• Sosa Gay posted an update 1 year, 7 months ago

    بروز مشاجرات زیاد میان پدر و مادرها از نفوذ پذیری و تاثیر گذاری آنان در هنگام ارائه نصحیت به فرزندشان به شدت می کاهد. اما برای دستیابی به این مهم لازم تا زمینه آنها برای رشد و تعالی فرزند فراهم شده باشد، از این رو با آموختن چند نکته مهم و به کار بستن آنها قادر خواهید بود وی را در مسیر موفقیت قرار دهید. قطعا تربیت کودک یکی از سخت ترین و همچنین مهم ترین مشاغل در دنیا به شمار می آید و عملی بسیار تاثیر گذار است.

    اگر کودک شما را دوست خود بداند، در مورد مسائل و مشکلاتش با شما صحبت می کند و شما می توانید به خوبی او را راهنمایی کنید و او را از ارتکاب خطا دور کنید. برای تربیت فرزند آنقدر کتاب های زیادی نوشته شده اند که اگر بخواهیم همه آن ها را نام ببریم و یکی یکی توضیحشان دهیم، حتماً باید چند مقاله دیگر هم بنویسیم و توضیحات زیادی ارائه دهیم. به همین دلیل اکنون چند مورد از بهترین آن ها را فقط برایتان نام می بریم و به شما معرفی می کنیم تا بتوانید بیشترین خروجی ممکن را از مطالعه ببرید. زمانی که با خواسته فرزندتان مخالفت می‌کنید، سعی کنید دلیل خودتان را نیز برای او ارائه دهید. زیرا که فرزندان دوست دارند تا دلیل مخالفت والدین را بدانند، اما یادتان باشد که این مخالفت ها در مقابل درخواست فرزندتان بدون دلیل نباشد یا دلایلی از قبیل اینکه دوست ندارم یا خوشمان نمی‌آید. پس زمانی که فرزندتان بیشترین زمان خود را بین افراد موفق و درست کار سپری کرد، شما مانع او نشوید و محدودیت های بی جا برایش ایجاد نکنید.

    اگر قرار باشد دائما به نصیحت و سخنرانی فرزند خود بپردازید، با گذشت زمان او دیگر به حرف های شما توجهی نخواهد داشت. برای اینکه یک کودک خوب تربیت کنید باید به صراحت در مورد ارزش ها و انتظاراتی که از کودکتان دارید با او صحبت کنید. کودکی که به خودش عشق می ورزد، دیدگاه های مخالف اما درست با عقیده اش را می پذیرد.

    ازدواج شما یگانه الگوی فرزندتان برای درک چگونگی یک رابطه‌ی عمیقِ احساسی است. اینکه چنین رابطه‌ای چگونه باید باشد، چه احساسی در آن جریان دارد و چه معنایی می‌دهد. پس این وظیفه‌ی شما است که استانداردی عالی در ذهن کودک‌تان خلق کنید. کودکان احتمالا چیز‌هایی که به آنها می‌گویید را فراموش می‌کنند، اما سنت‌های تکرارشونده‌ی خانوادگی را به خاطر خواهند داشت، کارهایی مثل اینکه چگونه برای خواب آماده می‌شده‌اید یا چطور شب‌ها دسته‌جمعی بازی می‌کردید.

    آموزش این نکته باعث خواهد شد تا او بیاموزد به علایق خود نیز احترام بگذارد و اهداف خود را محترم بشمارد، در غیر این صورت او نیز لذتی از زندگی خود نخواهد برد. لازم است تا ایثار و از خود گذشتگی را به فرزندانتان بیاموزید، اما این نکته را هم به آنها متذکر شوید که هر چیزی ارزش از خود گذشتگی ندارد و در برخی مواقع نیز خود او در اولین قرار دارد. همانگونه که تنبیه بدنی موجب آسیب دیدن کودک شما خواهد شد، استفاده از الفاظ بد و برچسب زدن به او نیز آسیب های روانشناختی مختلفی را برای فرزند شما در پی خواهد داشت. در این راستا بانک جامعی از اطلاعات بهترین پزشکان و مقالات زیبایی و سلامت را برای شما عزیزان آماده نموده ایم. هدف ما در رسانه آنلاین پزشکی و زیبایی ارائه به روزترین و بهترین مطالب پزشکی و زیبایی در دنیا است.

    ۳۶ فرزندانتان را به یک اندازه دوست داشته باشید

    نمود رفتار های عملی ما تاثیر مستقیمی بر تربیت فرزند ما خواهد داشت. شاید فرزندان ما زمان زیادی را با دوستان و همسالان خود به سر ببرند اما در نهایت اگر منطقی به قضیه نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که بیشتر وقت بچه ها در کنار ما یعنی والدین آنها در حال سپری شدن است و این ما هستیم که تاثیر مستقیمی بر تربیت کودک خود داریم. همه والدینی که این روزها به فکر تربیت فرزندان نوجوان خود هستند، به نسلی تعلق دارند که هیچ گونه نافرمانی از سوی آن ها تحمل نمی شد و چاره ای جز پذیرش بدون چون و چرای قوانین خانه و خانواده از سمت آن ها وجود نداشت. اگر فکر می کنید تربیت فرزند فقط سهم یکی از شماست، اشتباه می کنید. اگر فکر می کنید مادر به دلیل ماندن در خانه سهم بیشتری در تربیت فرزندان دارد، یا پدر به دلیل مسائل حقوقی و قانونی سهم بیشتری در تصمیم گیری برای فرزند دارد، سخت در اشتباهید. این طرز فکر ریشه می تواند ریشه در مردسالاری، زن سالاری یا تفکرهای قدیمی و غلط داشته باشد.

    نکات مهم در خصوص تربیت فرزند پسر در سن بلوغ

    خیلی از زوجینی که قصد بچه دار شدن دارند نگران تربیت فرزند سالم هستند و دوست دارند با شیوه های درست تربیت فرزند از نظر روانشناسی آشنا شوند.ما در این مقاله به بررسی الگوهای درست فرزند پروری و تربیت دختر و پسر سالم و قوی پرداخته ایم. با پاسخگویی به سیگنال‌های کودک و حساس بودن به نیاز‌های او، به کودک خود این پیام را می‌رسانید که همیشه در کنار او خواهید بود. برای تربیت کودک به بهترین حالت باید یک پناهگاه امن برای کودک خود باشید تا از آن کاوش کند.

    اما والدین می توانند با مطالعه، یادگیری، کسب تجربه، یک والد موفق باشند و فرزندانی نیکو و شایسته تربیت کنند. والدین باید برای ارتقا اعتماد به نفس و اعتماد به نفس کودک تلاش کنند. به کودکتان یاد بدهید دوست خوبی باشد؛ دوستی نماد وفاداری و کمک به دیگران است. کمک به دیگران علاوه بر تقویت احساس همدلی در کودک به او یادآوری می کند که باید شکر گذار هرآنچه که دارد باشد و برای تغییر در زندگی و پیشرفت تلاش کند.

    روانشناسی کودک می تواند در این زمینه بیشترین کمک را به کودک و روش های پرورش والدین کند تا رشد کودک مطابق با بهترین شرایط پیش برود. تربیت فرزندان به اندازه کافی موضوع مهم و چالش‌برانگیزی است و اگر این موضوع با اختلاف نظر با همسر همراه شود قطعا عواقبی برای رابطه زناشویی خودتان و از آن مهم‌تر آینده فرزندتان به دنبال دارد. خوشبختانه این موضوع قابل حل است و در این مقاله می‌خواهیم به شما کمک کنیم که اگر در چنین شرایطی هستید چطور باید راه و مسیر درست را بیابید و مهارت‌های لازم در این زمینه را بیاموزید.

    هایفوتراپی یک روش غیرجراحی برای لیفت صورت

    فریاد زدن، نیش و کنایه زدن یا غر زدن بر سر آن‌ها برای انجام کارها. بین فرزندانتان فرق نگذارید اما به تفاوت سنی ها و تفاوت خواسته ها احترام بگذارید . باید زمینه‌ای فراهم گردد که فرزند به راحتی و با اشتیاق، مشکلات و سئوالات خود را با والدین مطرح کند. افکارش را بتواند با والدین خود در میان بگذارد و درخواست‌های خود را واضح و روشن بیان کند و از تجربه و تبادل نظر والدین بهره‌مند گردد. کودک در خانواده مورد پذیرش و توجه باشد و خود نیز به خوبی از آن آگاه باشد. خوب است کودکان در حضور و دید والدین بازی کنند تا خطاهای اخلاقی با تذکر بر طرف شود.

    بدین ترتیب بهتر می توانید او را درک کنید و کمتر حس می کنید که او برای لجبازی با شما روش متفاوتی را اخذ کرده است. اگر بحث با همسرتان بالا گرفت، گفتگو را قطع کنید و برای پیاده روی یا حمام کردن از او دور شوید. فراموش نکنید که خشونت و بالا گرفتن بحث فقط شامل داد زدن نمی شود.

    در واقع وقتی شما واکنش مشابهی نشان می‌دهید احساس شادی و امنیت بیشتری می‌کنند. وقتی آنها در حال صحبت هستند، توجه کامل خود را به آنها معطوف کنید و با گفتن جملاتی مانند “این منطقی است”، “اوهوم” یا “ادامه بده” نشان دهید که در حال گوش دادن به حرف های آنها هستید. به عنوان یک امتیاز، فعالیت های فوق برنامه و ورزش می تواند به افزایش تمرکز کودک شما در مدرسه کمک کند.

    به حریم خصوصی آن‌ها احترام بگذارید، به آن‌ها فضایی را که می‌خواهند، بدهید. اما در مورد کاری که انجام می‌دهند یا جایی که می‌روند همیشه اطلاع داشته باشید. شاید فرزندتان بزرگ‌تر شده‌است، اما شما هنوز هم پدر و مادر او هستید. با این نوع از کودکان نباید به شکل دستوری صحبت کرد زیرا آنها از دستور ها و قوانین متنفرند و همچنین نصیحت برایشان کسالت بار است . بهتر است با آنها هم صحبت شوید و به دنبال دلیل لجبازی باشید و همچین به کمک یک مشاوره با تجربه می توانید دلیل اصلی لجاجت کودک نافرمان را پیدا کنید و به دنبال حل آن باشید . شما اولین الگوی فرزندتان هستید پس با این کاربه تربیت خود آسیب نزنید .

    با توجه به اهمیت این موضوع، اگر شما به‌تازگی صاحب فرزند دختر شده‌اید یا اینکه دختر شما در حال بزرگ شدن است و می‌خواهید به درستی او را تربیت کنید و به دنبال آموختن نکات تربیتی صحیح و روش‌های مؤثر هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً مطالب این پست را مورد مطالعه قرار دهید. همان پدر و مادر دوست داشتنی باشید که آن‌ها برای گذر از این سال‌های پر از تنش و چالش نیاز دارند. کارهایی را انجام دهید، که برای آن‌ها بهترین است، چیزهایی که خوشحال‌شان می‌کند و آن‌ها را برای رسیدن به رویاهای‌شان آماده می‌سازد. اگر می‌خواهید فرزند شما در آینده شخصیت قابل احترام و مقتدر داشته باشد، باید در تربیت کودک خود به همین شیوه عمل کنید. والدین مهربان و در عین حال مقتدر، فرزندانی انعطاف‌پذیر تربیت می‌کنند که می‌توانند از پس چالش‌های زندگی بر بیایند. توجه داشته باشید که اقتدار با عبوس بودن و سخت‌گیری نابجا تفاوت می‌کند.

    زمانی برای صحبت درباره‌ی خبرهای خوب، درباره‌ی روزی که داشته‌اید یا گفتن یک جوک خنده‌دار. این کار همچنین به بچه‌ها برای داشتن عادات تغذیه‌ی خوب کمک می‌کند. انجام کارهای داوطلبانه در جامعه احساس «خودارزشمندی» را در کودکان شکل می‌دهد. حقیقت این است هر حرفی که از فاصله‌ی دور درباره‌ی خودمان می‌شنویم از چیزی که مستقیم به خود ما گفته شود، تأثیر بیشتری دارد. بگذارید فرزندتان تحسینی را که درباره‌ی او برای مادربزرگ، پدر یا حتی عروسکش به آرامی تعریف می‌کنید، شکار کند. به معنای ساده این است که شما به فکر رفاه خود هستید، که ارزش مهم دیگری است که برای فرزندان شما الگوسازی می شود.

    گروه هم اندیشان متشکل از بهترین روانشناسان و مشاوران، تلاش کرده است که بروز ترین و کارامدترین اطلاعات در زمینه آموزشی، تحصیلی، نظام و ظیفه و شغلی را برای شما عزیزان فراهم آورد. کودکان به طور طبیعی با تماشا کردن، بازی کردن و مهمتر از همه با کپی کردن از بزرگسالان یاد می گیرند. آموزش “کلمات احساسی” (یعنی غم، خوشحالی، ناامیدی) به کودکان بسیار مفید است؛ زیرا هرچه بیشتر بدانند، می توانند انعطاف پذیر تر عمل کنند. نجار ها چوب را به شکل دلخواه خود تراش می دهند، اما باغبان ها با پرورش منظره ای حاصلخیز به رشد خود به خود محصولشان کمک می کنند. پنج سال اول رشد کودک به طرق مختلف برای سلامتی، رفاه و مسیر کلی زندگی آنها بسیار مهم است.

    پدر و مادر، هر دو در قبال تربیت کودکانشان مسئول‌اند، بعد از پدر و مادر، جدّ پدری و نیز دیگر اقربا بر تربیت اطفال، ولایت دارند و بر آن‌ها واجب است امور مربوط به تعلیم و تربیت کودکان را به‌عهده بگیرند. به شما کمک می کند تا نیازهای اساسی و بنیادین فرزندتان را در هر سنی به خوبی بشناسید و در مورد آن آگاهی کسب کنید، زیرا این عوامل تضمین کننده شکل گیری ایمن دلبستگی در کودکان می باشد. برخی از پدر و مادرها می خواهند تمام فرصت ها و آرزوهایی که از دست رفته خودشان را از طریق فرزندشان محقق کنند به همین دلیل به کودکی فرزندشان زیاد توجهی ندارند و دائما به فکر بزرگ شدن او و دست یابی به اهداف از پیش تعیین شده می باشند. بر اساس مطالعات یادگیری در مورد شکل گیری رفتار انسان همواره بر این اصل تاکید دارد که تشویق ها نقش بسیار مهم تری نسبت به تنبیه دارند زیرا در تنبیه کودک از انجام یک رفتار بد منع می شود و نمی تواند جایگزین خوبی برای آن پیدا کند اما در صورتی که کودک مورد تشویق قرار گیرد.

    به آن‌ها یاد بدهید که وقتی کسی از آن‌ها می‌خواهد که نوشیدنی الکلی مصرف کنند خیلی ساده و قاطع پاسخ منفی بدهند. سعی کنید آ‌ن‌چه را که آن‌ها از قبل در مورد نوشیدن الکل می‌دانند، بفهمید و ببینید که آیا تجربه‌ای در این زمینه دارند یا خیر. بله، گاهی هم ممکن است بحث و جدل و تجربه‌های ناخوشایندی با هم داشته باشید، اما در این میان، سرگرمی هم داشته باشید.

    به عنوان مثال، برای تماشای تلوزیون زمان تعیین کنید یا به فرزندتان بگویید در صورتی که تکالیفش را انجام ندهد، نمی تواند با اسباب بازی هایش بازی کند. زمانی که برای بچه ها قانون تعیین کنید، آن ها قادر به درک انتظارات شما خواهند بود و خود کنترلی را به درستی یاد می گیرند. می دانم که به عنوان یک والد گاهی می ترسید و با خود فکر می کنید آیا کودک خوبی تربیت می کنم یا نه، همه ی این مسائل طبیعی است.

    لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید . پذیرای اشتباهات خود باشید گاهی قبول کردن یک اشتباه از جانب والدین درس بزرگی به کودک می دهد . با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت. قبل از هر چیزی باید اعتماد و علاقه جوانان را به خود جلب کنیم تا به آنچه آموزش می‌دهیم، اقبال داشته باشند. اگر زخم یا دمل در محدوده‌ی عورتین و کشاله ران پیدا شد باید برای درمان سریع آن اقدام شود.

    هرگز نباید والدین فرزند دختر خود را به خاطر جنسیتش مورد تشویق یا تنبیه قرار دهند. پدر و مادر باید حواسشان به این نکته باشد که نباید رفتاری را از خود نشان دهند که فرزند دختر آنها سرخورده شود. اگر مطالب زیادی در مورد مراقبت از نوجوانان خوانده‌اید، ممکن است زمانی که فرزندتان به سنین نوجوانی می‌رسد، انتظار بدترین چیزها را داشته باشید. نوجوانی آن‌قدری که بیش‌تر آدم‌ها فکر می‌کنند دوران بد یا دشواری نیست. اگر یک نوجوان سختی‌هایی ایجاد می‌کند، به این دلیل است که والدین او نمی‌دانند چگونه با او رفتار کنند. بله، نوجوانان ممکن است در اغلب زمان‌ها کله‌شق، سرکش و حتی آزاردهنده باشند، و این کاملا عادی است.

    کودکان، مشتاقِ حد و مرزهایی هستند که به آنها کمک می‌کند دنیایی را که اغلب باعث سردرگمی‌شان می‌شود، درک و مدیریت کنند. حدود و مرزهایی را تعیین کنید که در آن محدوده فرزندتان بتواند با خیال راحت به کشف علایقش بپردازد، با این کار عشق خود را به او نشان می‌دهید. محیط کودکان در رفتار آنها تأثیر دارد، بنابراین شما ممکن است با تغییر دادن محیط بتوانید آن رفتار را تغییر دهید. اگر متوجه شدید که دائماً به کودک 2 ساله خود “نه” می گویید، به دنبال راه هایی برای تغییر محیط اطراف خود باشید تا موارد کمتری از این امر خارج شود.

    لازم است به‌عنوان پدر و مادر بپذیرید، شما هم کامل و بی‌نقص نیستید. شما هم در مقام رئیس خانواده احتمالاً دارای نقاط قوت و ضعفی هستید. توانایی‌های خود را بشناسید؛ مثلاً “من مادری هستم که به فرزند خود عشق می‌ورزم و تمام وقت خود را وقف تربیت فرزندان کرده‌ام”. نقاط ضعف‌ خود را اصلاح کنید مثلاً بگویید “من به عنوان یک پدر باید بیشتر به قوانین خانواده پایبند باشم”. تلاش کنید انتظارات معقولی از کودک ، همسر و خود داشته‌باشید.