• Meldgaard Haaning posted an update 11 months ago

    اقا از بین اینهمه دکتر، دکتر خوب برای ختنه کدومشونه؟ الان پی… همچنین امکان دارد حلقه زود‌تر از زمان موعد خودش بیفتد که این مورد یکی از خطرات استفاده از این روش می‌باشد. به طور معمول می‌توان گفت نتیجه نهایی زیباتری نسبت به دیگر روش‌ها از خود به‌جای خواهد گذاشت. گاهی اوقات افتادن پوست ناقص انجام می‌شود و نیاز به ترمیم مجدد خواهد داشت. احتمال هماتوم پس از عمل و جمع شدن خون در زیر پوست نیز وجود دارد.

    امیدواریم با مطالعه این مقاله مطالب مفیدی را کسب کرده باشید و به شما در نگهداری از کودک شما کمک کرده کند. به شما پیشنهاد می کنیم مقالهنوزاد از چند ماهگی پدرش را می شناسد را مطالعه کنید و در مورد زمانی که کودک پدر خود را می شناسد اطلاعات مفیدی کسب کنید. باید محل ختنه با گاز تمیز پوشیده شود ، اما این گاز نباید به محل ختنه بچسبد، چون می‌تواند تنگی و عوارض دیگری ایجاد کند .

    آبادیس افزونه ای کاربردی برای مرورگرهای فایرفاکس و کروم، اپلیکیشن موبایل و همچنین ربات تلگرام دیکشنری و مترجم طراحی کرده است که میتوانید از لینک های بالا دانلود کنید. همچنین با توجه به اعتقادات مذهبی یا فرهنگی ممکن است انجام یا زمان آن متفاوت باشد. به عنوان مثال، در برخی مذهب‌ها ختنه زمانی انجام می‌شود که کودک هشت روزه باشد.

    مزیت مهم ختنه با حلقه کم خطر بودن آن در مقایسه با روش سنتی یا جراحی است. دوران نقاهت روش ختنه با حلقه در مقایسه با جراحی یا همان روش، کمتر است و مراقبت‌های کمتری هم مورد نیاز است. در این روش احتمال خونریزی و ابتلا به عفونت نیز بسیار پایین است، اما غیر ممکن نخواهد بود و در موارد معدودی این اتفاق می افتد. فیموزیس پاتولوژیک رایج ترین علائم پزشکی برای بزرگسالان مردی است که ختنه انجام می دهند. فیموزیس ممکن است در افراد بالغ با دیس پارونیا ، بالانوپوستیت ، بهداشت ضعیف آلت تناسلی مرد و سرطان آلت تناسلی همراه باشد.

    سوزاندن پوست به دلیل عدم استفاده صحیح از دستگاه کوتر ( این دستگاه برای سوزاندن رگ ها کاربرد دارد). سعی کنید در این دوران پوشک نوزاد را با سرعت بیشتری تعویض کنید و پوشک را محکم نبندید. اگر پوست آلت قبل از پنج روز بیفتد نشان‌دهنده‌ی فشار بالای نخ به آلت است که منجر به ترمیم ناقص و خونریزی می‌شود. صبور باشید باید خود حلقه بیوفته کار اضافه ای لازم نیست انجام بشه. اما باید بدانید که ختنه در بسیاری از کشورها، چه مذهبی و چه غیرمذهبی، انجام می‎شود. آمار نشان می‌دهد که بیشتر از ۸۰ درصد مردان آمریکایی، ختنه شده‌اند.

    ساکنان ساحلی و گردشگران سواحل برای قرن‌ها احساس سلامتی داشته‌اند اما دانشمندان به‌ تازگی شروع به بررسی مزایای سلامتی احتمالی زندگی در سواحل کرده‌اند. استقاده تبلیغی در این موارد نوعی ضعف و خودستایی است و در اصل بهترین بودن را مراجعه کنندگان پزشک بر اساس رضایتمندی از نتیجه عمل تعیین می کنند . گاهی این تزریق موجب کبودی بعد از ختنه در محل میشود که به تدریج جذب شده و مشکلی ایجاد نمی کند. اگر نوزاد کمتر از 20 روزه باشد بی حسی موضعی مناسب تر است . با لیزر امکانپذیر است و در مطب ما لیزر در دسترس می باشد ولی بعلت هزینه بالا و عدم مزایای عمل با لیزر هنوز عمللیزری مورد استقبال قرار نگرفته است و نظر ما نیز بر این منوال است . با او صادق باشید و اطمینان بدهید که خطری تهدیدش نخواهد کرد.

    • واقعیت این هست که قبل از متمدن شدن بشر و قبل از استفاده از لباس و زندگی در جنگل و غار، پوست ختنه گاه در حکم یک محافظ بود.
    • ادعا­هایی مبنی بر کوتاه شدن آلت تناسلی در این روش مبنای عملی نداشته و باور پذیر نیستند.
    • ببخشید من میخواستم به دندونپزشک مراجعه کنم ولی نمیدونم که نی…
    • همچنین به پزشک اطلاع دهید که قرمزی به سمت شکم او گسترش یافته یا رنگ سیاه/آبی روی آلت تناسلی او وجود دارد.
    • برخی از علائم غیرطبیعی مانند عفونت همراه با قرمزی آلت ممکن است خطراتی برای نوزاد شما به همراه داشته باشد.

    ختنه رایج ترین عمل جراحی است که در جنس مذکر در سطح جهان انجام می¬شود. مطالعات مختلفی نشان می¬دهد که در شیرخوارانی که ختنه نمی¬شوند عفونت ادراری تا حدود ۲۰ برابر شایع تر است. مطالعات گسترده دیگری نشان داد که مردهای ختنه نشده خیلی بیشتر در معرض ابتلا بهHIV و سایر بیماری های مقاربتی هستند.

    فرایند انجام ختنه با حلقه

    دو گروه از نظر مدت زمان عمل و هم‌چنین عوارض و زیبایی محل عمل بلافاصله و چهار تا ده روز بعد از عمل ارزیابی شده و مورد مقایسه قرار گرفتند. والدین از نظر عارضه تنگی مئآ با توجه به دیررس بودن آن توجیه شدند. اگر روش حلقه یا پلاستیبل به شکل ناقص انجام شود ممکن است عوارض جدی برای نوزاد پیش بیاید. پس از عمل نیز اگر موارد مشکوکی در آلت فرزند خود مشاهده کردید حتما او را به نزد دکتر متخصص خود ببرید.

    ختنه و زودانزالی

    اگرچه شروع این کار به دلایل مذهبی بود اما امروزه دلایل علمی این کار اثبات شده است. این جراحی در ایران یکی از رایج‌ترین عمل‌های مردانه به حساب می‌آید و از گذشته تا کنون رواج داشته است. با توجه به پیشرفت علم پزشکی روش‌های مورد استفاده برای ختنه دستخوش تغییراتی شده است. رینگ ختنه یک حلقه پلاستیکی است با قوام سفت و شیاری در وسط آن، حلقه داخل پوست اضافه دور آلت قرار می گیرد و نخی از روی شیار بسته می شود . بچه‌هایی که آلت کوچکی دارند، حتما در سنین یک یا دو سالگی به پزشک ماهر مراجعه کنند تا با تجویز دارو آلت بزرگ بشه. به نظرم ختنه یجور ظلم در حق انسانها هستش چون من اون قسمت سر آلتم کاملا حس داره و توی رابطه احساس لذت میکنم حالا اگه اون قسمت نباشه طبیعتا لذت کمتری میبرم.

    به بریدن همه یا بخشی از پیش پوست از آلت مردانه ختنه می‌گویند. بله، ختنه با حلقه معمولاً خطر عفونت کمتری نسبت به روش‌های دیگر مانند ختنه با بخیه و ختنه با لیزر دارد. بله، ختنه با بخیه معمولاً زمان بهبودی طولانی‌تری نسبت به روش‌های دیگر مانند ختنه با لیزر و ختنه با حلقه دارد. اطراف آلت تناسلی نوزاد را با وازلین یا پماد تتراسایکلین چرب کنید، این کار باعث می شود که پوشک به آلت نچسبد. در رابطه با سایر آلت باید بگیم که طبیعتا هرچقدر که کوچک‌تر باشه، دیرتر ختنه بشه بهتره. از نظر دکتر صلاح الدین دلشاد بهترین زمان ختنه بین دو تا سه ماهگی است.

    در ابتدا ناحیه آلت تناسلی توسط دکتر ضدعفونی می شود و سپس داروی بی حسی به صورت تزریق و یا به صورت کرم برای نوزاد مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین ممکن است که دکتر توصیه کند، پستانک کودک رو با آب قند آغشته کنند و به او بدهند. گاهی اوقات به دلیل درد، ممکن است به کودک شما قرص استامینوفن نیز بدهند.

    اولین ادرار می­تواند برای فرزند شما کمی اذیت­کننده باشد که جای نگرانی نیست. روش حلقه در تمام جهان مورد استفاده قرار می­گیرد و تا به امروز نتایجی از تاثیرات آن بر روی کوچک­شدن آلت به دست نیامده­است. غیر از این موارد نیز اگر هر علامتی را مشاهده کردید که به نظرتان غیرطبیعی می‌آمد، لازم است به پزشک کودکتان اطلاع دهید تا هم نگران نمانید و هم مشکلی برای کودک پیش نیاید. اگر در محل بریدن ختنه ترشحات سیتوزنگ مشاهده شد باید محل را با آب و صابون شسته و در معرض هوا قرار دهید. ۱- پسرانی که عمل ختنه انجام می‌دهند بهداشت و سلامت بیشتری دارند.

    در این مدت، پوست ختنه گاه نوزاد ممکن است در قسمت اطراف حلقه تیره شود که طبیعی است و جای نگرانی وجود ندارد. در صورت اﻓﺘﺎدن ﺣﻠﻘﻪ در ﻛﻤﺘﺮ از ۳ روز و ﻳﺎ ﻧﻴﻔﺘﺎدن ﺣﻠﻘﻪ ﺗﺎ ۱۰ روز ﺑﻌﺪ از ﺧﺘﻨﻪ، باید به پزشک معالج اطلاع داد. روش‌های گیره Gomco و گیره Mogen به یک پروب برای جدا کردن پوست ختنه‌گاه از سر، یک گیره برای توقف جریان خون و یک چاقوی جراحی برای برداشتن پوست ختنه‌گاه اضافی متکی هستند. اما تکنیک Plastibell یا ختنه با حلقه در ابزار و تکنیک متفاوت است و یک حلقه پلاستیکی روی آلت تناسلی می گذارند که به طور طبیعی پس از 7-10 روز می‌افتد. ختنه كردن در مذاهب مختلف، گاها با این سوالات مواجه میشویم که ”فلسفه ختنه” چیست.

    ما در این مقاله در خصوص روند و علائم طبیعی پس از انجام ختنه صحبت کرده‌ایم. خوب است که حین مراقبت از نوزاد خود، مراقب علائم غیرطبیعی نیز باشید. برخی از علائم غیرطبیعی مانند عفونت همراه با قرمزی آلت ممکن است خطراتی برای نوزاد شما به همراه داشته باشد. در مراحل پایانی با استفاده از گاز، پماد و حلقه‌ای پلاستیکی روند عمل را خاتمه می‌دهند.

    لازم است به پزشک کودکتان اطلاع دهید تا هم نگران نمانید و هم مشکلی برای کودک پیش نیاید. اما غیر از زمانی که پزشک کودک شما برای این عمل تأیید می‌کند، نکتهٔ مهم‌تری که باید به در نظر بگیرید این است که این عمل باید توسط پزشکان باتجربه و ماهر و متخصصان انجام شود، تا عوارض این عمل به کمترین میزان خود برسد. ختنه خطر آلودگی به تبخال تناسلی را ۳۰ تا ۴۰ درصد و خطر آلوده شدن به گونه‌های خطرناک ویروس پاپیلومای انسانی را که با سرطان ربط دارد سی درصد کاهش می‌دهد. در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود. اگر ختنه بعد از تولد و در ماه های اول انجام شود، احتیاج به بیهوشی عمومی ندارد و با بی حسی انجام می گردد و از طرفی محل زخم سریعاً بهبودی پیدا می کند.

    ختنه با حلقه و مقایسه با روش سنتی توسط یک پزشک اطفال یا ترجیحا جراح اطفال معاینه بشه. چنانچه علائم عفونت مانند چرک در ناحیه برش داده شده، مشاهده شود. همچنین در برخی از مواقع نوزاد در هنگام خم شدن گریه می‌کند، در این مواقع نیز باید کلیه حالات فرزند خود را با پزشک در میان بگذارید. مرحله ٢) پس از شستو پوست روی آلت به جلو کشیده می شود و برای جدا شدن اتصالات در آن محل یک برش داده می شود.

    تا سن 5 سالگی ، 90٪ پسران ختنه نشده پیش‌پوست کاملا جمع شده دارند و تا سن بلوغ، این رقم به 99٪ می رسد. سپس پره پوس بر روی حلقه قرار گرفته و نخ حلقه در موقعیت مناسبی به‌دور شیار‌های حلقه پیچیده خواهد شد. در نهایت با کمک یک قیچی، پره پوس دیستال به محل لیگاتور بریده خواهد شد. توجه داشته باشید که حلقه پلاستیکی تا زمانی که پوست ختنه‌گاه به طور طبیعی از بین برود، حدوداً بین ۷ تا ۱۰ روز روی آلت تناسلی نوزاد باقی می‌ماند.

    اگر ختنه به درستی انجام شود، در هر دو روش نتیجه یکسان خواهد بود. با این وجود بد نیست بدانید که خونریزی در روش حلقه، کمتر از روش سنتی است. در تکنیک ختنه با حلقه یا Plastibell یک حلقه پلاستیکی با اندازه مناسب در زیر پوست ختنه‌گاه قرار می‌گیرد. پوست ختنه‌گاه روی حلقه پلاستیکی کشیده می‌شود و با نخ (رشته استریل) محکم شده تا جریان خون متوقف شود. حلقه به مدت 7 تا 10 روز قبل از اینکه خود به خود بیفتد به راحتی در جای خود باقی خواهد ماند.