• Blair Dorsey posted an update 10 months ago

    در بسیاری از مراکز درمانی از لیزر تراپی برای تسریع در روند بهبود بیمار و همچنین کاهش دردهای حین جراحی دندان ها از لیزر تراپی استفاده خواهد شد. همان‌ طور که در بالا اشاره کردیم استفاده از لیزر تراپی کم‌ توان یکی از شیوه‌ های درمانی برای کاهش درد های گردن مخصوصاً درد دیسک گردن می باشد، که خود یک روشی بسیار مؤثر برای کاهش درد بازوها و کف دست و درد گردن می باشد. علت آن این است که فیزیوتراپی و مخصوصا لیزر تراپی برای بهبود یک وضعیت بیماری نیز مورد استفاده قرار میگیرد. برای مثال بعضی از عمل های جراحی برای تسریع در روند بهبود وضعیت بیمار نیاز است فرد مدتی را تحت نظر پزشک و فیزیوتراپیست به لیزر تراپی پرداخته تا روند درمانی تسریع یافته و فرد سلامت خود را با سرعت بیشتر بازیابد. این فرآیند خود به تنهایی کافیست تا بدن بیمار روند بهبود و سلامتی خود را به دست بیاورد و هر گونه بیماری در مدت زمانی کمتر از انتظار از پای در خواهد آمد.

    يكي از درمانهاي نوين ديسك گردن، درمان ديسك بيرون زده گردن بوسيله ليزر ميباشد.كه چگونگي انجام آن در اين فيلم بطور ساده نشان داده شده است. داروهای بدون نسخه مانند ایبوپروفن، استامینوفن و ناپروکسن درد را کاهش می دهند. 3- برای اینکه جواب سوال خود را پیدا کنید لازم است که نام یا سوال شما در وب سایت درج شود. و طبق قانون باید به ما اجازه انتشار متن سوال همراه با نام خود را بدهید تا بتوانید جواب سوال خود را پیدا کنید.

    به طور کلی بعد از گذشتن دوره ریکاوری برای چند ماه، می‌توان به نتایج خوبی از درمان دیسک کمر دست یافت و به تدریج حجم دیسک کاهش یافته و فشار از روی عصب برداشته می‌شود. لیزر درمانی یا لیزر تراپی یکی از مؤثر ترین روش‌ ها برای درمان دیسک کمر است که بسیاری از افراد از آن، نتایج بسیار موفقیت‌ آمیز گرفته‌ اند و دکترها و متخصصین بسیاری از این روش برای بهبود وضعیت بیماران خود استفاده میکنند. امواج لیزر به بافت‌های عمقی بدن نفوذ می‌کنند و توسط ماهیچه‌ها، تاندون‌ها و لیگامنتها جذب می‌شوند و موجب تحریک بدن به تولید ATP (سوخت مورد نیاز سلول‌ها) می‌شوند و در نتیجه انرژی بیشتری برای بازسازی ناحیه آسیب دیده وجود خواهد داشت. این مسئله باعث می‌شود که علاوه بر آغاز روند طبیعی بازسازی سلولی در بدن، عملکرد عادی بدن بازیابی شود، با کاهش این التهابات، بیمار احساس ارامش و بیماری او تسکین میابد. برای درمان فتق دیسک به کمک جراحی لیزر ، لیزر را به صورت مستقیم بر روی ناحیه ای که درد دارد، قرار می دهند. انرژی لیزر سبب کاهش التهاب و در نتیجه افزایش جریان خون ناحیه آسیب دیده می شود.

    برخی از مطالعات نشان می دهد که زمانی که بیماران تحت ۵-۱۰ جلسه درمانی قرار می گیرند، می توانند به میزان موفقیت ۹۶.۲۰ درصد دست یابند. دستگاه لیزر SH1 ، یک دستگاه هیلتراپیا است که نتیجه‌ای از تجربه‌های بدست آمده از جهان ورزش می‌باشد، بطور موثری حتی درد‌های عضلانی عمیق را درمان می‌کند. در صورتی که قسمت برآمده‌ی دیسک با شاخه‌های عصبی تماس پیدا کند، ایجاد درد می‌کند. یکی از دلایل محبوبیت لیزر درمانی، جدا از مزایای درمانی آن، این است که این روش معمولا چند دقیقه زمان می برد و غیر تهاجمی و بدون درد است. زمانی که سلول در حال ترمیم خود است، به میزان زیادی انرژی نیاز دارد.

    بهترین دکتر برای درمان سیاتیک که یک بیماری دردناک است که نیاز به تخصص پزشکی هم دارد. لیزر درمانی به اعمال نور سرخ و فروسرخ بر زخم ها با هدف بهبود ترمیم بافت نرم اطلاق می گردد که در عارضه های حاد و مزمن منجر به تسکین می شود. در برخی موارد، سلول ها بسیار درگیر التهابات و محصولات جانبی می شوند که در بافت آسیب دیده وجود دارد و به این ترتیب انرژی کافی برای ترمیم موثر برای آن ها باقی نمی ماند. در این مقاله میخوانید که لیزر درمانی چیست؟ لیزر تراپی چه کاربردهایی داشته و چه مزایایی دارد و عملکرد آن چگونه است. آنچه در این قسمت میخوانید در حال حاضر با به روزترین مقالات و دستاورها بررسی شده است.

    در صورتی که پارگی در فیبرهای محیطی باشد، امکان ترمیم وجود دارد اما اگر پارگی در مرکزی باشد، در این صورت امکان ترمیم پایین است اما امکان کاهش درد و التیام بخشی وجود دارد. در پاسخ می توان گفت که ترمیم پارگی های دیسک بستگی به مقدار و نوع پارگی دارد و تشخیص این امر بر عهده پزشک متخصص می باشد. ایجاد جریان الکترومغناطیسی در طول بافت، باعث حرکت سریع‌تر یون‌های موجود در بافت می‌شود و در نتیجه باعث افزایش فعالیت سیستم لنفاوی و افزایش نفوذپذیری مویرگی می‌شود. فعالیت بیشتر سیستم لنفاوی اثرات مطلوبی مانند کاهش تورم، تاثیرات ضد التهابی و جذب سموم توسط سیستم لنفاوی می‌شود. در طول مدت عمل لیزر، بیمار هیچ گونه احساسی از لیزر نخواهد داشت و یا این احساس در حد بسیار ناچیزی خواهد بود.

    • برخی از همکاران این روش را جراحی بسته دیسک با لیزر می گویند، که شاید ترجمه دقیقی از این روش درمانی نباشد.
    • سیاتیک دردی بسیار بیماری بسیار دردناک است و از اندام‌ های تحتانی آغاز می شود و در ناحیه باسن شروع و به سمت ران ها منتشر می شود، به علت تحت فشار قرار گرفتن ریشه‌ های عصبی ستون فقرات و ناحیه کمر در ناحیه لگنی احساس درد ایجاد می شود.
    • شما می توانید این داروها را بدون نسخه تهیه کنید یا ممکن است پزشکتان دوز قوی تری برای شما تجویز کند.
    • از نور یا فوتون های سطح پایین با عمق نفوذ بالا استفاده می کند که به پوست شما نفوذ کرده و به اعماق سلول های آسیب دیده در ستون فقرات شما می روند.
    • روش کم تهاجم و بی خطر و داشتن دوره نقاهت و بهبودی بسیار کوتاه چون رشد و تکثیر سلول های سالم را افزایش می دهد.

    چیزی که بسیار مهم است این است که بیمار از انجام حرکاتی که موجب بیرون‌زدگی دیسک کمر او شده‌اند اجتناب کند اما این کار به معنای استراحت مطلق نیست، بلکه بیمار باید برای کاهش آسیب پذیری و شکنندگی دیسک‌ها و حفظ سلامت خود، همچنان فعال بماند. بنابراین توصیه می‌شود که بیمار به کار خود ادامه دهد اما از بلند کردن اجسام سنگین اجتناب کند و در کنارآن برخی تمرینات را برای افزایش قدرت عضلات خود انجام دهد. همچنین از لیزر تراپی برای کاهش دردهای حیوانات نیز استفاده می شود که البته این شیوه درمانی در خارج از ایران بیشتر مورد استقبال قرار گرفته و در داخل کشور از آن استفاده نخواهد شد. از لیزر تراپی برای کاهش ریزش مو نیز استفاده می شود که تاکنون تحقیقات جامعی نتوانسته مواردی درباره منع استفاده از آن را بیان کند.

    داروهای ضد التهاب

    لطفا پس از مطالعه این مقاله، از عمل لیزری دیسک کمر در مشهد دیدن کنید. زیرا همان گونه که بیان شد، این عمل هیچ بیهوشی و دوره نقاهتی ندارد و حتی بیمار می تواند بلافاصله بعد از عمل لیزری فتق دیسک به کارهای روزانه خود بازگردد. اما توصیه ای که در این گونه موارد می شود، این است که بیمار حدود یک الی دو هفته از انجام فعالیت های سنگین پرهیز کند.

    وقتی که دیسک دچار بیرون‌زدگی شده است، معمولا در حالت‌های خاصی یا با انجام حرکات خاصی، درد کمر بیشتر می‌شود، برای مثال در حالت نشسته و یا هنگام عطسه یا سرفه کردن. هم زمان با بازگشت ناحیه آسیب دیده به وضعیت طبیعی، عملکرد آن نیز به حالت اول برگشته و درد تسکین می یابد. در زمان انجام لیزر درمانی، پزشک یک ابزار مخصوص را به منظور تابش لیزر، روی محل موردنظر قرار می دهد.

    مقایسه درمان دیسک گردن با  لیزر و جراحی باز

    در جراحی دیسک گردن به روش باز ، بیمار تحت بیهوشی عمومی قرار گرفته و بخشی از دیسک که دچار فتق یا بیرون زدگی شده است ، توسط تیغ جراحی برداشته می شود. این در حالی است که در جراحی دیسک گردن با لیزر ، بدون ایجاد برش بر روی پوست بیمار ، نور لیزر به داخل دیسک فرستاده می شود و به کمک آن از حجم بخش داخلی دیسک کاسته شده و به این ترتیب قسمت بیرون زده دیسک به موقعیت اصلی خود باز گردانده می شود. درمان دیسک گردن با جراحی لیزری ممکن است بهبودی بسیاری را برای بیمار فراهم کند.

    همچنین می تواند باعث سوزش زیادی در ستون فقرات کمری شود و بر زندگی روزمره شما تأثیر بگذارد و دامنه حرکتی شما را محدود کند. در صورتی که اضافه وزن دارید، لازم است وزن خود را کم کنید چرا که داشتن اضافه وزن موجب فشار بیش از حد به ستون فقرات و بالا رفتن ریسک بیرون‌زدگی دیسک‌ها می‌شود. لیزر درمانی دیسک گردن به بیماری‌هایی مانند دیابت و همچنین اعتیاد داشتن به سیگار می‌تواند خطر بیرون‌زدگی دیسک را افزایش دهد. در این حالت، بیرون‌زدگی دیسک ممکن است به تدریج و با گذشت زمان رخ دهد اما معمولا این مشکل در افراد بالای 60 سال رخ نمی دهد. جلسات لیزر درمانی معمولا دو یا سه بار در هفته برگزار می شوند و اغلب افراد پس از یک یا دو جلسه متوجه درجاتی از بهبودی می شوند. با توجه به کارایی لیزر درمانی از نظر زمانی و کاربردهای وسیع آن، این روش تبدیل به یکی از متداول ترین سبک های درمانی در درمان بیماریهای عضلانی و اسکلتی شده است.

    درمان دیسک کمر با فیزیوتراپی شیراز، علت و عوارض افتادگی

    البته عوامل دیگری اعم از افزایش سن ، کشیدگی رباط ها و عضلات پا ، استفاده از کفش نامناسب ، انجام فعالیت زیاد بخصوص در ورزشکاران ، بیماری دیابت ، ایستادن به مدت طولانی بر روی یک پا و غیره نیز در به وجود آمدن خار پاشنه موثر می باشند. هزینه لیزر درماني زانو و دیگر قسمت های بدن بسته به تعداد جلسات درمان و شدت مشکل محل آسیب دیده برآورد می شود و در اولین جلسه مشاوره به فرد اعلام می گردد. توصیه می شود که در دوران بهبودی، در صورتی که بیمار سیگاری است؛ سیگار را ترک کند و حتی اگر سیگاری نیست، تا جایی که ممکن است از دود سیگار نیز دوری کند. چراکه سیگار نقش تخریبی بسیار زیادی در فرایند استخوان سازی و غضروف سازی، به ویژه در محل جراحی دیسک گردن با لیزر دارد.

    معالجه با لیزر سرد برای درمان درد کمر خاصیت فوق العاده ای دارد که به‌تازگی مورد تأیید قرار گرفته است. درمان با لیزرسرد به معنای استفاده ازپرتو لیزر با شدت کم و عمل دیسک کمر با لیزر برای کاهش دردها و تکنیکی منحصر به فرد برای درمان آسیب‌ها و صدمات وارد آمده به بدن می‌باشد و به علت کم بودن شدت آن، لیزر کم توان هم نامیده می‌شود. در جراحی دیسک قسمتی از دیسک که دچار بیرون زدگی شده، با چاقوی جراحی بریده شده و از بدن خارج می‌شود. ولی در عمل با لیزر فیبر نوری، لیزر با حسی موضعی و بدون نیاز به برش پوست به داخل دیسک هدایت می‌شود. سپس با استفاده از نور لیزر قسمت داخلی دیسک شروع به کاهش حجم می‌کند. در این حالت بیرون زدگی دیسک با فشار منفی که داخل دیسک ایجاد می شود، به محل طبیعی خود برمی‌گردد، بدون آنکه نیاز به جراحی و بستری شدن داشته باشد.