• Dyer Werner posted an update 1 year, 8 months ago

    اگر چه تحقیقات بیشتری لازم است کاردرمانی می تواند به یکپارچگی حسی و برخی از مشکلات مربوط به رفتار کمک کند. تحقیقات نشان می دهد که درمان یکپارچگی حسی در بهبود عملکرد تحصیلی از اهمیت بالایی برخوردار است. هدف کلی کاردرمانی این است که به فردی که مبتلا به اوتیسم است کمک کند کیفیت زندگی خود را در خانه و مدرسه بهبود بخشد. کاردرمانگران به عنوان بخش اصلی از یک تیم شامل والدین، معلمان و دیگر متخصصان کار می کنند. به طور کلی می‌توان گفت هر فردی که دارای برخی مشکلات جسمی یا روحی است، به کاردرمانی نیاز دارد.

    کاردرمانی درمقایسه با فیزیوتراپی تمایل بیشتری به ارزیابی و افزایش توانایی عملکرد افراد دارد. متخصص کاردرمانگر ازروشهایی مانند طب سوزنی استفاده می کند اما کارفیزیوتراپیست بهبود توانایی و استقلال فرد درانجام کارهای روزانه پس از آسیب و یا ناتوانی جسمی می باشد. درمان در کلینیک‌های کاردرمانی بر افزایش توانمندی‌های کودک برای انجام امور روزمره اش تمرکز دارد. کاردرمانی در کلینیک بر رشد و توسعه قابلیتهای حرکتی-بینائی، پردازش حسی و شناختی (هوشی) مورد نیاز کودک و نوجوان برای انجام مهارتهای زندگی روزمره (فعالیت‌هائی مثل منچ بازی، دوچرخه سواری، خوردن غذا در اشکال متنوع و حضور در اجتماع) متمرکز می‌شود.

    چالش هایی که این افراد با آن روبرو هستند بسیار دشوار است و بنابراین ایجاد عادت های سالم می تواند بسیار مفید باشد. کلیه حقوق برای سایت پزشکی نبض ما محفوظ است و باز نشر مطالب فقط با ذکر نام و آدرس nabzema.com مجاز است. علم استفاده از انواع مدالیته ها فیزیکی و تمرینهای فیزیکی برای کاهش درد ، افزایش توانمندی ، اصلاح ساختاری و مستقل ساختن فرد کم توان.

    البته ممکن است، بعضی از بیماران بعد از جلسه درمانی درگیر مشکل درد و گرفتگی عضلانی شوند. این گونه دردها موقتی بوده، و علت آن کشش بافت های عمیق عضلانی است، به همین خاطر بهتر است، در صورت وجود هرگونه درد آن را با کاردرمانگر خود در میان بگذارید، تا از عادی بودن آن مطمئن شوید. کیفیت شواهد با استفاده از درجه‌‏بندی توصیه‏، ارزیابی، توسعه و ارزشیابی پائین بود.

    یکی از مدارک مورد نیاز برای هر دانشگاه در مقطع ارشد و دکترا، داشتن توصیه نامه از اساتید که قبلا با آن­ها کار کرده ­اید یا درس داشته ­اید، می باشد. توجه داشته باشید توصیه نامه خوب احتمال اخذ پذیرش را بسیار افزایش می دهد و تاثیر زیادی بر روی تصمیم کمیته پذیرش دارد. در این مرحله توصیه می کنیم اگر در دانشگاه دولتی تحصیل کرده اید اقدام به آزاد سازی مدرک خود از طریق سامانه سجاد نمایید. در اختلال اوتیسم، مشکلات اجتماعی، رفتاری یا توجه، می تواند بخشی از این چالش های حسی باشد. به عنوان سخن پایانی باید گفت که در مراحل مختلف زندگی نباید از فلسفه اصلی کاردرمانی غافل شد.

    برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد بورسیه‌ های رشته ‌ی کاردرمانی به سایت ‌های زیر مراجعه کنید. سلام متاسفانه پسر من بدلیل تماشای بیش از حد تلویزیون و بازی با تبلت و موبایل و عدم آگاهی ما رفتارهای اوتیسمی پیدا کرده بود مثلا تماس چشمی کمی داره، توجهش پایینه، بیقراره، گفتارش خیلی ضعیفه و دستور پذیری پایینی داشت. از زمانیکه درمان کاردرمانی و گفتاردرمانی را در این مرکز شروع کردیم خیلی تغییر کرده‌ و از دکتر سیانکی عزیز تشکر میکنم.

    برای درمان افرادی که دچار ضایعه نخاعی شده‌اند می‌توان از وسایل کمک کننده نیز استفاده کرد. وسایل کمک درمانی بیمار، توسط کاردرمانگر و فیزیوتراپیست تجویز می‌شود. بیش فعالی از اختلالات کودکانی می باشد که نیازمند به خدمات روانشناسی و کاردرمانی به صورت همزمان دارند. دکتر بیش فعالی با تشخیص علائم کودک و تعیین میزان نقص توجه و تکانشگری کودک توسط تست های تخصصی تشخیصی می تواند بهترین برنامه درمانی را برای کودک بیش فعال آماده سازد.

    لیست زیر بخشی از مراکزی که یک درمانگر می تواند در آن کار کند را نشان می دهد در واقع بازار کار در این مراکز به شدت خوب است. کاردرمانی اطفال، توابخشی بزرگسالان، کاردرمانی دست، کاردرمانی بینایی، ارگونومی، مشاوره جامعه، کاردرمانی عصبی، کاردرمانی روانی، کاردرمانی اسکلتی- عضلانی یا ارتوپد، آناتومی انسان، فیزیولوژی انسان و مبانی کاردرمانی. از آن جا که در این مقطع یک مدرک تخصصی به کاردرمانگر ارائه می شود، پایان نامه نیز مورد نیاز نیست و برنامه درسی بر اساس ترکیبی از دوره ها و قرار دادن کار میدانی صورت می گیرد. کاردرمانی – کاردرمانگران بطور کلی در بیمارستانها ، مراکز توانبخشی ، کلینیکها ، برنامه های مراقبت از منزل ، رویه های خصوصی و مدارس فعالیت می کنند .

    این در مورد توانایی انجام کارهایی است که می خواهید و باید انجام دهید. کاردرمانی می تواند به معنای کمک به شما برای غلبه بر چالش های یادگیری در مدرسه، رفتن به سر کار، انجام ورزش یا به سادگی شستن ظروف باشد. کاردرمانی یک حرفه مبتنی بر علم، بهداشت و مراقبت اجتماعی است که توسط شورای حرفه ای بهداشت و مراقبت تنظیم می شود. کاردرمانی که توسط کاردرمانگرها انجام می شود، بیشتر برای درمان مهارت های حرکتی ظریف، مهارت های شناختی، مهارت های ادراکی، بینایی و نواقص پردازش حسی است. کاردرمانی بیمار را از وابستگی به اطرافیان خارج کرده و به ‌سوی انجام فعالیت‌ های روزانه به شکل مستقل هدایت می‌کند و یکی از اهداف آن، استقلال فردی بیمار است.

    مراجع معمولا از طریق پزشک متخصص نورولوژی و یا سایر اعضای تیم توانبخشی، به بخش کاردرمانی ارجاع داده می­شود. حتی در مورد افراد مسن ، نوشتن در مورد تجربیات گذشته آنها معمولاً در مورد بهبود برخی از عملکردهای شناختی مانند حافظه بسیار مفید است. سرانجام ، این ابزار همچنین می تواند به مقابله با برخی بیماری های روانشناختی مانند افسردگی یا اضطراب کمک کند. از این نظر ، به عنوان مثال ، ممکن است این درمان شامل اقداماتی مانند تهیه یک برنامه آموزشی ، انتخاب یک رژیم غذایی سالم برای دنبال کردن یا برنامه ریزی ساعتهای خواب باشد تا فرد استراحت کافی داشته باشد.

    مدارک مورد نیاز برای اپلای در این رشته بسته به دانشگاهی که می خواهید در آن اپلای کنید متفاوت است. ممکن است برخی دانشگاه ها تنها سوابق تحصیلی و نمرات شما را بررسی کنند و برخی دیگر از دانشگاه ها از شما آزمون ورودی بگیرند. افرادی که برای مقطع دکترای رشته کاردرمانی اپلای می کنند، با مفاهیم، نظریه ها و سایر موارد تخصصی تر رشته کاردرمانی آشنا می شوند. برنامه دکترا شامل هر دو دوره تحصیلی و تجربی (کار میدانی) است و افراد به صورت تخصصی تر به انجام تحقیقات در این رشته می پردازند. دانستن اطلاعات ضروری در این خصوص به شما در این مسیر کمک فراوانی خواهد کرد.

    دلایل مختلفی وجود دارد، که بیمار ممکن است، کاردرمانی خود را در خانه انجام دهد، ولی هدف اصلی این است، که بیمار (کودکان و بزرگسالان) را در یک محیط حمایتی و شفابخش قرار دهیم. با توجه به این که بیمار با محیط خانه ی خود آشنایی بیشتری دارد، به همین خاطر انتخاب کاردرمانی در منزل برای آن ها انتخاب بهتری می باشد، و همین موضوع باعث کم شدن استرس بیمار در طول درمان خواهد بود. کاردرمانی در منزل مشهد در مشهد و سایر شهرهای بزرگ ایران توسط بهترین متخصصین انجام می شود.

    ، اعتیاد و سوء مصرف الکل از جمله اختلالاتی هستند که کاردرمانی برای آنها راهبردهای ویژه ای را در نظر گرفته است. همچنین از کاردرمانی می توان در زمینه بیماری های مزمن مانند دیابت، سرطان و بیماری های قلبی هم کمک گرفت. همانطور که اشاره شد کاردرمانی کلیه جنبه های زندگی روزمره فرد را بررسی کرده و برای هر یک راهکاری را ارائه می کند. برای اینکه تمرینات کاردمانی به درستی انجام شده و مسیر موفقی را طی کند باید به قسمت های خاص زندگی مانند موارد زیر توجه داشته شود.

    النور کلارک اسلاگل را می‌توان اولین نفری محسوب کرد که به تبلیغ رشته‌ی کاردرمانی پرداخت. در نهایت انجمن کاردرمانی آمریکا در سال ۱۹۱۷ تاسیس شد و حرفه کاردرمانی به طور رسمی در سال ۱۹۲۱ نامگذاری شد. کاردرمانی حرفه‌ای است که به افراد مختلف کمک می‌کند تا از طریق استفاده‌ی درمانی از فعالیت‌های روزانه (مانند شغل یا حضور در مدرسه) کارهای روزمره خود را، علی‌رغم داشتن برخی ناتوانی‌ها، به بهترین نحو انجام دهند. در واقع می‌توان گفت که از دیدگاه دانش کاردرمانی، شغل تأثیر مثبتی بر سلامتی و تندرستی دارد، ساختار زندگی را ایجاد کرده و زمان را سازماندهی می‌کند و از نظر فرهنگی و شخصی به زندگی معنا می‌بخشد. یکی از اولین مقالاتی که به فلسفهٔ کاردرمانی می‌پرداخت توسط آدولف مایر ارائه شد، روانپزشکی که در اواخر قرن نوزدهم از سوئیس به آمریکا مهاجرت نمود و در سال ۱۹۲۲ از او دعوت شد تا دیدگاه خود را برای جمعی از جامعهٔ کاردرمانی آن زمان ارائه دهد. اختلالات نورولوژیک به معنای بروز مشکل در عملکرد مغز, نخاع, سلول های عصبی و سایر سلول های رابط این اعضا می باشد.

    (برای دوره های کاردانی، علوم طبیعی و رفتار شناسی انسان به صورت حضوری در دسترس است.) دریافت مدرک کاردرمانی تنها با شرکت در کلاس های آنلاین میسر نیست و فرد باید حتما کلاس های بالینی را به صورت حضوری بگذرانند. اهداف کوتاه مدت نیز براساس ارزیاببیهای انجام شده برنامه ریزی می شوند. ارزیابیها براساس شرایط مراجع شامل ارزیابیهای تون عضلانی، کوتاهی های عضلانی، ارزیابیهای عملکردی، ارزیابی فعالیتهای رزومره زندگی، فعالیتهای روزمره زندگی ابزاری، تعادل، ارزیابی خستگی، ارزیابی وضعیت شناختی و ارزیابی منزل، و …می شوند. مداخلات نیز براساس اهداف کوتاه مدت با نگرش به اهداف بلند مدت طراحی می گردد که عمدتا با بهره گیری از تکنیکهای حرکت درمانی بوبت، برانستروم، PNF و کنترل حرکتی می باشند.

    این نوع درمان در مورد کودکان اوتیسم و کودکان با اختلال پردازش حسی و همچنین کودکان بیش فعال بسیار موثر بوده و موجب آرام سازی و بهبود کودکان می گردد. اتاق سنسوری روم مرکز گفتاردرمانی و کاردرمانی پاسداران با تجهیزات پیشرفته الکترونیکی در ایجاد یکپارچگی حسی در کودکان فعالیت می کند و با ایجاد محیطی جذاب برای کودکان اوتیسم همکاری این کودکان را در روند درمان به حداکثر می رساند. متاسفانه برخی از خانواده‌های که دارای فرزند با نیازهای ویژه هستند فکر می‌کنند کاردرمانی تنها ویژه بزرگسالان است و کودکان خاص با انجام فعالیت و کاردرمانی در منزل کمتر می‌توانند به نتیجه برسند. انسان در طول شبانه روز کارهایی را انجام میدهد؛ کارهایی که دوست دارد، نیازدارد، یا از او انتظار میرود که انجام دهد. این کارها شامل فعالیت های مراقبت از خود (غذا خوردن، بهداشت فردی ،توالت رفتن، لباس پوشیدن و …)، بازی و اوقات فراغت، تحصیل ویادگیری، خواب واستراحت، کار و مشارکت اجتماعی میباشند. هدف نهایی کاردرمانی، به عنوان حرفهای کلیدی در توانبخشی اختلال طیف اتیسم، ایجاد حداکثراستقلال درانجام کارهای نام برده شده است.

    کاردرمانی در کودکان می تواند به کودکی که در غذا خوردن مشکل دارد، کودکی که مشکل دست خط دارد یا فرد مبتلا به اسکیزوفرنی کمک کند. کاردرمان از راه‌های بسیار زیادی می‌توانند به مردم کمک کنند، کاردرمانگران می‌توانند در یک زمینه تخصص داشته باشند و گواهینامه‌ای که تخصص آنها را اثبات می‌کند، دریافت کنند. این تخصص ها شامل کم بینایی، فناوری کمکی، تغذیه با شیر مادر، آموزش مراقبین، رانندگی و تحرک اجتماعی، تغذیه، اطفال، دست ورزی، توانبخشی فیزیکی، سلامت روان، تغییرات محیطی و سیستم های مدرسه است. کاردرمانی در منزلکاردرمانی یکی از رشته های علوم پزشکی و از شاخه های توانبخشی می‌ باشد، که در درمان بیماری جسمی و ذهنی کودکان و بزرگسالان نقش بسیار مهمی دارد. از دیگر شاخه‌ های توانبخشی می توان بهفیزیوتراپی در منزل، شنوایی سنجی در منزلو گفتار درمانی در منزل اشاره کرد. مزیت استفاده از کاردرمانی و توانبخشی در منزل این است، که بیمار با کمک گرفتن از فعالیت‌ هایی که می‌ تواند آن ها را هر روز انجام دهد، به سطحی برسد، که بتواند کارهای روزانه خود را به راحتی انجام دهد.

    مرسی..چشم حتما ازین به بعد همین کارو میکنم..مرسی از پیشنهاد خوبت..راستش من خودم خیلی واسم جالب بود که تفاوتهای این دوتا رشته رو بدونم..وقتی خوندمش گفتم بذارم بقیه هم استفاده کنن… تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌گاه برای گروه سبز و سالم محفوظ می باشد. داروشناسی Pharmacology داروی مورد نظرتان را جستجو کنید و همه چیز را در مورد آن مطالعه کنید. ذخیره نام، ایمیل و سایت توسط مرورگر برای ارسال دیدگاه در زمانی دیگر. همچنین نفوذ و پیشروی هر یک از این دو رشته در قلمروی رشته دیگر گاهی اجتناب ناپذیر است و گاهی متاسفانه اثرات نامطلوبی چون ناهماهنگی و سر درگمی مراجعین و پایین آمدن بازده درمان را به همراه دارد .

    پس با این توصیف ، باید به مخاطب و مراجع عام ، که از بیرون شاهد تلاش کاردرمانگران و فیزیوتراپیست ها میباشند حق داد که این دو رشته را دارای سنخیت و جنس واحدی بدانند. همچنین این دو رشته در بسیاری از موارد مراجعین مشابهی با دردهای مشابهی دارند ، هر دو رشته در حیطه ی بازتوانی و توانبخشی محسوب میشوند ، همچنین در هر دو مورد ، هدف هایی چون کاهش درد بیمار ، افزایش توانمندی های فردی و رساندن فرد به استقلال حرکتی به چشم می آید. پس از زایمان با انجام یک سری تست‌ های غربالگری اولیه برای تشخیص سلامت کودک در ابعاد مختلف گرفته می شود. در صورت وجود مشکل این تست ها به پزشک متخصص نشان داده می شود، و در صورت تجویز پزشک جلسات کاردرمانی انجام خواهد شد. آیا طب سوزنی میتواند یبوست شدید را بهبود بخشد ؟ بنا بر مطالعات انجام شده ،افرادی که به یبوست مزمن مبتلا هستند ،میتوانند با انواع روش‌های نوین طب سوزنی بهبود قابل توجهی داشته باشند . کاردرمانگرو فیزیوتراپیست هردو درحد یک پزشک عمومی، شناخت کافی درمورد آناتومی و سیسستم اسکلتی و عضلانی و همچنین درمورد آسیبهای اسکلتی – عضلانی و توانبخشی دارند.

    در قرن ۱۸ میلادی در اروپا، انقلابیون از قبیل فیلیپ پینل و ژوهان کریستین ریل نظام بیمارستان را اصلاح کردند. در مؤسسات آنان به جای استفاده از زنجیرهای آهنی و روش‌های مهاری از کار دشوار و فعالیت‌های تفریحی استفاده می‌شد. به عنوان مثال ، برای افرادی که در درک احساسات خود مشکل دارند ، نوشتن می تواند به آنها کمک کند تا بیشتر با احساسات خود ارتباط برقرار کنند.

    حین مراجعه به مراکز کاردرمانی، کاردرمانگر نیازهای شما را ارزیابی خواهد کرد. این افراد ممکن است به خانه یا محل کار شما بیایند تا کارهای روزمره شما را بررسی کنند و ارزیابی کنند که چه تغییراتی را باید ایجاد کنید. به طور مثال ممکن است از شما بخواهد تا برخی از اثاثیه منزل خود را جابه‌جا کنید. اگر کاردرمانگر با فرزند شما کار می‌کند، ممکن است با او به مدرسه برود.

    بنابراین، در صورت آماده کردن این مدرک قبل از اپلای، می‌توانید روند پذیرش را به سرعت طی کنید. همچنین در صورتی که قصد تحصیل در کانادا را دارید، می توانید درباره تحصیل کارشناسی در کانادا و تحصیل با مدرک کاردانی در کانادا با مراجعه به هر لینک بخوانید. علاوه بر این درمانگر از تمریناتی استفاده می کند که به کودک کمک می کند تا ماهیت فعالیت ها را درک کند و این امر حیاتی است زیرا یک کودک نه تنها باید قادر به انجام وظیفه باشد، بلکه باید از مزایای این کار مطلع باشد و تمایل به انجام آن داشته باشد. همچنین به افرادی که حادثه یا تصادفی را پشت سر گذاشته‌ و آسیب دیده‌اند، کمک می‌کند تا مهارت‌های خود را بازیابند.