• Macias Norman posted an update 10 months, 3 weeks ago

    در این روش به دلیل استفاده از آب، هیچ مشکل آلودگی محیطی مانند پخش پودر ریز وجود نخواهد داشت. هرچه تفنگ اسپری به قطعه کار نزدیکتر باشد، سطح قطعه کار هموارتر خواهد شد. در طی فرآیند انفجار، یک جت قوی هوا تولید می شود که با یک ماده انفجار مخلوط می شود.

    حکاکی و ایجاد نقش‌های مختلف بر روی سطوح چوبی، شیشه‌ای، سرامیک و غیره. از این قابلیت برای رفع آلودگی و عیوب انواع مقاطع آهنی نظیر میلگرد و ورق و همچنین قطعاتی نظیر بولت و مهره استفاده می‌شود. این فرایند بر روی بیشتر سطوح مانند شیشه، چوب، سنگ فلز، دندان و غیرقابل اجرا است. برای افزایش کیفیت کار باید مواد دارای شکل و اندازه یکنواختی باشند. به دلیل ثابت نبودن قیمت ها، جهت اطلاع از لیست قیمت های بروز با کارشناسان مجموعه‌ی بادرو در تماس باشید. Shotblasting از اجسام کوچک فلزی برای تمیز کردن ، یا صیقل دادن فلز استفاده می کندکه شامل دو فناوری انفجار چرخ یا انفجار هوا.

    از جمله کمپرسور هوا که وظیفه پرتاب پرفشار ذرات را به عهده دارد، نازل سندبلاست و دیگ حاوی ذرات ماسه. علاوه بر این سه بخش، که مهم‌ترین قطعات به حساب می‌آیند می‌توان به شیلنگ رابط میان دیگ و نازل، رطوبت گیر کمپرسور، فشارسنج، ورودی و خروجی دستگاه، سوپاپ اطمینان و … نیز اشاره کرد. میکروبلاست یا سند بلاست با قلم، یکی دیگر از روش های ساب پاشی برای پروژه هایی در مقایس کوچک است. در این روش مواد ریز ساینده با استفاده از هوای فشرده پیش از خروج از نازل با یکدیگر ترکیب می شوند، کوچک بودن نازل باعث می شود که یک جریان ریز با دقت بالا به وجود آید.

    • در این روش، فرچه‌‌ای متشکل از سیم‌های فولادی بر روی سطح قرار می‌گیرد.
    • در این موارد، استفاده از سندبلاست، سطح را صاف می‌کند و برآمدگی‌ها، برچسب‌ها و دیگر مواد اضافی را از بین می‌برد تا اتصال قطعات به خوبی انجام گیرد.
    • در این قسمت به بررسی مزایا و معایب این روش می‌پردازیم و توضیحاتی ارائه خواهیم داد.
    • با این که اندازه ذره‌های شیشه، سایزهای متنوعی در بازه ۴۰ تا ۳۲۵ مش را دربرمی‌گیرد، بعضی سایزها متداول‌ترند.

    ناظر سندبلاست باید قبل از اجرای عملیات، تمام تجهیزات مانند بست ها، شیلنگ ها و … را بازدید کند و در صورت سالم بودن آنها اجازه ی انجام عملیات را بدهد. قطعاتی که ابعاد بزرگی ندارند و می توانیم آنها را حمل کنیم باید عملیات سندبلاست آنان را در سالن محصوری که ابعاد کافی را داشته باشد انجام دهیم. میزان زبری سطح فلز بعد از انجام عملیات سندبلاست توسط دستگاه رافنس گیج اندازه گیری می شود. در رابطه با نحوه پیدایش سند بلاست باید گفت که این روش اولین باز توسط یک ژنرال آمریکایی به نام « بنجامین تیلمن » کشف شد. پیستوله ماسه پاش ژنرال آمریکایی زمانی که در قرارگاه نظامی خود مشغول استراحت بود طوفان شن شروع به وزیدن کرد. بله انواع مدل ها و طرح های شیشه سندبلاس جهده ایده در سایت قرار داده شده است.

    هولدر برای متصل کردن شیلنگ مواد به نازل و از طرف دیگر به دیگ متصل می‌باشد، به دو صورت دنده ریز که به سمت نازل و دنده درشت مربوط به دیگ می‌باشد. بیشترین سایز مورد استفاده 1 1/4 ” و سایز یک اینچ بوده و بستگی به سایز شیلنگ دارد. مدیر پروژه های سندبلاست باید یک شخصی را برای نظارت بر کار اپراتورها انتخاب کند تا مقررات کامل را رعایت و کنترل کند. ما با کوله باری از تجربه به شما خدمات سندبلاست را ارائه میدهیم. مواد اولیه این کلاه از نوع p.p میباشد که این مواد به دلیل مقاومت بالا و سختی آن در صنعت خودروسازی نیز مورد استفاده قرار میگیرد.

    لوازم سندبلاست چوب

    شن‌زنی به این صورت است که ماسه‌های ساینده که عمدتاً از جنس سیلیس و اکسید فلزات با اندازه‌های مختلف هستند با استفاده از فشار باد کمپرسور شتاب گرفته و بر روی سطح قطعه پاشیده می‌شوند. با استفاده از شن‌زنی می‌توان عملیات زنگ‌زدایی، ماسه‌زدایی و رنگ‌برداری سطوح داخلی و خارجی قطعات یا صیقل دادن را انجام داد. تمیزکاری انواع قالب‌های صنعتی، زبر کردن سطوح قطعات (با استفاده از ساینده‌های مخصوص) جهت بهینه انجام شدن عملیات لعاب‌کاری و تفلون کاری برای ماندگاری و کیفیت بهتر نیز از دیگر کاربردهای شن‌زنی است. شن‌زنی همچنین در آماده کردن سطوح قطعات جهت انجام انواع آبکاری‌های صنعتی، تزئینی یا رنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. سندبلاست یکی از روش هایی است که برای از بین بردن لایه های نامطلوب سطوح فلزی و پاکسازی آن ها مورد استفاده قرار می گیرد.

    سندبلاست

    با این حساب می‌توان گفت پرتاب ذرات شنی روی یک سطح سندبلاست نام دارد. آنچه اهمیت دارد کاربرد و نحوه اثرگذاری این فرآیند در صنایع مختلف است که آن را به فرآیندی محبوب و پرکاربرد تبدیل ساخته است. در ادامه اطلاعاتی را که لازم است در این باره بدانید در اختیار شما خواهیم گذاشت تا بتوانید از این فرآیند بهترین بهره وری را در حیطه کاری خود ببرید.

    سندبلاست، یک روش کارآمد برای آماده‌سازی سطح (مانند آماده‌سازی پیش از ترمیم بتن) است. این روش با آماده سازی مناسب سطح، از هدر رفت هزینه‌های ناشی از ترمیم پوشش (به دلیل استفاده از روش‌های ناکارآمد یا اجرای نادرست آن‌ها) جلوگیری می‌کند. توجه داشته باشید که برای سطوح ضعیفی مانند چوب، سندبلاست باید با استفاده از موادی نظیر پوست گردو یا دانه‌های شیشه‌ای انجام گیرد تا آسیبی به سطح چوب وارد نشود. ترکیب آب و ذرات ساینده با فشار زیادی بر روی سطح مورد نظر پاشیده می شود. حضور آب باعث کاهش چسبندگی ذرات ساینده به سطح مورد نظر و همچنین با روش وت بلاست شکست سطحی ناشی از برخورد مواد ساینده به حداقل می رسد.

    کابین سندبلاست

    در بین دو روش گلس‌بلاست با فشار و مکش، استفاده از فشار، سرعت فرایند را بیشتر می‌کند و در نتیجه می‌تواند تغییراتی را بر روی سطح ایجادکند (در صورتی که زمان و فشار فرایند کنترل نشود). بهترین روش در این فرایند اینست که از فشار بسیار کوچکی شروع کرده و به‌تدریج فشار را افزایش دهیم تا به فشار مطلوبمان برسیم. فشار ماکسیموم برای فرایند پرداخت‌کاری با دانه‌های شیشه، به‌طور معمول ۸۰ پوند برای ماشین آلاتی که با مکش کارمی‌کنند و ۴۰ پوند برای آن‌هاییست که با فشار کار می‌کنند. با توجه به این عددها به خوبی می‌توانیم تایم و فشاری که برای گرفتن بهترین نتیجه نیاز است را تخمین‌بزنیم.

    در روش واتر سند بلاست ذرات ساینده به جای هوا (سندبلاست خشک) همراه با جریان پرفشار آب بر روی سطح پاشش می‌شوند. برای اجرای سندبلاست با آب کافی است از یک دستگاه واترجت صنعتی همراه با یک نازل سندبلاست استفاده شود. پس از آماده‌سازی تجهیزات کاری و ایمنی فردی، با اطمینان می‌توان سند بلاست و استفاده از لوازم سندبلاست را آغاز نمود. به یاد داشته باشید که تجربه و مهارت، لازمه یک سند بلاست دقیق و عالی است. کمپرسور را روشن کرده و فشار هوا را مطابق با استاندارد تنظیم نمایید.

    در این تکنیک (شات بلاست) ساچمه‌های فولادی (کروی و شکسته) یا شات و گریت فولادی با استفاده از هوای فشرده یا توربین، شتاب گرفته و بر روی سطوح قطعات عموماً فلزی پرتاب می‌شوند. تجمع آلودگی و خوردگی، یکی از مشکلات رایج در سطوح فلزی، بتنی، سرامیکی، پلیمری و کامپوزیتی است که می‌تواند باعث تخریب سطح و تحمیل هزینه‌های زیاد شود. بهترین روش جلوگیری از رخ دادن این مشکل، آماده‌سازی سطح پیش از رنگ‌کاری و پوشش‌دهی است.

    استفاده از تجهیزات پرتابل در این روش، مانعی برای بازیابی ساینده ایجاد نمی‌کند. مواد سنتزی نظیر کاربید سیلیسیوم و آلومینا (اکسید آلومینیوم)، به عنوان جایگزین‌های رایج ماسه شناخته می‌شوند. این ساینده‌ها از دوام بیشتری برخوردارند و گرد و خاک کمتری تولید می‌کنند. آلومینا تقریبا برای آماده‌سازی هر سطحی (شیشه، گرانیت، مرمر و فولاد) مناسب است. ساینده، ماده‌ای جامد و سخت است که معمولا به منظور پرداخت سطوح مورد استفاده قرار می‌گیرد.