• Mark Kim posted an update 1 year, 6 months ago

    به همین دلیل سعی می‌شود مشکلات به اجزا کوچک‌تری تقسیم شوند تا تغییر آن‌ها راحت‌تر باشد. همچنین این رویکرد در تلاش است با تغییر محتوای تفکر فرد رفتارهای وی را اصلاح کند. درمان شناختی رفتاری به جای تمرکز روی مشکلات گذشته، تلاش می‌کند تا معضلات کنونی فرد را حل کند. بازی درمانی علاوه بر ساده کردن بیان احساسات کودک و ارتباط گیری به کودک کمک می‌کند که نقش‌های جدیدی را تجربه کند.

    شما نیز می‌ توانید به مراکز بسیار معتبر مراجعه نمایید و از افرادی که در آنجا از عنوان کاردرمانگر فعالیت می‌ کنند کمک بخواهید. در مورد تعداد جلسات به کاردرمانگر اعتماد کنید و سعی کنید نهایت همکاری را با تیم درمان داشته باشید. هر کدام از این مهارت‌ها پایه و زیربنای رفتارها و توانایی‌های اساسی زندگی هستند که به فرد کمک می‌کنند که فعالیت‌های روزمره زندگی خود را به راحتی انجام دهند.

    سوم، در دوران نوجوانی افراد بیشتر در مورد فرایند تفکر خود یا فراشناخت فکر می کنند. اگرچه بهبود توانایی های فراشناختی مزایای فکری مهمی را به همراه دارد، اما یک محصول جانبی بالقوه منفی این پیشرفت ها، تمایل نوجوانان به ایجاد نوعی خودمحوری است. اول، در دوران نوجوانی افراد به جای اینکه فکر خود را به آنچه وجود دارد محدود کنند، بهتر از کودکان می توانند به آنچه ممکن است فکر کنند. در حالی که تفکر کودکان به اینجا و اکنون متمرکز است – یعنی به چیزها و رویدادهایی که آنها می توانند مستقیماً مشاهده کنند – نوجوانان می توانند فرضیات را نیز در نظر بگیرند.

    آنها همچنین باید بتوانند اطلاعات و مهارت های خاص و لازم برای یک حرفه را بیاموزند. در مقایسه با کودکان، نوجوانان به شیوه های پیشرفته تر، کارآمدتر و عموما پیچیده تر فکر می کنند. به طورکلی کودکان با ناتوانی‌‌‌‌های یادگیری، کسانی هستند که در فرآیند یادگیری مشکل دارند؛ در انجام مجموعه ای از تکالیف آمزشی در مقایسه با همسلان خود کندتر از حد معمول عمل می‌کنند و نمی‌توانند از برنامه‌‌‌‌های آموزش و پرورش عادی به خوبی استفاده کنن. پیش تر، ناتوانی‌‌‌‌های یادگیری به عنوان اختلال‌‌‌‌های یادگیری و اختلال در مهارت‌‌‌‌های تحصیلی یاد می‌شد.

    این کلینیک اولین و تنها مرکز درمانی ارائه دهنده اردوهای تفریحی – آموزشی ویژه افراد دچار اختلالات گفتاری و حرکتی در ایران میباشد. کودکان و بزرگسالان فلج مغزی در مواردی که مشکلات ذهنی نیز برای بیمار به وجود آمده. کاردرمانگران معتقدند که مشارکت در فعالیتهای روزمره برای بهداشت روان و سلامتی حیاتی است. کاردرمانگر شما ممکن است به شما کمک کند تا از فعالیتهای آشنا به عنوان مکانیزمهای مقابله ای استفاده کنید، مانند گوش دادن به موسیقی ، کارت بازی ، نوشتن ، نقاشی کشیدن ، آشپزی یا تمیز کردن.

    تمامی خدمات این سایت متعلق به محمد مهدی خاتمی-اکوپیشنال تراپیست-دارای مجوز‌‌‌‌های لازم از انجمن علمی کاردرمانی ایران می‌باشند و فعالیت‌‌‌‌های این سایت کاملا علمی وقانونی است. ♦ تشخیص بینایی طبق نظر Gille Spie تشخیص بینایی جزئی از درک بینایی است و با شروع آموزش خواندن مرتبط می‌شود. کاردرمانی به عنوان یک رویکرد درمانی کل‌نگر با آگاهی از اینکه بدن و ذهن هر دو باید در نظر گرفته شود، فرد را به عنوان یک موجود به هم پیوسته و یکتا مورد بررسی قرار می‌دهد. کاردرمانگر با در نظر گرفتن ارتباط بین جسم و ذهن از روش های متفاوتی برای را برای کمک به تقویت ارتباط بین این جسم و ذهن بهره می برد. در کاردمانی کودکان ، ما با هم یک برنامه مداخله فردی ایجاد می کنیم تا فرزند شما بتواند از پتانسیل کامل خود استفاده کند.

    کاردرمانی ذهنی در تهران یکی از راهکارهایی است که به این افراد پیشنهاد می‌ دهیم. این افراد می توانند بدون آنکه نگران رفت و آمد باشند بیماران خود را در خانه نگه دارند و از کاردرمانگر ها بخواهند که به خانه آنها بیایند و به آنها کمک کنند تا بیمارانشان را بهبود ببخشند‌. در مراکز ما، دکتر متخصص کاردرمانی در حوزه کاردرمانی ذهنی سعی می‌ کند تحولات بسیار مثبتی را در زندگی افرادی که مشکلات ذهنی دارند ایجاد نماید. آنها مجموعه ای از تغییرات را در زندگی این افراد ایجاد می نمایند تا بتوانند سطح درمان این افراد و تحریک پذیری آنها را بالا ببرند تا بیمار موفق شود که از همه حواس خود به طور کامل استفاده نماید و به زندگی عادی بازگردد. در این بخش کاردرمانگران با توجه به سطح ذهنی کودک به تقویت مهارت های شناختی ، ادراکی ، حافظه ، تعمیم و تفکر انتزاعی ، دستور پذیری ، تحمل کاری و اصلاح اختلالات رفتاری کودکان می پردازند. در کاردرمانی ذهنی لازم است بعد از مدتی که درمان‌ها انجام شد، ارزیابی مجدد انجام شود.

    اگر آنها ابزاری برای اطمینان از برآورده شدن نیازهای شما ندارند ، می توانند به عنوان یک نیروی کمکی عمل کنند و شما را در دریافت کمک های لازم همیاری کنند. همانند سایربخش های کاردرمانی ، هدف اصلی کاردرمانی ذهنی کمک به افراد در مشارکت هرچه بیشتر در فعالیتهای روزمره است. کاردرمانگر فردی متخصص است که به افراد کم توان و ناتوان کمک می‌کند تا بتوانند با استفاده از تکنیک‌های کاردرمانی تا حد قابل قبولی به روال عادی زندگی خود بازگردند. این افراد با داشتن دانش کافی از جسم و روان انسان پس از ارزیابی کامل بیمار، برنامه‌ای برای آموزش وی تدوین می‌کنند. این برنامه‌ها متناسب با سن و نوع اختلال فرد کم توان بوده و تا حد زیادی علاقه بیمار نیز در آن درنظر گرفته می‌شود.

    ما به منظور بهبود کیفیت زندگی فرزندان شما، درمان را به صورت تک به تک ، گروهی، با هدایت والدین ، پشتیبانی در خانه و مدرسه و همچنین کارگاه های آموزشی برای والدین و معلمین ارائه می دهیم. بازی درمانی نوعی از درمان است که عمدتا برای کودکان استفاده می شود.به این دلیل که کودکان ممکن است نتوانند احساسات خود را پردازش کنند یا مشکلاتشان را برای والدین یا بزرگسالان دیگر بیان کنند. کاردرمانگر ها بخشی از یک حرکت بزرگتر برای ایجاد اتاق های حسی در بخش های بهداشت روان هستند.

    کاردرمانی ذهنی از حوزه های تخصصی فعالیت کاردرمانگران است که با در نظر گرفتن رابطه بین ذهن و جسم به بهبود مشکلات ذهنی و آن دسته از مشکلات جسمی که در نتیجه مشکلات ذهنی بوجود آمده اند کمک می کند. در ابتدای کاردرمانی ذهنی، درمانگر باتجربه با شناسایی ضعف‌های کودک در کارهای عادی و روزمره‌اش روند درمان را شروع می‌کند.در این مرحله با اجرای تکنیک‌های مختلف مانند متد حسی حرکتی، درکی حرکتی، یکپارچگی حسی و متد شناختی برنامه کار درمانی را ادامه می‌دهد. در کنار این تکنیک‌ها کمک یک روانپزشک کودک تأثیر بسیار زیادی در دروند بهبود خواهد گذاشت. کاردرمانی ذهنی به ایجاد و تقویت مهارت های ذهنی و درمان مشکلات ذهنی افرادی که دچار اختلال هستند کمک می کند. کاردرمانی ذهنی در منزل به عنوان یکی از زیر مجموعه های کاردرمانی در منزل می باشد.

    این دانش به آنها کمک می کند تا مهارت هایی را که برای زندگی مستقل در مبتلایان به اوتیسم و سایر اختلالات رشد وجود دارد را ارتفاء دهند. کاردرمانگر هر چیزی را که مانع انجام فعالیت های طبیعی شخص باشد تغییر میدهد. کودک در طول زندگی خود از مراحل مختلف عبور می‌کند مانند گذار از یک مقطع تحصیلی به مقطع دیگر یا پیدا کردن شغل در هر مرحله از زندگی کودک با فعالیت و تجربیات جدیدی مواجه می‌شود که ممکن است کودک را دچار چالش کند. استفاده از رویکرد های شناختی باعث می‌شود کودک در هر مرحله از استراتژی شناختی مناسبی استفاده کند. تعمیم دهی به توانایی فرد در انجام هر آنچه که در محیط درمانی آموخته در یک محیط و فعالیت دیگر گفته می‌شود.

    ♦هماهنگی بینایی – حرکتی هماهنگ نمودن بینایی با حرکت بخش‌‌‌‌های مختلف بدن، اختلال در زمینه با مشکلاتی در بستن دکمه، بستن بند کفش، قیچی کردن و رونویسی کردن همراه است. • هرگونه عملکرد غیر طبیعی سیستم‌‌‌‌های شناختی، اسکلتی – عضلانی و حسی – حرکتی منجر به رشد وضعیتی غیر معمول می‌شود. اوج این فعالیت دوران پیش دبستانی و مدرسه است.گره زدن یکی از فعالیتهایی نیاز به شناخت دارد.

    تمرین دوم نیز Perceptual motor می باشد که برای کودکانی مناسب است که در سن مهد کودک می باشند و برای فعالیت نیاز به مهارت های سطح بالاتری دارند. برای این کودکان شناخت معنا و مفهوم بسیار سخت است و باید برای مسلط شدن به جنبه های حرکتی و حسی در این زمینه به تسلط دست پیدا کنند. درمان شناختی رفتاری یک درمان بین رشته‌ای است که توسط اکثر متخصصان سلام روان از جمله کاردرمانگران استفاده می‌شود. CBT بر این اساس استوار است که تفکرات، احساسات و رفتار افراد با هم ارتباط دارند و داشتن افکار و احساسات منفی می‌تواند فرد را در یک چرخه معیوب از مشکلات به دام بیاندازد.

    هدف از کاردرمانی ذهنی کودکان شناسایی نقاط ضعف کودک در انجام کارهای ضروی و روزمره و بهبود توانایی های کودک در جهت زندگی بهتر و ارتباط قوی تر با جامعه است. کاردرمانگر در این حوزه سعی می کند با ایجاد تغییراتی در محیط زندگی و کار فرد سعی در بهبود مهارت های فرد در ایجاد ارتباط موثر با آن ها دارد. در نظر داشته باشید که بسیاری از اختلالات جسمی و ذهنی با هم وجود دارند و به ندرت پیش می‌آید که یک کودک فقط از اختلالات جسمی یا ذهنی رنج ببرد. به همین دلیل بسیاری از اختلالات جسمی مانند فلج مغزی و سندروم داون در این لیست دیده می‌شود. از طرفی دیگر تعداد اختلالاتی که می‌توانند از خدمات کاردرمانی ذهنی استفاده کنند بسیار زیاد است و لیست کامل آن ها در این نوشته نمی‌گنجد، بنابراین در صورت نیاز باید به مراکز معتبر کاردرمانی مراجعه کنید تا ارزیابی‌های لازم را به عمل آورند. کاردرمانی ذهنی بر اساس مراحل تکاملی کودکان و تاخیرهای رشدی به وجود آمده در آن ها تحت تاثیر اختلالات گوناگون ، بدنبال کمک به کودک جهت کسب حداکثر توانایی و استقلال و کاهش فاصله ی سن رشدی و تقویمی در کودکان است.

    در کاردرمانی ذهنی غرب تهران و شرق تهران با استفاده از امکانات اتاق تاریک، تعدیل شنیداری و…. اگر شما یا کی از عزیزانتان نزد متخصص کاردرمانی ذهنی می روید، دانستن نقش آنها می تواند به شما کمک کند تا بهترین مراقبت را انجام دهید. بطور کلی کاردرمان ذهنی هم در کودکان و هم بزرگسالان بسیار کاربرد دارد و در تمامی اختلالاتی نظیر اتیسم، بیش فعالی، سندرم ها، اختلالات حسی حرکتی و هم بیماری ها و اختلالات بزرگسالان کاربرد دارد.