• Meldgaard Haaning posted an update 10 months, 3 weeks ago

    برخی مواقع نیاز است که از دارو و پماد موپیروسین برای ختنه استفاده شود. البته پزشک در مورد پمادهای قابل استفاده بعد از ختنه با شما صحبت می‌کند. اما بهتر است بدانید که در اغلب اوقات، استفاده از پماد وازلین بدون مشکل است.

    • دوران شیرخوارگی، یعنی از بدو تولد تا ۱۲ ماهگی، معمولاً زمان خوبی برای ختنهٔ انتخابی کودکان پسر است، زیرا پوست ختنه‌گاهشان نازک‌تر است.
    • فراهیدی، خلیل بن احمد، کتاب العین، ذیل «ختن»، چاپ مهدی مخزومی و ابراهیم سامرائی، قم ۱۴۰۹.
    • چراکه اینجا می‌تونم برای آگاهی عموم مردم و کمک به سلامت جسمی و روحی همنوعان خودم تلاش کنم.
    • روش‌های جدیدتر با وسایلی مانند حلقه (پلاستی‌بل Plastibell) و با شیوع کمتر Mogen و Gomco انجام می‌شوند.
    • طبرسی، فضل بن حسن، تفسیر مجمع البیان، ج۱۰، ص۴۱۴، ذیل آیه ۵ سوره بینه.
    • اما این نکته را باید ذکر کنیم که نوزادانی که آلت کوچکی دارند و ختنه می‌شوند، بعد از ختنه آلت داخل چربی عانه میره و موجب چسبندگی پوست آلت به سر آلت میشه؛ که باید مراقبت‌های ویژه داشته باشید.

    محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست. در انتها از شما می‌خواهیم تا تجربه و نظر خود را با ما و دیگر خوانندگان مجله دکتردکتر به اشتراک بگذارید. شیر دادن مکرر به نوزاد هم در آرامش و تسکین درد او بسیار موثر است. زمان میبره تا بتونیم تمام پاسخ‌ها رو بنویسیم و نظرات را تایید کنیم. شما باید حضوری مراجعه کنید و ختنه رو تحت بیهوشی انجام بدید.

    همچنین سزاوار است در ختنه‌ دختران به مقدار زیاد قطع نشود. هر دو روش جراحی و حلقه هم با بیهوشی عمومی و هم با بی‌حسی موضعی انجام می‌شوند ولی بهترین حالت این است که بیهوشی عمومی اتفاق بیفتد زیرا در این حالت کودک آرام خوابیده و پزشک به‌راحتی و با تمرکز می‌تواند کارش را انجام دهد. بسته به روشی که پزشک ترجیح می‌دهد، یک حلقه پلاستیکی یا یک گیره مخصوص در اطراف پوست ختنه‌گاه قرار می‌گیرد تا جریان خون را قطع کند و سپس پوست ختنه‌گاه را خارج کند.

    در اغلب نوزادان روند بهبودی طی ۷ الی ۱۰ روز انجام می‌شود. در صورتی که ظرف دو هفته بهبودی را در نوزاد خود مشاهده نکردید، می‌بایست به پزشک متخصص مراجعه کنید تا معاینات لازم را انجام دهد. پس از ختنه از گاز نرم روی زخم ایجاد شده استفاده می‌کنند. استفاده از این باندها جهت جلوگیری از برخورد آلت نوزاد با لباس استفاده می‌شود. پس از انجام عمل نیز باید مراقبت‌هایی تا زمان بهبودی انجام شود. در ابتدا پزشک ناحیه تناسلی را با استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده به‌طور کامل تمیز خواهد کرد.

    مزایای ختنه نوزاد

    همزمان با رشد کودک ، سلولهای اپیتلیال سست و ترشحات غده ای اسمگما را تشکیل می دهند که در زیر پیش پوست یا پوست ختنه گاه داخلی جمع می شود و به جداسازی چسبندگی کمک می کند . تا سن 5 سالگی ، 90٪ پسران ختنه نشده پیش‌پوست کاملا جمع شده دارند و تا سن بلوغ، این رقم به 99٪ می رسد. پس از جراحی ممکن است یک باند وازلینی روی آلت نوزاد قرار داده شود. متخصصان اطفال نظرات متفاوتی در مورد لزوم ادامۀ استفاده از پانسمان برای آلت تناسلی در حال بهبود دارند. که قبل از پیچیدن یک گاز استریل کوچک دور محل یا قرار دادن یک باند روی آن، کمی وازلین روی سر آلت تناسلی بمالید. که برای روز اول یا بعد از آن نیز بعد از هر تعویض پوشک، کمی وازلین یا پماد آنتی‌بیوتیک به آن ناحیه بزنید.

    امروزه به‌دلایل بهداشتی و فوایدی که دارد، بسیاری از والدین، کودکان خود را ختنه می‌کنند. در ختنه، پوست روی آلت تناسلی برداشته می‌شود که علت‌ها و فوایدی دارد. البته که درمورد فواید و علت‌های موجود، درادامه بیشتر صحبت می‌کنیم. لازم است بدانید که این عمل، هرچند که جز عمل‌های سرپایی است؛ اما می‌بایست توسط پزشک انجام شود و ترجیحا در سنین پایین‌تر انجام شود، زیرا با افزایش سن میزان درد این عمل بیشتر خواهد شد.

    در صورتی که شخص به علت ختنه نشدن به نوعی بیماری مربوط به آلت تناسلی مبتلا باشد، قادر است این عفونت و ویروس را وارد دهانه رحم شریک جنسی خود کرده و او را به این بیماری مبتلا کند. بنابراین فرآیند ختنه کردن نوزاد یک مسئله اجتماعی نیز محسوب می‌شود. یکی از مزایای ختنه نوزاد جلوگیری از بروز عفونت در مجاری ادراری نوزاد است.

    نکات مهمی را درباره اقدامات و آمادگی قبل و بعد از عمل مشخص کرده و عوارض احتمالی بعد از آن را بیان کردیم. با مراجعه به بهترین دکتر ختنه می توانید از خطرات و عوارض احتمالی آن در امان باشید. در ترکیه این مراسم سنّت نام دارد و در حضور امام جماعت مسجد برگزار می‌شود.

    ختنۀ نوزاد و مراقبت‌های لازم بعد از ختنه

    عفونت نیاز به جراحی نداره و معمولا با مصرف دارو درمان میشه. بهتره که به پزشکی که نزد ایشون عمل رو انجام دادید مراجعه کنید و با معاینه نسخه لازم رو دریافت کنید. ختنه یکی از عمل‌های مهم و حساسی است که در سنین نوزادی انجام می‌شود.

    بهتر است که فرآیند ختنه کردن نوزاد را به سنین بالاتر موکول نکنید. زیرا نوزاد به خصوص در سن ۳ تا ۸ سالگی فعالیت و جنب‌وجوش بیشتری دارد و امکان اینکه پس از ختنه کردن در مدت زمان کمتری بهبود پیدا کند کاهش خواهد یافت. البته این موضوع مربوط به زمانی است که شما نکات بهداشتی را کاملاً رعایت کنید تا از بروز عفونت زخم جلوگیری شود. گاهی اوقات از روش دیگری برای ختنه کردن نوزاد استفاده می‌شود. این حلقه به صورت خود به خودی از ۵ روز تا یک هفته بعد می‌افتد.

    در این شرایط باید سریع درمان شود تا جریان خون به آلت تناسلی قطع نشود. افراد جوان و نوجوان ختنه نشده چسبندگی پوست و سر آلت پیدا می‌کنند و احتمال بروز عفونت و قارچ وجود داره؛ ممکنه به قدری شدید بشه که ناچارند ختنه انجام بدن. بسیاری از مسیحیانی که ختنه انجام ندادن، در سنین نوجوانی و جوانی مجبور به انجام ختنه شدند. ختنه چیست ؟ پوستی که روی آلت است ترشحاتی دارد که برای دفاع و ایمنی کودک در مجرای ادراری بسیار مهم است. اما ختنه هم فواید بسیاری دارد؛ تجربه و تحقیقات نشان داده که کودکانی که ختنه نشده‌اند نسبت به کودکانی که ختنه شده‌اند ۷ برابر بیشتر دچار عفونت‌های ادراری می‌شوند. عفونت ادراری برای کودکان ممکن است که خطرناک باشد حتی آسیب به کلیه‌ها را هم در پی خواهد داشت.

    اگر تنه آلت نوزاد در سطح پوست عانه قرار گرفته و درحقیقت آلت نوزاد در چربی عانه فرورفته باشد. قبل (سمت چپ) و بعد (سمت راست) از انجام عمل ختنه در بزرگسالی (آلت‌تناسلی در حالت استراحت). برای انجام این کار می‌توانید به بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، مطب‌ها و درمانگاه‌های دولتی و خصوصی مراجعه کنید. در یک مطالعه مروری دیگر در سال ۲۰۱۳، به این نتیجه رسیدند که این عمل هیچ اثر منفی بر عملکرد جنسی، حساسیت و تحریک‌پذیری، درد و لذت بردن در حین رابطه جنسی ندارد. طبق تعرفه مراکز دولتی در سال ۹۹ هزینه این عمل (به همراه مدت‌زمان بستری) به صورت آزاد حدود سیصد هزار تومان و با بیمه حدود ۳۰ هزار تومان بوده است. البته این عدد تقریبی است و برای اطلاع دقیق از قیمت به‌روز باید به مراکز درمانی مراجعه کنید.

    عکس رابطه جنسی عکس رابطه زناشویی و توضیح کامل مراحل رابطه زناشویی و رابطه جنسی کاملا سالم و اصول پزشکی روابط جنسی

    برخلاف طناب ناف، که به دلیل فقدان عصب درد، بریدن ان بی درد است، در محل ختنه اعصاب بسیاری در بدو تولد برای حس درد و غیره وجود دارد. با این حال اثر رنج و ترومای حاصل از ختنه و زخم حاصل از آن، هنوز گاهی انکار می‌شود. همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص و با تجربه صورت می‌گیرد که می توانید از این خدمات نیز بهره مند شوید.

    توضیحات ذکر شده بالا را در مورد مراقبت های بعد از افتادن حلقه ختنه فرزند خود، جدی گرفته و انجام دهید و در صورت نیاز به پزشک ختنه ، با او مشورت نمایید. التهاب و قرمز شدن سر آلت، ترشحات زرد رنگ نوزاد و رویت چند لکه خون، نباید شما را نگران کند. حتی وقتی ناحیه ختنه گاه به طور کامل بهبود یافت، دستورالعمل های ذکر شده جهت مراقبت های پس از افتادن حلقه نوزاد را کنار نگذارید. از پوشک بزرگتر برای نوزاد استفاده کنید تا فشار ران ها به محل ختنه وارد نشود. پماد آنتی بیوتیک سه گانه نیز می بایست ۴ الی ۶ بار در روز و با تعویض هر پوشک استفاده شود تا علاوه بر جلوگیری از عفونت، مانع چسبندگی و ساییدگی آلت شود. در هر حال توصیه می شود پس از ۸ روز، اگر حلقه همچنان باقی مانده، کودک خود را هر روز استحمام کنید.

    بیشتر مطالعات نشان نمی دهد که ختنه باعث بدتر شدن احساس در آلت تناسلی مرد یا کاهش لذت جنسی پس از ختنه می شود. با این حال، ممکن است لازم باشد این روش تحت بیهوشی عمومی انجام شود، بهبودی ممکن است بیشتر طول بکشد و احتمال خطر ابتلا به عوارض بیشتر در مراحل بعدی زندگی است. برای نوجوانان و بزرگسالان، باید یک عمل جراحی دقیق تر صورت بگیرد تا نتیجه زیبایی خوبی داشته باشد. پزشک ختنه را تحت بی حسی موضعی انجام می دهد که در نزدیکی قاعده آلت تناسلی تزریق می شود. با این وجود، ممکن است نوجوان شما برای انجام این روش تحت بیهوشی عمومی قرار بگیرد.

    برای بزرگسالان و پسران بزرگ‌تر از ۷ سالگی باید تا دو سه روز استراحت کنند و کارها را به‌آرامی انجام دهند. بعدازاین مدت می‌توانند به فعالیت‌های روزانه خود مانند مدرسه یا کار برسند. در روزهای بعد از عمل و به‌ویژه در ۲۴ ساعت اول، حتماً باید مقدار زیادی آب و مایعات سالم بنوشند. همچنین باید تا دو ساعت ناحیه عمل شده یعنی سر آلت تناسلی را کمپرس یخ بگذارند. ختنه یکی از قدیمی‌ترین عمل‌های جراحی در دنیاست که در طی آن پوست روی سر آلت تناسلی یا پوست ختنه‌گاه بریده می‌شود.

    سپس از بیرون روی محلی که باید غلفه جدا شود، حلقه پلاستیکی قرار می گیرد و غلفه جمع می‌شود. پس از گذشت حدود 5 تا 7 روز غلفه خود به خود مانند بند ناف جدا می شود و می‌افتد. نه تنها به جنبه های سلامت آلت تناسلی کمک می کند، بلکه می‌تواند بهداشت را بهبود بخشد. زیرا تمیز کردن و شستن آلت تناسلی ختنه شده آسان‌تر است، مخصوصاً برای کودکان. من سنم 35 سال هست و مانند خیلی از افراد پدر و مادر مذهبی داشتم و من رو سپردند دست دکتر ختنه و الان که به سن جوانی رسیدم مشکلات آن را متوجه میشم .یک اینکه اون ناحیه را ناقص کرد و دو اینکه سر آلت خیلی حساس شده. بسیاری از پسران و مردان با برداشتن پوست ختنه‌گاه، رعایت بهداشت تناسلی را آسان‌تر عنوان می‌کنند.

    نوزادان پسر زمانی که متولد می‌شوند در قسمت بالایی آلت تناسلی یک پوست شل دارند که از نوک آلت محافظت می‌کند. به این پوست ختنه‌گاه می‌گویند و حاوی اعصاب، رگ‌های خونی و قسمت کوچکی از ماهیچه است. در ابتدای دوران نوزادی، پوست ختنه‌گاه به آلت تناسلی چسبیده است ولی به تدریج با رشد کودک این بخش از آلت جدا می‌شود و ادرار راحت‌تر خارج می‌شود. ختنه در پسران یکی از رایج‌ترین عمل‌ها است که به صورت سرپایی انجام می‌شود. در گذشته معمولا در سنین 5 یا 6 سالگی یا سنین مدرسه، پسر بچه‌ها را ختنه می‌کردند. امروزه بسیاری از پزشکان معتقدند این عمل باید در سنین نوزادی انجام شود تا سریع خوب شود و خونریزی و درد کمتری داشته باشد.