• Bryan Blom posted an update 11 months ago

    زمانی که بیمار، از درد یا علائم ناراحت کننده رنج می برد، زمان بسیار اهمیت پیدا می کند زیرا بیمار به دنبال این است که فورا از درد رهایی یابد. با توجه به سواستفاده برخی از نام و شعار فیزیوتراپی آرامش، به شما توصیه میکنیم بر روی این خط کلیلک کنید و مطلب مربوطه را مطالعه بفرمایید تا از پیامدهای ناخواسته این سواستفاده ایمن باشید. اجازه دهید آن را با یک مثال و به طور ساده توضیح دهیم تا درک و فهم این موضوع برای شما ساده و آسان باشد و از بیان مطالب تکراری هم پرهیز کنیم. رویکرد مشتری مداری شرکت نوآوری پزشکی آرتیمان و ارائه خدماتی برتر به مشتریان، سرلوحه و هدف نهائی این شرکت به شمار آمده و کلیه فعالیت های مجموعه بر پایه این مهم، برنامه ریزی و مدیریت می شوند. هندپیس با ناحیه درمان یا دهانه به قطر 2 سانتی متر که با LEDهای با بازده بالا مشخص می‌شود.

    یکی از رایج‌ترین بیماری‌ها که به دلایل مختلفی از قبیل استفاده از محصولات بهداشتی نامرغوب، آلوگی هوا و موارد دیگر رخ می‌دهد، همین بیماری‌های پوستی هستند. دوره نقاهت پس از جراحی تعویض مفصل زانو از اهمیت بسیاری برخوردار است و نرمش ها و ورزش هایی که پس از جراحی تعویض مفصل زانو باید رعایت شوند تاثیر بسیاری در روند بهبودی بیمار دارند. هنگامی که مطالعات عوارض جانبی را پیدا می‌کنند، جزئی و مشابه عوارض جانبی دارونما هستند. از آن‌جایی که لیزرها نسبت به سایر لیزرهای پزشکی سرد و کم‌قدرت هستند، بعید به نظر می‌رسد که آن‌ها بتوانند مشکلات جدی برای سلامتی ایجاد کنند.

    • در این قسمت سعی بر این داشتیم که مهم ترین و اساسی ترین کاربردهای لیزر تراپی را توضیح دهیم تا بیشتر با این موضوع آشنا شوید.
    • لیزرتراپی به روش لیزر پر توان بسیار تخصصی تر از روش درمان با لیزر کم توان است و بنبراین به دقت و ظرافت و تخصص بیشتری نیاز دارد.
    • نکتهلازم به ذکر است که در این قسمت به این موضوع بسیار مهم اشاره داشته باشیم که برای لیزر تراپی حتما از متخصص ماهر و با تجربه کمک بگیرید تا بهترین نتیجه ممکن برای شما حاصل شود.
    • لیزردرمانی خار پاشنه از مهمترین مدالیتی های درمان می باشد و اگر در کنار کفی و ورزش و تکنیک های دستی به کار برده شود بسیار موثر است و بسیاری از بیماران را از تزریق معاف می کند.

    ذراتی به نام فوتون، در کنار یکدیگر به شکل امواج گرد آمده تا پرتوی نوری ایجاد کنند. این نور با تمام طول موج های مرئی خود از لایه های پوست (درم، اپی درم و بافت زیر پوستی یا چربی زیر پوست) عبور می کند. استفاده از وسایل کمکی از راهکارهای دیگری است که به کاهش فشار وارده به زانوها کمک میکند. داشتن یک عصا، پوشیدن کفش های مناسب، زانو بند و… نیز میتواند در برخی موارد موجب حذف نیروهای ناخواسته از روی مفصل شود. افرادی که دنبال تسکین ارزان قیمت هستند، بهتر است گزینه های دیگر درمانی را امتحان کنند. در ابتدا به این موضوع توجه داشته باشید که اگر مرکزی معتبر باشد، مجوز های لازم برای این کار را کسب کرده باشد و این مجوز ها سبب می شود که تحت نظارت سازمان های مهمی باشند.

    کاملا واضح و طبیعی است که پزشک متخصص، ماهر و با تجربه دستمزد بیشتری برای انجام کار تقبل خواهد کرد، البته توجه داشته باشید که برای دریافت دستمزد بین پزشکان قوانینی وجود دارد و هر کسی نمی تواند بنا به سلیقه شخصی هر مبلغی که می خواهد دریافت کند. نکته بسیار مهمی که در این رابطه، باید به آن توجه داشته باشید این است که هزینه لیزر تراپی زانو به عوامل متعددی وابسته است و نمی توان مبلغی را به طور ثابت برای آن بیان کرد. به همین منظور قصد داریم در ادامه عوامل مختلف موثر بر قیمت و هزینه لیزر تراپی زانو را شرح دهیم. از دیگر مزیت های لیزر پر توان می توان به این نکته بسیار مهم اشاره کرد که قادر به ترمیم استخوان های آسیب دیده است. یعنی می توان به این نتیجه رسید که اگر استخوانی دارای آسیب و شکستگی باشد، با استفاده از لیزر پر توان می توان این آسیب را در مدت زمان کوتاهی و با سرعت بالایی رفع کرد. نکتهلازم به ذکر است که در این قسمت به این موضوع بسیار مهم اشاره داشته باشیم که برای لیزر تراپی حتما از متخصص ماهر و با تجربه کمک بگیرید تا بهترین نتیجه ممکن برای شما حاصل شود.

    متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری

    از این میان لیزر پرتوان از موثرترین روشهای ترمیم و بازسازی بافتهای مفصلی و عضلانی بدن محسوب میشود. لیزر درمانی می تواند با سایر روش های درمانی مانند کشش مناسب، حرکات اصلاحی و استراحت ترکیب شده تا منجر به بهبود تحرک و تسکین درد زانو شود. مهم تر از همه، این که در این روش نیاز به داروهای ضد التهابی و مسکن نیست. تیم متخصص تعویض مفصل زانو و بهترین متخصص ارتوپد موجود در کلینیک، پس از انجام آزمایش های لازم جهت تشخیص نوع درمان اعم از جراحی یا درمان توسط دارو، فیزیوتراپی و …، در صورت نیاز زمینه لازم جراحی را فراهم خواهند کرد و تا اتمام بهبودی بیماران را تحت نظر خواهند داشت. تمیریناتی که در فیزیوتراپی زانو انجام می شود یکی از مهم ترین کارهایی است که می تواند در روند بهبود درد زانو تاثیر گذار باشد. در این قسمت، باید به این موضوع اشاره داشته باشیم که عوامل دیگری هم بر روی قیمت و هزینه لیزر ترایپ زانو تاثیر می گذارند، به عنوان مثال این که چه کسی لیزر تراپی را انجام می دهد، اهمیت بسیار بالایی در قیمت نهایی دارد.

    درمان زانو درد با لیزر

    شرایط پزشکی – از جمله آرتریت، نقرس و عفونت – نیز می‌تواند باعث زانو درد شود. بسیاری از انواع دردهای جزئی زانو با رفتارهای خود مراقبتی قابل تسکین و درمان هستند. با این حال، در برخی موارد، زانوی شما ممکن است نیاز به جراحی داشته باشد. لیزرتراپی به روش لیزر پر توان بسیار تخصصی تر از روش درمان با لیزر کم توان است و بنبراین به دقت و ظرافت و تخصص بیشتری نیاز دارد. درصد نفوذ این لیزر نسبت به لیزر کم توان بسیار بیشتر است و دوره درمان آن کوتاه است. لیزر پرتوان 24 برابر توانایی بیشتری نسبت به دیگران دارد و عمق نفوذ آن بیش از 4 سانتیمتر است.

    این روش نوعی درمان جایگزین است و بسیاری از پزشکان و ارائه‌دهندگان خدمات بیمه آن را اثبات نشده در نظر می‌گیرند. با پزشک یا فیزیوتراپیست تان مشورت کنید تا متوجه شوید که هنگام خرید باید به دنبال چه ویژگی‌هایی باشید و نباشید. همچنین می توانید یک دستگاه لیزر را برای استفاده در خانه خریداری کنید که می تواند خیلی راحت تر باشد. نکته مثبت آن این است که لیزرتراپی سرد بی درد و غیرتهاجمی است و شامل استفاده از داروهای قوی نمی شود.

    این دستگاه‌ها روند درمانی ساده‌تر و راحت‌تری را در بیماری‌های اسکلتی-عضلانی برای متخصصین فیزیوتراپی، ارتوپدی، طب فیزیکی و کلینیک‌های درد و درمانی امن‌تر و سریع‌تری را برای بیماران آنها فراهم می‌کند. لیزر تراپی کم توان و همچنین لیزر تراپی پرتوان در مرکز طب فیزیکی لاله در تهران توسط فیزیوتراپیست برای درمان انواع بیماری‌ها انجام می‌شود. دکتر طب فیزیکی پس از معاینه بیمار و در صورت صلاحدید این روش درمانی را پیشنهاد می‌دهد. ما در فیلد طب فیزیکی و توانبخشی و همچنین فیزیوتراپی از انواع مختلف لیزرهای کم توان و پرتوان استفتده می کنیم . در موارد سطحی مانند مشکلات انگشت دست ممکن است لیزر ذرمانی کم توان هم موثر باشد ولی در بیماری هایی مانند دیسک کمر و دیسک گردن که عمق مشکل بالاست فقط لیزرهای با توان بالا می توانند در آن نفوذ کنند . در کلینیک دکتر زهره عشقی در شیراز یکی از بهترین و پرقدرت ترین لیزر روز دنیا جهت درمان دردهای عضلانی اسکلتی مفاصل خصوصا درمان دیسک کمر و گردن به کار میرود.

    استفاده از لیزر برای درمان مفاصل از جمله زانو درد به عنوان یک درمان جایگزین می باشد. لیزر درمانی زانو چیست هنگامی که تحت مراقبت پزشک لیزرتراپیست انجام شود، ایمن تلقی می شود. با توجه به مکانیسم عملکرد این نوع لیزر، لیزر درمانی هم تسکین موقت و هم بهبودی طولانی مدت را در دردهای مفاصل دارد. لیزر درمانی نسبت به جراحی های سنتی بسیار کم تهاجمی تر بوده و خطر کمتری دارد. درمان با لیزر دقیق تر از جراحی های سنتی با چاقوی جراحی است، خطر آسیب دیدگی و طول دوره درمان را کاهش می دهد.

    لیزرهای درمانی معمولاً در کلاس ۳B، لیزر درمانی کم توان با قدرت کمتر از ۵۰۰ مگاوات و کلاس ۴، لیزر با شدت بالا با قدرت ۵۰۰ مگاوات و بیشتر قرار دارند. علاوه بر فیزیو تراپی زانو با لیزر از این دستگاه درمانی می توان برای عارضه های دیگری که در زیر به آن ها اشاره کرده ایم نیز استفاده کنیم. بهترین متخصص ارتوپد معولا برای درمان به وسیله لیزر بین 5 تا 8 جلسه را تجویز می نماید که اکثر بیماران بعد از جلسه سوم و نهایتا جلسه چهارم می تواند متوجه تغییرات کوچکی شوند که اگر دوره درمان را به طورکامل بگذرانند بهبودی خود را به طور کامل بدست خواهند آورد. علت زانو درد شدید بستگی به عوامل مختلفی دارد و پزشک با توجه به علت آن اقدام به درمان می کند. اما برخی دیگر از دردهای زانو را باید جدی گرفت و درصدد درمان آن ها بر آمد. در برخی موارد پس از جراحی تعویض مفصل همچنان درد باقی مانده که در این مقاله به علت درد بعد از تعویض مفصل زانو می پردازیم.

    این امر به آن اجازه می‌دهد تا بافت آسیب‌دیده را بدون عوارض جانبی بهبود بخشد و چون انرژی آن بسیار کم است، خطر سوختگی وجود ندارد. مدت زمان با توجه به اندازه ناحیه تحت درمان و شدت بیماری تعیین می‌شود. در نتیجه التهاب کاهش پیدا می‌کند و به عمل بازسازی بافت‌ها کمک می‌کند. لیزر درمانی زانو می تواند برای درمان درد ناشی از جراحت یا کهولت سن مانند آرتروز زانو مورد استفاده قرار گیرد. با این حال این مطالعه کوچک بود و بر کاربرد این درمان برای درد زانو تمرکز نکرده بود. برای تعیین میزان تاثیر لیزر درمانی سرد در درمان درد زانو به تحقیقات بیشتری نیاز است.

    انرژی بیشتری در اختیار سلول قرار گرفته و اکنون در این وضعیت بهینه می تواند نقش خود را در فرآیند ترمیم ایفا کند. با استفاده از لیزر، سلول ها تحریک شده و فعالیت آن ها افزایش می یابد؛ در نتیجه می توانند عملکردی بهتر، سریع تر و موثرتر داشته باشند. آسیب‌دیدگی رباط‌های زانو که ممکن است باعث ایجاد مشکل در هنگام بالا و پایین رفتن از پله یا شیب شود.

    توجه داشته باشيد كه در مطالب بالا اين موضوع را شرح داديم كه درمان با ليزر پر توان به زمان كمتري نياز دارد. در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که در گذشته از لیزر پر توان فقط برای عمل های جراحی استفاده می شد و دیگر کاربردهای لیزر تراپی با لیزر کم توان صورت می گرفت. لازم به ذکر است که در اصطلاح پزشکی به لیزر کم توان، لیزر سرد هم می گویند و این دو دقیقا یک معنی را دارند.

    لیزر درمانی زانو باید به صورت صحیح انجام شود تا درد زانو کاهش یابد و فرآیند های ترمیمی شرو ع شود. از جمله استفاده از لیزر در درمان بیماریهای مفصل زانو باعث کاهش التهاب و درد زانو می شود. استفاده از لیزرهای ترمیمی با عنوان لیزردرمانی سرد یا low level laser therapy شناخته می شود. تحقیقات نشان داده است که با توجه به مکانیسم عملکرد لیزر تراپی، این نوع درمان به بهبودی زخم و درد کمک می کند و هر جا که درد و زخم داریم لیزرتراپی می تواند موثر باشد. لازم به ذکر است که روند درمان دردهای زانو با استفاده از لیزر تراپی زانو، به مدت زمان مشخصی نیاز دارد و پزشک متخصص با توجه به مطالبی که در بالا شرح داده ایم به این نتیجه می رسد که شخص به چند جلسه برای درمان کامل نیاز دارد. اگر این جلسات را به طور کامل سپری نکنید، جلسه هایی که در گذشته گذرانید هیچ گونه تاثیری نخواهند داشت، پس توصیه می کنیم که برای نتیجه بهتر حتما جلسات را تا انتها بگذرانید و به این موضوع توجه کنید که گاهی صرفه جویی برای صرف هزینه کمتر به زیان شما خواهد بود.

    با توجه به نکاتی که تا به حال به آنها اشاره شد عوارض منفی لیزر تراپی برای بیمار نسبت به دیگر شیوه‌های درمانی بسیار کمتر است. اما با تمامی این تفاسیر مانند هر شیوه درمانی دیگر اگر توسط یک پزشک متخصص حاذق انجام نشود نه تنها تاثیر گذار نخواهد بود بلکه ممکن است عوارض جبران ناپذیری هم برای بیمار به همراه داشته باشد. لیزر درمانی زانو یک درمان بحث برانگیز و جایگزین دارو به خصوص برای زانو است. این روش، متد قرار دادن بافت در معرض سطوح پایین انرژی اشعه های قرمز و فروسرخ نزدیک است. لیزرهای جراحی به طور فزاینده ای در پزشکی رایج هستند و با دقت بیشتری نسبت به تجهیزات جراحی سنتی برش ایجاد می کنند و خطر آسیب را کاهش می دهند و به سرعت عمل جراحی کمک می کنند.با این حال، لیزرهای «گرم» در صورت استفاده نادرست می توانند خطرناک باشند. از سوی دیگر، لیزرهای «سرد» مورد استفاده در LLT برای درمان درد بسیار ضعیف تر از لیزرهای جراحی هستند و نمی توانند پوست را بریده یا بسوزانند.