• Stevenson Denton posted an update 1 year, 6 months ago

    ترکیبی از گاباپنتین با مورفین ، اکسی کدون ، یا نورتریپتیلین بهتر از مصرف یک دارو به کار می رود. ترکیب گاباپنتین و ونلافاکسین ممکن است بهتر از گاباپنتین باشد. یک دستورالعمل بالینی اروپا در سال 2010 گاباپنتین را به عنوان یک درمان خط اول برای نوروپاتی دیابتی ، نورالژی پس از زونا یا درد های مرکزی توصیه می کند. علائم گیجی و خواب آلودگی گاباپنتین با زاناکس تشدید می شود. عوارض گاباپنتین به تدریج کاهش می یابد ولی به نظرم از نظر فشار خون بالا بررسی لازم را انجام دهید. قرص (پیوسته رهش)؛ مصرف غذا موجب افزایش سرعت و میزان جذب دارو می‌گردد.

    دیسک کمر علائم دیسک کمر و بهترین روش های درمان و تشخیص دیسک کمر ، درمان بدون جراحی دیسک شامل (دارو ، فیزیوتراپی ، ورزش ، کشش یا ترکشن ، اوزون درمانی را شرح می دهیم … مصرف الکل ممکن است برخی از عوارض جانبی گاباپنتین را تشدید کند. برخی از پزشکان توصیه می‌کنند در مدتی که گاباپنتین استفاده می‌کنید الکل مصرف نکنید.

    1- در بیماران با تاریخچه اختلال سایکوتیک بایستی با احتیاط مصرف شود. Bastaki و همکاران در تحقیقات خود به کاهش سطح سرمی اسیدآمینه متیونین در موش­های تحت درمان با لاموتریژین پی بردند. این اسیدآمینه یکی از آمینواسید­های ضروری بوده و کاهش سطح سرمی آن منجر به بروز ناهنجاری در جنین می­شود . FDAاز میان 49 گزارش موردی که طی 5 سال از 2012 تا 2017 به FDA ارسال شده است ، دوازده نفر در اثر افسردگی تنفسی با گاباپنتینوئیدها فوت کرده اند ، که همه آنها حداقل دارای یک عامل خطر بودند. سو استفاده از این دارو به دلایلی از جمله خوددرمانی ، خودآزاری و استفاده تفریحی ثبت شده است.

    نورو ترانسمیتر ها یا واسطه های عصبی یا میانجی ها از انتهای آکسون ها ( رشته انتهایی سلول های عصبی ) ترشح می‌شود و باعث تحریک رشته عصبی بعدی می‌شود یا مهار تحریک رشته عصبی بعدی می‌شود . گاباپنتین ممکن است به عنوان بخشی از درمان ترکیبی استفاده شود. این بدان معناست که ممکن است لازم باشد که آن را با داروهای دیگر مصرف کنید.

    یک آزمایش نشان داد که استفاده از پرگابالین به تنهایی و استفاده از آن با مسکن درد افیونی ( مواد مخدر) می تواند عملکرد تنفسی را کاهش دهد.آزمایش دیگر نشان داد که گاباپنتین به تنهایی آپنه تنفس هنگام خواب را افزایش می دهد. در دسامبر سال 2019 ، سازمان غذا و داروی ایالات متحده درباره اشکالات تنفسی برای کسانی که همزمان با داروهای ضد افسردگی CNS یا افرادی که دارای مشکلات ریوی هستند از گاباپنتین یا پرگابالین استفاده می کنند هشدار داد. یک بررسی در سال 2009 نشان داد که گاباپنتین ممکن است مصرف مواد مخدر را بعد از جراحی کاهش دهد ، اما به درد مزمن بعد از جراحی کمک نمی کند.

    عدم متابولیزه شدن این دارو در بدن، دفع کلیوی سریع، فقدان تداخلات دارویی و تحمل­پذیری خوب آن، باعث کاربرد وسیع­تر گاباپنتین گردید (12 و 13). در صورتی که داروی مسکن تجویزی مانند داروهای اپیوئید مصرف می‌کنید موضوع را به اطلاع پزشک برسانید چرا که این داروها ممکن است سرگیجه یا خواب ‌آلودگی مرتبط با مصرف گاباپنتین را افزایش دهند. در صورتی که قصد عمل جراحی از جمله جراحی‌های دندانپزشکی دارید و یا تاکنون مشکل سوء استعمال مواد و الکل داشته‌ اید باید موضوع را به اطلاع پزشک برسانید. لازم است همراه با مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک از درمان های فیزیکی هم بهره مند شوید. فیزیوتراپی و راه رفتن در استخر آب گرم می تواند باعث تقویت عضلات شود و فشار را از مهره های کمر بردارد. اثرات ضد درد گاباپنتین در اثر مصرف مداوم کاهش می یابد.

    از مشخصات دیگر اختلالات دوقطبی با شروع زودرس، همبودی بالای اختلالات اضطرابی است که سیر بیماری را بدتر می‌کند. درمان این اختلالات هم با داروهای ضد افسردگی منجر به عدم ‌ثبات خلق در بیماران می‌شود که درمان را در این بیماران با مشکل مواجه می­سازد. اطلاعات بیشتر درمورد نحوه مصرف عوارض و فارماکولوژی گاباپنتین در مقاله دیگری ارائه شده است. قطعا هر گونه تغییر در دوز دارو و قطع دارو باید تحت نظر پزشک معالج باشد و این مقاله ها صرفا جهت اطلاعات ، بالا بردن اطلاعات عمومی بیماران نوشته شده اند.

    اگر چه کاهش اشتها در گروه گاباپانتین بیشتر از گروه دارونما بوده است. توزیع دارو گاباپنتین می تواند از سد خونی مغزی عبور کرده و وارد سیستم عصبی مرکزی شود.گاباپنتین به مقدارکم به پروتئین های پلاسما متصل میشود. این دارو یک ساختار مولکولی شبیه مهارکننده اسید گاما-آمینوبوتیریک است و به عنوان یک مسدود کننده کانال کلسیم عمل می کند.

    در مدت نگهداری، حیوانات از غذای خشک استاندارد و آب شرب شهری استفاده نمودند. دو سر موش ماده به‏همراه یک موش نر به‏مدت یک شب در داخل قفس جهت جفت‏گیری قرار داده شدند. رویت پلاک واژنی در صبح روز بعد به‏عنوان زمان صفر حاملگی (GD­0) تلقی گردید.

    جراحی لیزری به عنوان یکی از بهترین روشهای درمان دیسک این عارضه، از سال ۱۹۸۶ تا کنون در سرتاسر جهان انجام می شود و عملی بی خطر، مؤثر و کم تر تهاجمی است و چون بیمار سریعأ از بیمارستان ترخیص میشود، عفونتهای بیمارستانی در این بیماران کمتر خواهد بود. پژوهشگران هنوز نمی‌دانند آیا مصرف گاباپنتین برای بارداری بی‌ خطر است یا نه. بنابراین در صورتی که باردار هستید یا ممکن است باردار باشید پیش از مصرف گاباپنتین با پزشک مشورت کنید. گاباپنتین ممکن است از طریق شیر مادر به کودک منتقل شود.

    با توجه به همسویی نتایج حاضر با یافته­های فوق، احتمالا گاباپنتین نیز با مکانیسمی مشابه این مواد تراتوژنیک، بر سازمان­یافتگی بافتی جفت اثر مخرب داشته است و بدین صورت می­تواند باعث تاثیر بر جنین و بروز ناهنجاری شود. اما مکانیسم اثر این دارو در بروز ناهنجاری­ها دقیقا مشخص نیست. برخی معتقدند که داروهای ضد­صرع باعث کاهش فولات جنینی شده کاهش اسید فولیک را به‏عنوان یک عامل اصلی در بروز ناهنجاری در انسان و حیوان منجر می‏شود (20 و قرص گاباپنتین ۱۰۰ برای چیست ). Nulman و همکاران معتقدند که در اثر مصرف روزانه mg 5 اسیدفولیک در سه ماهه اول بارداری همراه با داروی ضد­صرع اثرات ناهنجاری­زایی آنها به طرز چشمگیری کاهش می­یابد که اثبات این فرضیه احتیاج به مطالعه دقیق­تری دارد. سلام خسته نباشید.مادرمن ۷۰ سالشه بیماری دیابت داره و انسولین تزریق میکنه برای درد پاش وبی خوابی بهش گاباپنتین ۳۰۰ داده ولی بعد ۴ ماه مصرف شبها بیهوش میشه توحم داره و دچار استرس شده و چیزهای میگه که وجود نداره.ممنون میشم راهنماییم کنید. با سلام و درود خدمت پزشکان مهربان که زحمت میکشند پاسخ مردم رو میدن .

    گاباپنتین دارویی است که در اختلالات اضطرابی بزرگسالان شامل اختلال اضطراب منتشر و اختلال پانیک موثراست و در بزرگسالان به‌ عنوان هیپنوتیک هم کاربرد دارد (3،9،10). اگر چه تأثیر ضد مانیای حاد با این دارو به اثبات نرسیده است ولی بعضی بیماران در مواردی که درمان‌های دیگر، موثر نبوده است از مصرف آن نتیجه گرفته‌اند . میلی‌اکی‌والان بر لیتر وگاباپانتین تا 400 میلی‌گرم افزایش یافت.

    برعکس ، گاباپنتین اناکاربیل ، که به عنوان پیش داروی گاباپنتین عمل می کند ، برای فعال شدن باید تحت هیدرولیز آنزیمی قرار گیرد.این کار از طریق استرازهای غیر اختصاصی در روده و به میزان کمتری در کبد انجام می شود. علائم ترک ، که اغلب شبیه علائم ترک بنزودیازپین است ، در وابستگی جسمی برخی از کاربران نقش دارد. حدود 1 درصد از جمعیت عمومی و 22 درصد از کسانی که در مراکز ترک اعتیاد شرکت می کنند سابقه سو استفاده از گاباپنتین را دارند. کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران می باشد.

    گابانپتین از طریق دستگاه گوارشی جذب شده بدنبال تجویز چند وعده خوراکی دارو، حداکثر غلظت پلاسمایی آن در عرض 2 ساعت پس از مصرف و سطح پایدار پلاسمایی آن در عرض 2-1 روز حاصل می شود. این دارو به نحو مطلوبی متابولیزه نمی شود و بیشترین مقدار دارو بصورت تغییر نیافته از طریق ادرار و مقداری از آن از طریق مدفوع دفع می شود. این دارو بطور وسیعی در سرتا سر بدن توزیع می شود ولی باند پروتئینی پلاسمایی آن پایین است. _برای سردرد احتمالی ناشی از مصرف این دارو از داروساز خود درمورد داروی ضد درد مناسب سوال بفرمایید.

    سلام من نزديك يك سال ميشه دست هام سر ميشه مخصوصا شبها جند بار به خاطر دستهام از خواب بيدار ميشم متخصص مغزواعصاب رفتم نوار عضله كرفت كفت ركهاي دو تا دستت بسته شده بايد بري عمل برام قرص كاباتين صد باملوكسيكام داده به نظر شما تاثيري داره يا برم عمل. مصرف گاباپنتین را قطع کنید و به پزشک مراجعه کنید. با سلام این داروی گاباکیم مانع جذب کلسیم می شود یا خیر ،؟بنده پوکی استخوان دارم ،دکتر برای شکستگی پام تجویز کرده .نگران هستم که مانع جذب کلسیم شود ممنون میشم راهنمایی کنید. کپسول گاباپنتین رازک 100 بیشتر به عنوان کاهش دهنده انتقال عصب کاربرد دارد.

    علی‏رغم بروز ناهنجاری­های فوق، درهنگام مقایسه با گروه شاهد، مصرف داروی گاباپنتین در زمان اندام­سازی فقط از نظر افزایش ناهنجاری­های هیدرواورتر و هیدرونفروز معنی­دار بود. با توجه به‏وجود گزارش­های محدود در مورد ایجاد شکاف در مغز قدامی نوزادان مادرانی که از این دارو در حین بارداری خود مصرف کرده بودند، به‏نظر می‏رسد که می­بایست مطالعات تکمیلی دیگری با زمان و مقادیر مختلف در رابطه با این دارو صورت پذیرد . در رابطه با اثرات تراتوژنیک مصرف این دارو در زمان بارداری اطلاعات زیادی در دست نیست لذا ضروری به‏نظر می‏رسد تا مطالعات بیشتری بر روی اثرات ناهنجاری این ماده صورت پذیرد. در این مطالعه با استفاده از کاربرد مقادیر 15، 30 و 45 میلی‏گرم بر کیلوگرم در روز در دوره طولانی­تر، لانه­گزینی و اندام­سازی در موش­های NMRI را مورد بررسی قرار می‏دهد. وزن مولکولی کم این دارو و عدم توانایی اتصال آن با پروتئین‏های پلاسما، احتمال عبور این دارو را از سد خونی­- جفتی قوت می‏بخشد (13 و 14).

    سلام.ببخشید بنده یک سال پیش آمبولی ریه کردم بعد بدلیل آرتروز و درد کف پا دکتر گاباپنتین 100 میلی تجویز کرده و زالر بان ده و لو زار 25 هم مصرف میکنم در ضمن مواد مخدر شیره هم مصرف میکنم آیا مصرف گاباپنتین تداخل دارویی نداره. درمان دارویی صرع در دوران بارداری همیشه با عوارض فراوانی همراه بوده و در چنین مادرانی جنین بیشتر در معرض بروز ناهنجاری­های مختلف می­باشد (16 و 17). یکی از جدیدترین داروهایی که امروزه در درمان صرع استفاده می­شود گاباپنتین می­باشد . سلام،بیماری ام اس دارم.موقع دردهای عصبی دکتر برام گاپنتین 300 تجویز میکردن. الان یه مدتی هست که درد خیلی بدی تو کمرم حس میکنم که حالت نبضی داره، یهو میاد و میره.من سرخود قرص گاپنتین 300 خوردم، یه دونه خوردم خوب شدم.خیلی حس بهتری دارم.بنظر شما مصرف قرص رو ادامه بدم یا دیگه نخورم؟ داروخانه ده دونه قرص ب من داد. سلام دکتر.مدتی است که به خاطر دیسک کمر گاباپنتین ۱۰۰مصرف میکنم بعضی شبها احساس تنگی نفس میکنم انگار کسی داره خفه ام میکنه به نظر شما مال مصرف این قرص است.