• Bundgaard Hegelund posted an update 11 months, 3 weeks ago

    غضروف بافت ضخیمی است و اطراف آن را پوششی به نام پریکندریوم گرفته است. علاوه بر این ناحیه ممکن است قسمت‌های دیگر لاله گوش هم دچار این مشکل شود. عفونت لاله گوش از مشکلات رایجی است که بسیاری از افراد در زندگی حداقل یک بار با آن روبرو می‌شوند. اگر سوراخ یا زخمی روی لاله گوش وجود داشته باشد، امکان ورود باکتری یا هر میکروبی افزایش پیدا کرده و ممکن است علائم عفونت از جمله گوش درد ظاهر شود. البته درد گوش علل مختلفی داشته و باید پزشک سایر علائم را نیز بررسی کند. سوراخ کردن گوش از دیرباز میان اقوام مختلف رواج داشته و به عنوان عمل زیبایی نیز شناخته می‌شود.

    اگر علت آن مواردی مانند سوراخ‌کردن یا پیرسینگ گوش باشد، معمولا درمان ساده بوده و آنتی‌بیوتیک‌های بدون نسخه کارساز هستند. اما عفونت‌های شدید به‌ویژه در ناحیه غضروف ممکن است حتی نیاز به بستری‌شدن در بیمارستان داشته باشند. تا پایان شش هفته باید به طور مرتب محل زخم را تمیز کنید تا از عفونت جلوگیری شود. برای این کار روزی دو بار توسط مقداری الکل دور لاله گوش را پاک کنید و حداقل روزی یک بار گوشواره را به آرامی در گوش بچرخانید. هنگام انجام این کار گوش کودک را فشار ندهید زیرا ممکن است دردناک باشد. بعد از هر حمام، اطراف هر سوراخ را خشک کنید تا رطوبت در محل پیرسینگ باقی نماند.

    اگر سوراخ در نرمه گوش باشد، بعد از ۶ هفته می‌توانید گوشواره‌ی مخصوص را کنار بگذارید. اما اگر بخش غضروفی گوش خود را سوراخ کرده باشید، باید تا ۱۲ هفته از گوشواره‌ی اولیه استفاده کنید. به طور کلی، با سوراخ کردن گوش زخم کوچکی در ناحیه به وجود می‌آید که استفاده از پماد‌هایی مثل تتراسایکلین در ۲۴ تا ۴۸ ساعت اولیه به مدت حداقل ۳ بار در روز می‌تواند کمک‌کننده باشد. اگر بعد از ۲۴ ساعت میزان درد بیشتر شد یا در محل سوراخ شدن قرمزی و تورم به وجود آید، فرد باید به پزشک مراجعه کند. در گذشته افراد در خانه، خودشان با روش های غیر اصولی اقدام به انجام این کار می کردند.

    پیرسینگ طرح تیر کد Njd-327d5

    اگر شما نیز تجربه پیرسینگ گوش را داشته­اید، نظرات و پیشنهادات خودرا با ما به اشتراک بگذارید تا سایر کاربران نیز از تجربه شما نهایت استفاده را کنند. پیرسینگ لاله گوش به مراقبت زیادی نیاز دارد و ممکن دو ماه طول بکشد تا کاملا بهبود یابد. زبانه گوش غضروف برجسته‌ای است که در لبه کناری گوش و صورت قرار دارد. پیریسنیگ زبانه گوش محبوبیت زیادی ندارد که علت آن درد زیاد و احتمال عفونت است. در این نوع پیرسینگ از گوشواره‌های زینتی یا نگین‌های درخشان استفاده می‌شود. پیرسینگ فرآیند ایجاد سوراخ در هر قسمت از بدن، به طور معمول به غیر از گوش است.

    برای نوزادان فقط گوشواره از جنس طلا یا روکش طلا تهیه کنید. گوش را نباید لمس کرد زیرا ممکن است دست آلوده ایجاد عفونت کند. اما اگر مجبور به این کار شدید باید دست ها را با مواد شوینده شسته و ضدعفونی کرد. این شامل مواردی مانند طلا، نقره، تیتانیوم، فولاد و پلاتین است. سوراخ دوم گوش به درستی انجام نشود، می‌تواند باعث شکستگی و پوسیدگی شود.

    اگر قصد دارید پیرسینگ دیده نشود، بهتر است روی آن را با بپوشانید. فقط خیلی مراقب باشید که فشار اضافی به آن وارد نشده و یا در تماس با جسم آلوده نباشد. اگر درد شدید است، حتما با یک پزشک مشورت کنید تا گوش را معاینه کند و در صورت نیاز دارو تجویز کند. همچنین از تماس دست آلوده یا هر گونه جسم خارجی آلوده به گوش جلوگیری کنید. ولی چون به تازگی پیرسینگ زدید و این کار با تفنگ انجام گرفته است، احتمال عفونت بیشتر است.

    این می تواند باعث بسته شدن سوراخ و به دام افتادن عفونت شود. یک قانون لمس برای پیرسینگ خود داشته باشید هر بار که شما نیاز به تمیز کردن پیرسینگ غضروف جدید خود دارید ابتدا دست های خود را بشویید تا خطر عفونت را کاهش دهید. گاهی اوقات شما هیچ کاری برای جلوگیری از عفونت انجام نداده اید.

    • قطعا انتخاب دارو یا روش درمان هم به تشخیص قطعی بستگی داشته و باید توسط پزشک انجام گیرد.
    • از صابون ضد باکتری یا ضد میکروبی استفاده کنید و دستهای خود را بشوئید تا از ایجاد باکتری جدید در منطقه آلوده جلوگیری شود.
    • البته ممکن است که محل پیرسینگ تا چند روز پس از انجام این کار، قرمز و به مقدار کمی خونریزی داشته داشته باشد که بعد از چند هفته به طور کامل خوب می شود.
    • زیور آلاتی که در محل سوراخ‌ ها قرار می ‌گیرد، از فلزات مختلفی تشکیل شده است.
    • و حتی اگر گوش زخم شود ممکن است از شش هفته تا چندماه طول بکشد تا خوب شود.

    سوراخ کردن گوش بسته به موقعیت، به مدت زمان مشخصی برای التیام کامل احتیاج دارد و بعد از عمل توسط متخصص مشخص می‌شود. تا اتمام این دوره نباید گوشواره یا نگین پیرسینگ را از سوراخ خارج کنید. پس از این دوره می‌توانید به متخصص مراجعه کرده و از او بخواهید تا آویز جدید را برای شما نصب کند. پیرسینگ گوش در قسمت غضروف معمولا زمان طولانیتری برای بهبود می‌گیرد و نسبت به نرمه گوش بیشتر مستعد عفونت است. حتی وقتی شخصی مراقبت‌های پس از پیرسینگ را انجام می‌دهد باز هم ممکن است عفونت به وجود آید. افراد متخصص از ابزارهای تجاری سوراخ کردن گوش استفاده میکنند که در اصطلاح به آن تفنگ گوش سوراخ کن گفته می شود.

    انواع روش های سوراخ کردن گوش و مراقبت های بعد از آن

    به این صورت اینکه روزانه دو یا سه مرتبه پنبه را به پراکسید هیدروژن آغشته کنید و آن را روی محل زخم بگذارید. افرادی که بعد از پیرسینگ گوش درگیر عفونت می‌شوند و نرمه‌ی گوش آن‌ها ملتهب و دردناک می‌شود می‌پرسند برای عفونت پیرسینگ گوش چه باید کرد یا کدام پماد برای عفونت پیرسینگ گوش مناسب است. همچنین عفونت در غضروف گوش به سرعت پیشرفت می‌کند و به بخش‌های دیگر غضروف می‌رسد که موجب طولانی‌تر کردن روند درمان می‌شود.

    با این روش شاید بتوانید مدل و موقعیت سوراخ جدید را پیدا کنید. اگر در محیط بهداشتی و مناسب پیرسینگ زده و به خوبی از آن مراقبت کنید، احتمال عفونت کم خواهد بود. در مورد مراکز هم توصیه می‌کنیم به کلینیک‌های مجاز و تحت نظر پزشکان متخصص پوست و زیبایی مراجعه کرده و از پیرسینگ زدن در آرایشگاه‌ها و نزد افراد غیرمتخصص پرهیز کنید.

    اگر بعد از گذشت یك روز از سوراخ كردن گوشتان قرمزی و تورم یا درد مشاهده كردید، با احتمال اینكه علایم عفونت است، به پزشك عمومی مراجعه كنید. مترونیدازول آنتی بیوتیکی است که برای درمان انواع مختلف عفونت‌ها استفاده می‌شود. این دارو به دسته‌ای از آنتی بیوتیک‌ها به نام نیتروایمیدازول تعلق دارد. مترونیدازول با جلوگیری از رشد باکتری‌ها آن‌ها را از بین می‌برد.

    درمان کک و مک با لیزر

    پس حتماً قبل از اینکه به هر دلیلی به پیرسینگ دست بزنید دستان خود را با آب و صابون ضدعفونی کنید. اما اگر به این کار علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از سوراخ کردن گوش مدتی از پیرسینگ‌های فیک استفاده کنید. می‌توانید موقعیت و مدل آن را تغییر داده تا نقطه دلخواه را پیدا کنید. اگر از وسایل یکبار مصرف استفاده شده و ابزارها کاملا ضدعفونی شده باشند، جای نگرانی وجود ندارد. فقط موارد بهداشتی را به دقت رعایت کنید تا پیرسینگ گوش عفونت نکند.

    هنگامی که قرص آسپرین را له می‌کنید، چند قطره آب هم به آن اضافه کنید. خمیر به‌دست‌آمده را مستقیماً روی منطقه‌ی آسیب‌دیده بمالید و اجازه دهید به مدت حدود ۱۰ دقیقه بماند. متداول‌ترین جنس در تولید پیرسینگ استیل و تیتانیوم است؛ البته این نوع زیورآلات در جنس طلا و نقره هم تولید می‌شود. به کسانی که پوست حساس و آلرژیکی دارند توصیه می‌شوند از نمونه‌های پیرسینگ طلای زنانه استفاده کنند. تزئین شده‌اند که مناسب خانم‌هایی هستند که به برق سنگ و الماس علاقه دارند، اما قیمت پیرسینگ بینی الماس نشان با توجه به کیفیت الماس به کار رفته متفاوت و اغلب بسیار زیاد است. سوراخ کردن لاله گوش معمولاً شش تا هشت هفته طول می کشد تا بهبود یابد.