• Hertz McCartney posted an update 11 months, 1 week ago

    اما از طرف دیگر باید توجه داشت که افزایش میزان کربن در ترکیبات فولاد ، باعث افزایش تردی فولاد و همچنین کاهش خاصیت جوش پذیری آن می شود. لذا ورق ضد سایش در شرایطی کاربرد دارد که ساییدگی و فرسایش ناشی از آن باعث واماندگی قطعه باشد. از این رو استفاده از این ورق کاربرد چندانی در ساخت تیر­ها و ستون های ساختمان و پل ها ندارد. تجهیز صنعت خرید و فروش انواع آهن آلات ساختمانی از قبیل تیرآهن و هاش،ورق،نبشی،ناودانی،میلگرد،مش و رابیتس،چهارپهلو،ریل، پروفیل،قوطی،با متریال فولادی، استنلس استیل، آلومنیمی،مسی و آلیاژی و ….. ورق های ضد سایش به طور خاص برای استفاده و نگه داری طولانی مدت در شرایط سخت توسعه‌ یافته است. ورق های ضدسایش به طور کلی مقاومت خوبی را در برابر لغزش و ضربه زدن و خراش از خود نشان می‌دهند.

    در ادامه می توانید مشاهده کنید که ورق سخت چیست و انواع ورق سخت چه کاربردهایی دارند. ابزار آلات ساختمانی و ماشن‌های حفاری هم از مصرف کنندگان این ورق محسوب می شوند. دریچه‌ی های سد را از این جنس می سازند.‌ همچنبن کاربرد دیگر آن را در تیغه های ماشین آلات لایروبی می توان دید.

    • با افزایش سختی مقاومت به سایش این ورق افزایش ولی انعطاف پذیری ان کاهش میابد.قیمت این ورق براساس ضخامت ان ها محاسبه می شود.
    • این نوع ورق ها دارای قابلیت خمش پذیری و ماشینکاری فوق العاده هستند.
    • برای دریافت مشاوه رایگان یا سفارش انواع ساندویچ پانل با کارشناسان آهن باما تماس بگیرید.
    • عملیات کوئنچ به معنای سرعت سرد شدن پس از عملیات فولادسازی است که عامل اصلی سختی بالای این نوع ورق فولادی محسوب می‌شود.
    • ورق ضد سایش، ورق هاردوکس از تولیدات کشور آلمان می باشد که توسط بورس صنعت عرضه می گردد.

    از دیگر عوامل موثر بر قیمت ورق هاردوکس همانطور که قبلاً هم اشاره شد، درجه سختی آن‌ها است. به علاوه هرکدام از انواع ورق‌های هاردوکس از ترکیب شیمیایی و آلیاژی متفاوتی ساخته می‌شوند که باعث تغییر در کاربری آن‌ها نیز خواهد شد. تمامی این عوامل به طور قطع بر قیمت نهایی ورق هاردوکس اثر خواهد گذاشت.

    ورق ضد سایش کرسابرو

    میزان کربن به‌کار رفته در ورق ضد سایش سیدور و ورق ضد سایش راک استار به‌صورت مستقیم بر روی کیفیت آن‌ها اثر می‌گذارد. کربن با افزایش سختی و چقرمگی فولاد منجر به بهبود خاصیت ضد سایش می‌شود. در مقابل اضافه‌کردن مقادیر بیش از اندازه‌ی کربن اثر منفی داشته و منجر به کاهش استحکام کششی فولاد و ترد‌شدن آن می‌شود. برای شناخت بهتر ورق ضد سایش guard می‌توانید از جدول آنالیز شیمیایی ورق مقاوم به سایش هاردوکس زیر که در آن مقادیر دقیق عناصر موجود در ساختار این محصول به‌کار رفته است، استفاده کنید. می‌توان تنها نقطه‌ضعف ورق ضد سایش را مقاومت پایین آن در برابر خوردگی دانست.

    قیمت ورق تفلون ضد سایش

    هر چند لازم است که مانند ورق های فولادی دیگر، در ابتدا گرم شوند. البته مقدار گرمای لازم برای ورق ولدوکس در مقایسه با سایر ورق های فولادی کمتر است. فولاد جزو موادی است که به طور کلی دارای مقاومت خوبی در برابر سایش است ، اما همه فولادها از نظر خواص مکانیکی و شیمیایی یکسان نیستند.

    آلیاژ های مختلفی وجود دارد که می تواند مورد استفاده قرار گیرد تا مقاومت در برابر سایش، افزایش یابد. به عنوان مثال کربن، که افزودن آن به فولاد این اجازه را می دهد که در هنگام گرم و خاموش شدن، ریز ساختار ها را با افزایش سختی تشکیل دهند. افزودن کروم و منگنز به فولاد های ضد سایش باعث کاهش اثرات منفی ناشی از سایش می شود. ورق هاردوکس CK45 با 0.45 درصد کربن، علی‌رغم داشتن مقاومت کششی بالا، مقاومت به سایش چندان خوبی ندارد. شما می‌توانید قیمت ورق هاردوکس در انواع مختلف مانند قیمت ورق ck45 را به‌صورت روزانه از کارشناسان آیرومارت استعلام بگیرید. درجه سختی این ورق‌ها بر حسب برینل بیان می‌شود که نشان‌دهنده مقاومت در برابر سایش است.

    آنلاین سازه اولین سامانه تخصصی ارائه خدمات طراحی، خدمات اجرایی و خدمات حقوقی ساختمان ،همچنین دارای فروشگاه آهن آلات صنعتی و ساختمانی به صورت مستقیم و بدون واسطه می باشد. نام های تجاری مانند Hardox 400 و MAS500 AR شبیه به گریدهایی است که قبلا ذکر شد. برای آشنایی بیشتر با ورق ضدسایش و ویژگی های آن، تا آخر این مطلب با ما همراه شوید. ورق هاردوکس ۵۰۰ دارای حدود ۰٫۳ درصد کربن، ۰٫۷ درصد سیلیسیم، ۱٫۶ درصد منگنز، ۱٫۵ درصد کروم، ۰٫۶ درصد مولیبدن، ۱٫۵ درصد نیکل و مقادیر ناچیزی از عناصر فسفر، گوگرد و بور می باشد. ورق هاردوکس ۴۵۰ دارای حدود ۰٫۲۶ درصد کربن، ۰٫۷ درصد سیلیسیم، ۱٫۶ درصد منگنز، ۱٫۴ درصد کروم، ۰٫۶ درصد مولیبدن، ۱٫۵ درصد نیکل و مقادیر ناچیزی از عناصر فسفر، گوگرد و بور می باشد.

    ورق ضدسایش هاردوکس 500 که برابر با 50 راکول و 500 برینل خواهد بود. ورق ضدسایش هاردوکس 450 که معادل با 45 راکول و 450 برینل بررسی می‌شود. ورق ضدسایش هاردوکس 400 که معادل با 40 راکول و 400 برینل در نظر گرفته می‌شود. ورق مقاوم به سایش دارای سختی ورق می باشد که موجب ایجاد خواص ضد سایش و استحکام سازه ای می شود. Hardox 450 با خواص ساختاری خاص خود، محبوب ترین فولاد مقاوم در برابر سایش است. بهترین قابلیت جوشکاری را داشته و با قابلیت جوشکاری بسیار عالی شناخته می‌شود.

    به طور کلی عواملی چون رونق یا رکود بازار مسکن، نرخ ارز و … بر قیمت ورق ضدسایش و بقیه محصولات آلیاژی مؤثر است و ممکن است به صورت روزانه تغییر کند. همچنین کربن اضافه شده در طول ساخت ورق فولادی، به طور قابل توجهی سفتی و سختی را افزایش داده، اما قدرت را کاهش می دهد. ورق های کم آلیاژ هاردوکس به دلیل ترکیب مناسب عناصر آلیاژی اضافه شده (مقادیر کم عناصر مضر فسفر و گوگرد) با قسمت پایین‌تر در مقایسه با فولادهای ساختاری خواص استحکامی مناسبی دارند. ورق های هاردوکس بسته به نوع و ضخامت صفحه، مقدار کربن و عناصر آلیاژی (نیکل، منگنز، کروم، مولیبدن، بور) با هم تفاوت دارند. نیکل با مقادیر 25/0 تا 5/2% در این فولادها کاربید تشکیل نمی‌دهد اما باعث کاهش دمای آستنیته شدن و کاهش دمای انتقال مواد در شکست ترد می‌شود.

    در سایت پیوان با درج قیمت روز آهن امکان اطلاع از قیمت همه محصولات تخصصی و پرکاربرد فولاد و آهن وجود دارد. پیوان توانسته است همواره رضایت خریداران محترم را در زمینه‌ی ارائه‌ی قیمت لحظه ای آهن آلات در بازار اینترنتی آهن و فولاد و فروش کالای باکیفیت را جلب کند. از مهم‌ترین عوامل در قیمت ورق ضد سایش ، قیمت ارز است؛ به‌ویژه اگر محصول مورد نظر، خارجی باشد. فولاد نیز باید دستخوش یک فرایند گرمادهی و خشک شدن سریع شود تا ریزساختاری مانند مارتنزیت و باینیت تشکیل شود که به فولاد مقدار سختی مورد نیاز را می دهد.

    منگنز با مقادیر 1 تا 6/1% باعث افزایش استحکام سختی این فولاد از طریق محلول سخت گردانی می‌شود. این ورق آلیاژی در برابر سایش بسیار مقاوم است به طوری که قابلیت جوش پذیری بالا دارد. سختی کرسابرو درشرایط تحویل، عملیات پردازش مانند برش، ماشین کاری متوسط است. هنگامی که فولاد پوشیده شده از روکش سخت، تحت فشار و سایش با صخره و سنگ قرار می گیرد، قابلیت کششی آن تا 70 مرتبه افزایش می یابد. ورق ضدسایش st52، یا ورق سیاه کم آلیاژ از مقاومت خوبی در برابر سایش نیز برخوردار است. این ورق در ساخت ریل، پل‌سازی، ساخت جرثقیل، شاسی ماشین‌آلات سنگین و دیواره قطعات صنعتی کاربرد‌های متنوعی دارد.

    از سختی تقریبی 250 HB که برای شرایط مقاومت در برابر سایش کلاسیک استفاده می شود. دراين راستا ورق ضد سايش DILLIDUR در گريدهای متنوع جهت مصرف درشرايط گوناگون عرضه شده است . نحوه تولید و ساخت این ورق را در وب سایت “ایندیامارت” مطالعه کنید. در صورتی که کلیه مراجع فروش همان محصول را از کارخانجات داخلی و یا تولید کنندگان خارجی تأمین کرده و با قیمت‌های بسیار نزدیک به قیمت کارخانه به فروش می‌رسانند. مقاومت بالا در برابر سایش همراه با کارایی بالا به‌خصوص جوش پذیری بالا. شرکت Ansteel Group چین از بزرگترین تولید کنندگان ورق و فولاد در دنیاست.

    هاردوکس از شناخته شده ترین ورق ها میباشد و در برابر ضربه،سختی و سایش با دوام است. اندازه سختی این نوع ورق ها را با واحد برنیل نام گذاری میکنند.مانند ورق هاردوکس 400, 450, 500, 550 ، 600 یا بالا تر و ضخامت آن معمولا بیشتر از 5 میلی متر است. از دیگر ویژگی های ورق های ضد سایش ( ورق هاردوکس و برند های مشابه ) می توان به خاصیت ماشین کاری ، شکل دهی و جوشکاری اشاره کرد. بسیاری از تولید کنندگان ، ورق فولاد ضد سایش را تحت عنوان نام تجاری خود تولید می کنند. این نام تجاری همراه سختی فولاد است که در واحد برینل اندازه گیری شده است.

    برای مشاوره می‌توانید با همکاران ما در پیوان تماس بگیرید و از راهنمایی آنها استفاده نمایید. شرکت پیوان علاوه بر فروش ورق هاردوکس، امکان استفاده از خدماتی مانند برش و فرمینگ و تحویل کالا در محل را نیز فراهم نموده است. ورق ضد سایت با استفاده از آلیاژهای مختلفی تولید می‌شود که یکی از کاربردی‌ترین آلیاژ برای ساخت این کالا، ck45 است. قیمت ورق ضد سایش با ضخامت‌های 8 الی 70 میلی‌متر، با توجه به کارخانه تولیدکننده در جداول زیر ارائه شده است. انواع ورق ضد سایش در ساخت قطعات خودرو، ساخت چاقو و چکش، ساخت مته های حفاری و ساخت غلتک های صنعتی به وفور استفاده می گردد. مجموعه ی فولادین تامین کننده انواع ورق ضدسایش در شیت های 61.5 و 62 متر و با ضخامت‌های متنوع است.

    همچنین این فولاد به دلیل داشتن کیفیت عالی، جوش‌پذیری مناسبی دارد. سختی و مقاومت بالای این نوع ورق، باعث افزایش عمر قطعات تحت سایش و در نتیجه، کاهش هزینه‌های نگهداری می‌شود. برج آهن برای تسهیل معاملات و مبادلات بازار آهن ایران و به عنوان مرجعی برای اطلاع رسانی در این صنعت راه اندازی شده است. قیمت آنلاین آهن و همچنین تحلیل و بررسی اخبار بازار آهن و فولاد کشور به صورت روزانه و فروش آهن آلات ساختمانی و صنعتی با تضمین قیمت و کیفیت از جمله فعالیت های مجموعه برج آهن می باشد. مقاومت به خوردگی ، چقرمگی،مقاومت خمشی، جوش پذیری و ماشین کاری قابل قبول از دیگر خواص ورق های ضد سایش است.

    توجه داشته باشید که از این محصول معمولا در معادن مختلف از جمله معدن سنگ، حمل مواد و ساخت و ساز و … مورد استفاده قرار می گیرد. عملیات کوئنچ به معنای سرعت سرد شدن پس از عملیات فولادسازی است که عامل اصلی سختی بالای این نوع ورق فولادی محسوب می‌شود. وقتی سرعت سرد شدن ورق بالا باشد، دانه‌های فولادد در ریزترین اندازه قرار می‌گیرند. ترکیبات شیمیایی و کیفیت مناسب این ورق باعث شده که ورق دورستات نسبت به سایر ورق‌ها قابلیت جوشکاری بالایی داشته باشد. به همین دلیل در ضخامت‌های کمتر نیازی به پیش‌گرمایش قبل از انجام جوشکاری نیست.

    تمام این سه فولاد ضد سایش در مواردی مانند تجهیزات استخراج معادن، ریخته گری سیمان و تجهیزات قالب گیری، تجهیزات حفاری و سیستم های نقاله مورد استفاده قرار می گیرند. شرکت آهن ملل تامین کننده آهن آلات پروژه های عمرانی شرکت های دولتی و خصوصی می باشد. این شرکت ارائه کننده انواع محصولات فولادی با بهترین قیمت در بازار آهن ایران است. ارسال سریع سفارشات به سراسر کشور در کوتاه ترین زمان از جمله خدمات برجسته آهن ملل می باشد. امروزه بسیاری از قطعاتی که در صنایع تحت بار یا سرویس مداوم قرار دارند، بعد از گذشت زمان تحت سایش گرفته و قابلیت خود را از دست می دهند.

    این ورق هم به دلیل مقاومت بالا و قابلیت جوش پذیری خارق العاده ای که دارد در ساخت تجهیزاتی که به عملیات جوشکاری نیاز دارند به کار می رود. از آنجایی که این نوع ورق ضد سایش تحت فشار قرار می گیرند, قابلیت کششی آن ها به اندازه 70 برابر میزان اولیه افزایش پیدا می کند. ورق ضد سایش ولدوکس، نوعی ورق فولادی مقاوم در برابر ساییدگی است که دارای سختی بالایی می باشد. این ورق از آلیاژهای فولادی ساخته می شود و هنگام برخورد یا ساییده شدن به اجسام، آسیب نمی بیند و معمولا جسمی که سختی کمتری دارد، صدمه می بییند‌. در این مقاله سعی شد تا در رابطه با موضوعاتی پیرامون نحوه تولید و ترکیبات موجود در ورق ضد سایش ، آشنایی با عوامل موثر در قیمت ورق ضد سایش صحبت شود. همان طور که ذکر شد ، ورق ضد سایش دارای ترکیباتی مانند منگنز بوده که باعث می شود تا مقاومت فولاد نسبت به سایش افزایش یابد.

    کربن اضافه شده در طی ساخت ورق ضد سایش، باعث افزایش سختی ورق شده و مقاومت آن را نسبت به سایش افزایش می دهد. این نوع ورق با گرید های سختی مختلفی از 400 تا 600 تولید می شود. دورستات تنها ورق ضد سایش تولید شده از طریق فرآیند سخت شدن مستقیم می باشد. ترکیب شیمیایی این فولاد موجب افزایش قابلیت جوشکاری آن نسبت به فولاد های با سختی برابر شده به طوری که در ضخامت های کم تر نیازی به پیش گرمایش قبل از جوشکاری ندارد. سختی بالا و مقاومت به سایش فولادهای دورستات منجر به افزایش عمر محصول و کاهش وزن سازه یا دستگاه می شود.