• Rosenthal Cox posted an update 1 year, 6 months ago

    قبل از شروع ماساژ درمانی، در مورد مهارت ها، تجربیات و مدارک درمانگر سوال کنید. همچنین در مورد تعداد جلسات مورد نیاز، هزینه ها و پوشش بیمه سوال کنید. اگر درمانگر استفاده از دیگر تمرینات CAM مانند مکمل ها، رژیم غذایی خاص و… را پیشنهاد میکند، آن را با مراقب سلامتتان در میان بگذارید. ماساژ درمانی در مکان های مختلفی از جمله دفاتر خصوصی، بیمارستان ها، استودیوها، امکانات ورزشگاهی و استخرها و… انجام میشود. بعضی ها حتی برای انجام خدمات به خانه ی بیماران یا محل کار آنها میروند. دانشمندان هنوز مطمئن نیستند که در طول ماساژ چه اتفاقی در بدن می افتد، اگر چه برروی سلامتی تاثیر گذار است.

    این درمان به رهایی از استرس و فشار عضلانی و درد ناشی از صدما ت و سرعت بهبود ناراحتیهای حاد و مزمن كمك می كند. امروزه میلیونها نفر در سراسر جهان از این روش به عنوان یك روش مراقبت بهداشتی استفاده می كنند. در ماساژ نقاط ماشه­ ای متخصص ماساژ، با ضربه های طولانی و ممتد که مدام فشار بر روی عضلات را شدید و شدید تر می­کند، به آرام شدن بدن و تسکین درد کمک می­کند. ماساژ بافت های عمیق برای افرادی که مشکلات عضلانی مزمن مانند درد و گرفتگی عضلات، دارند انتخاب مناسبی است. این نوع ماساژ درمانی شبیه به ماساژ سوئدی بوده، با این تفاوت که در ماساژ سنگ داغ، متخصص ماساژ درمانی علاوه بر دستان خود، از سنگ های گرم شده نیز استفاده می­کند.

    از آنجا که از فشار قوی همراه با ضربات آهسته برای ماساژ لایه های عمیق عضلات استفاده می شود، ماساژ بافت عمیق می تواند ماهیچه های کشیده را که ممکن است علت اصلی سردرد باشد، شل کند. ماساژ رفلکسولوژی می تواند کمک زیادی به کاهش خستگی و بی خوابی و کنترل اختلالات قاعدگی کند. آخرین تحقیقات حاکی از آن است که ماساژ رفلکسولوژی می تواند کمک زیادی به بهبود زخم و جراحات ناشی از سرطان کند. این ماساژ همچنین از جمله ماساژ هایی است که تنها محدود به محیط بیمارستان و پزشکی نیست، بلکه تمامی افراد می توانند از آن استفاده کنند. ماساژ رفلکسولوژی به عنوان یک صنعت پر سود در آمریکا شناخته شده است.

    ماساژ تایلندی دارای انرژی و حرکات کششی به مراتب فعالی نسبت به سایر ماساژ است. ماساژ تایلندی از جمله ماساژ هایی است که می تواند به صورت پوشیده انجام گیرد. این سبک از ماساژ کمک زیادی به بهبود کمر درد، درد های میگرنی، کاهش استرس و بهبود انعطاف پذیری بدن می کند. فیزیوتراپیست در این نوع از ماساژ، علاوه بر انجام ماساژ درمانی، از سنگ های صاف آتشفشانی داغ بر روی نقاط به خصوص بدن استفاده می کند. گرمای سنگ به خوبی می تواند احساس آرامش را به فرد منتقل کند و از تنگی عضلات ماهیچه ایی بکاهد.

    ماساژ، تنش و استرس را کاهش می‌دهد و باعث القاء آرمیدگی و ریلکسیشن می‌گردد که اضطراب را تسکین می‌دهد. ماساژ همچنین به کاهش برخی علائم فیزیکی اضطراب مانند ضربان قلب سریع، کمک می‌کند. هنگام ماساژ بیمار احتمالاً با مقداری درد یا ناراحتی به خاطر فشارهای وارد شده به بدن مواجه می‌شود، اما گرفتگی عضلات می‌بایست پس از ماساژ کاهش پیدا کند. به این ترتیب هرگونه ناراحتی ناشی از فشار باید با گذشت یک تا 3 روز از بین برود و گرفتگی عضلات با گذشته یک یا دو هفته از ماساژدرمانی برطرف خواهد شد. به‌طور معمول یک برنامه ماساژدرمانی برای رفع اسپاسم عضلات از چهار جلسه درمان در طول 6 هفته تشکیل می‌شود.

    مادران باردار هرگز نباید از این سبک از ماساژدرمانی استفاده کنند. ماساژ سنگ داغ برای افرادی که همواره احساس سردی دارند بسیار آرامش بخش است. این نوع ماساژ کمک زیادی به کمر درد، افسردگی و بی خوابی نیز می کند. نکته ضروری در انجام ماساژ سنگ داغ این است فرد مورد نظر قبل از اعمال ماساژ درمانی از خوردن غذا پرهیز کرده و در مقابل به مقدار لازم آب بنوشد.

    ماساژ درمانی با استفاده از حرکات دستی و دستکاری بافت‌های نرم و ماهیچه‌های بدن، باعث بهبودی و سلامت کلی فرد می‌شود. ده‌ها نوع ماساژ وجود دارد و فواید بسیاری برای سلامتی بدن ما دارند. ماساژ منظم می‌تواند به حفظ سلامت ذهنی، جسمی و عاطفی شما کمک کند. ماساژ درمانی به شما کمک می‌کند تا دوباره با بدن خود ارتباط برقرار کنید. انواع ماساژ باعث تسکین دردهای روزمره بدن می‌شود که ناشی از گذراندن زمان بیش از حد پشت میز، زمین، یا جراحات است. در ادامه به طور کامل توضیح می‌دهیم که فواید ماساژ چیست و چگونه به بهبود سلامت بدن کمک می‌کند.

    نکته ی حائز اهمیت این است که باید فردی را انتخاب کرد که نسبت به او احساس راحتی داشت. صندلی ماساژ برای کسانی که نیاز به یک ماساژ سریع دارند بسیار مناسب است. همچنین برای کسانی که از لمس تمام بدنشان در ماساژ احساس راحتی ندارند می­تواند گزینه خوبی باشد که می­توان در حین انجام ماساژ کاملاً پوشیده بود. در این ماساژ افراد به انتخاب خود می­توانند برهنه باشند و یا تنها لباس زیر بر تن داشته باشند. هدفم از راه اندازی سایت، آموزش هنر و مهارت های لازم برای پارسی زبانان عزیز در سراسر دنیاست.

    اگر سرطان دارید، قبل از انجام ماساژ درمانی با پزشک تان مشورت کنید. با استفاده از بالش هایی که مخصوص این کار طراحی شده اند، ماساژور به شما کمک می کند که هنگام اجرای این نوع ماساژ، درموقعیت راحتی قرار بگیرید. طرفداران این ماساژ می گویند که این ماساژ می تواند به آزادسازی گرفتگی عضلات در نقاط آکوپرشر کمک کند.

    ماساژ شیاتسو برای کسانیکه به دنبال یک ماساژ آرامش بخش هستند انتخاب خوبی است و همچنین به کاهش تنش های خفیف عضلانی کمک می­کند. در این نوع ماساژ، اگرچه درمانگر، روی قسمت های خاصی از بدن که نیاز به رهاسازی دارند تمرکز خواهد کرد، اما شامل کارهایی روی تمام بدن نیز خواهد بود. این نوع ماساژ، کمک زیادی به بهبود انعطاف پذیری و عملکرد ورزشی می­کند و خطر آسیب دیدگی های احتمالی را کاهش می­دهد. همچنین ماساژ ورزشی برای افرادی که مستعد آسیب دیدگی هستند، کمک زیادی در جلوگیری از آسیب های ورزشی می­کند.

    ماساژ، هنگامی که در کنار درمان‌های سنتی غربی استفاده شود می‌تواند باعث بهبود ریلکسیشن و کاهش علائم سرطان یا عوارض جانبی درمان گردد. ماساژ برای مثال می‌تواند به کاهش درد، ورم، خستگی، تهوع یا افسردگی را کاهش داده یا عملکرد دستگاه ایمنی بدنتان را بهبود ببخشد. البته، جاهای خاصی از بدن بیماران سرطانی نباید ماساژ داده شوند، و همچنین زمان‌هایی هست که کلاً باید از ماساژ دادن بیمار خودداری شود. اگر مبتلا به سرطان هستید قبل از دریافت ماساژ با پزشکتان مشورت کنید. بعضی مطالعات حاکی از آن است که ماساژ درمانی می‌تواند تعداد سردردهای میگرنی افراد را کاهش داده و وضعیت خواب را هم بهبود ببخشد. پس در صورت احساس درد به هنگام ماساژ بافت عمیق، حتما باید به فیزیوتراپیست اطلاع داد.

    در 1850، دو پزشک آمریکایی که در سوئد تحصیل کرده بودند، ماساژ درمانی را به آمریکا معرفی کردند، جایی که بسیار محبوب شد و برای بسیاری از اهداف سلامتی از آن استفاده شد. وقتی علم و تکنولوژی در سالهای 1930 تا 1940 پیشرفت کرد، ماساژ در آمریکا محبوبیتش را از دست داد. علاقه به ماساژ دوباره در دهه ی 1970 بخصوص در بین ورزشکاران احیا شد. امروزه مردم انواع مختلفی از ماساژ درمانی را برای اهداف مرتبط با سلامتی استفاده میکنند. در آمریکا ماساژ درمانی اغلب بعنوان طب مکمل و جایگزین-CAM- استفاده میشود. ماساژ آروماتراپی روغن‌های ضروری را در تجربه ماساژ ادغام می‌کند.

    یک ماساژ درمانگر سنگ ها را نگه می­دارد و یک نفر دیگر با استفاده از تکنیک های ماساژ سوئدی فشار ملایمی، را به قسمت های مختلف بدن وارد می­کند. ماساژ درمانی شامل روش های مختلفی است که با توجه به اینکه کدام قسمت بدن را درگیر ­کند و با چه اهدافی اعمال ­شود با هم تفاوت خواهند داشت. هر زمان که تب دارید، حتی اگر تب ناشی از سرماخوردگی، آنفولانزا یا برخی عفونت های دیگر باشد، نباید ماساژدرمانی انجام دهند.

    اکثر بیماران برای تسکین درد به متخصص ماساژدرمانی مراجعه می‌کنند. بدن در اثر ماساژ دادن به طور طبیعی سروتونین یعنی ماده‌ای شمیایی با خاصیت ضد درد تولید می‌کند. از این گذشته کمبود خواب ترمیم کننده و عمیق یکی از عامل‌های تشدید کننده درد است. ماساژ تراپی کیفیت خواب را بهبود می‌دهد و بیمار با عمیق‌تر شدن خواب درد کمتری را تحمل می‌کند.

    با توجه به وضعیت بیمار و این که آسیب او در چه مرحله‌ای است، و همچنین با توجه به نتایج مورد انتظار از ماساژ، ممکن است ماساژ افلوراژ همراه با ماساژ تمپو و ماساژ فشاری انجام شود. آزادسازی میوفاسیال روشی برای ماساژ بافت‌های نرم است که برای درمان درد مزمن اسکلتی-عضلانی و بی‌حرکتی به کار می‌رود. این روش ماساژ، بافت‌های همبندی به نام فاسیا را هدف قرار می‌دهد که اطراف گروه‌های عضلانی و هر یک از فیبرهای عضلانی را پوشش می‌دهند. فاسیا‌ها ممکن است بر اثر استفاده‌ی بیش از حد، آسیب، قرارگیری بدن در حالت ناصحیح یا بی حرکتی زیاد دچار خشکی و گرفتگی شوند و حرکت نکنند. با آزادسازی چسبندگی بین بافت عضله و فاسیا، حرکت پذیری عضله مجددا تسهیل می‌شود و همچنین جریان خون و جریان لنف افزایش پیدا کرده و گرفتگی عضلات برطرف می‌شود.

    این روش ماساژ درمانی حرکاتی هستند که ماهیتا دایره وار بوده و با کمک انگشت شست و نوک انگشتان و یا کف دست‌ها به سمت مفاصل یا اطراف آن‌ها انجام می‌شود. مالش مفاصل، زردپی‌ها و ماهیچه‌ها را منعطف کرده و حذف مواد زائد را از بدن از طریق تخریب آن‌ها تسهیل می‌بخشد. ابتدا متخصص درباره علائم بیمار سوال می‌کند، سابقه پزشکی وی را بررسی می‌کند و دلیل بیمار برای ماساژ درمانی را جویا می‌شود. متخصص نوع ماساژ انتخابی و روش انجام آن را برای بیمار توضیح می‌دهد. مرکز ماساژ درمانی در مشهد ماساژ می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند؟ در پاسخ باید بگوییم که بله! یک مطالعه نشان می‌دهد که ماساژ منظم سطح گلبول‌های سفید خون را افزایش می‌دهد که کارشان مبارزه با ویروس‌ها است.

    ماساژ ورزشی برای افرادی که به دلیل استفادۀ مداوم از عضلات، مرتباً دچار آسیب های عضلانی می­شوند انتخاب خوبی است. قبل از اینکه تصمیم به شروع ماساژ درمانی بگیرید، در مورد میزان آموزش، تجربه و گواهی‌نامه‌های ماساژ تراپیست مورد نظر پرس و جو کنید. همچنین در مورد تعداد جلسات درمانی مورد نیاز، هزینه و پوشش بیمه‌ای هم سؤال کنید. اگر یک مشکل پزشکی دارید و مطمئن نیستید که ماساژ درمانی برایتان مناسب باشد، موضوع را با پزشکتان در میان بگذارید.

    ماساژ نشسته ، روی صندلی و با لباس درحالیكه جلوی بدن به صندلی تكیه دارد انجام می شود.۵ الی ۳۰ دقیقه طول می كشد و برای ماساژ كتف و پا كاربرد دارد. تكنیكهای ماساژ شرقی بر اساس اصول طب سنتی چین بنا شده و انرژی حیاتی را كه معتقدند در كانال های غیر قابل رؤیت در بدن جریان دارد تجدید می كنند .این متد ها شامل طب فشاری و شیاتسو می باشند. هدف ما ارائه خدمات کاملا علمی و تخصصی است، لذا پرسنل را جهت آموزش به کنگره های خارجی و داخلی اعزام نمودیم و در گام دوم با دعوت از متخصصین فیزیوتراپی تیم درمان را تکمیل نمودیم. همچنین این ماساژ برای کسانیکه تاکنون تجربۀ ماساژ درمانی نداشته ­اند نیز مناسب است.