• Meldgaard Haaning posted an update 11 months ago

    در روش ختنه با جراحی و بخیه که به آن عمل ختنه به روش سنتی هم می‌گویند، این عمل به ر.ش قدیمی‌تر و کلاسیک آن انجام می‌شود. در ختنه سنتی، پزشک ابتدا پوست ختنه‌گاه را بریده و سپس با استفاده از تکنیک‌های بخیه، محل برش را بخیه زده و از خونریزی بیشتر جلوگیری می‌نماید. پس از بریدن پوست، این ناحیه از آلت کودک خونریزی می‌کند. برای قطع خونریزی قسمت بریده شده آلت باید با دستگاه سوزانده و بخیه شود. معمولا خونریزی در این روش بیش از روش حلقه است ولی مراقبت‌های بعد از عمل راحت‌تر از روش حلقه هستند.

    چند شرایط دیگر نیز می توانند باعث شوند که آلت تناسلی کوچکتر از حد معمول به نظر برسد و ممکن است با میکروپنیس اشتباه گرفته شوند. برخی از این موارد می توانند بعد از ختنه کردن اتفاق بیفتند. پزشکان مراقبت های اولیه، متخصص غدد کودکان و در صورت لزوم جراحان باید والدین را از تمام انتخاب ها و نتایج احتمالی آن ها آگاه کنند. درمان میکروپنیس بستگی به علت شرایط دارد و در هر کودک متفاوت است. بسیار مهم است که درمان در دوران نوزادی یا اوایل خردسالی آغاز شود. میکروپنیس ممکن است با مشکلات سلامتی دیگری ناشی از اختلالات هورمونی یا شرایط مادرزادی (موجود در زمان تولد) همراه باشد، که می تواند منجر به بروز علائم زیادی شود.

    لازم استبهترین دکتر ختنه در تهراندارای ویژگی ها و خصوصیاتی باشد که بتوان او را نسبت به دیگر دکترها متمایز کرد و او را به عنوان بهترین دکتر ختنه در تهران معرفی کرد. بهترین دکتر ختنه در تهران باید به گونه ای باشد بشود با خیالی آسوده به او اعتماد کرد و ختنه فرزند را به او سپرد. ، پسر شما به پشت دراز می‌کشد و دست‌ها و پاهایش را نگه می‌دارند. پس از پاکسازی آلت تناسلی و ناحیه اطراف آن، یک ماده بی حس کننده به قاعده آلت تناسلی تزریق می‌شود یا به عنوان کرم روی آلت قرار می‌گیرد. یک گیره یا حلقه پلاستیکی مخصوص نیز به آلت تناسلی وصل می‌شود تا در نهایت، عمل برداشتن پوست ختنه گاه صورت بگیرد. ختنه‌سوران جشنی است که در کشورهای اسلامی باهدف آرزوی سلامتی نوزاد برگزار می‌شود.

    • برای پسرانی که در یک تا دو ماهگی ختنه می شوند، احتمال بروز عفونت بعد از آن کمتر می‌شود.
    • برای اینکه آلت تناسلی نوزاد به پوشک او نچسبد، به مدت دو هفته از وازلین یا نئوسپورین استفاده کنید.
    • احتمال ایجاد عوارض جانبی خفیف در نوزادان نیم درصد، در کودکان نه درصد و در بزرگسالان پنج درصد ذکر شده است.
    • و باعث آسیب روحی و روانی و اخلاقی و شخصیتی کودک در بزرگسالی میشن و زندگیشو مختل میکنن.!!!
    • مثلا بیشترین کشوری که در اون ختنه انجام میشه انگلستان و کمترین آمار متعلق به اسپانیاست که به خاطر تعصبات مذهبی مسیحی که در این کشور وجود داره این اتقاق کمتر دیده میشه.

    قبل از انجام این روش، حتماً سوال کنید که گزینه های شما برای تسکین درد کودک شما چیست. مراقبت و تمیز نگه داشتن آلت تناسلی ختنه نشده نیز آسان است. خَتنه چیست؟ به بریدن همه یا بخشی از پوست آلت مرد اشاره دارد.

    2 روش برای ختنه وجود دارد؛ یکی روش جراحی و دیگری حلقه‌ که البته هر کدام از اینها عوارض مخصوص خود را دارند. بنابراین افرادی که این کار را انجام می‌دهند باید میزان مهارت خود را در مورد انجام هرکدام از روش‌ها بدانند و یک روش را انتخاب کنند. در روش جراحی، پزشک ابتدا در پوست جلوی آلت تناسلی شکاف کوچکی ایجاد می‌کند، بعد پوست را به عقب می‌کشد و با حفظ 2 میلی‌متر پوست اضافی بخیه می‌شود.

    خونریزی غیرطبیعی رحم، علت چیست؟

    اگر از یک سالگی بگذره و ختنه انجام نشه، باید حتما تحت بیهوشی انجام بشه. من توی ۱۰ سالگی ختنه شدم واقعا خیلی درد داشت اذیت شدم . حاجی تاریخچه ختنه بر میگرده به پنج هزارسال قبل در مصر باستان و آفریقا؛ یعنی سه‌هزار و پونصد سال قبل تر از حضرت محمد و اسلام و حتی هزارو پونصد سال قبل تر از حضرت موسی و یهودیت. انقدر مطمعن به خود حرف نزنیم بدون تحقیق؛ اصلا اسم اسلام حتی دین ابراهیمی وجود نداشت که این عمل انجام میشد. انقدر سینه چاک نباشیم بخاطر تعصب و کم سوادیمون که حتی به خودمون زحمت نمیدیم تاریخچه یه چیزیو در بیاریم و فکر میکنیم اولین بار توی فلان کتاب و فلان دین گفته شده و اون حجته. ابتدا باید به پزشکی که ختنه رو انجام دادن مراجعه کنید تا علت مشخص و درمان شروع بشه.

    در ختنه کردن چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

    در این روش، بافت زیر پوست مجرای آلت تناسلی را با لیزر می سوزانند اما نسبت به روش های گفته شده کمتر انجام می شود. ختنه خطر آلودگی به تبخال تناسلی را ۳۰ تا ۴۰ درصد و خطر آلوده شدن به گونه‌های خطرناک ویروس پاپیلومای انسانی را که با سرطان ربط دارد سی درصد کاهش می‌دهد. مهم تر از همه ختنه احتمال انتقال عفونت هایی که بعد از ازدواج ممکن است از طریق رابطه زناشویی ایجاد شود را کم می کند.

    بخش عمده‌ای از این دغدغه مرتبط با تهیه محصولات نگهداری و مراقبت از نوزاد یا کودک است. اگر شما نوزاد پسر دارید که زمان زیادی از به دنیا آمدن او نمی‌گذرد، مطمئنا به این فکر می‌کنید که چه زمانی را برای ختنه او در نظر بگیرید. همچنین به این موضوع فکر می‌کنید که آیا در حال حاضر فرزند من شرایط انجام این جراحی را دارد یا خیر. این موارد از جمله دغدغه‌هایی است که تمام والدینی که صاحب نوزاد پسر می‌شوند با آن رو به رو خواهند شد.

    آمریکا که کشوری پیشرفته است در حال حاضر به این نتیجه رسیده که باید ختنه در سنین نوزادی انجام بشه و ختنه روتین شده. معمولا اگر سن مراجعه‌کننده بالای یک سال باشه سعی می‌کنیم که با بیهوشی ختنه رو انجام بدیم. اما در برخی موارد برای بچه‌های زیر یکسال هم با درخواست خانواده این کار رو تحت بیهوشی انجام میدیم. گاهی اوقات ممکن است با عارضه‌هایی بسیار نادر پس از عمل روبه‌رو شوند. در این مواقع چنانچه آگاهی بالایی داشته باشید، به خوبی از فرزند خود مراقبت خواهید کرد. این نکته را به یاد داشته باشید که هرچه زودتر این عمل را انجام دهید، بهتر است.

    انواع روش‌ های ختنه کردن

    برخی از متخصصین اطفال پیشنهاد می‌کنند در یکی دو بار اول پس از ختنه نوزاد، آلت تناسلی نوزاد را بپوشانید و باقی قسمت‌ها را شستشو دهید. اما به طور کل بهتر است پس از چند روز نوزاد را حمام کنید. در هر صورت به علت اینکه ختنه کردن در دوران نوزادی انجام شده است، پزشک تمام تلاش خود را می‌کند که این کار را با درد کمتری انجام دهد. ختنه ی پسران ۱۲ ساله از فرآیندهایی که ممکن است هنگام ختنه نوزاد اتفاق بیافتد، خونریزی در هنگام عمل است. معمولاً نوزادان مقداری کمی خونریزی خواهند داشت که پس از چند روز برطرف می‌شود.

    نوجوانان حساس تر از نوزادان هستند و می توانند برداشت و نظر خود را در مورد ختنه بیان کنند. شما ممکن است با نوجوان خود در مورد تمایل وی برای انجام عمل ختنه بحث کنید. او ممکن است در مورد بهداشت باروری، خصوصاً در مورد عملکرد جنسی و نگرانی های ناشی از آن پرسش هایی داشته باشد. اگرچه ختنه مردان به دلایل پیشگیری از سلامتی انتخاب می شود، اما یک نوجوان بدون انجام این روش هنوز هم می تواند سالم بماند. اقدامات اجباری می تواند تأثیر جدی بر سلامت روانشناختی کودک داشته باشد.

    محافظ ختنه جهت جلوگیری از برخورد ناحیه با پوشک و لباس نوزاد با آلت مورد استفاده قرار می‌گیرد،از آسیب به نوک مجرا و فشار به آلت جلوگیری میکند و ریسک خونریزی را کاهش میدهد. برای اینکه آلت تناسلی نوزاد به پوشک او نچسبد، به مدت دو هفته از وازلین یا نئوسپورین استفاده کنید. آلت تناسلی کودک را در هر بار عوض کردن پوشک او با آب گرم بشویید و اجازه ندهید ادرار سوختگی بوجود بیاید. ممکن است اولین ادرار نوزاد با کمی درد و سوزش همراه باشد و منجر به گریه و ناآرامی او شود. بعد از انجام عمل ختنه به نوزاد خود شیر دهید و حتما مراقب اولین ادرار او باشید.

    اگر با از بین رفتن اثر داروی بیهوشی، نوزادتان سروصدا می‌کند، او را به آرامی در آغوش بگیرید و مراقب باشید که فشاری به آلت تناسلی او وارد نکنید. ختنه ممکن است خطر ابتلا به برخی از عفونت‌های مقاربتی از جمله HIV را کاهش دهد. انجام ختنه در مردان، از دستورات دینی بوده و در احادیث معصومین(ع) از جمله سنت‌های واجب شمرده شده است. حتی در برخی روایات می‌خوانیم، اگر کافری مسلمان شد، واجب است ختنه کند، اگرچه فردی هشتاد ساله باشد. لذا به والدین اکیداً توصیه می گردد که این عمل مهم و ظاهراً آسان را توسط افراد متخصص این کار انجام دهند تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود. از بهترین دکترهای ایران نوبت حضوری، مشاوره تلفنی و مشاوره متنی بگیرید، با دکترها به صورت حضوری یا مجازی صحبت کنید و جواب سوال‌های پزشکی‌تان را بگیرید.

    در واقع این فرآیند یک روش مناسب برای افزایش سلامتی نوزاد محسوب می‌شود. در مورد ختنه و چگونگی انجام دادن آن، آکادمی اطفال آمریکا توصیه می کند قبل از عمل از بی حسی موضعی استفاده شود. این دارو از طریق پماد های بیهوشی یا تزریق توسط یک متخصص قابل تجویز است. این روش شامل جدا شدن پوست ختنه گاه از سر آلت تناسلی مرد است.

    همچنین در صورت داشتن بیمه تکمیلی می‌توانید تمامی هزینه‌های ختنه را از بیمه خود دریافت کنید و با داشتن بیمه‌های دیگر مثل بیمه ایران و بیمه البرز می‌توانید تخفیفی در قیمت نهایی ختنه از کلینیک تخصصی سعیدیه بگیرید. در این حالت تمامی بخش‌های واژن از جمله لُب‌های بزرگ و کوچک برداشته می‌شوند. البته یک سوراخ کوچک در انتهای آن برای خروج ادرار و خونریزی‌های مربوط به پریود باقی می‌گذارند. مخصوصاً اگر بهداشت و نظافت بعد از عمل رعایت شود، محل ختنه زودتر التیام می‌یابد. سلامت نیوز نسخه چاپی ندارد و به هیچ سازمانی وابسته نیست. در حالیکه مشخص شده بود که محدود کردن مقدار غذای مصرفی می‌تواند روند پیری سالم را در انسان تقویت کند، یک مطالعه جدید نشان داده است که احساس گرسنگی ممکن است برای کُند کردن پیری کافی باشد.