمی با لیزر توسط بی حسی موضعی برای درمان فتق دیسک در برخی بیماران است. برخی از همکاران این روش را جراحی بسته دیسک با لیزر می گویند، که شاید ترجمه دقیقی از این روش درمانی نباشد. فتق یا پارگی دیسک به مشکل یکی از بالشتک‌های لاستیکی (دیسک‌ها) اشاره دارد که بین استخوان‌ها (مهره‌ها) قرار می‌گیرد و ستون فقرات شما را تشکیل می‌دهند. یک دیسک ستون فقرات دارای یک مرکز نرم و ژله مانند (هسته) است و در قسمت بیرونی (حلقه) سخت تر و لاستیکی تر است. فتق دیسک (دیسک پاره شده) زمانی رخ می دهد که بخشی از هسته از طریق پارگی حلقوی به بیرون فشار می آورد. فتق دیسک که می تواند در هر قسمت از ستون فقرات رخ دهد، اغلب در قسمت پایین کمر رخ می دهد.

    در صورتی که پزشک انجام جراحی لیزری گردن را به بیمار پیشنهاد دهد، او بر این باور است که مزایای این فرایند از خطرات آن بیشتر هستند. با این حال، بیمار نیز باید خطرات و مزایای این فرایند را برای خود ارزیابی کند. باید در نظر داشت که هیچ فعالیتی حتی استفاده از هواپیما یا خودرو بدون خطر نبوده و باید مقداری خطر را پذیرفت. ارزش ها و تجربه های شخصی بیماران آن ها را در تعیین مناسب بودن این فرایند برای خود کمک خواهند کرد. علائم شایع کمردرد، بی حسی، گزگز در ساختارهای ستون فقرات، ضعف عضلانی و درد سیاتیک است.

    لیزر درمانی دیسک گردن استخوانی برای آزادسازی دیسک آسیب نمی‌بیند؛ زیرا این عمل به وسیله لیزر و بدون نیاز به عمل باز و استفاده از ابزارهای جراحی انجام می‌شود. تنها با وارد کردن نام و نام خانوادگى و شماره موبایل و ثبت نام در سامانه تله ویزیت، بلافاصله و حداکثر طى مدت ٢٤ ساعت پاسخ خود را از بهترین پزشکان متخصص دریافت کنید و دیگر نگران سلامت خود نباشید. درد گردن معمولا ابتدا از ناحیه گردن شروع می گردد و سپس در این ناحیه کمتر شده و در نواحی شانه، پشت بازو و ساعد و دست افزایش می یابد.

    توجه کنید که برخی از پزشکان معتقدند نباید دراین مدت برای استحمام از وان استفاده کرد. تا سه روز اول پس از جراحی، استراحت نسبی در بستر، مصرف داروهایی از جمله مسکن، ضد التهاب و آنتی بیوتیک تجویزی، و بستن گردن بند طبی نرم و… در بین لیزرهای پرتوان باید لیزرهایی انتخاب شوند ، که هم دارای مد پالس و هم مد کانتینیوس یا یکنواخت باشند و بیمار بر اساس مشکلش و بر اساس صلاحدید پزشک در هر منطقه مد مورد نظر و میزان اشعه را تعیین کند.

    اما آب درمانی تنها راه رفتن در آب نیست و باید زیر نظر متخصصین فیزیوتراپی انجام شود و با توجه به مشکل خاص شما، تمرینات در آب به شما آموزش داده شود. انواع مختلف تمرینات کششی، تقویتی و هوازی را می‌توان در آب انجام داد. طول موج‌های رادیوفرکانس برای بافت‌های بدن بدون خطر هستند و عوارض جانبی به جای نمی‌گذارند.

    در لیزردرمانی جز منطقا آسیب دیده که عمدتا تلاش می شود به صورت صحیح و عمدتا از طریق پالس تحت پوشش لیزر قرار داده شود ، منطقه مورد آسیب و همچنین لنف منطقه آسیب دیده هم باید به کمک مد های مختلف لیزر تحت درمان و پوشش لیزر قرار گیرد. لیزردرمانی موجب می شود درد بعد از دیسک کمر به صورت سریعی کاهش یابد. اگر بیمار به طور کلی به درستی مراقبت شود و پس از جراحی فیزیوتراپی و تمرینات مربوط به درمان طبیعی را دنبال کند، بهبودی قابل توجهی خواهد داشت.

    عمل دیسک گردن با لیزر

    با این حال، میزان موفقیت به عوامل مختلفی از جمله نوع لیزر مورد استفاده، تجربه و مهارت پزشک متخصص و وضعیت فتق دیسک کمر شما بستگی دارد. دکتر زهره عشقی پزشک متخصص طب فیزیکی و توانخبشی در شیراز، ارائه کننده خدمات درمان بیماری های اسکلتی و عضلانی در شیراز، برای دریافت نوبت حضوری جهت معاینه، تشخیص و درمان با اطلاعات صفحه تماس با ما و مطب ارتباط برقرار کنید. برای کاهش این دوره و عوارض بهتر است که بیماران سرطانی از دوره های درمانی ایده آل تری استفاده کرده تا کلیه سیستم دفاعی بدن خود را تحت تاثیر قرار ندهند. کاربردهای دیگر لیزر تراپی چیست؟استفاده از لیزر تراپی در درمان بیماری های دهان و دندان این قسمت از مقاله میخواهیم درباره لیزر تراپی موثر در کاهش دردهای ایمپلنت و حتی کشیدن دندان ها صحبت کنیم.

    پس از عمل باز دیسک گردنی لازم است به مدت سه ماه گردن بی حرکت شده تا استحکام محل عمل حاصل شود‌. با توجه به کاربرد دیسک مصنوعی و جوش خوردن دو مهره مجاور دیسک در مواردی بطور تاخیری ممکن است در دیسک های بالا و پایین محل عمل عارضه ایجاد شود. به دلیل این مزایا، جراحی ستون فقرات با لیزر در حال تبدیل‌شدن به روش موردعلاقه برای جراحی ستون فقرات و گردن است.

    استفاده از لیزر برای درمان دیسک کمر چگونه صورت می گیرد؟

    اغلب سلول ها با سرعت طبیعی، کار خود را ادامه می دهند و به همین دلیل است که ترمیم برخی بافت ها زمان زیادی به طول می انجامد. در این قسمت، انرژی با بیومولکول های درون سلولی بر هم کنش داشته و منجر به بازگرداندن عملکرد طبیعی سلول ها و بهبود فرآیندهای ترمیمی بدن می شود. ممکن است در فردی نتایج فیزیوتراپی زودتر پدیدار شود که احتمالا تعداد جلسات کمتری نیز خواهد داشت و در فردی دیگر زمان بیشتری نیاز باشد، در این فرد امکان افزایش تعداد جلسات نیز ممکن است وجود داشته باشد. بیمارستان ایرانشهر تهران به سبب وجود پزشکان با سابقه در این بیمارستان جزو مراکز درجه اول برای درمان دیسک از طریق لیزر محسوب می شود و به جان خریدن سفری به تهران برای بازیابی سلامتی، بهتر از این است که عملی را ناموفق پشت سر بگذارید. همچنین نیاز است تا بیمار مدارکی همانند ام آر آی، سی تی اسکن، رادیوگرافی ستون فقرات، آزمایش خون، مشاوره قلب و … را به همراه داشته باشد تا بر اساس شرایط بیمار و تشخیص مناسب پزشک، این عمل صورت گیرد. زیرا داروهایی پیش از عمل به بیمار داده می شود که موجب می شود تا بیمار در حالت بی دردی قرار گیرد و همچنین جراح نیز قبل از ورود سوزن با استفاده از گزیلوکایین، محل ورود سوزن را بی حس می کند تا بیمار هیچ دردی را احساس نکند.

    آیا تمام مبتلایان به دیسک گردن را می توان با استفاده از تکنولوژی لیزر درمان کرد ؟

    چند هفته پیش و پس از جراحی دیسک گردن با لیزر باید سیگار کشیدن را ترک کنید تا هم از عفونت پیشگیری شود هم دوران نقاهت با سرعت بالاتری به پایان رسد. به سبب موارد فوق ، جراحی لیزر دیسک گردن به یک پروسه محبوب مبدل شده و بسیاری از افراد تمایل دارند به جای جراحی سنتی تحت پروسه لیزر قرار بگیرند. با این حال همچنان برای درمان برخی از عارضه ها ، انجام جراحی به روش باز ضروری است.

    لیزرهایی که خاصیت درمانی دارند بدون هیچ گونه آسیبی به سطح پوست و بدون هرگونه درد و ناراحتی انجام می شوند. دکتر امیر فرزام پور ، بهترین متخصص طب فیزیکی در کرج ، در این زمینه خدمات شایانی را ارائه می دهد. در ادامه درمان دیسک کمر یک فیبر نوری از طریق سوزن به محل وارد شده و انرژی لیزر از طریق این فیبر به محل فرستاده می شود.

    در جراحی دیسک گردن با لیزر ، افزون بر کاستن از حجم دیسک ، ریشه عصب نیز از محل دیسک آزاد شده و به این ترتیب التهاب و درد ناشی از فتق دیسک مرتفع شده و دیسک درمان می گردد. توجه داشته باشید که در جراحی لیزری دیسک گردن ، خطرات و ریسک ناشی از جراحی به روش باز و همچنین میزان خونریزی به حداقل ممکن خواهد رسید. ضمنا طول دوره نقاهت جراحی دیسک گردن با لیزر ، بسیار کوتاه بوده و بیمار می تواند با سرعت بیشتری نسبت به روش باز به امور روزمره خود باز گردد. بیرون زدگی دیسک یا فتق دیسک، بیماری بسیار شایعی است و روش‌های درمانی متعددی برای درمان مبتلایان به این بیماری پیشنهاد می‌شود. جراحی گردن با استفاده از ابزار های مختلفی از جمله لیزر می باشد که درمان این اختلال را به حداقل می رساند. لیزر وسیله‌ای است که یک جراح می‌تواند از آن برای برش، جدا کردن یا کوچک کردن بافت‌های خاصی استفاده کند.

    و همچنین باعث کاهش ادم و تورم، افزایش اکسیژن و انرژی در بافت‌های آسیب دیده، افزایش دامنه حرکتی مفاصل، کاهش دوره آسیب می‌شود. علائم اولیه دیسک کمر بسته به شدت و نوع بیرون زدگی دیسک به صورت دردهای ناگهانی و پی در پی و یا شروع دردی تدریجی بروز می کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر روی بخش عمل لیزری دیسک کمر در همدانکلیک نمایید. توصیه می کنیم در کنار مطالعه این مقاله، مقاله عمل لیزری دیسک کمر در تهران و عمل دیسک کمر با لیزر در تهران را مطالعه کنید. یکی از این روش ها استفاده از لیزر برای عمل کردن دیسک کمر می باشد که بیمارستان ایرانشهر، یکی از بهترین مراکز درمانی در تهران می باشد.

    افرادی که علائمشان با اکستانسیون کمر (به عقب خم شدن) ایجاد، تشدید و یا به لگن و یا ران منتشر می‌شود و افرادی که علائمشان با فلکسیون کمر (به جلو خم شدن) کم می‌شود، توصیه می شود. ممکن است نوع ورزشی که به یک فرد سی ساله با کمردرد داده می‌شود، بسیار متفاوت باشد با ورزشی که به فرد شصت ساله داده می‌شود. نحوه انجام ورزش‌ها، تعداد تکرار هر ورزش، مدت زمان انجام آن توسط فیزیوتراپیست‌ها که متخصصین حرکتی هستند، به شما آموزش داده می‌شود. دیسک به بالشتک هایی ژله ای گفته می شود که در بین هر دو مهره قرار دارند.

    فیزیوتراپی گردن دردلطفاً با گذاشتن کامنت نظرات خود را با ما در میان بگذارید. آموزش ورزشهای مناسب و تمرین درمانی به افزایش قدرت و استقامت عضلات کمک شایانی میکند. برای مثال با تمرینات ورزشی، کشش و تقویت عضلات مرکزی بدن یا گردن می تواند به تعادل بدن، اصلاح طرز ایستادن و نشستن و تقویت عضله های ضعیف کمک کند.